Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 26 oktober 2012, 08:44   #41
plakker
Minister
 
plakker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2010
Berichten: 3.730
Standaard

Gisteren ene op m'n werk: "is schapefeest morgeh, waarom hier niets gebeur, is toch erkende godsdienst"
Jezus fuck'in Christ man, als je 't mij vraagt is het morgen echt geen feest voor de schapen hoor...
__________________
plakker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2012, 08:46   #42
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter
 
Esperanza's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 december 2004
Berichten: 8.453
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Toch maar weer een bewijs dat moslims ( en laten we ook de christenen niet vergeten ) weinig of niks over hun godsdienst weten. Toch erg he ?
Een triestige bedoening.
__________________
Etiam si omnes, ego non.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2012, 08:52   #43
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Toch maar weer een bewijs dat moslims ( en laten we ook de christenen niet vergeten ) weinig of niks over hun godsdienst weten. Toch erg he ?
dus moet je kerstmis afschaffen omdat we dan kalkoen eten?
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2012, 08:54   #44
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plakker Bekijk bericht
Gisteren ene op m'n werk: "is schapefeest morgeh, waarom hier niets gebeur, is toch erkende godsdienst"
Jezus fuck'in Christ man, als je 't mij vraagt is het morgen echt geen feest voor de schapen hoor...
moslims zouden toch eens moeten leren dat we hier niet in een theocratie leven. Als zij willen slachten dat ze dat dan doen volgens ONZE wetten en anders in hun islamitische paradijselijke heimweelanden gaan slachten. Daar mag het bloed over straat lopen (zelf gezien in Egypte met het offerfeest).

Maar allez, daar zijn ze gewoon dat het bloed nogal dikwijls over de straten loopt zeker hé.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2012, 09:14   #45
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
dus moet je kerstmis afschaffen omdat we dan kalkoen eten?
Waar slaat dat nu weer op.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2012, 09:18   #46
Liederik
Staatssecretaris
 
Liederik's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2011
Berichten: 2.565
Standaard

Ik heb een paar maand geleden de kiekens van mijn schoonbroer ook de kop afgedaan.

Eerst een harde klop op de kop om ze bewusteloos te hebben, en dan direct de kop eraf.


Niet verdoven, dan de keel half oversnijden en dan rustig wachten en kijken tot het langzaam doodgebloed is, lijkt me toch wat gruwelijk. Maar elk zijn goesting.


Ik ben helemaal niet voor dierenrechten. Dieren hebben geen rechten. Maar ik vind het moreel verwerpelijk in hoofde van een mens om een dier onnodig te doen lijden. Als je het geen simpele, korte en pijnloze dood wil geven terwijl het in je macht ligt, ben je in meer of mindere mate... vul zelf maar in.

Opnieuw, niks mis mee. Een persoonlijk keuze, een vrijheid die ik iedereen gun. En gekoppeld aan je godsdienst.

Gelukkig offerfeest, in de zin dat ik een religieuze feestdag gun aan iedereen. Maar met voorbehoud voor het onnodige rekken van de pijnlijke dood van een dier. Dat vind ik maar niks.
Liederik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2012, 09:31   #47
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Liederik Bekijk bericht
Ik heb een paar maand geleden de kiekens van mijn schoonbroer ook de kop afgedaan.

Eerst een harde klop op de kop om ze bewusteloos te hebben, en dan direct de kop eraf.


Niet verdoven, dan de keel half oversnijden en dan rustig wachten en kijken tot het langzaam doodgebloed is, lijkt me toch wat gruwelijk. Maar elk zijn goesting.


Ik ben helemaal niet voor dierenrechten. Dieren hebben geen rechten. Maar ik vind het moreel verwerpelijk in hoofde van een mens om een dier onnodig te doen lijden. Als je het geen simpele, korte en pijnloze dood wil geven terwijl het in je macht ligt, ben je in meer of mindere mate... vul zelf maar in.

Opnieuw, niks mis mee. Een persoonlijk keuze, een vrijheid die ik iedereen gun. En gekoppeld aan je godsdienst.

Gelukkig offerfeest, in de zin dat ik een religieuze feestdag gun aan iedereen. Maar met voorbehoud voor het onnodige rekken van de pijnlijke dood van een dier. Dat vind ik maar niks.
konijnen kregen ook eerst een verdovende klop.
Varkens kregen een slag met een houten hamer om hen even buiten westen te krijgen;

Ik hoorde nu recent van een paar overjaarse geitenwollensokken adepten én van een vrouwelijke (wat anders) intergecultureerde echtgenote dat onverdoofd de keel oversnijden ONMIDDELLIJKE dood tot gevolg heeft, en dat zoiets véél beter is dan de hier vroeger gebruikte methodes. (let wel: wij deden dat zelfs voordat de wetten een elektrische schok verplichtten)

En dan verschieten ze ervan dat mijn bloeddruk stijgt.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2012, 09:43   #48
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plakker Bekijk bericht
Gisteren ene op m'n werk: "is schapefeest morgeh, waarom hier niets gebeur, is toch erkende godsdienst"
Jezus fuck'in Christ man, als je 't mij vraagt is het morgen echt geen feest voor de schapen hoor...
De hypocrisie komt weer boven. Elke dag vlees eten, maar als de moslims op één dag een dier slachten, dan is het kot weer te klein!
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2012, 09:45   #49
plakker
Minister
 
plakker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2010
Berichten: 3.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
De hypocrisie komt weer boven. Elke dag vlees eten, maar als de moslims op één dag een dier slachten, dan is het kot weer te klein!
Welke hypocirsie? Ik heb geen koefeest waarop we gezellig koeien onverdoofd gaan slachten.
Even ter info, moslims eten ook alle dagen vlees hoor
__________________

Laatst gewijzigd door plakker : 26 oktober 2012 om 09:46.
plakker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2012, 10:10   #50
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vette Pois(s)on's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2007
Berichten: 13.225
Standaard

Dag van de bloedlust en dierenleed
__________________
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2012, 10:15   #51
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
De hypocrisie komt weer boven. Elke dag vlees eten, maar als de moslims op één dag een dier slachten, dan is het kot weer te klein!
volledig akkoord.

Elke dag worden in de slachthuizen duizenden dieren geslacht.

Het protest gaat dan ook tegen het ONVERDOOFD slachten, en tegen het feit dat moslims dit lekker (mèt subsidies van ONZE belasting) op hun eigen openbaar slachtveldje kunnen doen, uiteraard ZONDER verdoving.
(verleden jaar hebben ze daar nog 30.000 euro belastingsgeld voor uitgegeven om een verdoofde slachtplek te maken, maar de moslims stuurden hun kat en niet hun schaap).

Ik wil hier toch nog even het verhaal van een brave huisvader aanhalen, ooit eigenaar van twee hangbuikzwijntjes die in zijn tuin liepen. De zwijntjes werden te groot en hij vond geen opvang. De brave man had wapenvergunning en schoot de dieren PIJNLOOS af zodat ze niet hoefden te lijden.
Voor dit criminele daad werd die BELG veroordeeld! Moest hij nu Mohammed hebben geheten, men zou hem een medaillon in de kruisorde hebben gegeven wegens grote inspanning voor integratie!

http://forum.politics.be/showthread.php?t=161597

d�*t is het verschil.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2012, 10:23   #52
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
volledig akkoord.

Elke dag worden in de slachthuizen duizenden dieren geslacht.

Het protest gaat dan ook tegen het ONVERDOOFD slachten, en tegen het feit dat moslims dit lekker (mèt subsidies van ONZE belasting) op hun eigen openbaar slachtveldje kunnen doen, uiteraard ZONDER verdoving.
(verleden jaar hebben ze daar nog 30.000 euro belastingsgeld voor uitgegeven om een verdoofde slachtplek te maken, maar de moslims stuurden hun kat en niet hun schaap).

Ik wil hier toch nog even het verhaal van een brave huisvader aanhalen, ooit eigenaar van twee hangbuikzwijntjes die in zijn tuin liepen. De zwijntjes werden te groot en hij vond geen opvang. De brave man had wapenvergunning en schoot de dieren PIJNLOOS af zodat ze niet hoefden te lijden.
Voor dit criminele daad werd die BELG veroordeeld! Moest hij nu Mohammed hebben geheten, men zou hem een medaillon in de kruisorde hebben gegeven wegens grote inspanning voor integratie!

http://forum.politics.be/showthread.php?t=161597

d�*t is het verschil.


Ik heb wel respect voor eender welke godsdienst, maar ik kan er niet bij dat er mensen om hun God te behagen massaal dieren moeten offeren. Precies of een almachtige God zich daar nu iets aan gelegen zou zijn.

Het doet mij altijd denken aan de Tempel in Jeruzalem waarin dagelijks of wekelijks een enorm aantal dieren werden geslacht, en waar het moet gestonken hebben dat het niet te doen was.

Hoe is het mogelijk dat in onze eeuw nog zoveel mensen in zulke onzin geloven. Daar staat mijn verstand bij stil.

Laatst gewijzigd door system : 26 oktober 2012 om 10:34.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2012, 11:08   #53
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Ik heb wel respect voor eender welke godsdienst, maar ik kan er niet bij dat er mensen om hun God te behagen massaal dieren moeten offeren. Precies of een almachtige God zich daar nu iets aan gelegen zou zijn.

Het doet mij altijd denken aan de Tempel in Jeruzalem waarin dagelijks of wekelijks een enorm aantal dieren werden geslacht, en waar het moet gestonken hebben dat het niet te doen was.

Hoe is het mogelijk dat in onze eeuw nog zoveel mensen in zulke onzin geloven. Daar staat mijn verstand bij stil.
Waarom heb je dan "respect" ?

Vergeet dat "offeren" maar: ook in de bijbel staat namelijk dat het beste vee moest "geofferd" worden, waarna het vlees naar de priesterkaste ging (lekker mals, geen oude belabberde koeien natuurlijk) terwijl Jahweh op de een of andere manier had doorgeseind dat hij gelukkig was met de reuk van de verbrande beenderen...
slim bekeken van die offerbegeleiders.

Ook bij het "offerfeest" wordt er niks geofferd: ze kopen samen een schaap eten een deel op, delen desnoods een deel uit aan de zogenaamde armen (zeggen ze : hier krijgen ze toch allemaal OCMW?) en vreten gewoon alles zelf op. De pogingen die worden ondernomen om het specifieke "offeren" te bevorderen en geld te sturen naar hun arme medegelovigen die in de paradijselijke heimweelanden bleven wonen, mislukken grandioos.
Het betalen van zakat aan de plaatselijke imam is al een drama op zich (wat doet die met die gelden? uitdelen aan de OCMW-trekkers? al iets van gehoord? ik heb enkel gehoord dat ze vrouwen betalen om mèt burka over straat te lopen, niet te werken, aan de schuiven bij het OCMW en verder van de imam 1000 euro te ontvangen).

Tot daar met je "respect" voor de offergaven!
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2012, 11:17   #54
respublica
Minister
 
Geregistreerd: 3 november 2009
Locatie: Diest
Berichten: 3.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Kan je me eens de relevantie van de islam even verduidelijken aub? En zelfs het "interessante" aan deze ideologie. Graag wat voorbeelden aub .
Er zijn zo'n 1,5 miljard moslims in de wereld en ook heel wat in Vlaanderen. Het gaat om een cultuurfenomeen dat vele mensen wél interessant vinden, net zoals sommige zich interesseren in het boeddhisme en de oude Griekse godsdienst, ook al zijn ze zelf geen aanhangers.
respublica is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2012, 11:20   #55
respublica
Minister
 
Geregistreerd: 3 november 2009
Locatie: Diest
Berichten: 3.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
moslims zouden toch eens moeten leren dat we hier niet in een theocratie leven. Als zij willen slachten dat ze dat dan doen volgens ONZE wetten en anders in hun islamitische paradijselijke heimweelanden gaan slachten. Daar mag het bloed over straat lopen (zelf gezien in Egypte met het offerfeest).

Maar allez, daar zijn ze gewoon dat het bloed nogal dikwijls over de straten loopt zeker hé.
Bij mijn weten gebeurt het bij ons ook niet op straat. Ik heb dat in elk geval nog nooit gezien. Thuis slachten mag geloof ik echter niet. Het is die wet die vele moslims vandaag verbreken.
respublica is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2012, 11:23   #56
respublica
Minister
 
Geregistreerd: 3 november 2009
Locatie: Diest
Berichten: 3.231
Standaard

Wat ik vreemd vind aan deze dag, is dat rechtse rakkers opeens de grootste dierenvrienden worden, terwijl de grootste dierenvrienden en vegetariërs aller soorten amper nog van zich laten horen.
respublica is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2012, 11:26   #57
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door respublica Bekijk bericht
Er zijn zo'n 1,5 miljard moslims in de wereld en ook heel wat in Vlaanderen. Het gaat om een cultuurfenomeen dat vele mensen wél interessant vinden, net zoals sommige zich interesseren in het boeddhisme en de oude Griekse godsdienst, ook al zijn ze zelf geen aanhangers.
" Interessant ", is het dat ? Interessant, dat slachten.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2012, 11:45   #58
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.511
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Hoe is het mogelijk dat in onze eeuw nog zoveel mensen in zulke onzin geloven. Daar staat mijn verstand bij stil.
Daar draait het nu net om. Bij hen staat het verstand stil. Het is een massahysterie en Befehl ist Befehl. En dan is het offerfeest nog de minst kwaadaardige vorm.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Proces_van_Neurenberg

Laatst gewijzigd door Piero : 26 oktober 2012 om 11:45.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2012, 11:51   #59
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Kan je me eens de relevantie van de islam even verduidelijken aub? En zelfs het "interessante" aan deze ideologie. Graag wat voorbeelden aub .
Wedden dat het oorverdovend stil wordt ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2012, 12:07   #60
CLAESSENS Joris
Minister-President
 
CLAESSENS Joris's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2005
Locatie: UKKEL
Berichten: 5.742
Standaard

Wel, mijn idee is ietwat minder positief.
http://www.youtube.com/watch?v=9QEN0TTKZrE
__________________
CLAESSENS Joris spreekt voor eigen rekening... partijstandpunten vindt u op www.vlaamsbelang.be/ en via [email protected]. veel leesgenot!
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:30.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be