Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 oktober 2022, 13:26   #221
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.251
Standaard

De "echte" reden zal wel zijn dat die gasten schrik hebben om even te remmen. Angst om eventjes aan 40 of 30 of 20 te rijden, ipv constant 45.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2022, 14:50   #222
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.446
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Is aan beide zijden een tweerichtingsfietspad, ze hebben mekaar geraakt bij het kruisen...

Zie pijlen.


https://www.hln.be/genk/fietser-46-o...onde~ac048fde/
Ja dat is eigenlijk niet breed genoeg he, voor mekaar te kruisen, zeker met zo een speedpedelec ding, met verplichte spiegel etc...

toen ik hoorde dat ik zo een spiegel moest laten plaatsen en eigenijk op de baan moest rijden heb ik gezegd, zet hem dan maar in 25 per uur.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2022, 14:53   #223
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.446
Standaard

vanmorgen zag ik er ook zo ene laagvliegend inkomend van de ander kant van de spoorweg, ze moeten daar de baan oversteken , spoorweg oversteken en dan fietsostrade terug op.

ik had zijn lichtje gezien en ben dan maar vertraagd gaan oversteken,en terecht kwam mij daar met een snelheid de baan overgeschoten dan schuinsweg voor de statie weg, nog altijd vol gas gevend, ... Ja zolang ze niet op mij rijden doen ze maar.

Natuurlijk als ge met 45 per uur crashed, dan is dat een snelheid die dodelijk is, he, zelf al hebt ge nen helm op.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2022, 15:09   #224
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.369
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Dat lijkt echt wel een probleem met die speedelikkers. Topsnelheid=minimumsnelheid.

Ik rijd met een machine waarmee ik de 60km/u gemakkelijk kan halen, toch is die ingeregeld op 25km/u*.

Waarom zou dat zijn?



*Altijd grappig als ik de "nitro-knop" indruk, en zowel de motor als mezelf de sporen geef om zo'n speed-demon, of groep wielerterroristen uit te lachen. Maar dat doe ik alleen op goed gekende veilige stukken.
Techniek is oh zo leuk... maar auto's koppen, dat is al 30 jaar geleden, in mijn brommer dagen, waar mijn gashendel ook binair was
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.

Laatst gewijzigd door maddox : 6 oktober 2022 om 15:11.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2022, 15:29   #225
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Dat lijkt echt wel een probleem met die speedelikkers. Topsnelheid=minimumsnelheid.

Ik rijd met een machine waarmee ik de 60km/u gemakkelijk kan halen, toch is die ingeregeld op 25km/u*.

Waarom zou dat zijn?



*Altijd grappig als ik de "nitro-knop" indruk, en zowel de motor als mezelf de sporen geef om zo'n speed-demon, of groep wielerterroristen uit te lachen. Maar dat doe ik alleen op goed gekende veilige stukken.
Techniek is oh zo leuk... maar auto's koppen, dat is al 30 jaar geleden, in mijn brommer dagen, waar mijn gashendel ook binair was
Is dat bij autobestuurders anders dan?

Ik denk niet dat ik de enige ben die zo goed als altijd de maximaal toegelaten snelheid rijdt (tenzij natuurlijk waar men niet anders kan dan trager rijden, bij zware regen,...)

Als ik op een baan 70 mag, rijd ik normaal gezien 70. Mag ik 120, dan rij ik 120.

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 6 oktober 2022 om 15:29.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2022, 15:30   #226
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Ik vraag me wel af waarom een dode speedpedelecer 'nieuws' is dat bovendien nog eens wordt gebruikt als antireclame voor speedpedelecs.

Gaan we dat ook doen met elke dode veroorzaakt door een auto?
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2022, 15:36   #227
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.369
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Is dat bij autobestuurders anders dan?

Ik denk niet dat ik de enige ben die zo goed als altijd de maximaal toegelaten snelheid rijdt (tenzij natuurlijk waar men niet anders kan dan trager rijden, bij zware regen,...)

Als ik op een baan 70 mag, rijd ik normaal gezien 70. Mag ik 120, dan rij ik 120.
Ja en neen.

Ja, de meeste automobilisten zien de maximumsnelheid als de minimumsnelheid.

Neen, dat is dan ook op infrastructuur die daarop (in theorie) op voorzien is, en met medeweggebruikers die dezelfde snelheden kunnen handhaven.

En dat is het verschil. Op fietspaden rijden ook fietsers die de 12km/u niet kunnen overschrijden.
Stel u voor dat u een Ligier of Axaim op de snelweg zou zien....
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2022, 15:39   #228
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ja en neen.

Ja, de meeste automobilisten zien de maximumsnelheid als de minimumsnelheid.

Neen, dat is dan ook op infrastructuur die daarop (in theorie) op voorzien is, en met medeweggebruikers die dezelfde snelheden kunnen handhaven.

En dat is het verschil. Op fietspaden rijden ook fietsers die de 12km/u niet kunnen overschrijden.
Stel u voor dat u een Ligier of Axaim op de snelweg zou zien....
Het verschil tussen een auto die 120 km/u rijdt en een vrachtwagen die 90 km/u rijdt (en bergop vaak amper 70 haalt), is ook significant.

Het verschil tussen een auto en een tractor (max 25 km/u denk ik?) is ook significant.


Geen idee welk % van de speedpedelec ongevallen te wijten is aan een te groot verschil in snelheid.

En trouwens... een scooter mag toch ook 45 km/u ofzo (ken de exacte limieten niet)? Dat is toch een gelijkaardig verschil?

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 6 oktober 2022 om 15:42.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2022, 15:52   #229
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.369
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Het verschil tussen een auto die 120 km/u rijdt en een vrachtwagen die 90 km/u rijdt (en bergop vaak amper 70 haalt), is ook significant.

Het verschil tussen een auto en een tractor (max 25 km/u denk ik?) is ook significant.


Geen idee welk % van de speedpedelec ongevallen te wijten is aan een te groot verschil in snelheid.

En trouwens... een scooter mag toch ook 45 km/u ofzo (ken de exacte limieten niet)? Dat is toch een gelijkaardig verschil?
De meeste speedelikkers zijn "nieuwe" fietsers (ik ben daar ook 1 van, maar ik heb blijkbaar ergens iets geleerd), en zoals geschreven, zelfs op de meest ongepaste plaatsen gaan die met hun machine aan volle snelheid.

Het lijken wel wielerterroristen, maar dan zonder ervaring.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2022, 16:13   #230
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.233
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Het verschil tussen een auto die 120 km/u rijdt en een vrachtwagen die 90 km/u rijdt (en bergop vaak amper 70 haalt), is ook significant.

Het verschil tussen een auto en een tractor (max 25 km/u denk ik?) is ook significant.


Geen idee welk % van de speedpedelec ongevallen te wijten is aan een te groot verschil in snelheid.

En trouwens... een scooter mag toch ook 45 km/u ofzo (ken de exacte limieten niet)? Dat is toch een gelijkaardig verschil?
Autos die mekaar kruisen aan 90 kmu is 180 kmu verschil he.
En dan heb je nog de massa van kruisende vrachtwagens en bussen (zonder kreukelzones, oeps) .
Als men zo redeneert...

Laatst gewijzigd door Micele : 6 oktober 2022 om 16:13.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2022, 18:01   #231
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Is aan beide zijden een tweerichtingsfietspad, ze hebben mekaar geraakt bij het kruisen...

Zie pijlen.


https://www.hln.be/genk/fietser-46-o...onde~ac048fde/
Ik weet niet hoe de wind vanmorgen zat. Maar de laatste dagen waren er nogal wat rukwinden heb ik ondervonden. En met 2x45 km/u hebt ge daar meer last van dan aan 25. Ik ben ook een paar keren (niet zo veel) opzij gewaaid. En kwam ook erg dicht bij een brommer uit de tegengestelde richting. Als je dan op een smal tweerichtingsfietspad rijdt hoeft er niet veel te gebeuren om verkeerd te vallen. Met zware gevolgen.
Maar we zullen het onderzoek moeten afwachten om de juiste oorzaak te weten.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2022, 19:06   #232
chris k
Staatssecretaris
 
chris k's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 2.792
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Autos die mekaar kruisen aan 90 kmu is 180 kmu verschil he.
En dan heb je nog de massa van kruisende vrachtwagens en bussen (zonder kreukelzones, oeps) .
Als men zo redeneert...
Speedpede's ...die elkaar kruisen tegen 45 km/u is ook 90 km/u als ze tegen elkaar rijden ....... helm aan of niet het doet pijn.
chris k is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2022, 19:09   #233
chris k
Staatssecretaris
 
chris k's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 2.792
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Ik weet niet hoe de wind vanmorgen zat. Maar de laatste dagen waren er nogal wat rukwinden heb ik ondervonden. En met 2x45 km/u hebt ge daar meer last van dan aan 25. Ik ben ook een paar keren (niet zo veel) opzij gewaaid. En kwam ook erg dicht bij een brommer uit de tegengestelde richting. Als je dan op een smal tweerichtingsfietspad rijdt hoeft er niet veel te gebeuren om verkeerd te vallen. Met zware gevolgen.
Maar we zullen het onderzoek moeten afwachten om de juiste oorzaak te weten.
Op een brommer zit je lager en brommer weegt zwaarder en vang je minder wind.
chris k is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2022, 19:49   #234
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.044
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Het verschil tussen een auto die 120 km/u rijdt en een vrachtwagen die 90 km/u rijdt (en bergop vaak amper 70 haalt), is ook significant.

Het verschil tussen een auto en een tractor (max 25 km/u denk ik?) is ook significant.


Geen idee welk % van de speedpedelec ongevallen te wijten is aan een te groot verschil in snelheid.

En trouwens... een scooter mag toch ook 45 km/u ofzo (ken de exacte limieten niet)? Dat is toch een gelijkaardig verschil?
Met mijne tractor mag ik 40 km/u rijden.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2022, 19:50   #235
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.044
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Autos die mekaar kruisen aan 90 kmu is 180 kmu verschil he.
En dan heb je nog de massa van kruisende vrachtwagens en bussen (zonder kreukelzones, oeps) .
Als men zo redeneert...
Dat van die 180 km / u klopt niet.

Twee identieke auto's die met elkaar botsen aan dezelfde snelheid, is hetzelfde als je met een auto tegen de muur rijdt.

https://www.greelane.com/nl/science-...ision-2698920/
__________________
N-VA voor een welvarend 2024

Laatst gewijzigd door reservespeler : 6 oktober 2022 om 19:57.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2022, 19:51   #236
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.044
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chris k Bekijk bericht
Speedpede's ...die elkaar kruisen tegen 45 km/u is ook 90 km/u als ze tegen elkaar rijden ....... helm aan of niet het doet pijn.
Dat van die 90 km/u klopt niet.

https://www.greelane.com/nl/science-...ision-2698920/
__________________
N-VA voor een welvarend 2024

Laatst gewijzigd door reservespeler : 6 oktober 2022 om 19:57.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2022, 21:06   #237
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.233
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Dat van die 180 km / u klopt niet.
Het snelheidsverschil is 180 kmu, klopt zeker.

Citaat:
Twee identieke auto's die met elkaar botsen aan dezelfde snelheid, is hetzelfde als je met een auto tegen de muur rijdt.

https://www.greelane.com/nl/science-...ision-2698920/
Nee, je leest jouw link dus niet volledig. Lees nog eens, vooral het tweede deel = energie binnen de botsing.

Uit jouw link:

Citaat:
Kracht: botsen met een muur

Auto-ongelukken zijn duidelijke voorbeelden van hoe de bewegingswetten van Newton werken. Zijn eerste bewegingswet, ook wel de traagheidswet genoemd, stelt dat een bewegend object in beweging zal blijven tenzij er een externe kracht op inwerkt. Omgekeerd, als een object in rust is, zal het in rust blijven totdat een ongebalanceerde kracht erop inwerkt.

Denk aan een situatie waarin auto A tegen een statische, onbreekbare muur botst. De situatie begint met auto A die met een snelheid (v ) rijdt en, bij een botsing met de muur, eindigt met een snelheid van 0. De kracht van deze situatie wordt gedefinieerd door de tweede bewegingswet van Newton, die de vergelijking van kracht gebruikt die gelijk is aan massa maal versnelling. In dit geval is de versnelling (v - 0)/t, waarbij t de tijd is die auto A nodig heeft om tot stilstand te komen.

De auto oefent deze kracht uit in de richting van de muur, maar de muur, die statisch en onbreekbaar is, oefent een gelijke kracht terug op de auto, volgens de derde bewegingswet van Newton. Deze gelijke kracht zorgt ervoor dat auto's tijdens botsingen accordeoneren.

Het is belangrijk op te merken dat dit een geïdealiseerd model is . In het geval van auto A, als deze tegen de muur botst en onmiddellijk tot stilstand komt, zou dat een volkomen inelastische botsing zijn . Omdat de muur niet breekt of helemaal niet beweegt, moet de volledige kracht van de auto in de muur ergens heen gaan. Ofwel is de muur zo massief dat hij versnelt, ofwel beweegt hij een onmerkbare hoeveelheid, ofwel beweegt hij helemaal niet, in welk geval de kracht van de botsing inwerkt op de auto en de hele planeet, waarvan de laatste uiteraard is, zo groot dat de effecten verwaarloosbaar zijn.

Kracht: botsen met een auto

In een situatie waarin auto B in botsing komt met auto C, hebben we verschillende krachtoverwegingen. Ervan uitgaande dat auto B en auto C volledige spiegels van elkaar zijn (nogmaals, dit is een sterk geïdealiseerde situatie), zouden ze met precies dezelfde snelheid in tegengestelde richting met elkaar in botsing komen . Door behoud van momentum weten we dat ze allebei tot rust moeten komen. De massa is hetzelfde, daarom is de kracht die wordt ervaren door auto B en auto C identiek, en ook identiek aan die op de auto in geval A in het vorige voorbeeld.

Dit verklaart de kracht van de botsing, maar er is een tweede deel van de vraag: de energie binnen de botsing.

Energie

Kracht is een vectorgrootheid terwijl kinetische energie een scalaire grootheid is, berekend met de formule K = 0,5mv 2 . In de tweede situatie hierboven heeft elke auto kinetische energie K direct voor de botsing. Aan het einde van de botsing staan beide auto's stil en is de totale kinetische energie van het systeem 0.

Aangezien dit niet -elastische botsingen zijn , wordt de kinetische energie niet behouden, maar wordt de totale energie altijd behouden, dus de kinetische energie die bij de botsing "verloren" gaat, moet worden omgezet in een andere vorm, zoals warmte, geluid, enz.

In het eerste voorbeeld, waar slechts één auto rijdt, is de energie die vrijkomt tijdens de botsing K. In het tweede voorbeeld zijn er echter twee auto's in beweging, dus de totale energie die vrijkomt tijdens de botsing is 2K. Dus de crash in geval B is duidelijk energieker dan het geval A crash.

Van auto's tot deeltjes

Overweeg de belangrijkste verschillen tussen de twee situaties. Op het kwantumniveau van deeltjes kunnen energie en materie in principe wisselen tussen toestanden. De fysica van een auto-botsing zal nooit, hoe energiek ook, een compleet nieuwe auto uitstoten.

De auto zou in beide gevallen exact dezelfde kracht ervaren. De enige kracht die op de auto inwerkt, is de plotselinge vertraging van snelheid v naar 0 in een korte tijd, als gevolg van de botsing met een ander object.

Bij het bekijken van het totale systeem komt bij een aanrijding in de situatie met twee auto's echter twee keer zoveel energie vrij als bij een aanrijding met een muur. Het is luider, heter en waarschijnlijk rommeliger. Naar alle waarschijnlijkheid zijn de auto's in elkaar versmolten, stukken vliegen in willekeurige richtingen weg.

Laatst gewijzigd door Micele : 6 oktober 2022 om 21:35.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2022, 07:38   #238
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Is aan beide zijden een tweerichtingsfietspad, ze hebben mekaar geraakt bij het kruisen...

Zie pijlen.


https://www.hln.be/genk/fietser-46-o...onde~ac048fde/
Op een fietspad dus. En we mogen aannemen dat ze meer dan 25 per uur reden.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2022, 08:14   #239
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.865
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
De "echte" reden zal wel zijn dat die gasten schrik hebben om even te remmen. Angst om eventjes aan 40 of 30 of 20 te rijden, ipv constant 45.
Inderdaad. Als je met de auto in een smal straatje een tegenligger tegemoet komt, ga je meestal vertragen. Om zeker te zijn dat je veilig passeert. Om de één of andere reden schatten speedpedeleccers dat dikwijls anders in en vinden ze vertragen iets voor janetten.
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2022, 08:16   #240
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Vroeger was er veel heisa over klasse B brommers die over de fietspaden scheurden en daarmee andere fietsers in gevaar brengen.

Nu heb je tal van speed pedelecs die dezelfde snelheden halen, veel sneller optrekken en je stil voorbij vlammen, langs links of rechts - uiteraard zonder te bellen. Dat geeft hen blijkbaar een kick of ze hebben daar plezier in. Dit is tot het eens misloopt natuurlijk.

Los daarvan is ook de fietsinfrastructuur meestal niet aangepast aan die speed pedelecs zoals hier; te smal, twee richtingen, een bocht en dan ook nog eens donker. Accident waiting to happen.

Speed pedelecs zouden in veel gevallen beter op de weg rijden aan 50 km/h.
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:53.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be