Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 september 2012, 09:16   #21
Stingray
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 maart 2011
Berichten: 5.921
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ben2 Bekijk bericht
Mijn zoon wordt volgende maand acht jaar en hij volgt al meer dan twee jaar Chinese les (ongeveer vijf uur in de week). Ik ben overtuigd dat hij daar later zijn voordeel mee zal doen.
Mijn dochter ook en ik hoop van harte dat ze het nooit nodig gaat hebben.

Bon, graag uitleg voor het volgende :

China gaat enkel nog produceren voor eigen markt omdat de EU en de rest van de Westerse wereld hun geld op is. Ze bezitten buiten wat kolen geen grondstoffen dus die moeten ze invoeren.

Naar mijn bescheiden mening wordt hun handelsbalans negatief net zoals dat in het Westen nu het geval is en verliezen ze ook geld.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2012, 16:25   #22
Ben2
Schepen
 
Geregistreerd: 8 augustus 2012
Berichten: 412
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
Mijn dochter ook en ik hoop van harte dat ze het nooit nodig gaat hebben.

Bon, graag uitleg voor het volgende :

China gaat enkel nog produceren voor eigen markt omdat de EU en de rest van de Westerse wereld hun geld op is. Ze bezitten buiten wat kolen geen grondstoffen dus die moeten ze invoeren.

Naar mijn bescheiden mening wordt hun handelsbalans negatief net zoals dat in het Westen nu het geval is en verliezen ze ook geld.

De handelsbalans van de EMU is niet negatief, enkel die van de VS!

Naar mijn bescheiden mening is de VS en haar inwoners letterlijk verslaafd aan goedkope Chinese import dus ik vrees dat ik ook daarin je niet kan volgen.

Ik vind het oprecht jammer dat je zegt dat je hoopt dat je dochter het nooit nodig gaat hebben. Studeert ze Chinees aan een Hogeschool, of anders? (Dit laatste vooral uit nieuwsgierigheid).
__________________
"De hoge spaarquote van de Belgen is één grote blijk van wantrouwen tegenover de pensioenbeloftes van de overheid." - Stefaan Michielsen in De Tijd (23/09/2016).
Ben2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2012, 19:34   #23
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.237
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Zie
  • Lutosa
  • Telenet
  • Alpro
  • Ontex
De strategisch meest interessante vruchten worden gestolen met behulp van gratis amerikaans geld (uit Wall Street). Ondertussen zit tegen de 25% van de amerikanen zonder werk.
Het enige dat amerikaanse politici doen is de agenda van Wall Street en Londen verdedigen. Onze politici zijn daar te plat voor.
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2012, 23:10   #24
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.237
Standaard

Er moet een publieke databank komen van alle strategische sectoren in ons land, en hoe daarmee omgesprongen wordt.
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)

Laatst gewijzigd door Nr.10 : 22 september 2012 om 23:12.
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2012, 20:12   #25
Stingray
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 maart 2011
Berichten: 5.921
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ben2 Bekijk bericht
De handelsbalans van de EMU is niet negatief, enkel die van de VS!

Naar mijn bescheiden mening is de VS en haar inwoners letterlijk verslaafd aan goedkope Chinese import dus ik vrees dat ik ook daarin je niet kan volgen.

Ik vind het oprecht jammer dat je zegt dat je hoopt dat je dochter het nooit nodig gaat hebben. Studeert ze Chinees aan een Hogeschool, of anders? (Dit laatste vooral uit nieuwsgierigheid).
Nee op het middelbaar. Ze wilden haar Grieks/Latijn laten doen, maar ik vond dat het extra curriculum vak Chinees, in combinatie met latijn wiskunde een betere optie was.

Ik had het niet over de handelsbalans op dit moment. Je weet net zo goed als ik dat de VS of de EU ( de twee allergrootste afnemers van hun producten) nooit kunnen blijven consumeren. Die consumptie moet betaald worden en als er niets binnenkomt heb je niets meer om mee te betalen. Dus op een keer stopt het.

Men kan natuurlijk wel proberen hyperinflatie te maken, maar daar zal China zeer snel hard op gaan reageren en het stelt het onvermijdelijk alleen even uit.

Dus finaal is de export van China gedoemd om te dalen.

Je zegt dus dat ze hun interne markt gaan ontwikkelen. Dat kan, maar die producten moeten met grondstoffen aangemaakt worden en die grondstoffen moeten ook ingevoerd worden.

Laatst gewijzigd door Stingray : 23 september 2012 om 20:13.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2012, 20:35   #26
Ben2
Schepen
 
Geregistreerd: 8 augustus 2012
Berichten: 412
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
Nee op het middelbaar. Ze wilden haar Grieks/Latijn laten doen, maar ik vond dat het extra curriculum vak Chinees, in combinatie met latijn wiskunde een betere optie was.

Ik had het niet over de handelsbalans op dit moment. Je weet net zo goed als ik dat de VS of de EU ( de twee allergrootste afnemers van hun producten) nooit kunnen blijven consumeren. Die consumptie moet betaald worden en als er niets binnenkomt heb je niets meer om mee te betalen. Dus op een keer stopt het.

Men kan natuurlijk wel proberen hyperinflatie te maken, maar daar zal China zeer snel hard op gaan reageren en het stelt het onvermijdelijk alleen even uit.

Dus finaal is de export van China gedoemd om te dalen.

Je zegt dus dat ze hun interne markt gaan ontwikkelen. Dat kan, maar die producten moeten met grondstoffen aangemaakt worden en die grondstoffen moeten ook ingevoerd worden.

Of je gelijk hebt laat ik in het midden, maar onderschat naar de toekomst toe de exportmogelijkheden naar de andere Aziatische en opkomende landen niet.

Ja, ik ben op de hoogte van Chinees in het middelbaar maar volgens mij gaat dat maar over één uur per week, toch? Of vergis ik mij? Als ze dat niet gaat onderhouden is ze dat voor een groot deel na een paar maanden al allemaal vergeten en dat geldt zeker voor het lezen en het schrijven.
__________________
"De hoge spaarquote van de Belgen is één grote blijk van wantrouwen tegenover de pensioenbeloftes van de overheid." - Stefaan Michielsen in De Tijd (23/09/2016).
Ben2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2012, 05:03   #27
Gambassi
Parlementsvoorzitter
 
Gambassi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juli 2012
Locatie: Lokeren
Berichten: 2.360
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Er moet een publieke databank komen van alle strategische sectoren in ons land, en hoe daarmee omgesprongen wordt.
Atlas Shrugged gelezen van Ayn Rand ?
Die zag dit circus een halve eeuw terug al perfect komen aanwaaien.
Verbazingwekkend.

Misschien kunnen de Walen ons water nog verkopen aan de VS nu in ruil voor een Cocafabriek in Bergen?
Zal wel zoiets worden als Di Pipo nog 2 jaar mag hoofdvogelen.
Gambassi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2012, 07:57   #28
Stingray
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 maart 2011
Berichten: 5.921
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ben2 Bekijk bericht
Of je gelijk hebt laat ik in het midden, maar onderschat naar de toekomst toe de exportmogelijkheden naar de andere Aziatische en opkomende landen niet.

Ja, ik ben op de hoogte van Chinees in het middelbaar maar volgens mij gaat dat maar over één uur per week, toch? Of vergis ik mij? Als ze dat niet gaat onderhouden is ze dat voor een groot deel na een paar maanden al allemaal vergeten en dat geldt zeker voor het lezen en het schrijven.
Ik heb ook geen glazen bol, maar ik lees wel overal dat hun pakhuizen vol met producten komen te zitten en dat ze met serieuze overproductie zitten onder andere in de staalindustrie en in bijvoorbeeld zonnepanelen.

Dat je op de cijfers van de Chinese communisten niet kan verder gaan is algemeen bekend. Kentekend is naar het schijnt dat de import van grondstoffen en de productie van energie serieus daalt cfr de bronnen die ik erover gelezen heb.

Ze kunnen exporteren naar andere groeilanden, maar ook die hun loonkost is laag, dus de concurrentie vanuit die landen hun eigen markt is groot en bijgevolg de winstmarges lager wat dan aan hun groei zal vreten.

Daarbovenop komt dan nog dat de cijfers voor de communisten vooral een prestigegegeven zijn. Dus met andere woorden ,minder groei/productie en afdankingen zijn voor hen geen optie. Daardoor leiden ze geld uit goed presterende sectoren via goedkope leningen af naar bedrijven met overproductie.

Sinds wanneer is subsidie al een goed werkend economisch alternatief. Als er iets is waarin de EU serieus de mist in ging, dan is het wel subsidies.

Bottomline voor mij, de gehele wereld stevent af naar een scenario waarin iedereen op 1% na zal verarmen. En zelfs al slaag je erin om jezelf er enigzins tegen te beschermen, dan komen ze het met de arm der wet wel afnemen.

De enige optie lijkt op dit moment een gewapende opstand, zoals dat in sommige Arabische landen al het geval is. Niet voor niks dat ze de wapens zo goed als verboden hebben...

Laatst gewijzigd door Stingray : 24 september 2012 om 08:02.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2012, 07:59   #29
Stingray
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 maart 2011
Berichten: 5.921
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gambassi Bekijk bericht
Atlas Shrugged gelezen van Ayn Rand ?
Die zag dit circus een halve eeuw terug al perfect komen aanwaaien.
Verbazingwekkend.

Misschien kunnen de Walen ons water nog verkopen aan de VS nu in ruil voor een Cocafabriek in Bergen?
Zal wel zoiets worden als Di Pipo nog 2 jaar mag hoofdvogelen.
Excuseer, mijnheer Die pippo.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2012, 11:18   #30
Stingray
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 maart 2011
Berichten: 5.921
Standaard

Interessant opiniestukje over China :

http://www.project-syndicate.org/com...ina-won-t-rule
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:06.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be