Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

 
 
Discussietools
Oud 13 juni 2007, 16:25   #21
vulpes
Gouverneur
 
Geregistreerd: 29 juni 2006
Berichten: 1.268
Standaard

in principe houdt niemand de MR/PS tegen om een lijst in te dienen in pakweg antwerpen.. toch?

de alarmbelprocedure kan vertragen.
vulpes is offline  
Oud 13 juni 2007, 19:12   #22
Dalai Lama
Burger
 
Geregistreerd: 19 september 2006
Berichten: 108
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dekristallenbol Bekijk bericht
Ik denk echt niet lang meer Ive. Het staat misschien pal voor onze neus en we zien het niet.

Enkele zaken op een rij :

1) Volgens mij gaan de partijen niet uit de vorming van een regering raken.
De Franstalige partijen zijn en bloc tegen verdere stappen in de staatshervorming. De Vlamingen hebben en bloc voor een staatshervorming gestemd. Dit doet mij heel sterk aan de onmogelijke politieke situatie denken in Tsjechoslovakije vlak voor de splitsing. De kiezer had daar ook de kaarten onmogelijk geschud. De Slovaken stemden links en tegen hervormingen en de Tsjechen rechts en voor de vrije markt. Omwille van deze duidelijkheid was een regering onmogelijk te vormen. Idem hier voor het communautaire. De Walen lusten Leterme rauw. CD&V komt volgens mij niet in een regering met de NV-A erbij.
2) De klassieke compromissencultuur werkte voor de verkiezingen al niet meer (Zaventem, BHV). Een compromis ligt nu nog moeilijker. De NV-A kan nu echt CD&V aanzetten niet te zwichten met de dreiging van een mogelijk nieuwe partij (NV-A + Dedecker).
3) Nieuwe verkiezingen kunnen niet meer uitgeschreven worden voor de splitsing van BHV.
4) Tekens aan de wand : De matchen van de Rode Duivels worden zonder protest niet meer uitgezonden in Vlaanderen, jullie leeuwenvlaggen bij de beelden van Leterme.

Volgens mij gaan we een maandenlange crisis tegemoet, die almaar dieper en intenser zal worden. Vele Vlamingen gaan heel snel hun buik vol hebben van deze regeringsvormingscrisis. Er gaat een poging komen om België te redden met enkele partijen (Rood, Groen, Blauw ?) zonder staatshervorming. Maar meer en meer Vlamingen gaan iets hebben van : Zo kan het echt niet langer, waarom dan niet alleen ? Misschien zingt die regering het zonder staatshervorming nog net uit tot aan de regionale verkiezingen van 2009, maar waarschijnlijk zelfs dat niet.

Ik denk dat we er zo goed als zijn !
Johan Bellens (districtsraadslid Borgerhout voor VLOTT, ex NV-A bestuurslid)
ik kan dit alleen maar bijtreden, het einde van België is niet meer zo veraf als velen denken. Als men er niet uitkomt - zoals het er nu naar uitziet zou dat wel eens kunnen - wordt dit landje verticaal geclasseerd. O ironie, het VB kijkt langs de zijlijn toe en zit er voor niks tussen.
Dalai Lama is offline  
Oud 13 juni 2007, 20:30   #23
Kaal
Minister-President
 
Geregistreerd: 20 november 2003
Berichten: 4.362
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dekristallenbol Bekijk bericht
Enkele zaken op een rij :
Volledig mee eens. CD&V komt wel in een regering met de NV-A, dat is al plus of minus toegezegd door de MR en de Cdh. Het schoentje gaat pas wringen als het kartel meer zal willen regionaliseren dan de verkeersborden of zo.
Kaal is offline  
Oud 13 juni 2007, 20:33   #24
Kaal
Minister-President
 
Geregistreerd: 20 november 2003
Berichten: 4.362
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dalai Lama Bekijk bericht
VB kijkt langs de zijlijn toe en zit er voor niks tussen.
Onrechtsreeks zit het Blok er voor heel veel tussen. Het is omdat het Blok 20% van de stemmen gekaapt heeft dat een partij zoals de CD&V verplicht werd om de N-VA erbij te nemen. Het Blok zet enorm veel druk op de ketel ook al doet het zelf niets.
Kaal is offline  
Oud 13 juni 2007, 20:41   #25
omaplop
Minister-President
 
omaplop's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2003
Locatie: Ardennen
Berichten: 5.579
Standaard

Vandaag hier een gesprekje gehad met de apotheker.
Heb hem aan het verstand gebracht dat de Walen eindelijk moeten ophouden met neen te zeggen, want dat ze dan in eigen vel snijden.

Wat hij vooral verschrikkelijk vond, zei hij dat was dat hij, als hij naar Brussel reed door een stuk anderstalig gebied moest!! Toen ik hem zei dat Brussel eigenlijk Vlaams grondgebied was, stond hij met zijn mond vol tanden!!!

En toen, kwam een andere klant binnen en ging ik buiten.

Dus ze willen een corridor naar Brussel!!!
omaplop is offline  
Oud 21 augustus 2009, 23:27   #26
Patriot!
Secretaris-Generaal VN
 
Patriot!'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 oktober 2002
Locatie: België - Belgique - Belgien - Belgium
Berichten: 21.353
Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ive De Beckker Bekijk bericht
Als we de uitslag van Vlaanderen en Wallonie vergelijken zien we duidelijk dat Belgie nog verder barst.
De publieke opinie is totaal verschillend.
We leven in 2 totaal verschillende landen.

Dit werkt al jaren lang niet meer.
Hoe lang gaan we nog opgesloten zitten in deze onnatuurlijke situatie???
Toch nog enkele jaren zie ik
Patriot! is offline  
Oud 21 augustus 2009, 23:28   #27
born2bewild
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 februari 2006
Locatie: 2000
Berichten: 21.703
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! Bekijk bericht
Toch nog enkele jaren zie ik
toch uw billen maar tegen mekaar houden
born2bewild is offline  
Oud 25 augustus 2009, 21:35   #28
Fetai
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 4 juni 2008
Locatie: Lotryk
Berichten: 766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
toch uw billen maar tegen mekaar houden
Zou het al in 2011 splitsen denkt u, als we echt objectief blijven?
Fetai is offline  
Oud 4 september 2009, 14:35   #29
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fetai Bekijk bericht
Zou het al in 2011 splitsen denkt u, als we echt objectief blijven?
Er wordt niet geplitst. Zulke waandenkbeelden spoken rond in verwarde hoofden, waaronder het uwe.
system is offline  
Oud 4 september 2009, 14:51   #30
mdf
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 januari 2009
Locatie: eos
Berichten: 618
Standaard

Splitsen klinkt weer te hard voor die graaiende watjes ; gewoon elk zn eigen weg ..
mdf is offline  
Oud 10 september 2009, 12:05   #31
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.398
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Er wordt niet geplitst. Zulke waandenkbeelden spoken rond in verwarde hoofden, waaronder het uwe.
Ik zou daar toch niet te zeker van zijn, op een gegeven moment kan het goed zijn, dat het gewoon niet anders meer kan.

Maar de vraag zal wel van de walen moeten komen, vlaamse politiekers hebben immers geen kloten aan hun lijf, om voor deze drastische maar enige oplossing te kiezen.

Men is nu al 2 jaar bezig niks te doen, en ze plannen van dat nog minstens 2 jaar vol te kunnen houden, maar uiteindelijk gaat de bom toch nekeer barsten hoor.

In een normaal land, was in een situatie zoals nu trouwens al lang een opstand uitgebroken, of had men (zowel volk als politiek) al de onafhankelijkheid uitgeroepen, de voorbeelden bestaan , ook in Europa.

Zelf voor Walonie, zou dit overigens goed zijn, nu worden ze echter gegeizeld door de PS die kost wat het kost belziek in gang houd, omdat zo de poen voor hun profitariaat , uit het noorden kan geimporteerd worden.
Herr Flick is offline  
Oud 12 september 2009, 11:06   #32
Queensburry
Gouverneur
 
Queensburry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 december 2005
Berichten: 1.107
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ive De Beckker Bekijk bericht
Als we de uitslag van Vlaanderen en Wallonie vergelijken zien we duidelijk dat Belgie nog verder barst.
De publieke opinie is totaal verschillend.
We leven in 2 totaal verschillende landen.

Dit werkt al jaren lang niet meer.
Hoe lang gaan we nog opgesloten zitten in deze onnatuurlijke situatie???
Geeuw......
Queensburry is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:21.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be