Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

 
 
Discussietools
Oud 4 maart 2004, 09:31   #41
johan
Provinciaal Gedeputeerde
 
johan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2002
Berichten: 886
Stuur een bericht via Instant Messenger naar johan
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse democraat
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door johan

Proficiat met uw hoogstaande argumentatie ! Heeft U dat geleerd van Bourgeois ??

Ik vrees dat ze met U niet veel zullen kunnen doen bij de CD&V... Ze hebben U ook niet nodig. Ze hebben de N-VA-kopstukken gekocht, U bent de ballast die ze allicht liever kwijt zijn.
In Brussel is er een nieuw partijtje in de maak voor gewezen NVA-ers die de CD&V er niet bij wil nemen.
Misschien willen die linkse pipo's U aanvaarden...
Bedankt voor het compliment maar ook deze pipo heeft geen behoefte aan mensen met zulke platvloerse argumentatie (Wie het schoentje past...). Onze lijsttrekkers zijn trouwens al aangeduid en postjes vallen er bij ons niet te rapen.
Vlaamse democraat, U heeft de moed van uw overtuiging en daar heb ik respect voor.
Wat denkt U met uw nieuwe Vlaamse partij in Brussel te kunnen veranderen ?
De strategie van het VB waarbij ze proberen de volstrekte meerderheid te halen langs Vlaamse kant en waarbij ze (indien dat lukt) "incontournable" worden lijkt mij wel wat. Een onbestuurbaar Brussel kan de aanzet zijn naar een politieke crisis die kan leiden naar een Onafhankelijk Vlaanderen.
Het klinkt allemaal een beetje utopisch, maar het VB zit in de peilingen redelijk dicht bij die meerderheid...
Zal uw initiatief in deze optiek niet contra-productief werken.
Waarin verschilt uw partij met de voormalige N-VA ?
johan is offline  
Oud 4 maart 2004, 09:37   #42
Luddo
Minister
 
Geregistreerd: 10 december 2002
Locatie: In de stille Kempen
Berichten: 3.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jasper
Tegendradigaard,

Je moet leren inhoudelijk lezen (lezen wat er geschreven is, weet je wel)

En zelfs in de toon van een normale posting kunnen ze het niet nalaten, om negatief te doen; geef eens argumenten en tegenargumenten op "vreemdelingenbeleid" bijvoorbeeld.

En als je mijn finale instelling wil horen: ik eet nog liever mijn fiets op dan ooit voor het Vlaams Blok te moeten stemmen. En ik ben evenveel vlaamsnationalist dan alle Vlaams-Blok-mandatarissen.
Waar kunde zo van die sjokolatten fietskes kopen?
__________________
Ik ben het kleine jongetje dat vanop de schouders van zijne papa naar de stoet kijkt en uitroept: "Papa, de koning heeft weer geen kleren aan!
Luddo is offline  
Oud 4 maart 2004, 09:41   #43
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 3 oktober 2003
Locatie: Zou ik ook graag weten
Berichten: 14.746
Standaard

Al goed dat er nog mensen zoals Garga zijn in de NVA.

Hopelijk weegt inderdaad het Vlaams Belang eerst bij de NVA want anders zijn ze een nep-Vlaamse partij zoals VLD, SPA en ... ? CDV ??

't is gewoon dat ik mijn heel grote vraagtekens heb bij het Vlaamse van het Vlaams Kartel. De CDV kennende.
__________________
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline  
Oud 4 maart 2004, 10:00   #44
Vlaamse democraat
Burger
 
Geregistreerd: 15 februari 2004
Locatie: Brussel
Berichten: 180
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door johan
Vlaamse democraat, U heeft de moed van uw overtuiging en daar heb ik respect voor.
Wat denkt U met uw nieuwe Vlaamse partij in Brussel te kunnen veranderen ?
De strategie van het VB waarbij ze proberen de volstrekte meerderheid te halen langs Vlaamse kant en waarbij ze (indien dat lukt) "incontournable" worden lijkt mij wel wat. Een onbestuurbaar Brussel kan de aanzet zijn naar een politieke crisis die kan leiden naar een Onafhankelijk Vlaanderen.
Het klinkt allemaal een beetje utopisch, maar het VB zit in de peilingen redelijk dicht bij die meerderheid...
Zal uw initiatief in deze optiek niet contra-productief werken.
Waarin verschilt uw partij met de voormalige N-VA ?
Wat we kunnen veranderen zal van de kiezers afhangen maar volgens mij zal de N-VA in Brussel sowieso niet veel veranderen. Mijn argumentatie om uit de partij te stappen vind u iets hoger. Het democratisch verkozen Brussels bestuur wordt al jaren door N-VA nationaal geboycot omdat we te links zijn volgens hen. Op de laatste partijraad werd letterlijk gezegd : "Het wordt tijd dat ze zich in Brussel wat minder met de marrokanen bezig houden en wat meer met de Vlamingen". De laatste zet in dit spelletje was de putsch van Bourgeois himself waarbij hij iedereen die het niet met hem eens was buitenzette en bestuursverkiezingen hield tijdens een privévergadering. De democratie volgens de N-VA smaakt mij al lang niet meer en vermits het blok geen alternatief was doen wij het op deze manier.
Vlaamse democraat is offline  
Oud 4 maart 2004, 19:36   #45
johan
Provinciaal Gedeputeerde
 
johan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2002
Berichten: 886
Stuur een bericht via Instant Messenger naar johan
Standaard

Bourgeois over de Brusselse N-VA afdeling :

"Het wordt tijd dat ze zich in Brussel wat minder met de marrokanen bezig houden en wat meer met de Vlamingen".

Vlaamse democraat, Ik vind ook dat een Vlaamse partij in Brussel zich in de eerste plaats met de Vlaamse minderheid in onze hoofdstad moet bezighouden. Zeker als die partij zich Vlaams nationalistisch noemt.

Er zijn al genoeg organisaties en partijen die de belangen van de vreemdelingen verdedigen. (onder andere Spirit met de zwaarlijvige Marokkaanse voorvecher wiens naam ik vergeten ben)

Waarom beweert Bourgeois zoiets ? Zijn jullie voorstanders van een multikultureel Brussel, waar de doorsnee Vlaming zich niet meer thuis voelt ?
johan is offline  
Oud 4 maart 2004, 19:53   #46
Jasper
Provinciaal Gedeputeerde
 
Jasper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Locatie: Kempen
Berichten: 889
Standaard

Ik weet niet of mijn onderstaande argumenten gefundeerd zijn; de Vlaamse Democraat moet ze eventueel maar weerleggen (of bijtreden).

De Vlamingen zijn een minderheid in Brussel; dit is gewoon een reëel feit. Zij werden door de geschiedenis en de politiek gemarginaliseerd.

Inwijkelingen zijn ook een minderheid. Hun beweegredenen om naar hier af te zakken zijn verschillend; de culturele schok moet enorm zijn.

Zouden Vlamingen in Brussel dan misschien niet een beetje openheid en contact zoeken naar vreemdelingen. Zij kunnen een eerste stap in het integratieproces uitlokken.

Door vreemdelingen altijd maar in een negatief daglicht te stellen, zullen we nooit hun vertrouwen winnen; maar zij zouden wel een bondgenoot kunnen zijn in een gezamenlijke ontvoogdinsstrijd.
Jasper is offline  
Oud 4 maart 2004, 21:06   #47
johan
Provinciaal Gedeputeerde
 
johan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2002
Berichten: 886
Stuur een bericht via Instant Messenger naar johan
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jasper
Ik weet niet of mijn onderstaande argumenten gefundeerd zijn; de Vlaamse Democraat moet ze eventueel maar weerleggen (of bijtreden).

De Vlamingen zijn een minderheid in Brussel; dit is gewoon een reëel feit. Zij werden door de geschiedenis en de politiek gemarginaliseerd.

Inwijkelingen zijn ook een minderheid. Hun beweegredenen om naar hier af te zakken zijn verschillend; de culturele schok moet enorm zijn.

Zouden Vlamingen in Brussel dan misschien niet een beetje openheid en contact zoeken naar vreemdelingen. Zij kunnen een eerste stap in het integratieproces uitlokken.

Door vreemdelingen altijd maar in een negatief daglicht te stellen, zullen we nooit hun vertrouwen winnen; maar zij zouden wel een bondgenoot kunnen zijn in een gezamenlijke ontvoogdinsstrijd.

De Vlamingen zijn in belgië wel een meerderheid !
Brussel was ooit een Vlaamse stad !
Vreemdelingen moeten zich aanpassen of terugkeren naar hun land van herkomst;
johan is offline  
Oud 4 maart 2004, 22:37   #48
Seba
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 september 2003
Berichten: 7.241
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door johan
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jasper
Ik weet niet of mijn onderstaande argumenten gefundeerd zijn; de Vlaamse Democraat moet ze eventueel maar weerleggen (of bijtreden).

De Vlamingen zijn een minderheid in Brussel; dit is gewoon een reëel feit. Zij werden door de geschiedenis en de politiek gemarginaliseerd.

Inwijkelingen zijn ook een minderheid. Hun beweegredenen om naar hier af te zakken zijn verschillend; de culturele schok moet enorm zijn.

Zouden Vlamingen in Brussel dan misschien niet een beetje openheid en contact zoeken naar vreemdelingen. Zij kunnen een eerste stap in het integratieproces uitlokken.

Door vreemdelingen altijd maar in een negatief daglicht te stellen, zullen we nooit hun vertrouwen winnen; maar zij zouden wel een bondgenoot kunnen zijn in een gezamenlijke ontvoogdinsstrijd.

De Vlamingen zijn in belgië wel een meerderheid !
Brussel was ooit een Vlaamse stad !
Vreemdelingen moeten zich aanpassen of terugkeren naar hun land van herkomst;
en wat met de Marrokaanse jongeren die hier geboren zijn, moeten die dan gedeprtoeerd worden naar Marrokko?
__________________
Voor homohuwelijk, homo-adoptie en vrije meningsuiting, dus:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Storme
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline  
Oud 5 maart 2004, 08:55   #49
Vlaamse democraat
Burger
 
Geregistreerd: 15 februari 2004
Locatie: Brussel
Berichten: 180
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jasper
Ik weet niet of mijn onderstaande argumenten gefundeerd zijn; de Vlaamse Democraat moet ze eventueel maar weerleggen (of bijtreden).

De Vlamingen zijn een minderheid in Brussel; dit is gewoon een reëel feit. Zij werden door de geschiedenis en de politiek gemarginaliseerd.

Inwijkelingen zijn ook een minderheid. Hun beweegredenen om naar hier af te zakken zijn verschillend; de culturele schok moet enorm zijn.

Zouden Vlamingen in Brussel dan misschien niet een beetje openheid en contact zoeken naar vreemdelingen. Zij kunnen een eerste stap in het integratieproces uitlokken.

Door vreemdelingen altijd maar in een negatief daglicht te stellen, zullen we nooit hun vertrouwen winnen; maar zij zouden wel een bondgenoot kunnen zijn in een gezamenlijke ontvoogdinsstrijd.
Mijn (persoonlijke) overtuiging is dat we niet anders kunnen dan met de realiteit te werken. Inderdaad, in Brussel zijn we in de minderheid en een groot deel van onze bevolking is allochtoon. Het is niet realistisch om te denken dat we Brussel op korte termijn gaan vervlaamsen zoals sommigen denken dus moeten we probern om 'hier en nu' een leefbare situatie te creëren met respect voor ieders eigenheid en met open og voor de noden van elke gemeenschap die in deze stad leeft.
Ik vecht als vlaming voor de rechten van mijn gemeenschap maar dat wil niet zeggen dat ik de ogen moet sluiten voor de problemen die er bij anderen zijn. Mijn leuze is 'Doe anderen niet aan wat je zelf niet aangedaan wil worden'. In die zin denk ik inderdaad dat we bepaalde allochtonen als onze bondgenoten kunnen beschouwen.

Nu de uitspraak op de partijraad. dat was geen uitspraak van Geert Bourgeois maar het typeert wel de manier waarop onze afdeling ook bij N-VA nationaal beordeeld werd.
En waarom. N-VA Brussel is zeer inhoudelijk bezig met vooral brusselse problemen. Zo hadden we een dossier samengesteld over het Brusselse onderwijs waar heel veel anderstaligen en allochtonen schoollopen. Ik heb zelf met deze kinderen gewerkt en ken de problematiek goed.
Ons dossier was zeker niet 'voor de marokkanen' geschreven. We stelden bvb de eis dat minstens één van de ouders nederlands moest kennen of bij de inschrijving zich moest engageren om het te leren.
We wilden echter niet in het ijle werken en daarom hebben we dit dossier op 2 informatieavonden ter discussie voorgelegd aan mensen uit het werkveld. De eerste avond was bedoeld voor onderwijsmensen, mensen uit het schoolopbouwwerk..., de tweede avond wilden we vooral ouders bereiken. Vermits de meesten van deze ouders geen Nederlands spreken hadden we zowel de uitnodiging als het dossier zelf in het Frans vertaald. Dat is bij een aantal hardliners dus in het verkeerde keelgat geschoten en vandaar een dergelijke uitspraak.
Voor wie zelf wil oordelen of ons dossier 'voor de Marrokanen' geschreven was :
http://www.n-va.be/programma/standpu...tail.asp?ID=85
Vlaamse democraat is offline  
Oud 5 maart 2004, 09:50   #50
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President
 
Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 november 2002
Locatie: Op den buiten
Berichten: 4.653
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Je geeft, zij het onrechtstreeks, wel toe dat ik gelijk heb.

Nog liever een België zonder Vlaams Blok dan een onafhankelijk Vlaanderen met Vlaams Blok.

Zonder het Vlaams Blok komt er immers geen onafhankelijk Vlaanderen maar hoogstens een confederaal België.

Goed om weten voor een reactionaire Vlaams-nationalist zoals ik dat hij een verloren stem zal uitbrengen. Het zal me echter niet meer tegenhouden.
Wie weet veroordeel ik met mijn stem de overblijvende 'democratische' partijen wel tot een driepartijenregering voor de rest van hun Belgische dagen.
En werk ik dus onrechtstreeks mee aan een onafhankelijk Vlaanderen zonder Vlaams Blok.
Ik heb trouwens altijd geweten dat het niet de Vlaams-nationalisten zouden zijn die dit corrupte koninkrijkje zouden splitsen maar de traditionele machtspartijen.

Yep, nog liever een België zonder Vlaams Blok dan een onafhankelijk Vlaanderen met Vlaams Blok aan het roer. Geen terugdraaien van de klok naar een duister verleden. 8)
Brugge Veilig en Leefbaar is offline  
Oud 6 maart 2004, 00:31   #51
johan
Provinciaal Gedeputeerde
 
johan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2002
Berichten: 886
Stuur een bericht via Instant Messenger naar johan
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Je geeft, zij het onrechtstreeks, wel toe dat ik gelijk heb.

Nog liever een België zonder Vlaams Blok dan een onafhankelijk Vlaanderen met Vlaams Blok.

Zonder het Vlaams Blok komt er immers geen onafhankelijk Vlaanderen maar hoogstens een confederaal België.

Goed om weten voor een reactionaire Vlaams-nationalist zoals ik dat hij een verloren stem zal uitbrengen. Het zal me echter niet meer tegenhouden.
Wie weet veroordeel ik met mijn stem de overblijvende 'democratische' partijen wel tot een driepartijenregering voor de rest van hun Belgische dagen.
En werk ik dus onrechtstreeks mee aan een onafhankelijk Vlaanderen zonder Vlaams Blok.
Ik heb trouwens altijd geweten dat het niet de Vlaams-nationalisten zouden zijn die dit corrupte koninkrijkje zouden splitsen maar de traditionele machtspartijen.

Yep, nog liever een België zonder Vlaams Blok dan een onafhankelijk Vlaanderen met Vlaams Blok aan het roer. Geen terugdraaien van de klok naar een duister verleden. 8)
[size=6]Gelukkig zijn het de kiezers die beslissen en volgens de jongste peiling kiezen steeds meer Vlamingen voor een onafhankelijk Vlaanderen met het Vlaams Blok aan de macht.
Tot spijt van wie het benijdt !!!
[/size]
johan is offline  
Oud 6 maart 2004, 01:49   #52
Kristof Miele
Provinciaal Statenlid
 
Kristof Miele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2004
Berichten: 794
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door johan
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar


Yep, nog liever een België zonder Vlaams Blok dan een onafhankelijk Vlaanderen met Vlaams Blok aan het roer. Geen terugdraaien van de klok naar een duister verleden. 8)
[size=6]Gelukkig zijn het de kiezers die beslissen en volgens de jongste peiling kiezen steeds meer Vlamingen voor een onafhankelijk Vlaanderen met het Vlaams Blok aan de macht.
Tot spijt van wie het benijdt !!!
[/size]
Als ik mij niet vergis, zit het met de stemmen voor het Vlaams Kartel niet slecht. Dat ze samen maar een coalitie vormen en België doen barsten... Alleen moeten de pseudo's de hardliners leren aanvaarden zoals ze zijn.
Kristof Miele is offline  
Oud 6 maart 2004, 19:13   #53
Vlaamse democraat
Burger
 
Geregistreerd: 15 februari 2004
Locatie: Brussel
Berichten: 180
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kristof Miele
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door johan

[size=6]Gelukkig zijn het de kiezers die beslissen en volgens de jongste peiling kiezen steeds meer Vlamingen voor een onafhankelijk Vlaanderen met het Vlaams Blok aan de macht.
Tot spijt van wie het benijdt !!!
[/size]
Als ik mij niet vergis, zit het met de stemmen voor het Vlaams Kartel niet slecht. Dat ze samen maar een coalitie vormen en België doen barsten... Alleen moeten de pseudo's de hardliners leren aanvaarden zoals ze zijn.

Wie noem jij dan de pseudo's en wie de hardliners?
Vlaamse democraat is offline  
Oud 6 maart 2004, 19:31   #54
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.088
Standaard

Pseudo's kiezen voor België als puntje bij paaltje komt.
Hardliners niet.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 6 maart 2004, 19:36   #55
Vlaamse democraat
Burger
 
Geregistreerd: 15 februari 2004
Locatie: Brussel
Berichten: 180
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Pseudo's kiezen voor België als puntje bij paaltje komt.
Hardliners niet.
Goed om te weten. dan mag ik mezelf dus een hardliner noemen.
Vlaamse democraat is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:10.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be