Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 12 september 2019, 10:22   #41
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
zijn er daarvoor wel genoeg linksen?
dat valt dan onder "omgekeerd ook".
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2019, 10:24   #42
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
dat valt dan onder "omgekeerd ook".
maar dan zitten we aan 100% uitroeiing.
wat voor de planeet uiteraard t beste zou zijn, maar soit, dan missen we m.i. toch ook voor een deel doel.

en ik mag me niet voorstellen dat alleen de tjeven overblijven.

Laatst gewijzigd door Anna List : 12 september 2019 om 10:24.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2019, 10:25   #43
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
maar dan zitten we aan 100% uitroeiing.
We rekenen op kleine foutjes in het systeem om dus wat volk "te missen".

Trouwens, in het begin is het gemakkelijk, volk genoeg om af te maken. Maar tegen dat het dun gezaaid is, wordt het moeilijker en moeilijker om nog de laatste gaan uit te roeien. En wordt het minder en minder belangrijk. Op den duur stopt men er dus mee, alvorens de laatste eraan is.

Laatst gewijzigd door patrickve : 12 september 2019 om 10:26.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2019, 10:56   #44
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
We rekenen op kleine foutjes in het systeem om dus wat volk "te missen".

Trouwens, in het begin is het gemakkelijk, volk genoeg om af te maken. Maar tegen dat het dun gezaaid is, wordt het moeilijker en moeilijker om nog de laatste gaan uit te roeien. En wordt het minder en minder belangrijk. Op den duur stopt men er dus mee, alvorens de laatste eraan is.
dat is idd wel een waarschijnlijk scenario.

we hebben dat de vorige keer ook gezien, na WOII kwamen er ook terug ineens van overal Juden tevoorschijn die het systeem gemist had.

Laatst gewijzigd door Anna List : 12 september 2019 om 10:58.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2019, 11:37   #45
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.076
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
het geboortecijfer wereldwijd is al 60 jaar aan het dalen, van 37.2 begin 1950 tot 18,5 in 2016. Geboortes zijn niet het probleem, wel consumptiepatronen
en hoe zit het met het sterftecijfer? Dat staat nu op 7,6. Wat was dat in 1950? Feit blijft dat er dus 11 bewoners per 1000 bijkomen.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 12 september 2019 om 11:42.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2019, 12:03   #46
satiper
Minister-President
 
satiper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Berichten: 4.899
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
1)De enige manier om een bevolking van 7 miljard mensen terug te brengen naar een bevolking van 100 miljoen mensen op 10 jaar tijd, is door er veel laten dood te gaan, voor ze "normaal" zouden doodgegaan zijn, he.

2)Elke techniek die niet aktief mensen uitroeit, zal een daling in bevolkingsaantal maar traag kunnen bewerkstelligen, want dan moet men wachten tot de huidige levende mensen van nature doodgaan. Dat is dus veel en veel te lang om vele problemen die zich veel eerder zullen stellen, op te lossen.
1) drastisch scenario, dat volgens mij niet noodzakelijk of zelfs wenselijk is.
Stabiliseren (niet meer laten aangroeien) zou al mooi zijn, lichte afbouw nog iets beter (geef ik toe), bij jouw scenario 1 lijkt de behandeling me zelfs nog erger dan de kwaal.

2)Elke mens die nu bestaat is pakweg binnen 100 jaar dood, dus zolang is dat niet (zeker niet afgezet tegen de tijdschaal dat de mens hier al rondloopt).

Ik ben grofweg 20 jaar geleden begonnen met mijn pleidooien voor 2 kinderen per koppel.
Mocht dat toen ook daadwerkelijk onmiddellijk in de praktijk gebracht zijn, dan zou onze wereld er al een heel stuk anders (volgens mij beter) uitzien.
__________________
http://forum.politics.be/showthread.php?t=175515 optimaal aantal mensen

Laatst gewijzigd door satiper : 12 september 2019 om 12:04.
satiper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2019, 13:04   #47
morte-vivante
Eur. Commissievoorzitter
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 9.700
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
en hoe zit het met het sterftecijfer? Dat staat nu op 7,6. Wat was dat in 1950? Feit blijft dat er dus 11 bewoners per 1000 bijkomen.
geboortebeperking zoals hier in deze draad wordt gepropageerd slaat op geboortes, niet op verplichte sterfte. En de geboortecijfers dalen, zonder dat we daar iemand iets voor hebben moeten verbieden

Die obsessie voor geboortebeperking is van de pot gerukt, want volgens die logica is het probleem die Nigeriaanse maniokboer met 7 kinderen die leeft van 2 euro per dag, en niet het bewust-kinderloze koppel met 2 suvs, elke dag biefstuk, 2 citytrips, een korte skivakantie en die noodzakelijke ver-weg-vakantie-want-het-leven-is-meer-dan-werken-alleen, want die zijn goed bezig want ze hebben geen kinderen
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
"When you're accustomed to privilege equality feels like oppression."

Laatst gewijzigd door morte-vivante : 12 september 2019 om 13:05.
morte-vivante is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2019, 13:47   #48
satiper
Minister-President
 
satiper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Berichten: 4.899
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
geboortebeperking zoals hier in deze draad wordt gepropageerd slaat op geboortes, niet op verplichte sterfte. En de geboortecijfers dalen, zonder dat we daar iemand iets voor hebben moeten verbieden

Die obsessie voor geboortebeperking is van de pot gerukt, want volgens die logica is het probleem die Nigeriaanse maniokboer met 7 kinderen die leeft van 2 euro per dag, en niet het bewust-kinderloze koppel met 2 suvs, elke dag biefstuk, 2 citytrips, een korte skivakantie en die noodzakelijke ver-weg-vakantie-want-het-leven-is-meer-dan-werken-alleen, want die zijn goed bezig want ze hebben geen kinderen
Eigenlijk klopt je stelling wel (vet) die je hier maakt (die eigenlijk bedoeld is om net het tegengestelde aan te tonen).

Het zit nml zo dat het tweede koppel binnen 100 jaar nog impact nul zal hebben.

Die Nigeriaanse maniokboer riskeert daarentegen (klein beetje rechtstreeks, maar vooral onrechtstreeks door al zijn nakomelingen) een reusachtige impact te hebben, zeker als al zijn kinderen op vlak van voortplanting zijn voorbeeld volgen en sommigen van hen uitwijken naar landen waar het beter is lees: bvb waar ze met 2 suvs rijden, elke dag biefstuk eten, en graag ook nog 2 citytrips, een korte skivakantie en natuurlijk het obligate bezoek aan hun land van herkomst niet vergeten.
__________________
http://forum.politics.be/showthread.php?t=175515 optimaal aantal mensen

Laatst gewijzigd door satiper : 12 september 2019 om 13:48.
satiper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2019, 14:11   #49
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 39.806
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door satiper Bekijk bericht
Eigenlijk klopt je stelling wel (vet) die je hier maakt (die eigenlijk bedoeld is om net het tegengestelde aan te tonen).

Het zit nml zo dat het tweede koppel binnen 100 jaar nog impact nul zal hebben.

Die Nigeriaanse maniokboer riskeert daarentegen (klein beetje rechtstreeks, maar vooral onrechtstreeks door al zijn nakomelingen) een reusachtige impact te hebben, zeker als al zijn kinderen op vlak van voortplanting zijn voorbeeld volgen en sommigen van hen uitwijken naar landen waar het beter is lees: bvb waar ze met 2 suvs rijden, elke dag biefstuk eten, en graag ook nog 2 citytrips, een korte skivakantie en natuurlijk het obligate bezoek aan hun land van herkomst niet vergeten.
Morte vivante lijkt het probleem niet te beseffen. In Afrika groeit de bevolking veel sneller dan de lokale economie kan dragen zowel inzake tewerkstelling als inzake voeding, gezondheidszorg enz. Gevolg: de beker loopt over en wat wegvloeit poogt krampachtig Europa binnen te dringen.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2019, 16:43   #50
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.779
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door satiper Bekijk bericht
1) drastisch scenario, dat volgens mij niet noodzakelijk of zelfs wenselijk is.
Stabiliseren (niet meer laten aangroeien) zou al mooi zijn, lichte afbouw nog iets beter (geef ik toe), bij jouw scenario 1 lijkt de behandeling me zelfs nog erger dan de kwaal.
Er is een grote groep werkenden nodig om de pensioenen van de groeiende groep ouderen te financieren. Als we de groei een halt toe roepen zijn er straks geen werkenden meer om pensioenen van de ouderen te garanderen.

Ik ben voorstander van de ieder voor zich - mentaliteit. Zelf je eigen spaarpot opbouwen tegen de pensioenleeftijd, en minder invloed van de belastingbetaler.
Die peperdure rusthuizen van 2000 euro/maand moeten eruit en er moet bijna uitsluitend gewerkt worden met huishoudhulpjes.
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2019, 18:45   #51
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Er is een grote groep werkenden nodig om de pensioenen van de groeiende groep ouderen te financieren. Als we de groei een halt toe roepen zijn er straks geen werkenden meer om pensioenen van de ouderen te garanderen.

Ik ben voorstander van de ieder voor zich - mentaliteit. Zelf je eigen spaarpot opbouwen tegen de pensioenleeftijd, en minder invloed van de belastingbetaler.
Die peperdure rusthuizen van 2000 euro/maand moeten eruit en er moet bijna uitsluitend gewerkt worden met huishoudhulpjes.
Ik ben voor pensioen op 67 en verplichte euthanasie op 65 voor de generatie die de volgende generatie opzadelde met een torenhoge staatsschuld en dito migratie.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2019, 21:59   #52
Mindset
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2015
Berichten: 5.257
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Morte vivante lijkt het probleem niet te beseffen. In Afrika groeit de bevolking veel sneller dan de lokale economie kan dragen zowel inzake tewerkstelling als inzake voeding, gezondheidszorg enz. Gevolg: de beker loopt over en wat wegvloeit poogt krampachtig Europa binnen te dringen.
Krampachtig zou ik het niet noemen, het draait vlotjes binnen toch.
Mindset is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2019, 22:04   #53
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.813
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Ik ben voor pensioen op 67 en verplichte euthanasie op 65 voor de generatie die de volgende generatie opzadelde met een torenhoge staatsschuld en dito migratie.
Logans Run. Maar dan met een andere leeftijd.

Als we dat nu eens verkocht kregen aan elk land buiten Blegiê.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2019, 22:40   #54
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
Die obsessie voor geboortebeperking is van de pot gerukt, want volgens die logica is het probleem die Nigeriaanse maniokboer met 7 kinderen die leeft van 2 euro per dag, en niet het bewust-kinderloze koppel met 2 suvs, elke dag biefstuk, 2 citytrips, een korte skivakantie en die noodzakelijke ver-weg-vakantie-want-het-leven-is-meer-dan-werken-alleen, want die zijn goed bezig want ze hebben geen kinderen
Nee, die is niet van de pot gerukt. Het doel is van een maatschappij te hebben van gelukkige consumenten die 2 suvs hebben, elke dag biefstuk eten, 2 citytrips doen en zo voort, en de hoop hebben om in de toekomst nog veel meer kunnen te consumeren, zonder dat dat schade veroorzaakt.

Dat is perfect mogelijk, als men dat met een klein genoeg aantal doet.

Als je een wereld wil waar elkeen (of toch een grote meerderheid) gelukkig tegen de sterren op kan consumeren zonder dat dat schade veroorzaakt, dan moet het een wereld zijn met weinig volk.

Weinig volk, maar er op los levend, consumerend, gelukkig volk.

Kwaliteit boven kwantiteit.

Het grote gevaar is immers dat die 7 kinderen van die maniokboer zelf ook 7 kinderen zullen hebben elk, en geen maniokboer meer zijn, en ook zullen willen deelnemen aan het grote feest der consumptie. DAT is wat ten alle prijze vermeden moet worden. Het is veel gemakkelijker om nu die maniokboer af te maken, dan zijn 49 kleinkinderen die ondertussen ook wel weer slimmer en sterker geworden zijn. Het grote gevaar schuilt hem in de totaal niet te verwaarlozen mogelijkheid dat die kinderen van die maniokboer zich ontwikkelen. DAT is het essentiele risico voor onze mogelijkheid om erop los te kunnen blijven rijden met onze 2 suvs. Dat al dat ontwikkelingsvolk zich ontwikkelt. En dat gevaar is heel heel reeel.

Laatst gewijzigd door patrickve : 12 september 2019 om 22:42.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2019, 10:44   #55
satiper
Minister-President
 
satiper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Berichten: 4.899
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Morte vivante lijkt het probleem niet te beseffen. In Afrika groeit de bevolking veel sneller dan de lokale economie kan dragen zowel inzake tewerkstelling als inzake voeding, gezondheidszorg enz. Gevolg: de beker loopt over en wat wegvloeit poogt krampachtig Europa binnen te dringen.
Daarom dat dit soort van discussies wel nuttig kan zijn, soms kan iemand tot andere (hopelijk betere) inzichten komen.
__________________
http://forum.politics.be/showthread.php?t=175515 optimaal aantal mensen
satiper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2019, 10:46   #56
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Logans Run. Maar dan met een andere leeftijd.

Als we dat nu eens verkocht kregen aan elk land buiten Blegiê.
het is net BE die dit nodig heeft.

de onverantwoordelijke generaties mogen wel eens hun eigen rekening betalen.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2019, 10:49   #57
satiper
Minister-President
 
satiper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Berichten: 4.899
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Er is een grote groep werkenden nodig om de pensioenen van de groeiende groep ouderen te financieren. Als we de groei een halt toe roepen zijn er straks geen werkenden meer om pensioenen van de ouderen te garanderen.

Ik ben voorstander van de ieder voor zich - mentaliteit. Zelf je eigen spaarpot opbouwen tegen de pensioenleeftijd, en minder invloed van de belastingbetaler.
Die peperdure rusthuizen van 2000 euro/maand moeten eruit en er moet bijna uitsluitend gewerkt worden met huishoudhulpjes.
Hiermee ga je wat weg van de kern van de zaak, maar dat mag natuurlijk, het is jouw draad.
Zelf probeer ik meestal zo dicht mogelijk bij de kern van de zaak te blijven.
Het is niet dat hetgeen je aankaart niet verdient besproken te worden, maar het leidt natuurlijk wel een beetje af van hetgeen nu heel dringend zou moeten gebeuren.
__________________
http://forum.politics.be/showthread.php?t=175515 optimaal aantal mensen
satiper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2019, 07:24   #58
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Ik heb me laten vertellen dat we een eeuw geleden met 500 miljoen waren.
Binnen 100 jaar zijn we quasi maal 20 gegaan.

Verder las ik dat 50% van de wereldpopulatie het met een inkomen van 2 euro per dag of nog minder moet stellen. Ook dat de rijkste 10 mensen (het cijfer fluctueert) op aarde evenveel bezitten als de armste 50%.

Tot welk aantal kan de wereldpopulatie groeien voor we echt een probleem hebben? Denk bvb aan Afrika waar mensen geen voorbehoedsmiddelen gebruiken. Komt er een punt dat water, voedsel etc gewoon niet toereikend zijn voor de wereldpopulatie?

Ik probeer in te schatten welk percentage van de wereldpopulatie kan zeggen vandaag de dag een menswaardig leven te leiden. Zoals wij in West Europa een dak boven ons hoofd hebben, nooit honger hebben, een ziekteverzekering hebben etc. 10%?

Volgens mij gaat het aantal mensen die geen menswaardig bestaan leiden enkel toenemen
In 1850 waren er +/- 1.650.000.000 mensen op de aardbol volgens recentere schattingen.
De schattingen van 1650 lopen uiteen van 465.000.000 tot 1.000.000 mensen
En let wel het gaat over schattingen, want juist weet men het niet.
En vandaag ondekt men dat plaatsen waarvan men dacht dat er weinig mensen woonden in het verleden vaak dicht bevolkt waren in het verleden.

De oorzaak van de sterke stijging in de 20ste eeuw is vooral te danken aan de medische vooruitgang.
In de eerste plaats werd er voor betere hygiene gezorgd, waardoor er minder ziektes uibraken.
Daarnaast hebben er in de 20ste eeuw mindere oorlogen plaats gehad.
En hoewel beide wereldoorlogen samen meer dan 100.000.000 mensenlevens hebben geëist, was dit slechts 10% van de wereldbevolking. Terwijl pandemiën vaak de bevolking halveerden.
De kindersterfte lag 1 op 3 in de 16de eeuw, vandaag 1 op 10.
De levensverwachting was in de 17de eeuw 45 jaar, eind de 19de eeuw was dat 55, vandaag ligt de levensverwachting op 75 jaar en is die nog in stijgende lijn.


En dan je stelling, een menswaardig bestaan?
Wat is dat eigenlijk?
Is dat in overvloed leven of is dat vrij leven?
Is dat je leven kunnen rekken tot je 90ste ook al besef je zelf niet meer dat je leeft of de natuur zijn gang laten gaan?
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2019, 07:35   #59
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Er is een grote groep werkenden nodig om de pensioenen van de groeiende groep ouderen te financieren. Als we de groei een halt toe roepen zijn er straks geen werkenden meer om pensioenen van de ouderen te garanderen.

Ik ben voorstander van de ieder voor zich - mentaliteit. Zelf je eigen spaarpot opbouwen tegen de pensioenleeftijd, en minder invloed van de belastingbetaler.
Die peperdure rusthuizen van 2000 euro/maand moeten eruit en er moet bijna uitsluitend gewerkt worden met huishoudhulpjes.
De huidige gepensioeneerden hebben allemaal bijgedragen aan de pensioenkas.
Zij werden door de overheid verplicht om via de overheid te sparen.
Toen ik in 1976 begon te werken gebruikte wij de regel dat je netto loon 2/3 van je bruto loon is.
Vandaag in 2019 is die regel nog steeds van toepassing.

Citaat:
Verder las ik dat 50% van de wereldpopulatie het met een inkomen van 2 euro per dag of nog minder moet stellen.
Moet jij eens goed in je achterhoofd steken.
Want die mensen werken vaak zelfs nog 16/24 en 7/7 om rond te komen.
Terwijl ze zelf amper eten kunnen betalen, werken zij zich kapot voor jou luxe leven.
Zien zij de vruchten van hun arbeid verdwijnen naar de rijke gebieden.
Zien zij hun levensomgeving verdwijnen om plaats te maken voor de teelt en winning van goederen die wij nodig denken te hebben.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2019, 08:13   #60
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.712
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
en hoe zit het met het sterftecijfer? Dat staat nu op 7,6. Wat was dat in 1950? Feit blijft dat er dus 11 bewoners per 1000 bijkomen.
Tel daarbij dat als je (voorbeeldje hé):
500.000 mensen hebt, je 500 keer het geboortecijfer hebt.
5.000.000 mensen hebt, je 5000 keer het geboortecijfer hebt.

Een vergelijking per 1000 is mooi, maar heeft totaal geen waarde, omdat het aantal duizenden ook steeds groeit.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:36.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be