Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 juli 2019, 10:07   #41
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ja, maar dat ligt meer aan het systeem hier dan wat anders.

Als het oorlog wordt, dan moet er een korporaal-chef, met de fiets, naar het dorp rijden vanuit de kazerne om de piloten te gaan wakker bellen. Tegen dat die gedoucht hebben en koffie hebben gedronken is het inderdaad te laat ja.
Zo werkt het gelukkig niet meer.
Op enkele minuten is zo'n F16 startklaar en zit ie in de lucht.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2019, 10:08   #42
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door graaf de bethune Bekijk bericht
De Amerikanen zijn de eigenaars en de beheerders van het wapentuig...dat is juist...... maar het zijn nog altijd Belgische toestellen met Belgische piloten die opstijgen met het tuig en doen wat ze moeten gaan doen......dus , dat is me dunkt toch ietsje meer dan "de perimeter" bewaken.
En ze oefenen regelmatig!
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2019, 10:12   #43
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.994
Standaard

Momenteel zijn de F16 vliegtuigen aan het oefenen.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2019, 10:17   #44
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Dat is geen chantage, dat is gewoon een overeenkomst die gesloten werd.
Het is gewoon een verschuiving van budgetten.
Bij de hervorming van de politie, ging het budget van de rijkswacht ( die onder defensie viel) naar binnenlandse zaken.
Het deel van de beroepsopleidingen van defensie ging naar de RVA en VDAB.
Het deel van de soldij ging naar sociale zaken.
Het deel van binnenlandse veiligheid en steunverlening ging naar binnenlandse zaken.

Met andere woorden, vandaag geeft men in België veel meer uit aan die zaken, dan vroeger, alleen onder een ander ministerie en telt het niet mee voor de verplichtingen aan de NATO.
Plus dat het ons ook nog eens een pak meer kost
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2019, 10:19   #45
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Momenteel zijn de F16 vliegtuigen aan het oefenen.
Klopt, en niet alleen de Belgische piloten of de F16's.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2019, 10:21   #46
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.935
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Zo werkt het gelukkig niet meer.
Op enkele minuten is zo'n F16 startklaar en zit ie in de lucht.
En op die enkele minuten hebben ze een ICBM op hun kop.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2019, 10:32   #47
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.359
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
idd, niet voor niks dat de Amerikanen de nucleaire zone zelf bemannen en organiseren.

de B-militairen mogen daar alleen maar de perimeter bewaken en met de Vankrunkelsvennen van deze wereld spelen.
In Duitsland had je vroeger ook zo'n Amerikaanse basis waar - zo vertelde men ons, kernwapens lagen. Het was in Buren of in Duren, een van de twee, ben het vergeten. Belgische eenheden gingen daar dan elk om beurt zes weken wacht kloppen.

Nu, mijn eenheid stond blijkbaar op de rol om wacht te gaan kloppen dus ik werd bij de CSM geroepen die me vertelde dat mijn aangevraagd verlof geweigerd was - alhoewel het al maanden ervoor goedgekeurd was, omdat we, als bataljon, daar wacht gingen kloppen.

Ik, toen nog als opstandige jongeling, zei, neen, ik ga daar geen wacht kloppen.
De CSM, die dacht dat hij het voor het zeggen had, die zei me, ja, je gaat daar wel wacht kloppen. Het ging nog even verder in die trant, nee, ja, nee, ja, dus, verlof afgekeurd.
Op zekere morgen klommen we met zijn allen in de MAN's en we vertrokken naar de Amerikaanse kazerne. Daar aangekomen sprak ik de eerste de beste Amerikaanse militair aan en vertelde hem dat ik verschoot dat men zo laks was met de veiligheid. Die keek me enigszins verbijsterd aan en vroeg me iets meer uitleg.

Ik zei hem dat het me verbaasde dat ik, met mijn familie aan vaders kant in het Oostblok, hier binnen mocht terwijl het toch enigszins gevoelig materiaal was.

Twee minuten later werd ik door Amerikaanse MP's terug naar mijn kazerne gebracht, ik mocht dan toch geen wacht lopen.
De CSM zijn muts vloog af van het verschieten toen hij me in de kazerne zag rondlopen, twee dagen later vertrok ik, zoals gepland, op verlof.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2019, 10:32   #48
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Dat hij maar al begint te sparen van zijn loon dat is rijkelijk genoeg als men kosten baten in acht neemt.
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2019, 11:02   #49
graaf de bethune
Gouverneur
 
Geregistreerd: 13 juli 2011
Berichten: 1.254
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door XenApp Bekijk bericht
Het klopt toch gewoon hoor. Op Kleine Brogel komt er geen jupiler militair in de buurt van de bommen zonder uitdrukkelijke uitnodiging van de amerikanen. Wie dat toch riskeert krijgt een loop van een aanvalsgeweer op zich gericht.
Wat betreft uw fameuze "jupiler" militairen zou ik u het volgende willen zeggen. Momenteel zijn er in België een 800.000 personen met alcoholproblemen, er zijn ocharme minder dan 30.000 militairen, gesteld dat het allemaal alcoholiekers en "jupiler"-mannen en vrouwen zijn........dan heeft u in dit land nog altijd 770.000 jupiler-burgers. Als ex-militair en met ervaring in mijn huidige job als telefonist noodcentrale , momenteel meer dan 100.000 oproepen, waarbij ik van iedereen het beroep kan zien, ben ik fier op de militairen , te kunnen melden dat ik ocharme 2 keren een geval had waarin een militiar betrokken was in beschamende feiten, nl incest en diefstal. Elke dag, elke nacht krijgt de noodcentrale honderden oproepen van dronkenschap, vechtpartijen, drugs, intrafamiliaal geweld, pedofilie, incest en nog vele andere niet zo fraaie feiten......en daar zijn het altijd die fameuze en "brave" burgers die er in betrokken zijn.....dus kort samengevat, dimmen en kijken naar uw eigen burger soort naar wat die ganse dagen aanvangen.......daartegen zijn de meeste militairen(meer dan 90%) modelburgers tegen....

Laatst gewijzigd door graaf de bethune : 17 juli 2019 om 11:03.
graaf de bethune is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2019, 11:10   #50
graaf de bethune
Gouverneur
 
Geregistreerd: 13 juli 2011
Berichten: 1.254
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
In Duitsland had je vroeger ook zo'n Amerikaanse basis waar - zo vertelde men ons, kernwapens lagen. Het was in Buren of in Duren, een van de twee, ben het vergeten. Belgische eenheden gingen daar dan elk om beurt zes weken wacht kloppen.

Nu, mijn eenheid stond blijkbaar op de rol om wacht te gaan kloppen dus ik werd bij de CSM geroepen die me vertelde dat mijn aangevraagd verlof geweigerd was - alhoewel het al maanden ervoor goedgekeurd was, omdat we, als bataljon, daar wacht gingen kloppen.

Ik, toen nog als opstandige jongeling, zei, neen, ik ga daar geen wacht kloppen.
De CSM, die dacht dat hij het voor het zeggen had, die zei me, ja, je gaat daar wel wacht kloppen. Het ging nog even verder in die trant, nee, ja, nee, ja, dus, verlof afgekeurd.
Op zekere morgen klommen we met zijn allen in de MAN's en we vertrokken naar de Amerikaanse kazerne. Daar aangekomen sprak ik de eerste de beste Amerikaanse militair aan en vertelde hem dat ik verschoot dat men zo laks was met de veiligheid. Die keek me enigszins verbijsterd aan en vroeg me iets meer uitleg.

Ik zei hem dat het me verbaasde dat ik, met mijn familie aan vaders kant in het Oostblok, hier binnen mocht terwijl het toch enigszins gevoelig materiaal was.

Twee minuten later werd ik door Amerikaanse MP's terug naar mijn kazerne gebracht, ik mocht dan toch geen wacht lopen.
De CSM zijn muts vloog af van het verschieten toen hij me in de kazerne zag rondlopen, twee dagen later vertrok ik, zoals gepland, op verlof.

Mooi verhaal en tevens het bewijs dat we NOOIT nog een legerdienst mogen invoeren. Een hedendaagse defensie kan met mensen zoals u niks maar dan ook niks aanvangen, daarom best verder een beroepsleger. Wat betreft uw fantastisch verhaaltje (dat wat u betreft zich in Buren zal afgespeeld hebben)
kan ik er u ook eentje vertellen maar dan wat betreft beroepsmilitairen die geen mutatie naar België konden krijgen. Heel simpel, ze abonneerden zich op een tijdschrift "De Rode Vaan", lieten dat op hun militair adres toekomen, SDRA werd onmiddellijk ingelicht en op enkele weken, soms dagen tijd, mochten ze naar het vaderland terugkeren....koude oorlog , weet je nog wel..
graaf de bethune is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2019, 11:29   #51
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.935
Standaard

In ieder geval: die Europese opslagplaatsen zijn 'dummy targets'. Als daar een kernbom op valt dan weet de US dat het dan dattum is.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2019, 11:56   #52
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.359
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door graaf de bethune Bekijk bericht
Mooi verhaal en tevens het bewijs dat we NOOIT nog een legerdienst mogen invoeren. Een hedendaagse defensie kan met mensen zoals u niks maar dan ook niks aanvangen, daarom best verder een beroepsleger. Wat betreft uw fantastisch verhaaltje (dat wat u betreft zich in Buren zal afgespeeld hebben)
kan ik er u ook eentje vertellen maar dan wat betreft beroepsmilitairen die geen mutatie naar België konden krijgen. Heel simpel, ze abonneerden zich op een tijdschrift "De Rode Vaan", lieten dat op hun militair adres toekomen, SDRA werd onmiddellijk ingelicht en op enkele weken, soms dagen tijd, mochten ze naar het vaderland terugkeren....koude oorlog , weet je nog wel..


Ik was beroepsmilitair, geen milicien.

Verder, uw woorden deden me denken aan wat Luitenant De Boel, als pelotonscommandant van de mortieren toen, over me zei.
"Xenophon, in oorlogstijd zou het een goede zijn, in vredestijd kan je er niets mee aanvangen".
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2019, 12:00   #53
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door XenApp Bekijk bericht
Het klopt toch gewoon hoor. Op Kleine Brogel komt er geen jupiler militair in de buurt van de bommen zonder uitdrukkelijke uitnodiging van de amerikanen. Wie dat toch riskeert krijgt een loop van een aanvalsgeweer op zich gericht.
²

en die Amerikanen lopen gewoon met scherp in de aanslag rond.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2019, 12:05   #54
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
In Duitsland had je vroeger ook zo'n Amerikaanse basis waar - zo vertelde men ons, kernwapens lagen. Het was in Buren of in Duren, een van de twee, ben het vergeten. Belgische eenheden gingen daar dan elk om beurt zes weken wacht kloppen.

Nu, mijn eenheid stond blijkbaar op de rol om wacht te gaan kloppen dus ik werd bij de CSM geroepen die me vertelde dat mijn aangevraagd verlof geweigerd was - alhoewel het al maanden ervoor goedgekeurd was, omdat we, als bataljon, daar wacht gingen kloppen.

Ik, toen nog als opstandige jongeling, zei, neen, ik ga daar geen wacht kloppen.
De CSM, die dacht dat hij het voor het zeggen had, die zei me, ja, je gaat daar wel wacht kloppen. Het ging nog even verder in die trant, nee, ja, nee, ja, dus, verlof afgekeurd.
Op zekere morgen klommen we met zijn allen in de MAN's en we vertrokken naar de Amerikaanse kazerne. Daar aangekomen sprak ik de eerste de beste Amerikaanse militair aan en vertelde hem dat ik verschoot dat men zo laks was met de veiligheid. Die keek me enigszins verbijsterd aan en vroeg me iets meer uitleg.

Ik zei hem dat het me verbaasde dat ik, met mijn familie aan vaders kant in het Oostblok, hier binnen mocht terwijl het toch enigszins gevoelig materiaal was.

Twee minuten later werd ik door Amerikaanse MP's terug naar mijn kazerne gebracht, ik mocht dan toch geen wacht lopen.
De CSM zijn muts vloog af van het verschieten toen hij me in de kazerne zag rondlopen, twee dagen later vertrok ik, zoals gepland, op verlof.
ha lol
toen ik mijn legerdienst deed zat ik al een maand of acht in een veiligheidsfunctie ... Boudewijn overlijdt en iedereen wordt opgevorderd voor de begrafenis ... waar ik geen zin in had.
ik naar de kolonel ... heb je mijn veiligheid wel echt gecheckt, zou je dat toch niet nog eens opvragen bij de staatsveiligheid? ... een paar uur later kwam hij mij zeggen dat ik mocht thuisblijven.

ge moest die beroepsmilitairen echt alles voorkauwen, als je wilde dat iets goed gedaan werd.

Laatst gewijzigd door Anna List : 17 juli 2019 om 12:07.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2019, 12:07   #55
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.935
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ha lol
toen ik mijn legerdienst deed zat ik al een maand of acht in een veiligheidsfunctie ... Boudewijn overlijdt en iedereen wordt opgevorderd voor de begrafenis ... waar ik geen zin in had.
ik naar de kolonel ... heb je mijn veiligheid wel echt gecheckt, zou je dat toch niet nog eens opvragen bij de staatsveiligheid? ... een paar uur later kwam hij mij zeggen dat ik mocht thuisblijven.


Een strafblad voor necrofilie?

Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2019, 12:11   #56
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
²

en die Amerikanen lopen gewoon met scherp in de aanslag rond.
Belgen ook.
Zelfs miliciens voor de bewaking van munitieopslagplaatsen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2019, 12:25   #57
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht


Een strafblad voor necrofilie?

nooit een strafblad gehad hoor.
wel een behoorlijk dossier bij de staatsveiligheid.
heel de familie ging daar zijn hé, en daar wordt van beweert dat ze nog leven.

Laatst gewijzigd door Anna List : 17 juli 2019 om 12:26.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2019, 12:32   #58
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Onze uitgaven voor defensie moeten sowieso worden verhoogd.

Welvaart dient te worden beschermd.
Dit.

Het zal noodzakelijk zijn. Desnoods gaat het men ons opleggen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2019, 12:34   #59
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Belgen ook.
Zelfs miliciens voor de bewaking van munitieopslagplaatsen.
maar ik heb eigenlijk nooit een jupiler militair zijn wapen in aanslag zien nemen.

dat is er bij US Militairen wel anders ingetraind.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2019, 13:00   #60
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik was beroepsmilitair, geen milicien.

Verder, uw woorden deden me denken aan wat Luitenant De Boel, als pelotonscommandant van de mortieren toen, over me zei.
"Xenophon, in oorlogstijd zou het een goede zijn, in vredestijd kan je er niets mee aanvangen".
Ach, ik heb als BV nog zandzakjes rondgebracht, zieken en bejaarden helpen verhuizen;
Klinkt stom, mara in de tijd van de dienstplicht, waren er altijd mensen die klaar stonden om problemen op te vangen.
Weet nog dat begin de jaren 70 van vorige eeuw, het leger zelfs is gaan helpen aardappelen te rooien op verzopen velden.
Dat de krijgsmacht uitrukte voor bos en heide branden.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:34.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be