Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 september 2018, 16:51   #21
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Voila zie. Dat is dan ook de reden waarom ik vind dat die vrouwen die op de kap leven van hun man, ook uitkeringen moeten krijgen zoals allen die niks willen doen en die toevallig geen man hebben. Er is geen reden om die arme man daar alleen voor laten op te draaien. Solidariteit, verdorie. Waar blijven die uitkeringen ? Het is niet omdat ze een man heeft, dat ze geen recht zou hebben om niks te doen en uitkeringen te krijgen he. Alle vrouwen moeten het recht hebben om niks te doen en uitkeringen te krijgen, niet enkel die die geen man hebben. Vind je niet ?
De vergelijking draait mank want - zoals ik al eerder stelde- staat het die golddigsters altijd vrij van een uitkering te genieten. Alleen zullen ze dan aan luxe moeten inboeten (+ door de goegemeente als profiteur bestempeld worden) en daar wringt natuurlijk het schoentje.

Just face it: ze worden vrijgesteld van negatieve kritiek -niet omdat die madammen het verdienen, maar omdat ze de stempel van uitkeringstrekker op een slinkse wijze uit de weg gaan.

Daarom ook dat ik intens kan genieten wanneer zo'n geval een vechtscheiding meemaakt/gedumpt wordt en dan verbouwereerd & bleitend haar beklag doet dat ze met een uitkering amper/niet kan rondkomen. (Dat terwijl ze tot voor kort naar alle waarschijnlijkheid die mensen als 'profiteurs' zat af te doen; en 'dat ze dan gaan kuisen', 'er is werk genoeg', etc. etc.) Hahaha priceless zoiets.

En last but not least, nu we toch over uitkeringen bezig zijn en wie het zogezegd verdient; het kindergeld mag voor de rijkeren ook meteen afgeschaft worden; ze hebben het toch niet nodig, nietwaar

Laatst gewijzigd door bembem : 20 september 2018 om 16:56.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2018, 16:59   #22
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Sorry maar u negeert gewoon argumenten! Jip en Janneke dan?
Wanneer partners om welke reden ook beslissen dat een van hen thuis blijft, is daar niets mis mee zolang hiervoor de sociale zekerheid niet gebruikt wordt.
Kritiek op misbruik van de sociale zekerheid is hoe dan ook terecht en heeft niets, geen lor, nada met uw stellingname te maken.
Voor jou is alles misbruik wanneer het om een kleurtje gaat; dan houdt de discussie uiteraard op.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2018, 17:10   #23
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
De vergelijking draait mank want - zoals ik al eerder stelde- staat het die golddigsters altijd vrij van een uitkering te genieten. Alleen zullen ze dan aan luxe moeten inboeten (+ door de goegemeente als profiteur bestempeld worden) en daar wringt natuurlijk het schoentje.
Helemaal niet: dat komt bovenop wat ze van hun man krijgen natuurlijk.

Eerlijk gezegd, als profiteur bestempeld worden is toch een ere titel. Het wil zeggen dat je goed bezig bent, dat je meer uit de anderen haalt, dan je hen geeft. Pure winst dus. Daar is het hem toch om te doen. "profiteur" dat is zo een beetje als "winnaar", nee ?

Laatst gewijzigd door patrickve : 20 september 2018 om 17:16.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2018, 17:18   #24
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.038
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
De vergelijking draait mank want - zoals ik al eerder stelde- staat het die golddigsters altijd vrij van een uitkering te genieten. Alleen zullen ze dan aan luxe moeten inboeten (+ door de goegemeente als profiteur bestempeld worden) en daar wringt natuurlijk het schoentje.

Just face it: ze worden vrijgesteld van negatieve kritiek -niet omdat die madammen het verdienen, maar omdat ze de stempel van uitkeringstrekker op een slinkse wijze uit de weg gaan.

Daarom ook dat ik intens kan genieten wanneer zo'n geval een vechtscheiding meemaakt/gedumpt wordt en dan verbouwereerd & bleitend haar beklag doet dat ze met een uitkering amper/niet kan rondkomen. (Dat terwijl ze tot voor kort naar alle waarschijnlijkheid die mensen als 'profiteurs' zat af te doen; en 'dat ze dan gaan kuisen', 'er is werk genoeg', etc. etc.) Hahaha priceless zoiets.

En last but not least, nu we toch over uitkeringen bezig zijn en wie het zogezegd verdient; het kindergeld mag voor de rijkeren ook meteen afgeschaft worden; ze hebben het toch niet nodig, nietwaar
https://www.youtube.com/watch?v=5PU-NaOwTYc

"Request- Isn't Marriage Just Prostitution?"

Ik zou het eerder beschrijven als beschermingsgeld zoals uitkeringen en kindergeld. Zoals de maffia die eist dat je betaald of we doen lastig. De staat geeft dan toe aan omdat de vrouwen dan beschermd zijn en ze niet te lastig doen. Op straat belanden e.d.; zagen je weet wel... Gewoon een beetje geld geven en ze zijn rustig.

My 2 cents.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2018, 17:26   #25
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
https://www.youtube.com/watch?v=5PU-NaOwTYc

"Request- Isn't Marriage Just Prostitution?"

Ik zou het eerder beschrijven als beschermingsgeld zoals uitkeringen en kindergeld. Zoals de maffia die eist dat je betaald of we doen lastig. De staat geeft dan toe aan omdat de vrouwen dan beschermd zijn en ze niet te lastig doen. Op straat belanden e.d.; zagen je weet wel... Gewoon een beetje geld geven en ze zijn rustig.

My 2 cents.
Ik dacht dat je ging zeggen "het is zwijggeld". Maar 't werkt nie !
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2018, 17:34   #26
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.038
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik dacht dat je ging zeggen "het is zwijggeld". Maar 't werkt nie !
https://www.youtube.com/watch?v=gvupE-G2CTQ

"Things About Women Men Don't Give Two Shits About"

Nog wat meer asshole consulting.

"Ik ben volledig onafhankelijk." piepstemmetje. Wahaha
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2018, 17:38   #27
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
https://www.youtube.com/watch?v=5PU-NaOwTYc

"Request- Isn't Marriage Just Prostitution?"

Ik zou het eerder beschrijven als beschermingsgeld zoals uitkeringen en kindergeld. Zoals de maffia die eist dat je betaald of we doen lastig. De staat geeft dan toe aan omdat de vrouwen dan beschermd zijn en ze niet te lastig doen. Op straat belanden e.d.; zagen je weet wel... Gewoon een beetje geld geven en ze zijn rustig.

My 2 cents.
In nogal wat gevallen kan men inderdaad van veredelde hoererij spreken, maar ssst dat horen 'ze' uiteraard niet graag.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2018, 17:40   #28
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Anyway my point is: uitkeringen zijn geen zakgeld en wie van een uitkering moet leven kiest daar meestal niet voor -alle negatieve kritiek ten spijt. Een rijkere partner aan de haak slaan omdat ie centen heeft is dan wel weer een keuze; zeker in het vrije 'rijke Westen'.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2018, 17:45   #29
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.038
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
In nogal wat gevallen kan men inderdaad van veredelde hoererij spreken, maar ssst dat horen 'ze' uiteraard niet graag.
We betalen beschermingsgeld aan de hoeren maffia, meeste mannen willen gewoon rust en vrede. Anders komen ze langs met hun handtassen en al hun andere onzin.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2018, 19:11   #30
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Awel dat is dus ook 'profiteren' & in de hangmat liggen......... En dat dient eveens maatschappelijk aangekaart & bekritiseerd te worden. Nietwaar??!

Discuss please, thanks.
Mensen die niet willen werken en geen uitkering willen, zeker getrouwde vrouwen... waarom zou de maatschappij daar wakker van moeten liggen, ze immobiliseren tot de arbeidsmarkt, enz. ?

Echt waarom?
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2018, 19:16   #31
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Mensen die niet willen werken en geen uitkering willen, zeker getrouwde vrouwen... waarom zou de maatschappij daar wakker van moeten liggen, ze immobiliseren tot de arbeidsmarkt, enz. ?

Echt waarom?
Ze moeten er van mij niet van wakker liggen, ik kaart het fenomeen gewoon aan -zeker wanneer men te pas & te onpas uitkeringstrekkers zit te bekritiseren.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2018, 19:24   #32
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Ze moeten er van mij niet van wakker liggen, ik kaart het fenomeen gewoon aan -zeker wanneer men te pas & te onpas uitkeringstrekkers zit te bekritiseren.
Waarom pap jij het niet aan met een of andere (ouwe) Belg? Trek uw beste kleren aan en ga op café in 't stad

Trouwens, iemand die werkt voor z'n inkomsten kun je niet vergelijken met iemand die dat niet doet. Hetzelfde met iemand die leeft van partners' inkomen of dat van de staat.

Laatst gewijzigd door Guinevere : 20 september 2018 om 19:26.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2018, 19:34   #33
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Het mag eens gezegd worden: de dag van vandaag zijn er nog steeds vrouwen (merely van autochtoonse oorsprong) die dankzij de inkomsten van hun man een luilekkerleventje leiden aka nagenoeg geen klop uitvoeren/niet de minste intentie hebben een job uit te oefenenen -zelfs niet 'part-time'.

Ik wou dit even onder de aandacht brengen aangezien het toch een issue is en men hier ferm de neiging heeft steeds maar weer op mensen met een uitkering, werklozen, invalieden enz. te zitten kappen! Dit terwijl er gemakzuchtige golddigsters zijn die aan deze heksenjacht ontsnappen daar zij niet van een uitkering leven maar mooi op manlief zijn payroll staan.

Awel dat is dus ook 'profiteren' & in de hangmat liggen......... En dat dient eveens maatschappelijk aangekaart & bekritiseerd te worden. Nietwaar??!

Discuss please, thanks.
er zijn mensen die een rijke vent aan de haak slaan om niet te moeten werken, er zijn er die zich valselijk gek laten verklaren om niet te moeten werken. Beiden zijn lui, maar slechts één is een profiteur van de maatschappij.
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2018, 19:37   #34
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Waarom pap jij het niet aan met een of andere (ouwe) Belg? Trek uw beste kleren aan en ga op café in 't stad
Lol, you are naughty...

Citaat:
Trouwens, iemand die werkt voor z'n inkomsten kun je niet vergelijken met iemand die dat niet doet. Hetzelfde met iemand die leeft van partners' inkomen of dat van de staat.

Mja... Maar het gaat me om het principe... Als mensen niet anders kunnen dan van maatschappelijke hulp afhangen moeten ze daar imo niet voor gebasht worden.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2018, 19:38   #35
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Anyway my point is: uitkeringen zijn geen zakgeld en wie van een uitkering moet leven kiest daar meestal niet voor -alle negatieve kritiek ten spijt. Een rijkere partner aan de haak slaan omdat ie centen heeft is dan wel weer een keuze; zeker in het vrije 'rijke Westen'.
Je bedoelt dat de eerste een loser is, en de tweede een intelligent persoon ? Nee hoor, de eerste krijgt alles gratis, de tweede moet neuken.

Laatst gewijzigd door patrickve : 20 september 2018 om 19:47.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2018, 19:46   #36
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Mja... Maar het gaat me om het principe... Als mensen niet anders kunnen dan van maatschappelijke hulp afhangen moeten ze daar imo niet voor gebasht worden.
Je moet het ook eens van de andere kant bekijken. Wie is de echte loser ? Dat is diegene die moet werken en productief zijn, en de opbrengst van die productiviteit afstaan. Dat is pas een echte loser. Waarde scheppen, en het moeten afstaan.

Normaal wil je waarde krijgen, zonder iets te doen. Als je daar in kan slagen, dan ben je top.

Iets minder goed is als je waarde enkel maar kan krijgen, als je zelf ook iets doet, maar de balans netto in uw voordeel is. Dan zijt ge een klein winnerke.

Veel slechter is van waarde te produceren en af te staan maar er toch iets voor in de plaats te krijgen. Ge zijt ne loser, maar ge kunt de brokken beperken.

De totale loser is die die waarde produceert maar die ze moet afstaan, zonder ook maar wat terug te krijgen.

In deze volgorde is de top:
- de uitkeringsgerechtigde. Die bekomt waarde, zonder dat'em iets moet doen. Gewoon gaaf, de absolute top van winner.

- de onderhouden echtgenote. Die bekomt waarde, maar ze moet wel neuken. Het is een klein winnerke.

- de echtgenoot die zijn vrouw onderhoudt. Die moet dokken, maar hij kan tenminste neuken.

- de naarstige burger die belastingen moet betalen om de top van deze lijst te onderhouden. Dat is de absolute loser, de mislukkeling van deze maatschappij.

We zien dat er dus twee koppels ontstaan:

de uitkeringsgerechtigde als absolute winner, en de naarstige burger die belastingen betaalt als miskleun van de maatschappij

enerzijds,

en de onderhouden neukende echtgenote, en de betalende neukende echtgenoot, anderzijds die een klein winnerke en een klein loserke zijn.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2018, 19:57   #37
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Ok
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2018, 21:35   #38
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Lol, you are naughty...




Mja... Maar het gaat me om het principe... Als mensen niet anders kunnen dan van maatschappelijke hulp afhangen moeten ze daar imo niet voor gebasht worden.
You're a virgin or asexual. Maybe both.

Niemand basht behoeftigen, denk ik. Alleen vragen sommigen zich af of ze wel voldoende inspanningen leveren om uit hun situatie te geraken. Bv. alleenstaande vrouwen zonder kinderen of partner... dat zouden echt wel zware carrierebitchen moeten zijn, niet?
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2018, 05:59   #39
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Ik lees nog steeds geen argumenten die steek houden. Probeer jullie aub wat te concentreren mensen want het wordt echt wel pathetisch.......

Ik zal een zet in de goede richting geven: 'golddigsters zorgen er mede voor dat wie van een uitkering leeft in een slecht daglicht wordt geplaatst. Het is zoals een dakloze bedelaarster verwijten dat ze niet de Queen van België is in een paleis vol meiden & knechten. Let's hope dat jullie het nu wat beginnen te snappen
Ik denk dat jij in de eerste plaats boordevol frustraties zit over jezelf en daarom graag op zoek gaat naar zondebokken zodat je blazoen enigszins kan opgepoetst worden. Pathetisch? Spreek voor jezelf mens. Je slaagt er niet eens in om bepaalde vrouwelijke kwaliteiten uit te spelen om iemand aan de haak te slaan die jou uit je hangmat zou kunnen halen. En dan maar afgeven op vrouwen die dat wel kunnen ...

Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 21 september 2018 om 06:00.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2018, 06:03   #40
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Ze moeten er van mij niet van wakker liggen, ik kaart het fenomeen gewoon aan -zeker wanneer men te pas & te onpas uitkeringstrekkers zit te bekritiseren.
Uw frustraties beginnen onderhand een afgezaagde plaat te worden.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:15.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be