Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 oktober 2005, 17:34   #101
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bie6601
waarom zou ik geen goesting hebben ik werk wel al 7 jaar en ben niet van plan als de economie dit toestaat op te geven .

Maar bij ons op het bedrijf is gebleken dat er enkel zijn aangenomen als vervanging van mensen die weg gegaan zijn en dan nog soms werden die mensen niet vervangen maar moesten de andere maar voor 2 werken .
Want dat was goedkoper en bracht meer op .
Geef jij nu maar eens toe dat de bazen meer en meer willen .
Ploegenarbeid, nachtarbeid ,overuren,vermindering loonlasten en minder werkvolk voor evenveel werk .
En ik kan u zeggen de cijfers zijn bij ons op het bedrijf medegedeelt en ze hadden enorme winst gemaakt .
Proficiat dan hebt ge goe gewerkt allemaal.
Toch leuk?
Moest het nu verlies maken, had je geen werk!
Doe maar goed verder, je ziet dat het gaat dus waarom zouden ze er bij nemen?
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2005, 17:39   #102
bie6601
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 10 oktober 2005
Berichten: 368
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo
Proficiat dan hebt ge goe gewerkt allemaal.
Toch leuk?
Moest het nu verlies maken, had je geen werk!
Doe maar goed verder, je ziet dat het gaat dus waarom zouden ze er bij nemen?
Mischien om hun steentje ook bij te dragen aan de begroting ja en niet alleen de arbeiders .
Daar zie je maar wer eens een bewijs dat de bazen de niets willen doen om de economie op pijl te houden dus waarom zouden we dan niet tegen hun ook staken he .
bie6601 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2005, 17:45   #103
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bie6601
Mischien om hun steentje ook bij te dragen aan de begroting ja en niet alleen de arbeiders .
Daar zie je maar wer eens een bewijs dat de bazen de niets willen doen om de economie op pijl te houden dus waarom zouden we dan niet tegen hun ook staken he .
Sweet dreams bie6601

We zijn nu wel vaderlandslievend maar nu ook weer niet overdrijven hé?
Tenslotte van al die cadeautjes de laatste 50 jaar zijn we nu niet bepaald dikker mee geworden, dus vanwaar die passie om zoveel terug te geven?
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2005, 18:01   #104
Chrisis
Provinciaal Statenlid
 
Chrisis's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 september 2005
Berichten: 761
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bie6601
En kan u zeker zeggen dat het slecht beheer niet was en wel de loonlasten want ik ken ook wel enkele zelfstandige die niets liever deden dan in nederland te gaan gokken en feestjes geven voor veel geld en dan van armoei terug moesten gaan werken als een arbeider dus ik wil maar zeggen er zullen er wel zijn die de hoge loonlasten niet aankunnen maar of daardoor al de ondernemingen op de klippen lopen daar twijfel ik wel aan .
maar ik zeg het nog is dan noemen ze de arbeiders die gaan staken dom .
He hoe noem je dan een baas die mensen laat werken in zijn bedrijf die hun verdiende geld in een ander land gaan op doen en dus waarschijnlijk geen koper zijn van hun product .
Dat is de economie he je laat de mensen hier werken tegen een degelijk loon want alleen zo kunnen ze de producten die in ons land zijn geproduceerd terug aankopen en geld opbrengen voor dat bedrijf neem die arbeiders hun loon af en wie koopt dan nog dat product .
Dan zit je daar met je producten vervaardigt door polen maar door niemand aangekocht .
Wie spreekt hier over het afnemen van het loon van de arbeiders???
De werkende arbeiders worden steeds zwaarder belast ten behoeve van een bende werkonwilligen. Het gaat over de loonlasten, niet over de netto-lonen, hoeveel keer moet ik het nog zeggen?
__________________
The only thing for free is the cheese in a mousetrap...
Chrisis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2005, 18:51   #105
bie6601
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 10 oktober 2005
Berichten: 368
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chrisis
Wie spreekt hier over het afnemen van het loon van de arbeiders???
De werkende arbeiders worden steeds zwaarder belast ten behoeve van een bende werkonwilligen. Het gaat over de loonlasten, niet over de netto-lonen, hoeveel keer moet ik het nog zeggen?
En ik had het hier niet over de loonlasten vermindering maar over het feit dat er belgen worden ontslagen voor polen die van nederland hier komen werken .
Dan nemen ze toch het loon van de arbeiders van belgie af voor het aan de inwoners van nederland te geven want daar zullen die polen hun geld opdoen en niet hier dus de producten van dat bedrijf die hier worden verkocht kunnen de belgen niet meer betalen wat gebeurt er dan .

Zeer zeker zal dat bedrijf geen winst maken want wat ben je met polen die je minder moet betalen dat je product niet meer verkoopt ?
Dan ga je die polen ook niet meer nodig hebben .
bie6601 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2005, 19:02   #106
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bie6601
En ik had het hier niet over de loonlasten vermindering maar over het feit dat er belgen worden ontslagen voor polen die van nederland hier komen werken .
Dan nemen ze toch het loon van de arbeiders van belgie af voor het aan de inwoners van nederland te geven want daar zullen die polen hun geld opdoen en niet hier dus de producten van dat bedrijf die hier worden verkocht kunnen de belgen niet meer betalen wat gebeurt er dan .

Zeer zeker zal dat bedrijf geen winst maken want wat ben je met polen die je minder moet betalen dat je product niet meer verkoopt ?
Dan ga je die polen ook niet meer nodig hebben .
Maar kind, die nederlanders vergeet dat eens wil je.
Nu is daar zo'n bedrijfje maar er zijn er hier al tientallen! Binnenkort honderden en die polen hebben dan wel een duits paspoort maar wonen meestal in polen of pendelen alsmaar.
Die komen hier enkel werken! Niet wonen.
Zoals moest uw baas nu zeggen, kijk nu gaan we eens een werk in polen gaan doen zie voor een maand of drie. Ge krijgt allemaal een goede vergoeding. Wij Belgen werken al ik weet niet hoeveel jaren overal ter wereld. Zuid Afrika, Malaise,thailand, saudi arabie, polen, nederland, frankrijk, griekenland en doe zo maar verder. In veel landen ligt ons loon nu hoger, maar soms ook niet afgewogen tegen ginder.

Staakt ge daar dan ook tegen of wat?
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2005, 19:04   #107
Chrisis
Provinciaal Statenlid
 
Chrisis's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 september 2005
Berichten: 761
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bie6601
En ik had het hier niet over de loonlasten vermindering maar over het feit dat er belgen worden ontslagen voor polen die van nederland hier komen werken .
Dan nemen ze toch het loon van de arbeiders van belgie af voor het aan de inwoners van nederland te geven want daar zullen die polen hun geld opdoen en niet hier dus de producten van dat bedrijf die hier worden verkocht kunnen de belgen niet meer betalen wat gebeurt er dan .

Zeer zeker zal dat bedrijf geen winst maken want wat ben je met polen die je minder moet betalen dat je product niet meer verkoopt ?
Dan ga je die polen ook niet meer nodig hebben .
Sorry Bie, veel te snel geantwoord na diagonaal lezen!
__________________
The only thing for free is the cheese in a mousetrap...
Chrisis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2005, 19:06   #108
bie6601
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 10 oktober 2005
Berichten: 368
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chrisis
Sorry Bie, veel te snel geantwoord na diagonaal lezen!
oke kan iedereen is overkomen
bie6601 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2005, 23:31   #109
Michroscoop
Gouverneur
 
Geregistreerd: 5 maart 2004
Locatie: Bazel
Berichten: 1.238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt
Om niet te spreken van 2 zelfmoorden (één ervan van een dichte collega)wegens het niet meer kunnen combineren van werk-stress en gezinssituaties....
Dikke zever, nooit hebben mensen zo veel vrije tijd en vakantie en sociale voorzieningen gehad als hier en nu in België, als ze dan toch moorden en zelfmoorden moeten plegen ligt dat aan hen zelf en niet aan de economische condities.
Michroscoop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2005, 08:48   #110
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Michroscoop
Dikke zever, nooit hebben mensen zo veel vrije tijd en vakantie en sociale voorzieningen gehad als hier en nu in België, als ze dan toch moorden en zelfmoorden moeten plegen ligt dat aan hen zelf en niet aan de economische condities.

OFFICIEEL inderdaad.
Maar ik kan U garanderen dat immens veel vakantiedagen niet meer opgenomen (kunnen)worden,immer meer overuren geklopt worden.....

Door de inrichting van ons economisch bestel,de verantwoordelijkheden,de oorlogen tijdens de meetings met de direktie, is het niet meer mogelijk om "het werk" los te laten na het uitklokken,het gedwongen "kontakt met de klant" , fouten zijn NIET toegestaan wegens de gevolgen bij klanten honderden kilometers verder!.......


De "ouwe" hier moet geen medelijden,hij is het al gewend.
Ik kan het echter begrijpen dat in mijn bedrijf jongeren tijdig afhaken en vertrekken....waarom ook niet.......geestelijke gezondheid is belangrijker dan geld.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2005, 09:37   #111
PieterP
Gouverneur
 
Geregistreerd: 22 april 2004
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 1.343
Standaard

In UK worden er per maand 16.000 arbeidsvergunningen afgeleverd aan inwoners van de nieuwe EU landen. UK heeft zijn grenzen niet gesloten tot 2007 zoals België.

Allen hebben werk. Zij die durven steun vragen zonder werk te hebben worden teruggestuurd.

De ekonomie van UK stelt het uitstekend. Ze hebben geen euro nodig gehad. Het pond staat staat zeer hoog. De werkloosheid bedraagt maar 4 % en is de zogenaamde structurele werkeloosheid.

Er bestaat iets zoals de derde weg tussen het kapitalisme van USA en het conservatisme van sommige landen in Europa waar ze hun eigen welvaart slachtofferen op het altaar van de verworven rechten.

Bedrijven moeten flexibel zijn in een dynamische markt. En het is de consument uiteindelijk die het laatste woord heeft.

Waarom blijven vakbonden voortdurend zo verstard en verkrampt en blijven maar met een paardebril in hun eigen bord staan staren?

Er is een derde weg waar men in overleg samen voortudrend opnieuw naar oplossingen zoekt.
PieterP is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2005, 22:30   #112
Breydel
Banneling
 
 
Breydel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 juli 2005
Berichten: 930
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AyneRand
Het eigen volk bestaat uit profiteurs dat niet meer wil werken ... de stakingen zijn daar het beste voorbeeld van.
Jaja Liberaaltje véél centjes van papaake ge-erfd en daarom zo op iedereen néérkijken. Het wordt dringend tijd u eens wat burgerzin bij te brengen maar ja uw locatie zegt al genoeg...beste Blauwbloedige Franskiljon
Breydel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2005, 07:52   #113
Chrisis
Provinciaal Statenlid
 
Chrisis's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 september 2005
Berichten: 761
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PieterP
In UK worden er per maand 16.000 arbeidsvergunningen afgeleverd aan inwoners van de nieuwe EU landen. UK heeft zijn grenzen niet gesloten tot 2007 zoals België.

Allen hebben werk. Zij die durven steun vragen zonder werk te hebben worden teruggestuurd.

De ekonomie van UK stelt het uitstekend. Ze hebben geen euro nodig gehad. Het pond staat staat zeer hoog. De werkloosheid bedraagt maar 4 % en is de zogenaamde structurele werkeloosheid.

Er bestaat iets zoals de derde weg tussen het kapitalisme van USA en het conservatisme van sommige landen in Europa waar ze hun eigen welvaart slachtofferen op het altaar van de verworven rechten.

Bedrijven moeten flexibel zijn in een dynamische markt. En het is de consument uiteindelijk die het laatste woord heeft.

Waarom blijven vakbonden voortdurend zo verstard en verkrampt en blijven maar met een paardebril in hun eigen bord staan staren?

Er is een derde weg waar men in overleg samen voortudrend opnieuw naar oplossingen zoekt.
Een derde weg vroeg u?

http://users.telenet.be/propol/propolhome.html
__________________
The only thing for free is the cheese in a mousetrap...
Chrisis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2005, 10:13   #114
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

...

Laatst gewijzigd door filosoof : 25 oktober 2005 om 10:15.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2005, 10:15   #115
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PieterP
In UK worden er per maand 16.000 arbeidsvergunningen afgeleverd aan inwoners van de nieuwe EU landen. UK heeft zijn grenzen niet gesloten tot 2007 zoals België.

Allen hebben werk. Zij die durven steun vragen zonder werk te hebben worden teruggestuurd.

De ekonomie van UK stelt het uitstekend. Ze hebben geen euro nodig gehad. Het pond staat staat zeer hoog. De werkloosheid bedraagt maar 4 % en is de zogenaamde structurele werkeloosheid.

Er bestaat iets zoals de derde weg tussen het kapitalisme van USA en het conservatisme van sommige landen in Europa waar ze hun eigen welvaart slachtofferen op het altaar van de verworven rechten.

Bedrijven moeten flexibel zijn in een dynamische markt. En het is de consument uiteindelijk die het laatste woord heeft.

Waarom blijven vakbonden voortdurend zo verstard en verkrampt en blijven maar met een paardebril in hun eigen bord staan staren?

Er is een derde weg waar men in overleg samen voortudrend opnieuw naar oplossingen zoekt.
Eeen aantal firma-eigenaars willen gewoon een nog dikkere Mercedes, door toepassing van de Bolkestijn-richtlijn...

Laatst gewijzigd door filosoof : 25 oktober 2005 om 10:16.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2005, 12:24   #116
Turkje
Eur. Commissievoorzitter
 
Turkje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juli 2003
Berichten: 9.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PieterP
Ikheb horen zeggen van mijn tante, en die is bevriend met iemand die daar een lief heeft maar die een dikke pree verdient en ik heb horen zeggen dat het daar niet pluis is.
Pfew. Wat een mens al niet moet doen om aan bronnen te raken hé...
__________________
Out of the blue, into the black
Turkje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2005, 12:26   #117
Turkje
Eur. Commissievoorzitter
 
Turkje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juli 2003
Berichten: 9.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Michroscoop
Pardon die bedrijfsleider is daartoe gedwongen geweest door onze politiek benoemde arbeidsinspectie. De enige schande geldt de luie en verwende arbeiders hier!
Aangezien er 3 arbeiders moeten opstappen voor 10 Polen, lijkt het me nogal duidelijk wie er hier lui en verwend is
__________________
Out of the blue, into the black
Turkje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2005, 12:50   #118
Bijter
Lokaal Raadslid
 
Bijter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juli 2005
Berichten: 306
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick
Poolse arbeiders zijn redelijk goe opgeleid, weten van aanpakken, enz... enz...
Spreken dikwijls een mondjen Duits of wa Engels, kom het zijn de Vlamingen van het oostblok

Waarom denk je dat ze anders Polen nemen er zijn er die het nog goeiekoper doen hoor, zoals ge zegt afrikaners, maar probeer maar eens een afrikaan te vinden die van aanpakken weet en goe opgeleid is, geen simpel zaak, en dat is niet uit rasistische overwegingen dat ik da hier zeg, ik ken verschillende mensen die in den Afriek gezeten hebben, en iemand die met Aziaten werkt omwille van de zelfde reden als dat ze Polen nemen, Aziaten zijn ook goe opgeleid weten ook van aanpakken, waarom zie je zoveel Indiërs en Pakistani in de IT denk je. Dat heeft een reden, die mannen spreken meestal redelijk goe Engels, en hebben een goei opleiding gehad, en willen nog werken voor een sjiek en een bezekoek, en doen het dan nog goe ook.
Uit mijn eigen ervaring en andere mensen hun ervaring : ongeveer 1 op 7 van die Indiërs doet HET goed. Nie zeveren èh man. Of Polen werkend voor een NL bureau, of Indiërs werkend voor een I bureau, 't is allemaal hetzelfde, en als 'k me nog kan herinneren is dat in de tijd nog gepromoot geweest ook, dat van die "buitenlandse" IT'ers want er waren er hier geen (genoeg). Ook bullshit, er waren er gewoon niet genoeg die voor bijna niks wilden werken.
Over die Afrikanen geef ik u, ook uit ervaring, gelijk.

Zeker dat Polen hard en goed werk leveren, daar niet van. Maar 't is maar dat er weer wat Vlamingen dan op de dop staan, hun huis niet kunnen betalen, uiteindelijk in het zwart gaan werken (en zo weer een nieuwe werkloze creëren)...

Laatst gewijzigd door Bijter : 25 oktober 2005 om 12:53.
Bijter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2005, 13:36   #119
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.595
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bijter
Uit mijn eigen ervaring en andere mensen hun ervaring : ongeveer 1 op 7 van die Indiërs doet HET goed. Nie zeveren èh man. Of Polen werkend voor een NL bureau, of Indiërs werkend voor een I bureau, 't is allemaal hetzelfde, en als 'k me nog kan herinneren is dat in de tijd nog gepromoot geweest ook, dat van die "buitenlandse" IT'ers want er waren er hier geen (genoeg). Ook bullshit, er waren er gewoon niet genoeg die voor bijna niks wilden werken.
Over die Afrikanen geef ik u, ook uit ervaring, gelijk.

Zeker dat Polen hard en goed werk leveren, daar niet van. Maar 't is maar dat er weer wat Vlamingen dan op de dop staan, hun huis niet kunnen betalen, uiteindelijk in het zwart gaan werken (en zo weer een nieuwe werkloze creëren)...
Zou toch de as China/Azie niet onderschatten. Bijna al onze elektronika, textiel... komt vandaar. Ook loopt het aantal Indiers, die in hun thuisland, voor Belgische bedrijven werken (boekhouding en wat weet ik nog allemaal) steeds maar op.
Maar uiteindelijk, zolang we rond de pot draaien, ons beperken door te zeggen dat de Polen de schuld zijn, omdat zij wel willen werken, vrees ik dat den toestand eerder erger gaat worden, in plaats van te beteren.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2005, 13:39   #120
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.595
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje
Aangezien er 3 arbeiders moeten opstappen voor 10 Polen, lijkt het me nogal duidelijk wie er hier lui en verwend is
...tenzij men, om de 10 Polen te betalen, men maar genoodzaakt was om 3 arbeiders te laten opstappen...
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:32.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be