Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 25 augustus 2019, 10:38   #41
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Je zou echt beginnen twijfelen of hier geen groot complot achter zit om Europa om zeep te helpen of om één of andere dictatuur te installeren. Een complot waarin de pers, politici en overheden in betrokken zijn.
Citaat:
De ngo’s zetten nu een Noors schip in, de Ocean Viking. Volgens Artsen Zonder Grenzen komt het eind deze maand aan in het centrale gedeelte van de Middellandse Zee. Het 69 meter lange voormalige assistentieschip voor boorplatformen zal er met een bemanning van meer dan dertig mensen patrouilleren.
https://forum.politics.be/newreply.p...eply&p=9100759


Citaat:

Ngo-schip Aquarius vaart na maand in Marseille opnieuw uit om migranten in nood te redden
https://www.hln.be/nieuws/buitenland...den~a6c877b62/

Zo'n schip kost veel geld, heel veel geld zelfs.
Zelfs tegen de prijs van oud ijzer.

En dat nadat ze vorig jaar dat andere schip pas terug in orde hadden gebracht.
Maar ja daar zaten ze met een ander probleem.

Citaat:
De Aquarius moest na bijna drie jaar activiteit en 30.000 geredde drenkelingen de operaties in december stopzetten. Tot tweemaal toe werd de vlag ontnomen van het schip - door Gibraltar en Panama.
Blijkbaar vinden die overheden wel reden om een NGO-schip geen toegang tot hun havens meer te verlenen, zelfs genoeg reden om die schepen niet meer als erkende schepen te aanvaarden, en de acties van de bemanning als piraterij te bestempelen en er spookschepen zonder thuishaven van te maken. Wat het afdwingen of forceren van de toegang tot een haven, met welke middelen dan ook, na een weigering van toegang door de plaatselijke havenautoriteiten ook is volgens de zeevaartwetten.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2019, 10:43   #42
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
https://forum.politics.be/newreply.p...eply&p=9100759




https://www.hln.be/nieuws/buitenland...den~a6c877b62/

Zo'n schip kost veel geld, heel veel geld zelfs.
Zelfs tegen de prijs van oud ijzer.

En dat nadat ze vorig jaar dat andere schip pas terug in orde hadden gebracht.
Maar ja daar zaten ze met een ander probleem.



Blijkbaar vinden die overheden wel reden om een NGO-schip geen toegang tot hun havens meer te verlenen, zelfs genoeg reden om die schepen niet meer als erkende schepen te aanvaarden, en de acties van de bemanning als piraterij te bestempelen en er spookschepen zonder thuishaven van te maken. Wat het afdwingen of forceren van de toegang tot een haven, met welke middelen dan ook, na een weigering van toegang door de plaatselijke havenautoriteiten ook is volgens de zeevaartwetten.
Een vraag blijft en is... Waar blijven ze het geld vandaan halen en wie steunt hen om zonder problemen alle wetten te blijven omzeilen.
Mensensmokkel moet een enorm winstgevende zaak zijn...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2019, 10:45   #43
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Een vraag blijft en is... Waar blijven ze het geld vandaan halen en wie steunt hen om zonder problemen alle wetten te blijven omzeilen.
Mensensmokkel moet een enorm winstgevende zaak zijn...
Ofwel worden hoge koppen omgekocht met enorme bedragen ofwel zijn het de grootste dommekloten in de geschiedenis.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2019, 11:10   #44
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.435
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Een vraag blijft en is... Waar blijven ze het geld vandaan halen en wie steunt hen om zonder problemen alle wetten te blijven omzeilen.
Mensensmokkel moet een enorm winstgevende zaak zijn...
Moeten wij het misschien gaan zoeken bij dat de EU een wereldmacht wilde worden en dat er tal van anderen zijn die dat niet willen en de EU de de afgrond willen induwen?

En daarbij gebruiken zij een wreed zielige manier door de EU te laten overspoelen met legers migranten/illegalen en ander zooitje ongeregelden.

Waar komt al dat geld vandaan?

SA (daar waar het geld uit de grond schiet in de vorm van olie?) ,en andere rijke landen die het niet al te hoog op hebben met de EU.

Ik denk dat men er nog zou van verschieten uit welke hoek het komt.

Wie zijn de grootverdieners aan dit probleem: Politici & mensensmokkelaars die ik in het geval van de mrigrantencrisis met enige graagte op gelijke hoogte zet als 'poeppakkers'

Misschien vergis ik mij wel?????

Misschien moet men het volgende ook maar eens gaan onderzoeken: "Follow the money"
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 25 augustus 2019 om 11:11.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2019, 11:25   #45
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Ofwel worden hoge koppen omgekocht met enorme bedragen ofwel zijn het de grootste dommekloten in de geschiedenis.
Tuurlijk zijn de voetvolkeren van die organisaties de grootste dommekloten in de geschiedenis; maar weet maar zeker dat de top alles behalve dommekloten zijn en dat het misschien zelfs die hoge koppen zijn, of hun directe afgezanten, die zo hun vergiftigde politiek tegen het heil van het volk in, nastreven...

Je zou bijna kunnen zeggen dat het gaat om het veroveren van de werldmacht... Het nu tegenwerkend en meest mondige gedeelte van de wereld onderdelven in de overbevolking van totaal onderontwikkelde, godsdienstwaanzinnige mensen, waar alleen armoede, burgeroorlogen, en nog veel meer kwaad uit kan voorkomen, zodat die bevolkingen zichzelf wel zullen decimeren en op wereldvlak zichzelf zullen uitschakelen...
En de rest, de top gaat verder uit op verovering zonder zich nog zorgen te maken over het voetvolk dat ze dan niet meer zullen nodig hebben...
Hoe kan men de overbevolking van de aarde het beste tegenwerken dan juist voor een plaatselijke niet meer te hanteren overbevolking te zorgen die zichzelf wel zal uitroeien?
Hoe bedriegelijk hier hele discours te komen afsteken over de gevaren van het klimaat zonder ook maar één keer op het grootste gevaar, nl. de overbevolking te spreken???
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2019, 11:41   #46
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Een vraag blijft en is... Waar blijven ze het geld vandaan halen en wie steunt hen om zonder problemen alle wetten te blijven omzeilen.
Mensensmokkel moet een enorm winstgevende zaak zijn...
Ik kan niets bevestigen, maar ik heb steeds meer en meer het vermoeden dat daar de rijke Arabische wereld achter zit.
Ik weet nog goed, dat toen ik zelf nog zeevarende was, de Filipijnse marine en kustwacht opleidingen en middelen kregen van de NATO om de schepen van mensensmokelaars op te sporen, te herkennen, te enteren en te vernietigen in internationale wateren.
En er geen sprake was enige bescherming voor de opvarenden als zo'n schip naar de diepering werd gezonden. De kapitein van een koopvaardijschip dat daar drenkelingen opviste, mocht het gaan uitleggen op de rechtbanken.
En de rederij mocht opdraaien voor alle kosten die er waren om de drenkelingen op te vangen en te repatriëren naar hun thuisland.
Veel rederijen verboden dan ook aan hun schepen om in die wateren te varen.
NGO-schepen zag je daar niet.
Het is trouwens ook eigenaardig dat je die niet ziet aan de Amerikaanse of Britse kusten.
Maar ja, daar word illegalen aan land brengen beschouwd als een misdaad en actief jacht gemaakt op schepen die zich met zulke zaken bezig houden.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2019, 12:28   #47
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Moeten wij het misschien gaan zoeken bij dat de EU een wereldmacht wilde worden en dat er tal van anderen zijn die dat niet willen en de EU de de afgrond willen induwen?

En daarbij gebruiken zij een wreed zielige manier door de EU te laten overspoelen met legers migranten/illegalen en ander zooitje ongeregelden.

Waar komt al dat geld vandaan?

SA (daar waar het geld uit de grond schiet in de vorm van olie?) ,en andere rijke landen die het niet al te hoog op hebben met de EU.

Ik denk dat men er nog zou van verschieten uit welke hoek het komt.

Wie zijn de grootverdieners aan dit probleem: Politici & mensensmokkelaars die ik in het geval van de mrigrantencrisis met enige graagte op gelijke hoogte zet als 'poeppakkers'

Misschien vergis ik mij wel?????

Misschien moet men het volgende ook maar eens gaan onderzoeken: "Follow the money"
Maar vindt jij de houding van Europa zelf dan normaal???
Vindt jij de houding van de meeste Europese landen dan normaal???

Is dan de hele EU, zijn dan al die Europese regeringen omgekocht???

Je moet toch wel ziende blind en horende doof zijn om niet de gevaren voor het hele continent in te zien en maar te blijven doen alsof er niets noemenswaardig gebeurd...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2019, 12:30   #48
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Ik kan niets bevestigen, maar ik heb steeds meer en meer het vermoeden dat daar de rijke Arabische wereld achter zit.
Ik weet nog goed, dat toen ik zelf nog zeevarende was, de Filipijnse marine en kustwacht opleidingen en middelen kregen van de NATO om de schepen van mensensmokelaars op te sporen, te herkennen, te enteren en te vernietigen in internationale wateren.
En er geen sprake was enige bescherming voor de opvarenden als zo'n schip naar de diepering werd gezonden. De kapitein van een koopvaardijschip dat daar drenkelingen opviste, mocht het gaan uitleggen op de rechtbanken.
En de rederij mocht opdraaien voor alle kosten die er waren om de drenkelingen op te vangen en te repatriëren naar hun thuisland.
Veel rederijen verboden dan ook aan hun schepen om in die wateren te varen.
NGO-schepen zag je daar niet.
Het is trouwens ook eigenaardig dat je die niet ziet aan de Amerikaanse of Britse kusten.
Maar ja, daar word illegalen aan land brengen beschouwd als een misdaad en actief jacht gemaakt op schepen die zich met zulke zaken bezig houden.
Kan goed zijn, maar volgens mij zijn ze niet alleen... Ik heb wat dat betreft geen enkel vertrouwen in Israël...

Maar we zijn niet alleen... De USA zitten met dezelfde problemen, komende uit zuid en midden Amerika opgescheept...

Dus volgens mij zit het op hoger niveau...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2019, 13:27   #49
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.435
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Maar vindt jij de houding van Europa zelf dan normaal???
Vindt jij de houding van de meeste Europese landen dan normaal???

Is dan de hele EU, zijn dan al die Europese regeringen omgekocht???

Je moet toch wel ziende blind en horende doof zijn om niet de gevaren voor het hele continent in te zien en maar te blijven doen alsof er niets noemenswaardig gebeurd...
De huidige gang van zaken, niet alleen in de EU, is er zeker niet beter op geworden, integendeel.

Velen (politici/andere postjespakkers) proberen de gang van zaken nog te verschonen met er wat 'mooie' verhaaltjes rond te breien en de meeste mensen er met op een verkeerd been te zetten.

Pijnlijk detail is wel dat in tegenwoordige tijden de meeste mensen dat wel door hebben maar spijtig genoeg niet in de situatie zitten of staan om er wat aan te veranderen en laten die taken dan ook liever over aan diegenen waar zij voor gekozen hebben maar die zien er de laatste tijden ook geen graten meer in.

Is de EU omgekocht?

Wel ik denk het wel.

Door wie, die vraag laat ik nog open.

Of de houding van de EU normaal is dat lijkt mij ook ver gezocht daar de EU (leiders/politici), tot vervelens toe, hun onderdanen met wat uit de lucht gegrepen verhaaltjes probeert te sussen/kalm te houden.

Geeft ze brood en spelen, dan zijn ze braaf.

Panem et sircenses?

Enkele jaren geleden schreef reeds dat er voor het 'brandstofprobleem' alternatieven moesten gezocht worden.

Op huidig ogenblik is men daar met bezig in de zin van wagens op elektriciteit/andere.

Dacht er iemand dat men dat in de olierijke landen graag heeft? I doubt it.

p.s.

Ik weet dat de site vrij fanatiek kan overkomen maar hij is in de meeste gevallen wel het lezen waard.

De EU besteedt ons geld om ons het zwijgen op te leggen op internet.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 25 augustus 2019 om 13:37.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2019, 09:40   #50
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Maar vindt jij de houding van Europa zelf dan normaal???
Vindt jij de houding van de meeste Europese landen dan normaal???

Is dan de hele EU, zijn dan al die Europese regeringen omgekocht???

Je moet toch wel ziende blind en horende doof zijn om niet de gevaren voor het hele continent in te zien en maar te blijven doen alsof er niets noemenswaardig gebeurd...
Nu het is heel gevaarlijk om over heel de EU te spreken.
Niet alle lidstaten zijn akkoord met het asielbeleid van de EU.
En binnen de landen heb je grote poltieke tegenstellingen.
Je mag de tegenstellingen in de andere EU-landen even groot noemen als die in België.

Een meerderheid is tegen het huidige Europese en westers asielbeleid, maar word de mond gesnoerd.

Politiek zijn het vooral wereldvreemde instellingen die hun stempel op het beleid drukken.
En de volgelingen van die instellingen zingen de internationale of pevelen weesgegroetjes.
Hun leiders leven als goden en denken enkel aan macht, geld en invloed.

Maar er zijn weldegelijk politici die niet gediend zijn met het beleid van die instellingen.
Langst de andere kant is de Europese maatschappij afhankelijk van energie.
Zonder energie valt Europa gewoon stil.
Maar Europa heeft amper eigen energiebronnen. Voor die energie is Europa dus afhankelijk van derde.
Het is voor Europa dus naar de pijpen van die derde dansen of geen energie meer krijgen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2019, 16:01   #51
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lof der Zotheid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 augustus 2005
Berichten: 14.411
Standaard

Ach, wat een héérlijke uiting van bovenste beste multiculturele diversiteit. Een ware lekkernij voor onze maatschappij die nu eindelijk warm, zacht en inclusief kan worden.






***Wie heeft er in smurfennaam mijn geitenwollen sokken gezien?****
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Erasmus
Moriae encomium, sive Stultitiae laus

Laatst gewijzigd door Lof der Zotheid : 26 augustus 2019 om 16:03.
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2019, 16:06   #52
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Nu het is heel gevaarlijk om over heel de EU te spreken.
Niet alle lidstaten zijn akkoord met het asielbeleid van de EU.
En binnen de landen heb je grote poltieke tegenstellingen.
Je mag de tegenstellingen in de andere EU-landen even groot noemen als die in België.

Een meerderheid is tegen het huidige Europese en westers asielbeleid, maar word de mond gesnoerd.

Politiek zijn het vooral wereldvreemde instellingen die hun stempel op het beleid drukken.
En de volgelingen van die instellingen zingen de internationale of pevelen weesgegroetjes.
Hun leiders leven als goden en denken enkel aan macht, geld en invloed.

Maar er zijn weldegelijk politici die niet gediend zijn met het beleid van die instellingen.
Langst de andere kant is de Europese maatschappij afhankelijk van energie.
Zonder energie valt Europa gewoon stil.
Maar Europa heeft amper eigen energiebronnen. Voor die energie is Europa dus afhankelijk van derde.
Het is voor Europa dus naar de pijpen van die derde dansen of geen energie meer krijgen.

Hoe kan dat in een instelling die zogezegd de democratie verdedigt...

Wat hebben die landen buiten olie??? Meestal staat hun bevolking nog op het pijl van de ontwikkelingslanden...
Wat zou er gebeuren indien Europa besliste om hun olie niet meer te kopen??? En denk je echt dat die olie niet al lang vervangbaar is... Denk je echt dat de wetenschappelijke kennis niet al lang veel verder staat...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2019, 17:45   #53
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Hoe kan dat in een instelling die zogezegd de democratie verdedigt...
Omdat binnen ons Belgisch en het Europese politieke systeem niet de grootste partij, maar de kleinste partij in de meerderheid baas is.
Het zijn zij die bepalen wie er bestuursrechten krijgt en onder welke voorwaarden.
En die kleine partijtjes zijn best bereid hun kiezers te verraden voor wat postjes en deelname aan de macht.Maar zij eisen grote toegevingen van de grote partijen om hun steun te krijgen.


Citaat:
Wat hebben die landen buiten olie??? Meestal staat hun bevolking nog op het pijl van de ontwikkelingslanden...
Naast hun olie, of beter gezegd dankzij hun olie, hebben die veel geld, geld dat ze lange tijd gebruikte om in het westen macht te kopen.
Vaak zijn zij dus hoofdaandeelhouders of meerderheidsaandeelhouders van Westerse bedrijven.
Daarnaast zijn zij de grootste schuldeisers van de Westerse overheden.

En dat hun volk op het pijl van een ontwikkelingsland staat, nu vergeet dat maar snel.
Tegenover hun volk zijn wij de sukkels.


Citaat:

Wat zou er gebeuren indien Europa besliste om hun olie niet meer te kopen???
Dan valt alles hier stil en zij verkopen hun olie aan iemand anders.

Citaat:

En denk je echt dat die olie niet al lang vervangbaar is... Denk je echt dat de wetenschappelijke kennis niet al lang veel verder staat...
Ach, aardolie en aardgas zijn vervangers van oude energiedragers.
Aardolie is de vervanger de rubberplantages.
Kunststof is de vervanger van andere producten.

De kennis rond de vervangers is ouder dan de winning van fossiele brandstoffen.
Maar de hoeveelheid en de snelheid waarmee fossiele olie en gas aan onze behoeft kan voldoen, is niet te evenaren.
Fossiele olie en gas zijn zo eenvoudig, goed op weinig plaats en zonder grote arbeidsinzet te winnen, dat elke ander product het gewoon niet kan winnen zolang de voorraad aan fossiele olie toereikend is.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:00.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be