Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brandend Actueel: Politieke crisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brandend Actueel: Politieke crisis Hier kan je terecht met discussies over het ontslag van Yves Leterme, de crisis, de onderhandelaars en de deadlines.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 23 september 2008, 10:27   #21
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 22 augustus 2007
Berichten: 2.296
Standaard

Dus de stelling dat de Franstaligen het knap hebben gespeeld, blijft dus als een paal boven water staan! Dat het kartel er met open ogen is ingelopen, vind ik getuigen van een onwaarschijnlijke domheid en lichtheid. Maar je hebt gelijk: CD&V heeft er blijkbaar minder problemen mee om met een racistische partij als het FDF aan tafel te gaan zitten, als met de eigen kartelpartner. Dus ja, chapeau Didier, schitterend gespeeld!
den ambetantsten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2008, 10:29   #22
sjarel
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 14 november 2007
Berichten: 2.280
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
dit is je reinste flauwekul.


het is het ACW dat het moment heeft aangegrepen om terug de volledige macht te grijpen binnen de CD&V.
Wel als het verhaal van Eric Donckier (belang van limburg) klopt is ook dat niet waar.
Het is Yves Leterme in hoogst eigen persoon die zijn postje niet wou opgeven. Na het NVA congres had de CD&V-top (toen nog met V) gekozen voor het kartel en om de federale regering te laten vallen en dus ook de dialoog niet op te starten. Yves ("woord houden") wou zijn postje niet ter beschikking stellen en toen werd de CD&V CD&. Er werd nog voorgesteld aan de NVA om een federale schijnregering op de been te houden tot juni 2009 maar daar wou de NVA niet aan meedoen (RESPECT!). Dan heeft de CD& zijn kar maar 180 graden gedraaid en gekozen voor de dialoog.

Conclusie : Yves zal gewoon blijven zitten tot 2011.

Er zou een stilzwijgend akkoord zijn om het imago van CD& te proberen te redden via BHV voor juni 2009 maar er komt geen staatshervorming.

Dat wil ik nog wel zien gebeuren eigenlijk.

Bon, dit lijkt mij een uiterst aannemelijk theorie eigenlijk. Aangezien het geweten is dat De Crem ook uiterst gehecht is aan zijn postje, zal Leterme al zeker steun van hem gekregen hebben. Van Deurzen vind ik de laatste tijd verdacht stil. Thyssen is duidelijk een handpopje van Yves.
sjarel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2008, 10:31   #23
I amsterdam
Minister-President
 
I amsterdam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2007
Berichten: 5.368
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den ambetantsten Bekijk bericht
Dus de stelling dat de Franstaligen het knap hebben gespeeld, blijft dus als een paal boven water staan! Dat het kartel er met open ogen is ingelopen, vind ik getuigen van een onwaarschijnlijke domheid en lichtheid. Maar je hebt gelijk: CD&V heeft er blijkbaar minder problemen mee om met een racistische partij als het FDF aan tafel te gaan zitten, als met de eigen kartelpartner. Dus ja, chapeau Didier, schitterend gespeeld!
Je hebt helemaal gelijk
Blijkbaar heeft Vlaanderen geen goede scholing voor politici.
Het blijven amateurs.
I amsterdam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2008, 10:33   #24
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 22 augustus 2007
Berichten: 2.296
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door I amsterdam Bekijk bericht
Je hebt helemaal gelijk
Blijkbaar heeft Vlaanderen geen goede scholing voor politici.
Het blijven amateurs.
Excuseer, ik moet mezelf verbeteren: het zijn echte pro's! Professionele kontendraaiers, zakkenvullers en carrièristjes. De waarheid heeft zijn rechten... sorry!
den ambetantsten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2008, 10:33   #25
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sjarel Bekijk bericht
Wel als het verhaal van Eric Donckier (belang van limburg) klopt is ook dat niet waar.
Het is Yves Leterme in hoogst eigen persoon die zijn postje niet wou opgeven. Na het NVA congres had de CD&V-top (toen nog met V) gekozen voor het kartel en om de federale regering te laten vallen en dus ook de dialoog niet op te starten. Yves ("woord houden") wou zijn postje niet ter beschikking stellen en toen werd de CD&V CD&. Er werd nog voorgesteld aan de NVA om een federale schijnregering op de been te houden tot juni 2009 maar daar wou de NVA niet aan meedoen (RESPECT!). Dan heeft de CD& zijn kar maar 180 graden gedraaid en gekozen voor de dialoog.

Conclusie : Yves zal gewoon blijven zitten tot 2011.

Er zou een stilzwijgend akkoord zijn om het imago van CD& te proberen te redden via BHV voor juni 2009 maar er komt geen staatshervorming.

Dat wil ik nog wel zien gebeuren eigenlijk.

Bon, dit lijkt mij een uiterst aannemelijk theorie eigenlijk. Aangezien het geweten is dat De Crem ook uiterst gehecht is aan zijn postje, zal Leterme al zeker steun van hem gekregen hebben. Van Deurzen vind ik de laatste tijd verdacht stil. Thyssen is duidelijk een handpopje van Yves.
er is geen tegenstelling tussen de versie van Donckier en mijn post : Leterme = het ACW
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2008, 10:35   #26
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.926
Standaard Knap...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door I amsterdam Bekijk bericht
De Franstaligen hebben het inderdaad zeer knap gespeeld.
Hun taktiek werpt nu vruchten af: kartel gesplitst en CD-zonder V in totale verwarring. Had Jo Vandeurzen voorzitter gebleven, dan was het �*nders gelopen! Marian Gamelan is een échte tsjeef: een opportuniste v.h. zwaarste kaliber. DE CD& verkozenen zitten met de gebakken peren, niet zij !
De volgende verkiezingen zouden wel eens opnieuw een zwarte zondag kunnen zijn.

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2008, 10:38   #27
sjarel
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 14 november 2007
Berichten: 2.280
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
er is geen tegenstelling tussen de versie van Donckier en mijn post : Leterme = het ACW
Mja ok, maar het is toch wel Leterme zelf die vastgehouden heeft aan zijn postje want de partijtop was het erover eens om het federale te laten voor wat het was.

Leterme "woord houden" is volledig verbrand. Nuja, hoe harder CD& nu crasht hoe beter. Hopelijk nog 12% ofzo in juni.
sjarel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2008, 10:40   #28
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 22 augustus 2007
Berichten: 2.296
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sjarel Bekijk bericht
Mja ok, maar het is toch wel Leterme zelf die vastgehouden heeft aan zijn postje want de partijtop was het erover eens om het federale te laten voor wat het was.

Leterme "woord houden" is volledig verbrand. Nuja, hoe harder CD& nu crasht hoe beter. Hopelijk nog 12% ofzo in juni.
Ik help het u hopen maar dan gaat u voorbij aan het feit dat de CD&V vol zit met kleine letermetjes, die als puntje bij paaltje komt, kiezen voor het postje en niet voor de principes. Want ik weet niet of u het zich realiseert, maar principes zijn strikt te mijden in de politiek!?
den ambetantsten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2008, 10:43   #29
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Ief zijnen blackberry volspammen
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2008, 10:44   #30
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 22 augustus 2007
Berichten: 2.296
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Ief zijnen blackberry volspammen
zou hij bij telenet of skynet zitten? Of heeft hij telenet gisteren buitengezwierd?
den ambetantsten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2008, 11:05   #31
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.741
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den ambetantsten Bekijk bericht
Dus de stelling dat de Franstaligen het knap hebben gespeeld, blijft dus als een paal boven water staan! Dat het kartel er met open ogen is ingelopen, vind ik getuigen van een onwaarschijnlijke domheid en lichtheid. Maar je hebt gelijk: CD&V heeft er blijkbaar minder problemen mee om met een racistische partij als het FDF aan tafel te gaan zitten, als met de eigen kartelpartner. Dus ja, chapeau Didier, schitterend gespeeld!

Zo denkt Paul Geudens (GvA) er ook over.


Franstaligen 2 - Vlamingen 0

http://gva.typepad.com/standpunt/200...en-2.html#more
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2008, 11:17   #32
LastMohican
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 mei 2008
Locatie: Republiek Vlaanderen
Berichten: 1.524
Standaard

Vermits er een SMTP server mail.leterme.be bestaat is het geen ondenkbaar idee dat [email protected] bestaat...
LastMohican is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2008, 11:26   #33
Tjolder
Parlementslid
 
Tjolder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 oktober 2002
Locatie: West-Vlaanderen
Berichten: 1.521
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Ief zijnen blackberry volspammen
Je moet niet mailen naar Yves of info@cd&v.be dat maakt geen indruk.
Mail naar de parlementsleden van de Vlaamse en Federale regering dat je dankzij Yves NIET meer op hen gaat stemmen in 2009 en 2011.

Laat hen maar eens voelen wat de gevolgen zullen zijn.
__________________
Vlaanderen onze thuis. ...

Tjolder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2008, 11:27   #34
sjarel
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 14 november 2007
Berichten: 2.280
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LastMohican Bekijk bericht
Vermits er een SMTP server mail.leterme.be bestaat is het geen ondenkbaar idee dat [email protected] bestaat...
Volgens mij behoort de domeinnaam leterme.be niet toe aan Yves "woord houden" Leterme.

http://www.leterme.be/
sjarel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2008, 11:29   #35
sjarel
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 14 november 2007
Berichten: 2.280
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tjolder Bekijk bericht
Je moet niet mailen naar Yves of info@cd&v.be dat maakt geen indruk.
Mail naar de parlementsleden van de Vlaamse en Federale regering dat je dankzij Yves NIET meer op hen gaat stemmen in 2009 en 2011.

Laat hen maar eens voelen wat de gevolgen zullen zijn.
Dat lijkt mij ook zinvoller : alle mogelijke leden van het congres opjutten die niet tot de directe top behoren.

Al zal dat niet veel uithalen (vrees ik)
sjarel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2008, 11:43   #36
Fred Kroket
Burger
 
Fred Kroket's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 augustus 2003
Berichten: 173
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sjarel Bekijk bericht
Volgens mij behoort de domeinnaam leterme.be niet toe aan Yves "woord houden" Leterme.

http://www.leterme.be/
Er zijn andere ons al voorgeweest.
Dacht dat een jaar geleden, eens op zijn homepagina geweest te zijn.
__________________
Wie het laatst lacht, best lacht
Fred Kroket is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2008, 12:04   #37
speurneus
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 11 juli 2007
Berichten: 8.879
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den ambetantsten Bekijk bericht
Dus de stelling dat de Franstaligen het knap hebben gespeeld, blijft dus als een paal boven water staan! Dat het kartel er met open ogen is ingelopen, vind ik getuigen van een onwaarschijnlijke domheid en lichtheid. Maar je hebt gelijk: CD&V heeft er blijkbaar minder problemen mee om met een racistische partij als het FDF aan tafel te gaan zitten, als met de eigen kartelpartner. Dus ja, chapeau Didier, schitterend gespeeld!
Inderdaad Didier Reynders heeft met één erg goed getimed zinnetje het kartel uit elkaar gespeeld. Qua tactiek kan dit tellen,....misschien kunnen de Vlaamse politici er wat lessen uit trekken want het blijkt nogmaals dat je met roepen en schreeuwen in de trant van " ik ben de grootste, ik ben de sterkste" nergens komt.
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2008, 12:18   #38
sjarel
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 14 november 2007
Berichten: 2.280
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Inderdaad Didier Reynders heeft met één erg goed getimed zinnetje het kartel uit elkaar gespeeld. Qua tactiek kan dit tellen,....misschien kunnen de Vlaamse politici er wat lessen uit trekken want het blijkt nogmaals dat je met roepen en schreeuwen in de trant van " ik ben de grootste, ik ben de sterkste" nergens komt.
Reynders heeft dat 10-tallen keren geprobeerd. Het is niet hij maar wel Leterme die het kartel uit elkaar gespeeld heeft omdat Leterme zonodig zijn postje moest vasthouden.
sjarel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2008, 12:37   #39
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter
 
roger verhiest's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 november 2007
Locatie: 2100 Meneghem
Berichten: 9.288
Standaard

Op een CD&V congres bepalen CD&V leden de "koers". Ik dacht niet dat men bij die partij intussen al tot de overtuiging gekomen is dat Vlaanderen éénzijdig zijn onafhankelijkheid moet uitroepen. "Onderhandelen" met een reeks voorstellen die gewoon "te nemen of te laten" zijn heeft niets met "onderhandelen" te maken. Dat men nu niet verder staat dan een "wit blad" is gewoon aan de onwil van beide partijen te wijten om zelfs maar de schijn van "toegevingen" te wekken & wel in het licht van aanstaande verkiezingen. Persoonlijk geloof ik dat zoetjesaan het verwerven van een "eerbaar compromis" meer electoraal voordeel zal bieden dan het onverzettelijk "niets" bereiken.
__________________


Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2008, 12:47   #40
sjarel
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 14 november 2007
Berichten: 2.280
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
Op een CD&V congres bepalen CD&V leden de "koers". Ik dacht niet dat men bij die partij intussen al tot de overtuiging gekomen is dat Vlaanderen éénzijdig zijn onafhankelijkheid moet uitroepen. "Onderhandelen" met een reeks voorstellen die gewoon "te nemen of te laten" zijn heeft niets met "onderhandelen" te maken. Dat men nu niet verder staat dan een "wit blad" is gewoon aan de onwil van beide partijen te wijten om zelfs maar de schijn van "toegevingen" te wekken & wel in het licht van aanstaande verkiezingen. Persoonlijk geloof ik dat zoetjesaan het verwerven van een "eerbaar compromis" meer electoraal voordeel zal bieden dan het onverzettelijk "niets" bereiken.
Heb je enig idee wat een "eerbaar compromis" voor de vlaming/vlaamse partij kan inhouden?

Overigens CD& heeft wel in zijn partijprogramma staan dat ze staan voor een confederale staat. De staatshervorming nu moet dan ook het zwaartepunt bij de deelstaten brengen : daar komen ze toch hoegenaamd niet in de buurt.

Wat het dan moet inhouden weet ik niet maar een "eerbaar compromis" lijkt mij wel de enige mogelijkheid om in juni 2009 een zwarte zondag te voorkomen langs vlaamse zijde. Anderzijds lijkt een compromis (eerbaar of niet) ertoe te leiden dat de MR niet aan de macht zal komen in de waalse regering...
sjarel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:47.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be