Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 2 juli 2019, 07:58   #21
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.519
Standaard

Trol inderdaad. Op de man spelen ipv de bal.

Laatst gewijzigd door Bach : 2 juli 2019 om 07:59.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2019, 08:02   #22
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Trol inderdaad. Op de man spelen ipv de bal.
Ik ben nog veel te vriendelijk.

iemand die hier Putin zit te verdedigen, en dan zichzelf op een morele pied de stalle zet, zo iemand moet eigenlijk vierkant uitgelachen worden, denkt u niet?

Als ge denk dat ik niet weet dat gij hier alternatieve motieven hebt om Putin en in een andere draad China te verdedigen (ten nadele van het hong kongse volk) , dan vergist ge u deerlijk.

Maar u zelf hier opblazen alsof ge de 'verdediger zijt van de belangen van de hele mensheid en al het leven op aarde', is hilarisch.

Laatst gewijzigd door geertvdb : 2 juli 2019 om 08:08.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2019, 08:08   #23
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.519
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Ik ben nog veel te vriendelijk.

iemand die hier Putin zit te verdedigen, en dan zichzelf op een morele pied de stalle zet, zo iemand moet eigenlijk vierkant uitgelachen worden, denkt u niet?
Ik heb meer problemen met iemand die VRT propaganda verdedigt gewoon omdat het tegen Rusland gericht is. Dat gaat ons direct aan.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2019, 08:11   #24
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Ik heb meer problemen met iemand die VRT propaganda verdedigt gewoon omdat het tegen Rusland gericht is. Dat gaat ons direct aan.
Ik verdedig NUL komma NUL vrt propaganda.

Ga al mijn posten af van de laatste 6 jaar! Ge zult niks vinden.

Uw bewijs dat het hier om propaganda gaat is flinterdun! Om niet te zeggen onbestaande. En de bewijslast ligt bij u, niet bij mij.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2019, 08:33   #25
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.519
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Ik verdedig NUL komma NUL vrt propaganda.

Ga al mijn posten af van de laatste 6 jaar! Ge zult niks vinden.

Uw bewijs dat het hier om propaganda gaat is flinterdun! Om niet te zeggen onbestaande. En de bewijslast ligt bij u, niet bij mij.
U insinueert dat iemand die koude oorlog achtige VRT propaganda (al dan niet succesvol) poogt te ontmaskeren Russische familie dient te hebben want anders zou die dat in uw ogen niet proberen te doen blijkbaar. Die opinie zegt veel over hoe u eigenlijk denkt. In feite kan ik u evengoed vragen of u misschien familie in de VS heeft of daar misschien regelmatig op vakantie gaat want is het niet verdacht dat iemand poorgt de Europese belangen te beschadigen door degenen die tegen anti Russische koude oorlogspropaganda ingaan aan te vallen?

Laatst gewijzigd door Bach : 2 juli 2019 om 08:46.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2019, 08:58   #26
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.521
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Ben ik misschien te pro Europees voor u?
Ik bewonder uw analyse. En u heeft groot gelijk met uw antwoord op een een brutale en niet inhoudelijke vraag.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2019, 09:02   #27
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.521
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
U insinueert dat iemand die koude oorlog achtige VRT propaganda (al dan niet succesvol) poogt te ontmaskeren Russische familie dient te hebben want anders zou die dat in uw ogen niet proberen te doen blijkbaar. Die opinie zegt veel over hoe u eigenlijk denkt. In feite kan ik u evengoed vragen of u misschien familie in de VS heeft of daar misschien regelmatig op vakantie gaat want is het niet verdacht dat iemand poorgt de Europese belangen te beschadigen door degenen die tegen anti Russische koude oorlogspropaganda ingaan aan te vallen?
Volledig mee eens. Zeer minderwaardig, maar helaas zijn stijl van discussiëren. Zo heeft iedereen zijn gebrek.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2019, 10:03   #28
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
U insinueert dat iemand die koude oorlog achtige VRT propaganda (al dan niet succesvol) poogt te ontmaskeren
Het zit allemaal in uw verbeelding. Ge 'ontmaskert' juist geen knijt.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Russische familie dient te hebben want anders zou die dat in uw ogen niet proberen te doen blijkbaar.
Er zijn hier meerdere pro rusland draden, en de propaganda daar komt 100% uitsluitend van forummers met openlijk Russische roots. Vandaar mijn perfect logische vraag. Een vraag die ge persistent weigert te beantwoorden.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Die opinie zegt veel over hoe u eigenlijk denkt. In feite kan ik u evengoed vragen of u misschien familie in de VS heeft
Waarom zoudt ge mij dat vragen, spui ik hier pro Amerikaanse propaganda? En stel gerust de vraag! Ik zal er op antwoorden, en ze niet ontwijken!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
of daar misschien regelmatig op vakantie gaat want is het niet verdacht dat iemand poorgt de Europese belangen te beschadigen door degenen die tegen anti Russische koude oorlogspropaganda ingaan aan te vallen?
Dit is wartaal...
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2019, 10:11   #29
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.519
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Volledig mee eens. Zeer minderwaardig, maar helaas zijn stijl van discussiëren. Zo heeft iedereen zijn gebrek.
Welja. Ik wacht nog op een inhoudelijke repliek met argumenten. Ik heb geen zin toe te geven aan intimidaties en vooroordelen die naast de kwestie zijn, gebaseerd zijn op verkeerde premissen en veel weg hebben van paranoïde nonsens.

Laatst gewijzigd door Bach : 2 juli 2019 om 10:25.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2019, 10:52   #30
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.521
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Dit is wartaal...
Het gaat u duidelijk boven de pet.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2019, 12:29   #31
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Welja. Ik wacht nog op een inhoudelijke repliek met argumenten.
Ok, beste 'verdediger van alle leven op aarde',

laten we uw draadstarter even nader bekijken:

Gij verwijt de vrt en de bbc manipulatie en propaganda, maar als ge effectief leest wat Putin zegt, dan is er niets veranderd aan zijn redenering, alles wat hij zei heeft hij ook gezegd, los van het feit waar men het plakt.

Dit zegt Putin: As concerns treason, of course, it must be punishable. It is the most despicable crime that one can imagine.. Vindt gij dit normaal? Ik vind nl. moord en pedofilie verkrachting véél erger! Gij niet?

Ge moogt alles wat Putin zegt volledig afdrukken zoveel ge wilt, het is achterlijk en barbaars. En als ge de paragrafen omdraait, dan is het nog even achterlijk en barbaars.

En voor de rest plakt gij er wilde en onbewijsbare linkiewinkie veronderstellingen achter:
Dagelijkse kost is dat soort van manipulaties op de VRT.


Wel: geef mij dit soort manipulaties van de laatste 7 dagen!

Ik wacht!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Ik heb geen zin toe te geven aan intimidaties
Intimidaties! Warempel nog aan toe! Ik geef u ongelijk en gij ziet dat al intimidaties! Gij hebt precies niet graag dat iemand uw beweringen betwist hé!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
en vooroordelen die naast de kwestie zijn, gebaseerd zijn op verkeerde premissen en veel weg hebben van paranoïde nonsens.
Echt, ik denk NET hetzelfde over uw draadstarter.

Laatst gewijzigd door geertvdb : 2 juli 2019 om 12:30.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2019, 13:00   #32
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Het is tegelijk een soort van zegen en een vloek te beseffen hoe het systeem echt functioneert en dat onze media niet neutraal zijn en zelfs oneerlijk zijn. Het is zoveel gemakkelijker simpelweg je te laten leiden door de media en een braaf burger te worden die denkt wat hij verondersteld wordt te denken. Helaas is dat voor mij niet weggelegd. Dan wordt je een soort van paria die kan kiezen te zwijgen en te treuren ofwel te spreken en weggehoond te worden door de gelovige massa die je in feite wil vooruit helpen door hen de ogen te openen voor het bedrog waarvan ze slachtoffer zijn.
Juist. Dat is een fase. De volgende fase is van voorstander te worden van grote genocides
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2019, 13:27   #33
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Juist. Dat is een fase. De volgende fase is van voorstander te worden van grote genocides
Even vervolledigd :

De volgende fase is van voorstander te worden van grote genocides vanachter een toetsenbord.

Laatst gewijzigd door parcifal : 2 juli 2019 om 13:27.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2019, 13:37   #34
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Zo werd het Mueller rapport gereduceerd tot 'het is bewezen dat Rusland de VS verkiezingen heeft willen beïnvloeden'. Men zou daar eens een heel programma over moeten maken over dat rapport zodat mensen zouden beseffen wat voor een mager (facebook) beestje dat eigenlijk is.
3 posts later :

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach;
ik volg dat wel enigszins en ik vind wat gezegd wordt van die Russische inmenging vrij onschuldig tegenover wat de VS zelf allemaal aanrichten in de wereld qua 'meddling' in het democratisch proces van andere landen.
Wat een gekronkel.
Natuurlijk is het bewezen dat Rusland de verkiezingen in de VS in 2016 heeft beinvloed en nog geen klein beetje en werd er gebruik gemaakt van hacking en doxing, illegale methodes dus.

Net zoals het bewezen is dat Rusland massale trollenlegers op de been heeft gebracht die bvb. de dagen na 17 juli 2014, toen een Russische BUK MH17 neerschoot, een massamoord dus, massaal de sociale media overspoelden met pro-russische berichten en die oekraiene beschuldigden.

Er werden ruim 65 000 dergelijke berichten getraceerd de eerste 2 dagen na deze massamoord, waarbij overigens de gehele russische propaganda-machine (er bestaat geen echte pers in rusland behalve tvrain.ru ) werd ingezet om alle schuld te ontkennen en tientallen fake verhalen te lanceren.

https://nltimes.nl/2019/05/13/russia...isaster-report

Citaat:
In the two days after flight MH17 was shot down over eastern Ukraine, a Russian troll factory posted over 65 thousand tweets blaming Ukraine for the disaster, De Groene Amsterdammer reports after analyzing 9 million tweets posted by a St Petersburg based troll factory called the Internet Research Agency.

According to the magazine, an organized campaign was launched after MH17 was shot down. The Internet Research Agency played a role in this, as did pro-Russia media who circulated theories that 'proved' Russia innocent in the disaster
Bach is een duidelijk slachtoffer van de technieken die de russische maffiastaat op grote schaal toepast, in die mate zelfs dat hij de splinter bekritiseerd in het oog van de VRT en niet de scheepslading boomstammen in het oog van de russische propagandamachine.

The aim of modern disinformation & propaganda is to inundate and confuse so that one’s ability to think critically is exhausted.

Laatst gewijzigd door parcifal : 2 juli 2019 om 13:37.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2019, 13:39   #35
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Even vervolledigd :

De volgende fase is van voorstander te worden van grote genocides vanachter een toetsenbord.


Juist

(wat niet wegneemt dat ik echt wel een kick krijg van grote genocides...)
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2019, 13:44   #36
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Wat een gekronkel.
Natuurlijk is het bewezen dat Rusland de verkiezingen in de VS in 2016 heeft beinvloed en nog geen klein beetje en werd er gebruik gemaakt van hacking en doxing, illegale methodes dus.
De notie van "illegaliteit" bestaat niet echt in zo een toestanden he. Uiteraard doet elke staat dat. Ik zou achterover vallen mochten er onnozelaars zijn in sommige staten die dingen zoals verkiezingen in andere landen NIET zouden willen beinvloeden. Wacht, misschien lukt dat inderdaad niet in Belgie, omdat men daar nog altijd niet beslist heeft welk regeringsniveau mag beslissen over die beinvloeding in het buitenland.

Citaat:
Net zoals het bewezen is dat Rusland massale trollenlegers op de been heeft gebracht die bvb. de dagen na 17 juli 2014, toen een Russische BUK MH17 neerschoot, een massamoord dus, massaal de sociale media overspoelden met pro-russische berichten en die oekraiene beschuldigden.
Misschien wel, maar welke staat doet zoiets niet ? Lijkt mij toch een van de belangrijkste rollen van een staat om propaganda te verkopen, nee ?

Het is toch de essentie van het staatswezen ? Kijk maar eens hoe het katholicisme door gans een trollenleger van de clerus verkocht werd aan gans de Europese bevolking gedurende eeuwen, om de notie van Staat bij gratie Gods (via de koning bij gratie gods) in stand te houden. Ik zie geen enkele reden waarom staten daarmee magisch zouden gaan ophouden. Een staat die zoiets niet meer doet, is er binnen de kortste keren toch aan ?

Het punt van Bach blijft: men heeft nep interviews ineengedraaid door stukken aan elkaar te plakken in verschillende volgorde en van interviews die niks te maken hadden met de gepresenteerde kwestie. Dat is toch pure propaganda en volksverlakkerij ? Of de geviseerde nu hetzelfde doet of niet heeft hierbij geen belang. Er werd hier gewoon mooi aangegeven wat een zever men verkoopt in "officiele media".

Laatst gewijzigd door patrickve : 2 juli 2019 om 13:47.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2019, 13:52   #37
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.519
Standaard

Wat een rond de pot gedraai ondertussen de propaganda technieken van de VRT onder de mat vegend.

De VRT is hier eigenlijk evenzeer slachtoffer. Ik vind ze niet kwaadaardig maar eerder zielig. Teloorgang van journalistiek.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2019, 13:56   #38
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.519
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Juist. Dat is een fase. De volgende fase is van voorstander te worden van grote genocides
Oei. Dat ziet niet goed uit. En ik maar proberen de mensheid te 'redden', pogen te tonen dat heel die goeden tegen slechten retoriek die we met de paplepel meegekregen hebben en de verplichte keuze die we op zijn koude oorlogs verondersteld worden te maken, de weg naar de ondergang zijn. Ondertussen juicht u de ondergang toe.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2019, 14:04   #39
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Oei. Dat ziet niet goed uit. En ik maar proberen de mensheid te 'redden', pogen te tonen dat heel die goeden tegen slechten retoriek die we met de paplepel meegekregen hebben en de verplichte keuze die we op zijn koude oorlogs verondersteld worden te maken, de weg naar de ondergang zijn. Ondertussen juicht u de ondergang toe.
Het punt is dat de volgende fase de ontdekking is dat er geen "goeden" zijn, en dat wat wij "de slechten" noemen, eigenlijk de goeden zouden moeten zijn, maar verkeerd benoemd werden. Het zijn onze noties van "goed" en "kwaad" die omgekeerd werden. Wat wij "goed" noemen, is eigenlijk slecht, en wat wij altijd geleerd hebben dat slecht is, is eigenlijk "goed".

En het is normaal dat men U dat geleerd heeft. Immers, wat goed is voor de ene, is slecht voor de andere. Als dusdanig moet het doel zijn, om alle anderen zichzelf slecht laten te doen, want voor U is dat goed. Dus moet je die anderen wijsmaken dat goed, slecht is, en omgekeerd.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2019, 14:31   #40
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Het punt van Bach blijft: men heeft nep interviews ineengedraaid door stukken aan elkaar te plakken in verschillende volgorde en van interviews die niks te maken hadden met de gepresenteerde kwestie. Dat is toch pure propaganda en volksverlakkerij ? Of de geviseerde nu hetzelfde doet of niet heeft hierbij geen belang. Er werd hier gewoon mooi aangegeven wat een zever men verkoopt in "officiele media".
Neen.
Ik heb die episode van Terzake herbekeken , van 28/6/2019 en dus niet 29/6/2019 overigens, Bach spint ons hier bewust een rad voor ogen, de propagandist en valsaard!

https://www.vrt.be/vrtnu/a-z/terzake...ake-d20190628/

En dat item is een COMPILATIE van +- 4 minuten van de G20 top.
De titel geeft het eigenlijk al aan: "analyse G20", waarbij een Hele rits items in die 4 minuten de revue passeren, er wordt natuurlijk gemonteerd dat is duidelijk, net zoals duidelijk dat het FT interview en de antwoorden van Putin in een heel ander kader plaatsvinden dan het gesprek met Theresa May.
Enkel wie niets begrijpt van reportages of hoe nieuws-items gemaakt worden ziet hier kwaadwilligheid in.

De complete Transcript van volledige interview van de Financial Times staat overigens op de Financial Times website : https://www.ft.com/content/878d2344-...3-ee5cbb98ed36
Ongetwijfeld is de Kremlin Versie (Die Bach aanhaalt als de ultieme betrouwbare versie) hiervan een kopie.
Er is dus totaal geen volksverlakkerij of verdraaiing terug te vinden als je met een beetje (een heel klein beetje) kennis van zaken kijkt.

Maar voor wie de geslagen hond wil spelen is elke beweging in de foute richting een aanval en een bedreiging natuurlijk.

Laatst gewijzigd door parcifal : 2 juli 2019 om 14:40.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:08.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be