Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

 
 
Discussietools
Oud 8 december 2007, 07:27   #1
straatrue
Minister-President
 
Geregistreerd: 23 augustus 2007
Berichten: 4.614
Standaard Schouppe: N-VA heeft historische kans gemist

Etienne Schouppe in De Tijd zat 8 dec



'De N-VA van haar kant heeft volgens mij een historische kans gemist om zeer veel binnen te halen. Het programma dat op tafel lag, bevatte voor België grensverleggende sociaaleconomische en maatschappelijke maatregelen. Dat de N-VA dat niet op zijn juiste waarde heeft geschat, is uitermate te betreuren.'
'Als je de structuren van dit land wil veranderen, dan is de weg van de geleidelijkheid de meest zekere. België is geen land van revoluties, waar je de zaken van de ene op de andere dag verandert. Dat zijn sommige mensen uit het oog verloren. Met CD&V denken wij dat we, als we onze welvaart willen behouden, stap voor stap moeten gaan in de richting van een confederaal model. Maar we beseffen dat je die stap niet in één keer kunt doen.'
straatrue is offline  
Oud 8 december 2007, 07:39   #2
straatrue
Minister-President
 
Geregistreerd: 23 augustus 2007
Berichten: 4.614
Standaard

Hij zei ook:

Wij (= CD&V) zijn geen separatisten: wij vinden dat België nog een meerwaarde biedt. Historische banden sinds 1830 kan je niet zomaar overboord gooien.
straatrue is offline  
Oud 8 december 2007, 07:58   #3
Eddy B
Europees Commissaris
 
Eddy B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 maart 2007
Locatie: Hoboken
Berichten: 6.274
Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

ES vind ik nogal een raar figuur in de politiek. Waarom ze die hebben aangetrokken begrijp ik niet. Die kerel heeft de staat alleen maar geld gekost. Voor mij is hij een mislukt manager en zou dus beter stil blijven. Heulen met de oude krokodillen die hem binnenbrachten misschien?
__________________
Nooit mag de regering meer macht kunnen uitoefenen over de bevolking, dan de bevolking over de regering: http://www.vrij-vlaanderen.be



.
Eddy B is offline  
Oud 8 december 2007, 08:16   #4
straatrue
Minister-President
 
Geregistreerd: 23 augustus 2007
Berichten: 4.614
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
ES vind ik nogal een raar figuur in de politiek. Waarom ze die hebben aangetrokken begrijp ik niet. Die kerel heeft de staat alleen maar geld gekost. Voor mij is hij een mislukt manager en zou dus beter stil blijven. Heulen met de oude krokodillen die hem binnenbrachten misschien?
Als ex-chef van een Belgisch instituut, zijnde de NMBS vond ik hem verrassend radicaal de laatste tijd; maar blijkbaar is het verstand teruggekeerd.
Men heeft geprobeerd de forcing te voeren, maar men is tegen een muur gebotst
straatrue is offline  
Oud 8 december 2007, 08:48   #5
I amsterdam
Minister-President
 
I amsterdam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2007
Berichten: 5.368
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue Bekijk bericht
Etienne Schouppe in De Tijd zat 8 dec



'De N-VA van haar kant heeft volgens mij een historische kans gemist om zeer veel binnen te halen. Het programma dat op tafel lag, bevatte voor België grensverleggende sociaaleconomische en maatschappelijke maatregelen. Dat de N-VA dat niet op zijn juiste waarde heeft geschat, is uitermate te betreuren.'
'Als je de structuren van dit land wil veranderen, dan is de weg van de geleidelijkheid de meest zekere. België is geen land van revoluties, waar je de zaken van de ene op de andere dag verandert. Dat zijn sommige mensen uit het oog verloren. Met CD&V denken wij dat we, als we onze welvaart willen behouden, stap voor stap moeten gaan in de richting van een confederaal model. Maar we beseffen dat je die stap niet in één keer kunt doen.'
Het NV-A heeft een historische kans gepakt door Belgie voor goed wakker te schudden.
I amsterdam is offline  
Oud 8 december 2007, 08:50   #6
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
stab's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2004
Berichten: 11.299
Standaard

Citaat:
'De N-VA van haar kant heeft volgens mij een historische kans gemist om zeer veel binnen te halen. Het programma dat op tafel lag, bevatte voor België grensverleggende sociaaleconomische en maatschappelijke maatregelen. Dat de N-VA dat niet op zijn juiste waarde heeft geschat, is uitermate te betreuren.'
'Als je de structuren van dit land wil veranderen, dan is de weg van de geleidelijkheid de meest zekere. België is geen land van revoluties, waar je de zaken van de ene op de andere dag verandert. Dat zijn sommige mensen uit het oog verloren. Met CD&V denken wij dat we, als we onze welvaart willen behouden, stap voor stap moeten gaan in de richting van een confederaal model. Maar we beseffen dat je die stap niet in één keer kunt doen.'
De ouwe c v p komt weer naar boven.
__________________
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.”
Donald J. Trump
stab is offline  
Oud 8 december 2007, 09:22   #7
van exaerde herman
Burgemeester
 
Geregistreerd: 24 december 2006
Berichten: 535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
De ouwe c v p komt weer naar boven.
de oude cvp krijgt het wel moeilijk om zijn visie op belgie door te drukken.ik denk dat ze zo goed als zeker afgedaan hebben.een nieuwe generatie is opgestaan en trekt de macht naar zich toe met steun van de nva die duidelijker sterker word binnen het kartel.
__________________
versus
van exaerde herman is offline  
Oud 8 december 2007, 09:34   #8
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 33.685
Standaard

Het zou de heer Schouppe passen om er even de verkiezingsbeloften van de Cd&V bij te halen......

Dan zou hij merken dat er over de NVA niks opgemerkt hoeft te worden....

Het was overigens NIET de NVA die het laatste voorstel onverteerbaar vond,(wel het VOORlaatste).Een onderhandeling loopt van het spoor op basis van het LAATSTE voorliggende voorstel....

Laatst gewijzigd door kelt : 8 december 2007 om 09:35.
kelt is offline  
Oud 8 december 2007, 10:04   #9
straatrue
Minister-President
 
Geregistreerd: 23 augustus 2007
Berichten: 4.614
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Het zou de heer Schouppe passen om er even de verkiezingsbeloften van de Cd&V bij te halen......

Dan zou hij merken dat er over de NVA niks opgemerkt hoeft te worden....

Het was overigens NIET de NVA die het laatste voorstel onverteerbaar vond,(wel het VOORlaatste).Een onderhandeling loopt van het spoor op basis van het LAATSTE voorliggende voorstel....
Het feit dat iemand als Schouppe die YLT altijd publiekelijk gesteund heeft,dat zegt is toch niet zonder betekenis.
BDW is wel heel stil de laatste tijd.
straatrue is offline  
Oud 8 december 2007, 10:04   #10
straatrue
Minister-President
 
Geregistreerd: 23 augustus 2007
Berichten: 4.614
Standaard

en Vandeurzen nog meer.
straatrue is offline  
Oud 8 december 2007, 10:18   #11
Eddy B
Europees Commissaris
 
Eddy B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 maart 2007
Locatie: Hoboken
Berichten: 6.274
Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue Bekijk bericht
en Vandeurzen nog meer.
Ze gaan niet met de fanfare op kop, maar gaan zullen ze.
__________________
Nooit mag de regering meer macht kunnen uitoefenen over de bevolking, dan de bevolking over de regering: http://www.vrij-vlaanderen.be



.
Eddy B is offline  
Oud 8 december 2007, 10:19   #12
straatrue
Minister-President
 
Geregistreerd: 23 augustus 2007
Berichten: 4.614
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
Ze gaan niet met de fanfare op kop, maar gaan zullen ze.
richting nooduitgang
straatrue is offline  
Oud 8 december 2007, 10:20   #13
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 november 2007
Berichten: 15.670
Standaard

Logisch dat ze stil zijn als ze achter de schermen aan het onderhandelen zijn.
__________________
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.

Laatst gewijzigd door Geert C : 8 december 2007 om 10:20.
Geert C is offline  
Oud 8 december 2007, 10:21   #14
Chipie
Banneling
 
 
Chipie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 april 2004
Berichten: 20.937
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue Bekijk bericht
Hij zei ook:

Wij (= CD&V) zijn geen separatisten: wij vinden dat België nog een meerwaarde biedt. Historische banden sinds 1830 kan je niet zomaar overboord gooien.
Heeft hij er ook bijgezegd welke meerwaarde dat er geboden wordt?

Volgens mij moet de overgang naar een confederatie ook geleidelijk gaan.


Het is alleszins duidelijk dat de Franstaligen - weer eens - een veldslag hebben gewonnen… Die overwinning kan ze voor bijna 100% toeschrijven aan de houding van onze 'Vlaamse' media en BV's (de 'Yves Desmetten van Vlaanderen' als het ware)... Wat die van de gematigde Vlaamse eisen gemaakt hebben, is haast crimineel...

Laatst gewijzigd door Chipie : 8 december 2007 om 10:22.
Chipie is offline  
Oud 8 december 2007, 10:28   #15
Chipie
Banneling
 
 
Chipie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 april 2004
Berichten: 20.937
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue Bekijk bericht
richting nooduitgang
Bent U, waarschijnlijk een genieter van Belgische meerwaarde, nu echt gelukkig met hoe alles verlopen is en hoe de Vlamingen door toedoen van Vlaamse media, BV'S en sommige straatratten, opnieuw tot de verliezers behoren?

Of behoort U nu ook tot de 'categorie' dat ineens vindt die grondige staatshervormingen, die eerst onbespreekbaar waren, moeten doorgevoerd worden?

Laatst gewijzigd door Chipie : 8 december 2007 om 10:29.
Chipie is offline  
Oud 8 december 2007, 10:31   #16
straatrue
Minister-President
 
Geregistreerd: 23 augustus 2007
Berichten: 4.614
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Bent U, waarschijnlijk een genieter van Belgische meerwaarde, nu echt gelukkig met hoe alles verlopen is en hoe de Vlamingen door toedoen van Vlaamse media, BV'S en sommige straatratten, opnieuw tot de verliezers behoren?

Of behoort U nu ook tot de 'categorie' dat ineens vindt die grondige staatshervormingen, die eerst onbespreekbaar waren, moeten doorgevoerd worden?
Er kan wel over staatshervorming (in de 2 richtingen) gesproken worden; maar niet zoals YLT het wilde; door de zaken in 5 minuten te willen forceren.
En zoals BDW: enkel in 1 richting.

Laatst gewijzigd door straatrue : 8 december 2007 om 10:31.
straatrue is offline  
Oud 8 december 2007, 10:31   #17
Kortaf
Europees Commissaris
 
Kortaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2007
Locatie: Op tijd weg
Berichten: 7.588
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue Bekijk bericht
De N-VA van haar kant heeft volgens mij een historische kans gemist om zeer veel binnen te halen.
Volgens de VRT-peiling:

1. verliest het kartel geen stemmen door het debacle van de formatie;
2. verschuiven binnen het kartel een pak stemmen van de CD&V naar de NVA.

Schouppes probleem ligt vooral daar, me dunkt.

Eens zien hoe de CVP daarop reageert.

Laatst gewijzigd door Kortaf : 8 december 2007 om 10:31.
Kortaf is offline  
Oud 8 december 2007, 10:33   #18
straatrue
Minister-President
 
Geregistreerd: 23 augustus 2007
Berichten: 4.614
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Volgens de VRT-peiling:

1. verliest het kartel geen stemmen door het debacle van de formatie;
2. verschuiven binnen het kartel een pak stemmen van de CD&V naar de NVA.

Schouppes probleem ligt vooral daar, me dunkt.

Eens zien hoe de CVP daarop reageert.
ACVW en Groen samen + eventueel SPa

In andere thread heb ik het over een trendwatcher in de Tijd; hij zegt ook: Naast JMDD kan ook Mieke Vogels de tijdsgeest heel goed kan vatten.
straatrue is offline  
Oud 8 december 2007, 10:34   #19
straatrue
Minister-President
 
Geregistreerd: 23 augustus 2007
Berichten: 4.614
Standaard

Misschien is CD&V wel ten dode opgeschreven; bij een terminale patiënt ziet men dat ook hé.
Net voor hij sterft, leeft hij nog eens op.

De doping die N-Va is, heeft cd&v nog wat langer doen leven, maar het einde is misschien nabij.
straatrue is offline  
Oud 8 december 2007, 10:37   #20
Kortaf
Europees Commissaris
 
Kortaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2007
Locatie: Op tijd weg
Berichten: 7.588
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue Bekijk bericht
ACVW en Groen samen + eventueel SPa
Ik pleit daar hier al een jaar voor.

En langs de andere kant natuurlijk LDD + NVA + CD&V-Vlaams (en nog wat ontgoochelde VB-ers). Een formatie die in één klap 20 tot 25 pct haalt.

Hoe het ook draait of evolueert, bij de volgende formatie zitten de Franstaligen met een heel andere Vlaamse delegatie aan tafel. Ze zullen nog met heimwee terugdenken aan het goeie, ouwe brave kartel.

Laatst gewijzigd door Kortaf : 8 december 2007 om 10:38.
Kortaf is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:34.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be