Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 14 april 2012, 19:59   #121
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MIS Bekijk bericht
In onderstaand exploot stelt Von Mises voor om ons logisch boerenverstand te gebruiken, hij stelt ook voor om de vervuiling uit onze geesten te wissen waardoor we terug normaal en helder de wereld kunnen beschouwen. Vooalsnog krijg ik niet de indruk dat het voorstel als optie overwogen wordt.
Een serieuze overweging daarvan is geen optie voor de betrokkenen, want dat zou gelijk staan aan politieke zelfmoord.
Nog maar weinig eervolle kamikazes gezien in die sector.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2012, 20:01   #122
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fred uit Gent Bekijk bericht
Prachtig artikel en ik sta daar volledig achter. Als kleine ondernemer pas ik deze principes toe in de praktijk. Dit betekent echter dat ik niet het maximum rendement haal uit mijn zaak omdat ik nog wat tijd over wil hebben voor spirituele zaken.
Een professor heeft dat probleem niet: hij kan zo spiritueel leven als hij wil, zijn loon blijft hetzelfde.
Is idd een leerrijk artikel, helaas massaal genegeerd door de doelgroep waar zo’n studie nu net over gaat.
Is al een cognitief dissonant verschijnsel op zich, maar niemand van die doelgroep lijkt daar echt van wakker te liggen.

Ik denk dat als iemand z’n werk graag doet en daarbij rekening houdt met klanten als waren zij hemzelf, dit gegeven reeds als een spirituele groei kan beschouwd worden.
Er is niets verkeerd met geld verdienen op zich, het gaat erom hoé het verdiend wordt en hoe de ethische verantwoording en invulling van dat geld daar tegenover staat.
Een werkbare ethiek dringt zich hoe dan ook op, al is de manier waarop dat kan gebeuren ook al uitvoerig beschreven in de studies en aanbevelingen daarover.
Citaat:
En dan nu de vraag van één miljoen: is Prof. Em. Bouckaert bereid om de helft van zijn loon in te leveren kwestie van een beetje meer spiritueel te gaan leven?

Fred.
Wat dat loon van die prof betreft, zou jij een loonhalvering overwegen, gesteld dat je nu evenveel of zelfs het dubbele zou verdienen, om dan zelf meer spirituali-tijd over te houden (en die dan héél spiritueel te spenderen op dit forum bv) ?

Vraag is dus eerder of onze heren politiekers bereid zouden zijn om, met dezelfde ‘inspanning’ die ze nu leveren, de helft of 3/4 van hun loon zouden inleveren, mocht dit de beleidsuitvoering en de schatkist van het land ten goede komen ?
Ik vrees wat voor het antwoord.
Was het niet Pneumans, die daar een politiek precedent mee schiep ?
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2012, 08:07   #123
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Een serieuze overweging daarvan is geen optie voor de betrokkenen, want dat zou gelijk staan aan politieke zelfmoord. Nog maar weinig eervolle kamikazes gezien in die sector.
We weten in ieder geval dat de optie bestaat, er is geen garantie dat ze ook aangewend wordt. Misschien heb je wel gelijk en vinden we hierin een reden voor de aanhoudende malaise.
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2012, 08:13   #124
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Het is duidelijk dat het beleid, de partij-elites dus, een andere agenda beheren dan die van het welzijn van de bevolking. De boswachters zelf zijn meester-stropers, al is dat niks nieuws onder de zon. Blijkt de rode draad te zijn in de wereldgeschiedenis. Uiteraard kan een radicale omkering van die collectief benadelende mentaliteit slechts plaatsvinden binnen de denkwijze van die stropers zelf, daarover zullen de meesten het wel eens zijn. Echter, hoe kan deze individueel-maatschappelijke evolutie worden bewerkstelligt of de stropers van de noodzaak daarvan overtuigt worden, wetende dat ze al deze studies en de beleidsuitvoering daarvan hautain naast zich neergooien ? Kunnen we mss niet de hele regering een trimester ofzo opsluiten in een afgelegen gebouw, met niets anders dan het eigen maken van deze talrijke studies ? Of zijn politici en hun broodheren aka het grootkapitaal dan dusdanig ego-centrisch ingesteld en hebben ze een daardoor evenredig ontwikkelde mededogenloosheid, dat een bloedige revolutie, als laatste alternatief, zich stilaan begint af te tekenen ? Het lijkt wel of ze daar bewust naar toe werken.
Gezien de verstarring denk ik dat andere bewegingen in de maatschappij steeds manifester zullen worden, steeds minder mensen hechten geloof aan het huidige beleid en laten ze links liggen. Misschien zal het huidige beleid deze spontane evolutie trachten de kop in te drukken middels veel machtsvertoon, finaal zal dit niet lukken. Het beleid heeft dus een keuze, evolutie niet, die gaat voorwaarts.

Laatst gewijzigd door MIS : 15 april 2012 om 08:14.
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2012, 15:08   #125
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alfa16vjtd Bekijk bericht
De overheid houd enkel rekening met zijn eigen zak en probeert enkel zoveel mogelijk geld naar zich toe te trekken. De sociale zekerheid heeft het zelfs al zover gebracht dat men niet eens mekaar meer mag helpen of dat je al kan gepakt worden voor zwartwerk. Leve de associale zekerheid zeker?
Klopt en is een vrij triestige zaak.

Ik ken mensen genoeg die aan het bouwen zijn en die werklozen in de familie hebben of bereidwilligen in het weekend. Deze mensen kunnen echter niet helpen, al willen ze. Het risico is te groot...
__________________
Bedankt!
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:24.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be