Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

 
 
Discussietools
Oud 5 maart 2015, 17:49   #1
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard Huis-ideoloog van sp.a geeft Van San gelijk !

http://http://www.knack.be/nieuws/be...al-539009.html



Citaat:
Je mag het draaien of keren zoals je wil, maar heilige teksten van buiten leren en je ritualistisch gedragen is niet de beste voorbereiding op deelname aan de moderne economie

De sossen zijn precies een koerswijziging aan het voorbereiden.

Een strenger standpunt aangaande migratie of gewoon een switch betreffende electoraat aan het counteren ?

Laatst gewijzigd door Eyjafjallajökull : 5 maart 2015 om 17:52.
Eyjafjallajökull is offline  
Oud 5 maart 2015, 18:18   #2
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Je link werkt niet. Deze zou het wel moeten doen:

http://m.knack.be/nieuws/belgie/mari...=2721532006146
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline  
Oud 5 maart 2015, 18:21   #3
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Waw, wat een revolutionaire gedachte. Hij zou meteen de Nobelprijs economie moeten krijgen!

(dit gezegd zijnde, geen slecht interview)
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.

Laatst gewijzigd door Bad Attila : 5 maart 2015 om 18:24.
Bad Attila is offline  
Oud 5 maart 2015, 18:35   #4
F.B.
Parlementslid
 
Geregistreerd: 28 juli 2011
Berichten: 1.748
Standaard

En weer gedraagt Elchardus zich weer als een ranzige racist.

Net zoals hij beweerde dat die gezellige smeltkoers gezwets is.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
De sossen zijn precies een koerswijziging aan het voorbereiden.

Een strenger standpunt aangaande migratie of gewoon een switch betreffende electoraat aan het counteren ?
Niet naïef beginnen doen. spa legt zijn standpunten systematisch naast zich neer.
__________________
Mein Land

Laatst gewijzigd door F.B. : 5 maart 2015 om 18:38.
F.B. is offline  
Oud 5 maart 2015, 18:36   #5
F.B.
Parlementslid
 
Geregistreerd: 28 juli 2011
Berichten: 1.748
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Waw, wat een revolutionaire gedachte. Hij zou meteen de Nobelprijs economie moeten krijgen!

(dit gezegd zijnde, geen slecht interview)
Ander verhuis jij alvast naar zandbakistan. Da's al een goed begin.
__________________
Mein Land
F.B. is offline  
Oud 5 maart 2015, 18:40   #6
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door F.B. Bekijk bericht
Ander verhuis jij alvast naar zandbakistan. Da's al een goed begin.
Als jij de reis betaalt, met plezier.
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline  
Oud 5 maart 2015, 19:57   #7
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.078
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
http://http://www.knack.be/nieuws/be...al-539009.html

De sossen zijn precies een koerswijziging aan het voorbereiden.

Een strenger standpunt aangaande migratie of gewoon een switch betreffende electoraat aan het counteren ?
Vergeet die koerswijziging maar.
Voor de sossen is iedereen die het voornaamste electoraat dat hen nog rest bekritiseert nog altijd racistisch.

Hun huisideoloog slaat wel nagels met koppen.
Niet dat het veel zal helpen, maar het mag toch onder de aandacht worden gebracht.

Citaat:
'Marion Van San heeft gelijk: radicalisme wordt niet beïnvloed door sociaal-economische achterstelling'



'De geschiedenis van de immigratie in ons land is een opeenstapeling van verschrikkelijke vergissingen'
, zegt de Brusselse socioloog Mark Elchardus in Knack. 'Om te beginnen dacht men dat cultuur en religie geen rol speelden bij de integratie van nieuwkomers. De tweede stommiteit was dat men dacht dat die mensen zouden terugkeren.'

Dachten we dat echt?

Elchardus: Het beleid ging daarvan uit. Dan waren er de gezinsherenigingen, met de beste bedoelingen, maar die hebben de immigratie oncontroleerbaar gemaakt. En als mensen daarover klaagden waren het racisten. Dat laatste is de grootste stommiteit van allemaal: omdat extreemrechts de problemen signaleerde en daardoor het debat bepaalde, reageerden de andere partijen door het tegenovergestelde te zeggen.
De vreemdeling werd een universeel slachtoffer.


Is dat echt zo? Er wordt toch al meer dan twintig jaar door iedereen vooral gesproken over de problemen van de multiculturele samenleving.

Elchardus: Dat vind ik niet. De moslims in onze samenleving zijn nooit aangesproken als volwaardige burgers. Ik heb ooit onderzoek gedaan waaruit bleek dat een op de twee islamitische jongeren antisemiet is. Maar denkt dat iemand zich toen afvroeg wat we daaraan kunnen doen? Niemand.

Vraagt men zich dat anders wel af?

Elchardus: Absoluut. Als uit onderzoek blijkt dat er mensen zijn die last hebben van anti-moslimgevoelens, wil iedereen meteen een actieplan. Ook het niveau van homofobie ligt veel hoger bij moslimjongeren. Maar men denkt: als we die mensen sociaal-economisch integreren, zal alles wel in orde komen. Dan zal er wel een einde komen aan het probleem van de radicale godsdienstbeleving. Bijzonder paternalistisch.

Hoezo?

Elchardus: Eigenlijk zeg je dan tegen die mensen: u bent alleen maar diepgelovig omdat u in de miserie zit. En dat klopt niet. Radicalisme wordt beïnvloed door religieus fundamentalisme, niet door sociaal-economische achterstelling. Het is onzinnig om te denken dat alle moslims seculier zullen worden als ze niet meer achtergesteld zijn.

'Elke serieuze socioloog weet dat Marion Van San gelijk heeft'
Mark Elchardus

Dan heeft criminologe Marion Van San gelijk?

Elchardus: Ik denk dat zij gelijk heeft, ja. En elke serieuze socioloog weet dat.

Maar ze doet er nog een schepje bovenop: onlangs beweerde ze in De Standaard dat een betere integratie de radicalisering in de hand werkt. Klopt dat?

Elchardus: Als ze met integratie de sociaal-economische integratie bedoelt, heeft ze niet volledig ongelijk. In Nederland zie je dat de jongere generaties steeds radicaler worden. Daarom denk ik dat het omgekeerde waar is: ze zullen eerst cultureel moeten integreren om vervolgens sociaal-economisch te kunnen integreren. Begrijp mij niet verkeerd: ik zeg niet dat er geen probleem is met de sociaal-economisch integratie. Er is een groot probleem. Moslims doen het niet goed op school en op de arbeidsmarkt, en mede door die twee doen ze het wel uitstekend in de criminaliteit, in de gevangenissen.

Filip Dewinter zou het niet beter kunnen zeggen.

Elchardus: Ja, hoewel ik hem nooit veel heb horen klagen over de achterstand in het onderwijs en op de arbeidsmarkt.
We moeten de feiten onder ogen durven zien. In de studie waar ik nu aan werk, zien we de cijfers. Van de niet-moslims heeft 84 procent van de 25- tot 35-jarigen een baan. Bij de moslims is dat 43 procent.

En hoe komt dat?

Elchardus: Er spelen twee factoren. Veel meer huisvrouwen, die niet gaan werken. Door lage scholing en gendernormen die tegen arbeidsmarktparticipatie pleiten. En een bijzonder hoge werkloosheid, denkelijk ten gevolge van discriminatie.

Denkelijk? Waarom zo voorzichtig? Het is onlangs nog maar eens bewezen, met dat verhaal over de dienstencheques.

Elchardus: Alles wijst er inderdaad op dat discriminatie bestaat. Maar je kunt nooit precies zeggen hoe belangrijk die factor is in vergelijking met andere factoren. Je mag het draaien of keren zoals je wil, maar heilige teksten van buiten leren en je ritualistisch gedragen is niet de beste voorbereiding op deelname aan de moderne economie.
Terloops.
Niet alleen in Nederland worden de "jongere generaties" (MOSLIMS) steeds radicaler. Prof Vermeulen stelde dit j�*ren geleden al vast.

Wat betreft de moslims die nooit zouden aangesproken zijn als volwaardige burgers. Een volwaardig burgerschap in andermans land moet ALTIJD en door IEDEREEN verdiend worden. Bovendien zijn westerlingen ongelovigen en gebruikers van niet halal geslachte en onreine dieren. Alleen al om die twee redenen worden ze niet eens EVENWAARDIG aan moslims geacht.

Voor de rest ben ik het volmondig eens met Elchardus.
Wat hij vandaag zegt weet iedereen met twee gram hersens echter al j�*ren.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 5 maart 2015, 20:01   #8
F.B.
Parlementslid
 
Geregistreerd: 28 juli 2011
Berichten: 1.748
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Als jij de reis betaalt, met plezier.
Als ik garanties krijg dat je daar blijft... Waarom niet. Wat kost dat een enkeltje turk? 30euri?
__________________
Mein Land
F.B. is offline  
Oud 5 maart 2015, 20:10   #9
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door F.B. Bekijk bericht
Als ik garanties krijg dat je daar blijft... Waarom niet. Wat kost dat een enkeltje turk? 30euri?
Zo'n zes, zeven miljoen EURO zullen wel voldoende zijn, en je zal zelfs geen bonus moeten geven opdat ik ginder zou blijven.

http://www.privateislandsonline.com/...-islands-dubai
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline  
Oud 6 maart 2015, 12:38   #10
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Je link werkt niet. Deze zou het wel moeten doen:

http://m.knack.be/nieuws/belgie/mari...=2721532006146
Thx.
Blijkbaar iets fout gelopen...
Eyjafjallajökull is offline  
Oud 6 maart 2015, 16:20   #11
E. Migrant
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 oktober 2011
Berichten: 1.745
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door F.B. Bekijk bericht
En weer gedraagt Elchardus zich weer als een ranzige racist.
Lijkt me een leuke titel voor een nieuw suske en wiske verhaal.

E. Migrant is offline  
Oud 9 maart 2015, 15:55   #12
F.B.
Parlementslid
 
Geregistreerd: 28 juli 2011
Berichten: 1.748
Standaard

Heb net het volledige artikel gelezen. Ergens in een Café natuurlijk, ik ga echt geen Knack kopen.

Wat me opviel was dat de interviewer (Ceulaer?) het echt moeilijk had met de antwoorden die Elchardus gaf. De verdoken teleurstelling droop er echt af.
__________________
Mein Land
F.B. is offline  
Oud 9 maart 2015, 15:58   #13
F.B.
Parlementslid
 
Geregistreerd: 28 juli 2011
Berichten: 1.748
Standaard

Klacht moslims tegen Elchardus

Weet je nog... Uit 2011
__________________
Mein Land
F.B. is offline  
Oud 9 maart 2015, 16:13   #14
Scherven A. Mok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 april 2008
Berichten: 12.832
Standaard

Wil Elchardus nu beweren dat ipv werkloosheid het racisme van De Winter en co de jonge moslim naar radicalisme drijft ?
Scherven A. Mok is offline  
Oud 9 maart 2015, 16:34   #15
F.B.
Parlementslid
 
Geregistreerd: 28 juli 2011
Berichten: 1.748
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Wil Elchardus nu beweren dat ipv werkloosheid het racisme van De Winter en co de jonge moslim naar radicalisme drijft ?
Ik stel voor dat je het artikel (bij voorkeur in het magazine zelf) nog eens herleest.
Maar da's natuurlijk een kwestie van het te willen begrijpen. Ik snap dat de conclusies van Elchardus (en Scheffer, Cliteur, Putnam, Glazer, Salter, Uslucan, Sennels, Koopmans, Hagen,... ) niet bij Uw multiculturele lifestyle passen, en daarom liever niet begrijpt.

Om het in 1 woord samen te vatten; zelfsegregatie.
__________________
Mein Land

Laatst gewijzigd door F.B. : 9 maart 2015 om 16:54.
F.B. is offline  
Oud 9 maart 2015, 17:50   #16
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Hoe dan ook, is er nog niet genoeg gediscussieerd waarbij het bij sommigen enkel maar de bedoeling is het zonlicht te blijven ontkennen...
Ongecontroleerde en beperkte muticul is een misbaksel en moslims in onze maatschappijen een ramp.
Blijft één vraag over: hoe lossen we die problemen op?
Zeker niet met te beweren "je moet er maar leren mee leven, het kan niet anders meer"!
En er niets aan doen is gewoon het schip laten zinken. Ook voor de multiculverrijkers die aan boord zijn gekomen.
andev is offline  
Oud 9 maart 2015, 18:53   #17
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door F.B. Bekijk bericht
Heb net het volledige artikel gelezen. Ergens in een Café natuurlijk, ik ga echt geen Knack kopen.

Wat me opviel was dat de interviewer (Ceulaer?) het echt moeilijk had met de antwoorden die Elchardus gaf. De verdoken teleurstelling droop er echt af.
Nee, ge moet zeker geen Knack betalen, want stel u voor dat ge die journalisten betaalt voor hun werk.
Het is beter te profiteren en te parasiteren van iemands werk. Proficiat!
geertvdb is offline  
Oud 9 maart 2015, 20:42   #18
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.359
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Nee, ge moet zeker geen Knack betalen, want stel u voor dat ge die journalisten betaalt voor hun werk.
Het is beter te profiteren en te parasiteren van iemands werk. Proficiat!
:trololol:
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline  
Oud 9 maart 2015, 20:56   #19
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
:trololol:
Het interview met Elchardus is zeker het lezen de moeite waard. Het zal voor heel wat rode "prominenten" geen aangename lectuur zijn. Net zomin trouwens als hetgeen Rik Van Cauwelaert in zijn wekelijkse rubriek in de Tijd van verleden Zaterdag omtrent de SPa schrijft.
quercus is offline  
Oud 9 maart 2015, 21:41   #20
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.078
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Nee, ge moet zeker geen Knack betalen, want stel u voor dat ge die journalisten betaalt voor hun werk.
Het is beter te profiteren en te parasiteren van iemands werk. Proficiat!
Zei je dat ook toen Van Cauwelaert nog hoofdredacteur was bij knack?
Of geldt dat enkel voor slinkse journalisten zoals De Ceulaer of voor linkse ideologen die niet langer de plat gelopen linkse paden bewandelen zoals Elchardus?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:09.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be