Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 31 oktober 2012, 00:30   #41
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.455
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the way you think Bekijk bericht
Ooit zal je de context van de cartoon begrijpen.
Atheïsten zijn leeghoofdige die geen boodschap brengen ,
en dus bijgevolg waardeloos of nutteloos ????


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the way you think Bekijk bericht
De Koran geeft het antwoord, om deze reden is het aan te raden om het boek te lezen. Zoals Jeffrey Lang dit deed: http://www.youtube.com/watch?v=ifllg...feature=relmfu
Wat is perfektie ??


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the way you think Bekijk bericht
Vrede, maar mensen die niet redelijk kunnen denken zullen dit nooit kunnen begrijpen.
Wat is verkeerd aan om anders te denken dan een ander persoon ??


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the way you think Bekijk bericht
Wij richten ons niet op de vijanden van Islam. Wij richten ons op het realiseren van de Islamitische staat Al- Khilafa.
1) Waarom is zulke staat (u) zo belangrijk ??
2) Stel dat ik een niet-geloofsgeloofstaat wil oprichten ,
hoe zou u reageren of (be)antwoorden ??


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the way you think Bekijk bericht
Elke doden die de vijanden van God maken zullen 10 anderen gelovigen opstaan. Het is een vicieuze cirkel totdat de dag des oordeels aanbreekt en de mensen door God voor verantwoording zullen worden geroepen.
Ook hier: Wat is perfektie ??


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the way you think Bekijk bericht
Dank je wel. Je hebt mij gered. Dit was mijn laatste bericht.
Waarom geeft u zich zo snel gewonnen ??
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2012, 10:30   #42
Liederik
Staatssecretaris
 
Liederik's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2011
Berichten: 2.565
Standaard

Dubbelnick. Komt wel terug, wees niet ongerust.

Dan kunnen we nog eens hetzelfde rondje elkaar afzeiken doen zonder een stap dichter te komen.
Liederik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2012, 11:35   #43
Nihilist
Vreemdeling
 
Nihilist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 oktober 2012
Locatie: K-Lo
Berichten: 7
Standaard

eerste post ever; dus hallo allemaal!

Ik heb veel op dit forum gelezen en toch besloten om mij aan te sluiten.
Dit gezegd zijnde;

Mensen die lullen over een boek dat geschreven is door enkele fantasten een paar duizend/honderd/tientallen jaren zijn mentaal labiel.

Stop godsdienstvrijheid nu!
__________________
Religion is just for people who don't understand science.
Nihilist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2012, 11:48   #44
gfpatch
Provinciaal Gedeputeerde
 
gfpatch's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 maart 2010
Berichten: 846
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the way you think Bekijk bericht
Die onmenselijke bommen die het Westen maken. Zij bezitten de meest onmenselijke bommen, atoomwapens noem maar. Zij bezitten deze wapens zelf en verbieden anderen landen om deze wapens te maken. Ik snap er niets meer van. Dit is hetzelfde als ik tegen mij klasgenoten zeg. Ik mag wel cola en jullie lekker niet. Wie van jullie cola drinkt ga ik slaan. Deze kapitalisten zullen ervoor zorgen dat de wereld zal vergaan, omdat zij oproepen tot nationalistische ideeën en mensen via propaganda tegen elkaar op zetten. Onwetende mensen volgen deze propaganda en doen mee net of hetgeen wat zij volgen gebaseerd is op het verstand en het menselijke verstand overtuigd. Dit zijn mensen met een laag intellectueel niveau denken.
Moesten jullie die onmenselijke bommen bezitten hadden jullie al op het knoppeke gedrukt voor een cartoon of filmpje. Gelukkig bezitten jullie deze technologie niet.
__________________
"If you cannot point your finger at anything and say that is wrong, then you also take part in your own cultural collaps."

Churchill: "Ik geloof alleen in statistieken als ik ze zelf gemanipuleerd heb!"
gfpatch is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2012, 11:52   #45
BonBon
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: The old country
Berichten: 10.017
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the way you think Bekijk bericht
De meeste mensen zijn natuurlijke mensen die hun natuurlijke neigingen volgen. Aanbidding, overleving en voortplanting zijn menselijke instincten. Wanneer a aangevallen wordt door b dan gaat b zichzelf verdedigen. Dit is iets natuurlijks, echter maakt het b tot een redelijke denkende persoon als B er voor kiest om a niet aan te vallen en zich te concentreren op c, d en e over te halen tot Islam om vervolgens (x Islamitische staat) te realiseren. In het vervolg gaat a langzamer nadenken om x aan te vallen, want x is geen individu en of klein groepje vrijheidstrijders, maar een machtige staat met meer als 1 miljard inwoners van diverse achtergronden, nationaliteiten, culturen, status et cetera.

Wij moslims streven niet naar atoomwapens. Iedereen die hier naar streeft wenst de vernietiging van het menselijke ras. Bekijk alleen Hiroshima. Hoeveel onschuldige levens had het wet niet gekost? Dit is verboden in Islam. Het plan van Amerika om Irak aan te vallen was niet vanwege atoomwapens, maar om politieke en maatschappelijke belangen die zij daar hebben. Zij hebben daar meer als 50.000 doden op hun geweten. Zij beheersen de media. Zij weten precies wat ze wel en niet moeten verkondigen aan het publiek die niet nadenkt, maar enkel als slaaf van het systeem functioneert. De natuurlijke mensen die hun natuurlijke neigingen volgen trappen hier constant in.
De VS is rechtreeks verantwoordelijk voor 500.000 doden en eigenlijk ook een groot deel van de instabiliteit in die regio maar dat zijn dan ook christenen die daar de schuldigen van zijn zoals new-born christian Bush, atheisten niet of toch veel minder. Toch waarderen jullie de christenen meer dan de atheisten.

Het is een godsdienstoorlog tussen joden, christenen en verschillende sectes moslims, allemaal aanhangers van 'het boek' dus probeer nu niet de schuld op de ongelovigen te steken want die zijn het meest vredelievend van allemaal.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the way you think Bekijk bericht
Hoe zou jij reageren als Pakistan constant zich met het Nederlandse beleid bemoeit? Of jou buurman constant met jou privéleven bemoeit?
Dat proberen ze ook, islamieten in België willen hun gewoonten doordrukken in mijn leven en dat lukt hen meer en meer waaronder verplicht halalvlees en wetten die anders toegepast worden volgens geloof. Ik ben daar inderdaad niet blij mee.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2012, 11:57   #46
Nihilist
Vreemdeling
 
Nihilist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 oktober 2012
Locatie: K-Lo
Berichten: 7
Standaard

Vorig weekend werden in mijn straat de kleutertjes, die halloweenstyle verkleed waren, tegengehouden door een bende koranmekkeraars omdat dit niet strookt met HUN geloof.
__________________
Religion is just for people who don't understand science.
Nihilist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2012, 12:18   #47
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nihilist Bekijk bericht
Vorig weekend werden in mijn straat de kleutertjes, die halloweenstyle verkleed waren, tegengehouden door een bende koranmekkeraars omdat dit niet strookt met HUN geloof.
En ik heb twee noord-afrikaantjes verkleed voor Halloween aan de deur gehad, of was het voor Allaween.. heb ik niet gevraagd.

Laatst gewijzigd door Aton : 31 oktober 2012 om 12:18.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2012, 13:40   #48
Nihilist
Vreemdeling
 
Nihilist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 oktober 2012
Locatie: K-Lo
Berichten: 7
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
En ik heb twee noord-afrikaantjes verkleed voor Halloween aan de deur gehad, of was het voor Allaween.. heb ik niet gevraagd.
shoot first ask questions later
__________________
Religion is just for people who don't understand science.
Nihilist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2012, 14:12   #49
gfpatch
Provinciaal Gedeputeerde
 
gfpatch's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 maart 2010
Berichten: 846
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nihilist Bekijk bericht
Vorig weekend werden in mijn straat de kleutertjes, die halloweenstyle verkleed waren, tegengehouden door een bende koranmekkeraars omdat dit niet strookt met HUN geloof.
Hun geloof kan dik vet mijn kloten kussen.
__________________
"If you cannot point your finger at anything and say that is wrong, then you also take part in your own cultural collaps."

Churchill: "Ik geloof alleen in statistieken als ik ze zelf gemanipuleerd heb!"
gfpatch is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2012, 14:29   #50
Nihilist
Vreemdeling
 
Nihilist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 oktober 2012
Locatie: K-Lo
Berichten: 7
Standaard

Vroeger was ik nochthans een zeer tolerant mens.
Ik woonde in een klein dorpje zonder Islamisten met een handvol katholieke bijbelneukers.
Deze bekeken mij raar en roddelden wel achter mijn rug, maar daar kan ik wel mee leven.
Ik was fervent aanhanger van het linkse gedachtengoed, genre "T'is mijn vriend, blijf eraf" en het leven was peis en vree.

Toen studeerde ik af en vond werk in een grotere stad. Om mijn verplaatsingen te minimaliseren ging ik aan de rand van deze stad wonen.

Ik huur een huis met mijn vriendin, het was in een overwegend moslimbuurt maar ik vond die diversiteit wel iets hebben.

Twee jaar verder is er bij mij thuis al 6 keer ingebroken, een twintigtal keer mijn spiegels van mijn wagen afgebroken, 3 keer overvallen geweest, mijn vriendin bespuwd omdat ze geen hoofddoek droeg, nachtrust is compleet verdwenen en als het donker is buitenkomen is op eigen risico.

Alle daders zijn trouwens gekend en hebben het volle uur op het politiekantoor gezeten...

vredelievend? My balls!

Mijn links gedachtegoed is gesmolten als sneeuw voor de zon...
__________________
Religion is just for people who don't understand science.
Nihilist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2012, 14:33   #51
gfpatch
Provinciaal Gedeputeerde
 
gfpatch's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 maart 2010
Berichten: 846
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nihilist Bekijk bericht
Vroeger was ik nochthans een zeer tolerant mens.
Ik woonde in een klein dorpje zonder Islamisten met een handvol katholieke bijbelneukers.
Deze bekeken mij raar en roddelden wel achter mijn rug, maar daar kan ik wel mee leven.
Ik was fervent aanhanger van het linkse gedachtengoed, genre "T'is mijn vriend, blijf eraf" en het leven was peis en vree.

Toen studeerde ik af en vond werk in een grotere stad. Om mijn verplaatsingen te minimaliseren ging ik aan de rand van deze stad wonen.

Ik huur een huis met mijn vriendin, het was in een overwegend moslimbuurt maar ik vond die diversiteit wel iets hebben.

Twee jaar verder is er bij mij thuis al 6 keer ingebroken, een twintigtal keer mijn spiegels van mijn wagen afgebroken, 3 keer overvallen geweest, mijn vriendin bespuwd omdat ze geen hoofddoek droeg, nachtrust is compleet verdwenen en als het donker is buitenkomen is op eigen risico.

Alle daders zijn trouwens gekend en hebben het volle uur op het politiekantoor gezeten...

vredelievend? My balls!

Mijn links gedachtegoed is gesmolten als sneeuw voor de zon...
En zo vergaat het velen ... het doek valt en de ogen gaan open.
Toch moeten we blijven geloven in de mensheid en in de naaste liefde.

De enige manier om dit nog vredelievend op te lossen is via de politiek.
Correcte en strenge maatregelen toepassen en uitvoeren met opvolging.
Maar noch de politiek noch de bevolking is er klaar voor vrees ik.
Het alternatief is niet zo mooi ...
__________________
"If you cannot point your finger at anything and say that is wrong, then you also take part in your own cultural collaps."

Churchill: "Ik geloof alleen in statistieken als ik ze zelf gemanipuleerd heb!"
gfpatch is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2012, 14:40   #52
Nihilist
Vreemdeling
 
Nihilist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 oktober 2012
Locatie: K-Lo
Berichten: 7
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gfpatch Bekijk bericht
En zo vergaat het velen ... het doek valt en de ogen gaan open.
Toch moeten we blijven geloven in de mensheid en in de naaste liefde.

De enige manier om dit nog vredelievend op te lossen is via de politiek.
Correcte en strenge maatregelen toepassen en uitvoeren met opvolging.
Maar noch de politiek noch de bevolking is er klaar voor vrees ik.
Het alternatief is niet zo mooi ...
ik geloof absoluut onvoorwaardelijk in niets.

Mijns inziens is er maar 1 oplossing mogelijk, iedereen weet het maar niemand durft het uitvoeren.

De tijd van aaien en zalven is voorbij.

'Zachte heelmeesters maken stinkende wonden'
__________________
Religion is just for people who don't understand science.
Nihilist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2012, 14:45   #53
gfpatch
Provinciaal Gedeputeerde
 
gfpatch's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 maart 2010
Berichten: 846
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nihilist Bekijk bericht
ik geloof absoluut onvoorwaardelijk in niets.

Mijns inziens is er maar 1 oplossing mogelijk, iedereen weet het maar niemand durft het uitvoeren.

De tijd van aaien en zalven is voorbij.

'Zachte heelmeesters maken stinkende wonden'
Het spijtige van de zaak is dat jouw oplossing die niemand durft uitvoeren niet meer uit te voeren is. Tenzij met het gebruik van heel veel geweld en dat is dan het alternatief wat we net niet willen.

Er zijn nog andere manieren en dus ook via politieke weg.
Maar daar hebben ze de moed niet om het cordon te doorbreken.
Tenzij er een absolute meerderheid is.
__________________
"If you cannot point your finger at anything and say that is wrong, then you also take part in your own cultural collaps."

Churchill: "Ik geloof alleen in statistieken als ik ze zelf gemanipuleerd heb!"
gfpatch is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2012, 14:53   #54
Nihilist
Vreemdeling
 
Nihilist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 oktober 2012
Locatie: K-Lo
Berichten: 7
Standaard

Soms kan geweld noodzakelijk zijn.

Hier is dat het geval.

Politiek is zo ontaard uit de realiteit dat hierop wachten nutteloos is
__________________
Religion is just for people who don't understand science.
Nihilist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2012, 15:00   #55
gfpatch
Provinciaal Gedeputeerde
 
gfpatch's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 maart 2010
Berichten: 846
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nihilist Bekijk bericht
Soms kan geweld noodzakelijk zijn.

Hier is dat het geval.

Politiek is zo ontaard uit de realiteit dat hierop wachten nutteloos is
De bevolking zelf gaat momenteel nog geen geweld gebruiken.
Laat ons eerlijk zijn indien het ons niet rechtstreeks aangaat blijven we in onze zetel zitten. Wij hebben nu eenmaal geen samenhorigheidsgevoel zoals de moslims en zelfs de walen doen beter.

Een enkeling zal hier en daar een poging doen om zijn zaak te redden.
En zal dan uitgespuugt worden door de politiek correcte menigte.

Het kantelpunt zal nog even op zich laten wachten.
__________________
"If you cannot point your finger at anything and say that is wrong, then you also take part in your own cultural collaps."

Churchill: "Ik geloof alleen in statistieken als ik ze zelf gemanipuleerd heb!"
gfpatch is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2012, 15:09   #56
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nihilist Bekijk bericht
Soms kan geweld noodzakelijk zijn.

Hier is dat het geval.

Politiek is zo ontaard uit de realiteit dat hierop wachten nutteloos is
Zo blijft iedereen wel op zijn gelijk zitten. men zou ook kunnen aantonen dat moslims een 1000 jarig sprookje achterna lopen ( en ouder is dat sprookje niet. ) Het sprookje van de christenen is reeds 600 jaar ouder en daar is dat ander sprookje van afgekeken. Mensen dom houden is een middel om hen in een kudde te houden.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2012, 18:02   #57
BonBon
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: The old country
Berichten: 10.017
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nihilist Bekijk bericht
Vroeger was ik nochthans een zeer tolerant mens.
Ik woonde in een klein dorpje zonder Islamisten met een handvol katholieke bijbelneukers.
Deze bekeken mij raar en roddelden wel achter mijn rug, maar daar kan ik wel mee leven.
Ik was fervent aanhanger van het linkse gedachtengoed, genre "T'is mijn vriend, blijf eraf" en het leven was peis en vree.

Toen studeerde ik af en vond werk in een grotere stad. Om mijn verplaatsingen te minimaliseren ging ik aan de rand van deze stad wonen.

Ik huur een huis met mijn vriendin, het was in een overwegend moslimbuurt maar ik vond die diversiteit wel iets hebben.

Twee jaar verder is er bij mij thuis al 6 keer ingebroken, een twintigtal keer mijn spiegels van mijn wagen afgebroken, 3 keer overvallen geweest, mijn vriendin bespuwd omdat ze geen hoofddoek droeg, nachtrust is compleet verdwenen en als het donker is buitenkomen is op eigen risico.

Alle daders zijn trouwens gekend en hebben het volle uur op het politiekantoor gezeten...

vredelievend? My balls!

Mijn links gedachtegoed is gesmolten als sneeuw voor de zon...
Idem maar ik ben dan niet naar de grote stad verhuisd, ben nogal honkvast daarvoor. Ik zou nog vlugger verhuizen naar het buitenland dan naar Brussel of Antwerpen.

Zelf ben ik wel links gebleven, alleen is links niet links meer. Vroeger vochten we tegen verdwazing, tegen godsdienst, tegen inteelt, voor goed onderwijs, voor arbeid, voor persvrijheid, voor vrije informatie, voor vrijheid, progressief, eerlijke handel, weten wat je eet, enz.
Je ziet daar maar bitter weinig van terug bij de huidige zogezegde "linksen".
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2012, 18:34   #58
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Zelf ben ik wel links gebleven, alleen is links niet links meer. Vroeger vochten we tegen verdwazing, tegen godsdienst, tegen inteelt, voor goed onderwijs, voor arbeid, voor persvrijheid, voor vrije informatie, voor vrijheid, progressief, eerlijke handel, weten wat je eet, enz.
Je ziet daar maar bitter weinig van terug bij de huidige zogezegde "linksen".
Te grote verwachtingen van ' links '.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2012, 19:02   #59
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nihilist Bekijk bericht
Vorig weekend werden in mijn straat de kleutertjes, die halloweenstyle verkleed waren, tegengehouden door een bende koranmekkeraars omdat dit niet strookt met HUN geloof.
Wat heeft halloween eigenlijk met geloof te maken ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2012, 19:14   #60
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Wat heeft halloween eigenlijk met geloof te maken ?
Uit de Matteüs novelle:
Citaat:
Op dat moment scheurde in de tempel het voorhangsel van boven tot onder in tweeën, en de aarde beefde en de rotsen spleten. 52 De graven werden geopend en de lichamen van veel gestorven heiligen werden tot leven gewekt; 53 na Jezus’ opstanding kwamen ze uit de graven, gingen de heilige stad binnen en maakten zich bekend aan een groot aantal mensen.
En er zijn pipo's die dit geloven. Begin maar al snoepjes uit te delen.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:03.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be