Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 september 2018, 13:32   #41
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.603
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Visa heeft geen debetkaarten visa is immers geen bank.
Toch. Visa heeft V-pay debetkaarten. In België zie je ze amper.
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2018, 13:32   #42
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Uw kaart kost 0 €.
Maar op het opgenomen bedrag gaan vrij grote intresten bij en op iedere keer dat je ze gebruikt vrij veel transactie kosten.

Ze leven bij visa ook niet van wijwater he?

Het is een lening.
Niks anders.

Telkens je ze gebruikt dan leen je.

In het buitenland kan het wel wat voordelen geven of je hebt idd een aantal gunsten verbonden aan die kaart.
Er is een verschil tussen betalen met een kredietkaart of geld afhalen.
Op het laatste betaal je meestal wel intresten.
Handelaars in België mogen geen intresten meer rekenen bij betalen met kredietkaart: link
__________________
Disclaimer: de hierboven geschreven mening strookt niet altijd met de werkelijke gedachtengang van zijn auteur. Sjans.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2018, 14:25   #43
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Eergisteren wederom zo'n geval meegemaakt in de Albert Heijn voor mij in de rij (ze had me dan ook nog eens op een lompe manier voorbijgestoken, maar goed). Madam haalt tijdens het afrekenen haar visa-kaart boven... En guess what, er stond niet eens genoeg meer op dus moest ze contant bijpassen..... Ook: ze kwam maar nét toe (had in feite maar weinig gescheeld of ze had een deel van haar boodschappen kunnen laten staan).

Pfff dat geneert zich werkelijk niet; leeft er maar op los zonder zich al te veel van hoge intresten & co aan te trekken, het kan niet op hoor , zullen anderen wel op een deftige manier met hun centen omspringen ipv slechte voorbeelden te stellen voor het nageslacht (ja er was een patotter - sorry 'kindje' bij). Anyway rant van de dag, maar toch wel maatschappelijk relevant meen ik.

Discuss please, thanks.
Je kunt bij Albert Heyn NIET met visa betalen maar wel met bankcontact en je moet wel een monster zijn, om er lol in te hebben wanneer mensen met moeite een rekening betalen.
Gaan we nog veel van dit soort " discussies " van krijgen?
Uw mening getuigt van bekrompenheid en venijn. Kunnen beter onder koetjes en kalfjes staan.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2018, 14:54   #44
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Je kunt bij Albert Heyn NIET met visa betalen maar wel met bankcontact en je moet wel een monster zijn, om er lol in te hebben wanneer mensen met moeite een rekening betalen.
Gaan we nog veel van dit soort " discussies " van krijgen?
Uw mening getuigt van bekrompenheid en venijn. Kunnen beter onder koetjes en kalfjes staan.
Maar neen, je moet begrijpend lezen aub
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2018, 14:58   #45
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Maar neen, je moet begrijpend lezen aub
Vast wel bij Bem!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2018, 15:23   #46
JBM
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 2.990
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Eergisteren wederom zo'n geval meegemaakt in de Albert Heijn voor mij in de rij (ze had me dan ook nog eens op een lompe manier voorbijgestoken, maar goed). Madam haalt tijdens het afrekenen haar visa-kaart boven... En guess what, er stond niet eens genoeg meer op dus moest ze contant bijpassen..... Ook: ze kwam maar nét toe (had in feite maar weinig gescheeld of ze had een deel van haar boodschappen kunnen laten staan).

Pfff dat geneert zich werkelijk niet; leeft er maar op los zonder zich al te veel van hoge intresten & co aan te trekken, het kan niet op hoor , zullen anderen wel op een deftige manier met hun centen omspringen ipv slechte voorbeelden te stellen voor het nageslacht (ja er was een patotter - sorry 'kindje' bij). Anyway rant van de dag, maar toch wel maatschappelijk relevant meen ik.

Discuss please, thanks.
Wie zegt dat die dame er op los leeft? Misschien kon ze niet anders dan met de Visa te betalen om de maand te overbruggen. Het lijkt me inderdaad geen goed teken als je met je Visa de boodschappen moet betalen. Maar om zo iemand direct te gaan veroordelen zonder dat je het verhaal er achter kent...
JBM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2018, 15:35   #47
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JBM Bekijk bericht
Wie zegt dat die dame er op los leeft? Misschien kon ze niet anders dan met de Visa te betalen om de maand te overbruggen. Het lijkt me inderdaad geen goed teken als je met je Visa de boodschappen moet betalen. Maar om zo iemand direct te gaan veroordelen zonder dat je het verhaal er achter kent...
Bem ziet zaken die er niet zijn want je kunt niet in die winkel met Visa betalen, enkel met bankcontact..en dan zo over iemand die er met een kind staat, te zot voor woorden.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2018, 15:42   #48
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JBM Bekijk bericht
Wie zegt dat die dame er op los leeft? Misschien kon ze niet anders dan met de Visa te betalen om de maand te overbruggen. Het lijkt me inderdaad geen goed teken als je met je Visa de boodschappen moet betalen. Maar om zo iemand direct te gaan veroordelen zonder dat je het verhaal er achter kent...
Men veroordeelt mij & anderen hier wel voortdurend -zonder het verhaal er achter te kennen. Echter om een visa-kaart te hebben moet men meestal een job kunnen voorleggen, dus is het uiteraard ok voor de rechtse rakkertjes van zo'n persoon niet automatisch te bashen -ook al springt hij/zij er niet verantwoord mee om. Ik heb het wel door hoor

Laatst gewijzigd door bembem : 21 september 2018 om 15:44.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2018, 15:45   #49
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Bem ziet zaken die er niet zijn want je kunt niet in die winkel met Visa betalen, enkel met bankcontact..en dan zo over iemand die er met een kind staat, te zot voor woorden.
Leer aub lezen mens, er bestaan ook pre-pay visa-kaarten.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2018, 15:50   #50
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Men veroordeelt mij & anderen hier wel voortdurend -zonder het verhaal er achter te kennen. Echter om een visa-kaart te hebben moet men meestal een job kunnen voorleggen, dus is het uiteraard ok voor de rechtse rakkertjes van zo'n persoon niet automatisch te bashen -ook al springt hij/zij er niet verantwoord mee om. Ik heb het wel door hoor
Uw " verhaal" heb je ruimschoots gedeeld, maar kan niet op enige empathie of bewondering rekenen.
En je blijft maar loeien terwijl je aan die kassa's niet met Visa maar bankcontact betaald.
Bovendien oordeel je als een kip zonder kop, sinds wanneer zijn moeders die bij Albert Heyn kopen, vrouwen die " onverantwoord met hun geld omspringen"? Omdat ze moeite hebben om rond te komen en jij hen daarvoor veroordeeld?
Wat iedereen hier "door" heeft is jouw gebrek aan inlevingsvermogen, vooroordelen en je venijn, denk toch maar eens na over werk dan heb je daar minder tijd voor.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2018, 15:51   #51
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Leer aub lezen mens, er bestaan ook pre-pay visa-kaarten.
Waarmee je evenmin kunt betalen wel met pre paid bankcontact, dametje...
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2018, 16:01   #52
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Uw " verhaal" heb je ruimschoots gedeeld, maar kan niet op enige empathie of bewondering rekenen.
En je blijft maar loeien terwijl je aan die kassa's niet met Visa maar bankcontact betaald.
Bovendien oordeel je als een kip zonder kop, sinds wanneer zijn moeders die bij Albert Heyn kopen, vrouwen die " onverantwoord met hun geld omspringen"? Omdat ze moeite hebben om rond te komen en jij hen daarvoor veroordeeld?
Wat iedereen hier "door" heeft is jouw gebrek aan inlevingsvermogen, vooroordelen en je venijn, denk toch maar eens na over werk dan heb je daar minder tijd voor.
Awel laten we nu aannemen dat haar kaart geweigerd werd, dan nog is/was het de de intentie van die vrouw om met de visa haar boodschappen te doen vermits ze daar mooi stond met die kaart in de hand! En dat voor de ogen van haar kind... Mooi voorbeeld voor de jeugd; mama betaalt wel met fictief geld

Laatst gewijzigd door bembem : 21 september 2018 om 16:02.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2018, 16:07   #53
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Awel laten we nu aannemen dat haar kaart geweigerd werd, dan nog is/was het de de intentie van die vrouw om met de visa haar boodschappen te doen vermits ze daar mooi stond met die kaart in de hand! En dat voor de ogen van haar kind... Mooi voorbeeld voor de jeugd; mama betaalt wel met fictief geld
En je dacht "wow, daar staat nog een grotere loser dan ikzelf". En je voelde je alweer een stukje beter. Tja, wie zijn wij dan om je zulke schaarse momenten van intens geluk te ontzeggen.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2018, 16:09   #54
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Awel laten we nu aannemen dat haar kaart geweigerd werd, dan nog is/was het de de intentie van die vrouw om met de visa haar boodschappen te doen vermits ze daar mooi stond met die kaart in de hand! En dat voor de ogen van haar kind... Mooi voorbeeld voor de jeugd; mama betaalt wel met fictief geld
Wat is daar mis mee ?
Ik betaal alles met mijn Mastercard.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2018, 17:03   #55
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Wat is daar mis mee ?
Ik betaal alles met mijn Mastercard.
Good for you.....
Evenwel had ik het niet over kaarten die niets kosten. (Re-begrijpend lezen pls.)
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2018, 17:15   #56
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Good for you.....
Evenwel had ik het niet over kaarten die niets kosten. (Re-begrijpend lezen pls.)
Die vrouw mss ook niet, je weet niks van haar en je hebt haar rekening gemaakt en haar veroordeeld, Net wat je zelf niet kan verdragen van anderen hier als t over jou gaat...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2018, 17:16   #57
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Die vrouw mss ook niet, je weet niks van haar en je hebt haar rekening gemaakt en haar veroordeeld, Net wat je zelf niet kan verdragen van anderen hier als t over jou gaat...
Nee Anna... ik heb met mijn eigen ogen 'gezien'.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2018, 18:04   #58
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.994
Standaard

Ik heb heel de draad niet gelezen, te weinig interessant.

Onlangs met mijn heksie perfeksie in een AH: onmogelijk betalen met master.

Nu vermoed ik ten stelligste dat iemand een kredietkaart verwarde met elektronische maaltijdseks.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2018, 18:40   #59
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Wat een non-discussie allemaal.
Zijn we nu echt zo verzuurd dat we gaan beginnen neuten over met welke kaart iemand zijn boodschappen wil betalen?

__________________
Disclaimer: de hierboven geschreven mening strookt niet altijd met de werkelijke gedachtengang van zijn auteur. Sjans.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2018, 18:45   #60
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
En je dacht "wow, daar staat nog een grotere loser dan ikzelf". En je voelde je alweer een stukje beter. Tja, wie zijn wij dan om je zulke schaarse momenten van intens geluk te ontzeggen.
Genietende smeerlappen ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:51.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be