Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2007) > Jo Vandeurzen (CD&V) - 18 tot 29 april
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Jo Vandeurzen (CD&V) - 18 tot 29 april (°2 juni 1958) Voorzitter CD&V, ziet zichzelf als spelverdeler: "Mensen aanmoedigen hun kwaliteiten te ontwikkelen, nieuwelingen kansen geven, de expertise van ervaren mensen zo goed mogelijk benutten."

 
 
Discussietools
Oud 17 april 2007, 12:09   #1
vulpes
Gouverneur
 
Geregistreerd: 29 juni 2006
Berichten: 1.268
Standaard Vlaams kartel

Geachte Heer Vandeurzen,

Naar ik begrepen heb stapt CD&V in kartel met N-VA naar de kiezer. Mede hierdoor profileert CD&V zich als 'Vlaams' en wordt bij de kiezer de indruk gewekt dat CD&V zich opmaakt voor een zware communautaire ronde.

Is deze indruk terecht? Is CD&V bereid voluit te gaan voor het communautair programma (waarbij het nog even wachten is, dacht ik, op de concrete punten hiervan) of zal de partij zich gedragen als de slippendrager van - laat ons zeggen - de PS? Met andere woorden, waar ligt de breuklijn? Zal men durven - naar gelang het geval - klare 'JA''s en "NEEN"s te gebruiken of zal men zich beperken tot "liever wel/niet"? Ofte: hoe 'sterk' zal CD&V zich durven opstellen?

In het kader hiervan: wat is het 'woord van CD&V' waard ten aanzien van N-VA? Zal CD&V trouw blijven aan de gemaakte afspraken en deze én naar de letter én naar de geest naleven? Of zal - wat door velen wordt gevreesd en door anderen wordt gehoopt- N-VA na de verkiezingen hetzij worden gereduceerd tot een schoothondje dan wel boudweg gedropt? Met andere woorden, heeft de CD&V een lange termijn-visie die de eigen partijbelangen overstijgt of is de visie beperkt tot de korte termijn (lees de komende verkiezingen) en de eigen partijbelangen (lees: CD&V mandaten)?

Bij voorbaat dank voor uw visie,

Met vriendelijke groeten,

Vulpes Vulpes.
vulpes is offline  
Oud 17 april 2007, 19:19   #2
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter
 
lomeanor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 april 2005
Berichten: 9.853
Standaard

Als ik er nog iets aan mag toevoegen: in de kartelovereenkomst met N-VA is er sprake van niet in de federale regering te stappen zonder een "grote staatshervorming."

Zou ik u mogen vragen wat de CD&V ziet als een "grote staathervorming?" Dat is immers nogal een rekbaar begrip.

Met vriendelijke groet,
Lomeanor.
lomeanor is offline  
Oud 24 april 2007, 06:32   #3
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
stab's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2004
Berichten: 11.299
Standaard

Bent u voorstander van herfederalisering van bepaalde bevoegdheden?
Welke drogredenen gaat u aan uw kartelpartner aanreiken om dat aan Vlaamsgezinden verkocht te krijgen?
Van Vlaams niveau naar Belgisch niveau omwille van ... het Europese niveau ?
__________________
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.”
Donald J. Trump
stab is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:42.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be