Politics.be Problemen met registreren? Of een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te verzenden naar maarten@politics.be met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Debatclub > Democratie.NU
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Democratie.NU De leden van Democratie.Nu vormen een onafhankelijke en politiek ongebonden burgerbeweging die ijvert voor de invoering van het Bindend Referendum Op Volksinitiatief (BROV). Met dat direct-democratisch instrument kan de bevolking rechtstreeks beslissen, ook tégen de wil van de politici in.

Bekijk resultaten enquête: Zonder bindende referenda is geen ware democratie mogelijk?
klopt 35 59,32%
klopt niet 24 40,68%
Aantal stemmers: 59. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 30 september 2018, 10:49   #181
eno2
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Voor mij moeten er met regelmaat bindende multireferenda gehouden worden. Waar er op verschillende belangrijke issues tegelijk kan gestemd worden. En dat jaarlijks.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2018, 17:31   #182
Erw
Eur. Commissievoorzitter

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Voor mij moeten er met regelmaat bindende multireferenda gehouden worden. Waar er op verschillende belangrijke issues tegelijk kan gestemd worden. En dat jaarlijks.
Ik vind helemaal niet MOETEN.
En evenmin regelmaat.
Waar het om gaat is dat meerderheden kunnen ingrijpen, waar en wanneer ze dat nodig achten. Als de gemandateerden hardleers blijken, desnoods 10 terugfluitingen op 1 maand en desnoods afnemen mandaat. Dat leert lesjes van publieke blaam, zodat ze wel zullen leren uitkijken in de toekomst, en braaf de zaakjes uitvoeren zoals de meerderheden willen.

Atlas Shrugged
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2016, Politics.be