Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 7 mei 2018, 18:16   #1
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard 1 op de 5 Vlaamse gezinnen heeft nauwelijks financiële marge

1 op de 5 Vlaamse gezinnen heeft nauwelijks financiële marge: extra uitgave of vakantie zit er niet in

20 procent van de Vlaamse gezinnen heeft onvoldoende financiële ruimte voor een weekje vakantie of voor onverwachte uitgaven van 1.000 euro. 1 op de 10 komt zeer moeilijk rond. Dat blijkt uit een grootschalige gezinsenquête van de Vlaamse overheid waar De Morgen over bericht. Uit het onderzoek blijkt voorts dat voor veel Vlamingen het klassieke kerngezin hét streefdoel blijft.

-----------------------------------------------------------------

Regering met N-VA in de hoofdrol op alle niveau's is zeer goed bezig.

Althans volgens de N-VA partijslaven op dit forum.

Als je eens spreekt dat steeds meer mensen het moeilijk hebben om rond te komen dan gaat het niet over landgenoten, maar migranten...

Zo wilden ze ons toch doen geloven.....



20% van de vlamingen heeft het moeilijk :
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/05...quete-welzijn/

Eat that rakkertjes !
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2018, 18:31   #2
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Very well said Henri!

And I shall add: de gemiddelde Vlaming heeft gewoon niet de capaciteiten verstandig om te springen met geld..... daarmee bedoel ik: ze geven meer uit dan zou moeten, maar achteraf wel klagen dat het leven zó duur is... Ah ja als men een dure hypotheek aangaat, al dan niet gepaard met dure auto leases, allerlei verbouwingen wenst uit te voeren - die veelal niet eens nodig zijn, maar tja men heeft een baksteen in de maag, den Delhaize als een noodzaak ziet, same goes for Hello Fresh boxen a volonté, iedere dag een broodje op het werk (want we zijn te lam om thuis zelf iets klaar te maken), een peperduur Telenet abonnement, Netflix, de nieuwste gadgets, en terwijl neerkijkt op den Aldi, markten, allochtoonse winkeltjes..... enz. enz. Dan tja.....

Laatst gewijzigd door bembem : 7 mei 2018 om 18:31.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2018, 18:37   #3
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

20% stemt ook voor linkse partijen en is dus de facto lui. Moesten ze wat meer werken en minder lui zijn, dan zouden ze dat probleem niet hebben
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2018, 18:37   #4
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Ikzelf heb iets meer dan het leefloon, en zet gemiddeld 1/4 daarvan opzij, als ik dan hoor dat er kwieten zijn die met 1500€ niet toekomen, dan lach ik daar eens goed mee. Sorry hoor, maar in België kan iedereen met dat bedrag ruimschoots rondkomen, maar ja, als men natuurlijk neerkijkt op een 'kruipkot', tja............

Laatst gewijzigd door bembem : 7 mei 2018 om 18:38.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2018, 18:38   #5
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Very well said Henri!

And I shall add: de gemiddelde Vlaming heeft gewoon niet de capaciteiten verstandig om te springen met geld..... daarmee bedoel ik: ze geven meer uit dan zou moeten, maar achteraf wel klagen dat het leven zó duur is... Ah ja als men een dure hypotheek aangaat, al dan niet gepaard met dure auto leases, allerlei verbouwingen wenst uit te voeren - die veelal niet eens nodig zijn, maar tja men heeft een baksteen in de maag, den Delhaize als een noodzaak ziet, same goes for Hello Fresh boxen a volonté, iedere dag een broodje op het werk (want we zijn te lam om thuis zelf iets klaar te maken), een peperduur Telenet abonnement, Netflix, de nieuwste gadgets, en terwijl neerkijkt op den Aldi, markten, allochtoonse winkeltjes..... enz. enz. Dan tja.....
was jij dat niet die met schuldbemiddeling zat, die constant naar fastfoodrestautrants loopt, die allerhande brol koopt en dan te lange laatste het maar begon te stelen omdat het geld op was?
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2018, 18:39   #6
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
20% stemt ook voor linkse partijen en is dus de facto lui. Moesten ze wat meer werken en minder lui zijn, dan zouden ze dat probleem niet hebben
Links heeft er voor gezorgd dat de werkmens het nu sowieso stukken beter heeft. Dus hou uw klep maar want jij zit daar ook tussen, of niet soms.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2018, 18:41   #7
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Die stelling is fout

Aangezien die 1/5 hoofdzakelijk geen vlaamse gezinnen zijn.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2018, 18:42   #8
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.761
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Very well said Henri!

And I shall add: de gemiddelde Vlaming heeft gewoon niet de capaciteiten verstandig om te springen met geld..... daarmee bedoel ik: ze geven meer uit dan zou moeten, maar achteraf wel klagen dat het leven zó duur is... Ah ja als men een dure hypotheek aangaat, al dan niet gepaard met dure auto leases, allerlei verbouwingen wenst uit te voeren - die veelal niet eens nodig zijn, maar tja men heeft een baksteen in de maag, den Delhaize als een noodzaak ziet, same goes for Hello Fresh boxen a volonté, iedere dag een broodje op het werk (want we zijn te lam om thuis zelf iets klaar te maken), een peperduur Telenet abonnement, Netflix, de nieuwste gadgets, en terwijl neerkijkt op den Aldi, markten, allochtoonse winkeltjes..... enz. enz. Dan tja.....
Hello Kitty brol die volkomen nutteloos is, fuck-me botjes, nutteloze crèmes tegen puisten, Mac Do & Burger King brol, dat zijn allemaal tekenen van iemand die echt bewust omgaat met geld en haar budget onder controle heeft...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2018, 18:43   #9
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
was jij dat niet die met schuldbemiddeling zat, die constant naar fastfoodrestautrants loopt, die allerhande brol koopt en dan te lange laatste het maar begon te stelen omdat het geld op was?
Ik heb inderdaad een hele poos zwarte sneeuw gezien, maar dat lag ten eerste niet aan het feit dat ik niet met geld kon omgaan (met geld smijten, er op los leven, allerlei kredieten aangaan) maar door een geschil met de RVA, en dat van die fastfood & brol (nou ja, voor u brol) dat waren momentopnamen van de rare momenten dat ik me dan wel eens iets kon permitteren (kerstmis, verjaardag), dus bon hou uw beschuldigingen dat ik een irresponsable mens zou zijn dat niet kan bugetteren maar voor uw eigen, mr knowitall

Laatst gewijzigd door bembem : 7 mei 2018 om 18:44.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2018, 18:44   #10
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Iemand die in de schuldbemiddeling heeft gezeten komt financieel advies geven.

lol
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2018, 18:45   #11
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Hello Kitty brol die volkomen nutteloos is, fuck-me botjes, nutteloze crèmes tegen puisten, Mac Do & Burger King brol, dat zijn allemaal tekenen van iemand die echt bewust omgaat met geld en haar budget onder controle heeft...
Mag het nog
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2018, 18:46   #12
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Iemand die in de schuldbemiddeling heeft gezeten komt financieel advies geven.

lol
Hou uw smoel eens, ik kom net te zeggen dat het aan een geschil met de RVA lag, niet dat ik met geld smeet. Pffft!
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2018, 18:48   #13
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Eens te meer blijkt dat de Vlaming grote vooroordelen heeft over mensen die in armoede hebben moeten leven. En dan verschiet men dat zulke kwieten op N-VA & co stemmen, nou ik niet Arm Vlaanderen.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2018, 18:49   #14
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.434
Standaard

Zelfs de kredietkaarten krijgen het 'moeilijk'.

Prijzenobservatorium zaait verwarring met bericht over duurdere kredietkaarten

__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2018, 18:54   #15
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.761
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Links heeft er voor gezorgd dat de werkmens het nu sowieso stukken beter heeft. Dus hou uw klep maar want jij zit daar ook tussen, of niet soms.
Bem, waarom spreek jij over de werkmens ? Hangmatters zijn geen werkmensen hoor, dat is een heeel andere categorie.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2018, 18:55   #16
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Links heeft er voor gezorgd dat de werkmens het nu sowieso stukken beter heeft. Dus hou uw klep maar want jij zit daar ook tussen, of niet soms.
links heeft ervoor gezorgd dat wij, de werkmens, luieriken zoals gij maar blijven moeten onderhouden. Dat is verre van ok. Dus hou ik zeker mijn klep niet. Mensen die maar zitten te schransen uit de uitkeringsruif, dié moeten vooral hun klep houden en niet te veel van de toren blazen versus zij die hun ruif vullen.
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2018, 18:56   #17
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Iemand die in de schuldbemiddeling heeft gezeten komt financieel advies geven.

lol
hilarisch hé
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2018, 19:01   #18
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
hilarisch hé
In haar geval mogen we niet meer spreken van "een hoek" af....

Dat is meer een ronde tafel...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2018, 19:03   #19
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.761
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Eens te meer blijkt dat de Vlaming grote vooroordelen heeft over mensen die in armoede hebben moeten leven. En dan verschiet men dat zulke kwieten op N-VA & co stemmen, nou ik niet Arm Vlaanderen.
Onzin. Uitkeringsverslaafde hangmatters wegzetten als de nietsnutten en parasieten die ze zijn heeft niets te zien met 'vooroordelen' door normale mensen en heeft geen zak te maken met partijpolitiek.

Dat is een kwestie van sociale hygiëne.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2018, 19:06   #20
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Parasieten die niet wensen te werken ondermijnen het draagvlak voor de sociale zekerheid die we kennen.

Ze zagen de tak af waarop ze zitten. Bembem zal het nog meemaken, dat ze valt. Ze is daar te jong voor.

Laatst gewijzigd door Tavek : 7 mei 2018 om 19:11.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:22.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be