Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 2 augustus 2012, 06:09   #21
DeProf_eet
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 april 2012
Berichten: 4.769
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr Bekijk bericht
Dan moet je ook en vooral eens de advocaten en curatoren in de gaten houden. Het is eindelijk goed dat er eens een voortel komt om de advocaten eens aan te pakken.

Niet dat dat voorstel dadelijk veel kans maakt want ons parlement zit vergeven van ... advocaten !
Ik denk dat in dat allegaartje dat je opnoemde de DW's wel de kroon spannen. Voor alle onkosten die ze aanrekenen worden ze zelfs door wetten ondersteund die dat nauwkeurig bepalen.
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2012, 06:15   #22
Descartes Jr
Banneling
 
 
Descartes Jr's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2002
Locatie: Vielsalm
Berichten: 9.794
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet Bekijk bericht
Ik denk dat in dat allegaartje dat je opnoemde de DW's wel de kroon spannen. Voor alle onkosten die ze aanrekenen worden ze zelfs door wetten ondersteund die dat nauwkeurig bepalen.
Klopt, hun kosten zijn schandalig hoog en dat voor het simpel afleveren van een briefje, dat dan nog een half leesbare kopie is van een oubollige tekst uit de jaren '50, met wat onleesbare kribbels erop.

En wat curatoren betreft : bij een paar bevriende bedrijfjes die failliet gingen was de eerste actie van die mannen : meenemen wat hen zelf interessant leek. Pas nadien werd de overschot geïnventariseerd voor openbare verkoop. Pure diefstal.
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2012, 06:19   #23
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr Bekijk bericht
En wat curatoren betreft : bij een paar bevriende bedrijfjes die failliet gingen was de eerste actie van die mannen : meenemen wat hen zelf interessant leek. Pas nadien werd de overschot geïnventariseerd voor openbare verkoop. Pure diefstal.
Dat laatste heb ik ook gehoord. Zelf nooit mee in contact geweest, maar ik heb een collega die vroeger in 5 of 6 bedrijfjes gewerkt heeft die failliet gingen en telkens was dat volgens hem ook het geval: de curator kwam zich bedienen, en nadien de inventaris opmaken !
De laatste twee keer heeft mijn collega zich dan ook maar "bediend" om het onbetaalde loon te compenseren
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2012, 06:26   #24
Descartes Jr
Banneling
 
 
Descartes Jr's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2002
Locatie: Vielsalm
Berichten: 9.794
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat laatste heb ik ook gehoord. Zelf nooit mee in contact geweest, maar ik heb een collega die vroeger in 5 of 6 bedrijfjes gewerkt heeft die failliet gingen en telkens was dat volgens hem ook het geval: de curator kwam zich bedienen, en nadien de inventaris opmaken !
De laatste twee keer heeft mijn collega zich dan ook maar "bediend" om het onbetaalde loon te compenseren
Probleem is : wie gaat daartegen in opstand komen ? Gefailleerden hebben meestal niet meer de energie en de inzet om zich te groeperen en in verzet te komen.

Misschien gewoon een oneliner lanceren : "word schandalig rijk... word curator !"

Laatst gewijzigd door Descartes Jr : 2 augustus 2012 om 06:26.
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2012, 12:25   #25
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr Bekijk bericht
Ik denk dat dat het geval is met de meeste KMO's die al jaren aktief zijn. Je winsten stapelen zich op ter compensatie van de openstaande betalingen en je kan er dus niks mee aanvangen. Je houdt ermee de put gedicht die anderen voor je graven.
Beknopt, maar los erop.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2012, 01:15   #26
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr Bekijk bericht
Klopt, hun kosten zijn schandalig hoog en dat voor het simpel afleveren van een briefje, dat dan nog een half leesbare kopie is van een oubollige tekst uit de jaren '50, met wat onleesbare kribbels erop.

En wat curatoren betreft : bij een paar bevriende bedrijfjes die failliet gingen was de eerste actie van die mannen : meenemen wat hen zelf interessant leek. Pas nadien werd de overschot geïnventariseerd voor openbare verkoop. Pure diefstal.
Heb ik ooit eens gezien bij een openbare verkoop van de fiscus van een grote electro zaak.
Ze hadden expres een bepaald adres gegeven, en op het allerlaatste moment (zo een paar minuten voor start openbare verkoop) alles op een ander adres te koop gezet zodat alle geinteresseerden echt te laat zouden zijn om de mooiste koopjes te kopen.
Een doorgestoken spel in zijn geheel, en ja degenen die op dat bureau werkten kochten aan de laagste prijs hun stereo's en tv's en noem maar op voor een habbekrats.
Waar? Tussen Gent en Ronse ligt xxxxxxxxxx. Daar dus!

Laatst gewijzigd door Mambo : 3 augustus 2012 om 01:19.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2012, 13:10   #27
Egmond Codfried
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 april 2009
Berichten: 4.566
Standaard

Er bestaat een lijst met de bedragen die deurwaarders in rekening mogen brengen. Vraag altijd naar die lijst. In een geval wilde men €174 in rekening brengen op een vordering van €22, die reeds betaald was, hoewel laat. Als men geloofwaardig dreigt met de tuchtraad, blijkt opeens het dossier dan alsnog gesloten en ziet men af van verdere oplichting.
Egmond Codfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2012, 13:59   #28
Descartes Jr
Banneling
 
 
Descartes Jr's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2002
Locatie: Vielsalm
Berichten: 9.794
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egmond Codfried Bekijk bericht
Er bestaat een lijst met de bedragen die deurwaarders in rekening mogen brengen. Vraag altijd naar die lijst. In een geval wilde men €174 in rekening brengen op een vordering van €22, die reeds betaald was, hoewel laat. Als men geloofwaardig dreigt met de tuchtraad, blijkt opeens het dossier dan alsnog gesloten en ziet men af van verdere oplichting.
Heb je daar ook een link van ?
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:16.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be