Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

 
 
Discussietools
Oud 18 januari 2015, 22:42   #161
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kristof Piessens Bekijk bericht
Welke rechten en plichten bestaan er in een rechtsstaat ?

GEEN, de wetgeving is enkel gebaseerd om voordeel te geven voor degene die dat opgezet hebben met een duidelijke bedoeling...de vrijheid te beknotten van het individu ! (en de vrijwilligheid te laten prevaleren boven de vrijheid van keuze )
Bewijs uw ongerijmde stelling maar eens met concrete elementen uit de Belgische wetgeving.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 18 januari 2015, 22:43   #162
Reverberation
Minister
 
Reverberation's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 maart 2013
Berichten: 3.916
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Bewijs uw ongerijmde stelling maar eens met concrete elementen uit de Belgische wetgeving.
Kuch...
__________________
"They sell their debt, their privately made paper&ink, push the countries, the world into debt and what they want back are real, tangeble assets, and they won't stop till they own the whole thing. They don't want the debt paid off, just the interest, they want to keep this balanced till they have what they want, all of it." Central Banks
Reverberation is offline  
Oud 18 januari 2015, 22:48   #163
Kristof Piessens
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 24 november 2014
Berichten: 2.036
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Bewijs uw ongerijmde stelling maar eens met concrete elementen uit de Belgische wetgeving.
Wel, je hebt geen keuze om te leven naar eigen eer en geweten, de truk is je verlangen naar geld te vervullen je iets moet doen zodoende ben je er afhankelijk van geworden met het oogpunt dat het nodig is...

Of je nu werkt of niet werkt is een bepaling van het individu maar je bent wel gebonden aan de afhankelijkheid van dat geld, ofwel moet je werken om geld te verdienen, ofwel niet werken om geld te krijgen...uiteraard onder de voorwaarde dat je al dat geld ook aangeeft aan de belastingen...je hebt geen andere keuze..

De grondwet garandeert alleen bepaalde vrijheden, maar de keuzes hieraan niet..immers om deelnemer te zijn van een economische systeem ben je verplicht in te gaan om ergens een handtekening op te zetten, dat werk is jou niet gegeven noch dat jij daar voor gekozen hebt...jij rendeert voor de winst van dat bedrijf niets meer en niets minder..als je dat niet meer wilt blijf je verbonden aan de aanhankelijkheid van het geld...

Laatst gewijzigd door Kristof Piessens : 18 januari 2015 om 22:52.
Kristof Piessens is offline  
Oud 18 januari 2015, 22:51   #164
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kristof Piessens Bekijk bericht
Wel, je hebt geen keuze om te leven naar eigen eer en geweten, ...
O jawel, wij zijn een christelijk gezin. Niemand dwingt ons anders te leven, ook al komen we wel eens in aanraking met spot.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 18 januari 2015, 22:53   #165
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kristof Piessens Bekijk bericht
Of je nu werkt of niet werkt is een bepaling van het individu maar je bent wel gebonden aan de afhankelijkheid van dat geld, ofwel moet je werken om geld te verdienen, ofwel moet niet werken om geld te krijgen...uiteraard onder de voorwaarde dat je al dat geld ook aangeeft aan de belastingen...je hebt geen andere keuze..
De overheid verbiedt u niet een boerderij op te starten waar u instaat voor uw eigen behoeften. Voor het overige kennen zo goed als alle samenleving vormen van handel die beroep doen op een handig instrument om zoiets mogelijk te maken: geld.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 18 januari 2015, 22:57   #166
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Waarom schreef u dan eerder het volgende?



Hierbij gaat u uit dat de kwade wil er sowieso is en dat alle vormen van vrije meningsuiting van die aard onvermijdelijk tot geweld leiden?
Ik ga nergens van uit.
Ik zie tot wat het leidt of hebt gij de plunderingen en afbranden van kerken dan niet gezien?
Dat valt wat mij betreft niet meer onder vrije meningsuiting.
Bobke is offline  
Oud 18 januari 2015, 22:58   #167
Reverberation
Minister
 
Reverberation's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 maart 2013
Berichten: 3.916
Standaard

Citaat:
O jawel, wij zijn een christelijk gezin. Niemand dwingt ons anders te leven, ook al komen we wel eens in aanraking met spot.
Show some love! Komaan Jan, het internet kan zo christelijk zijn als je wil!
__________________
"They sell their debt, their privately made paper&ink, push the countries, the world into debt and what they want back are real, tangeble assets, and they won't stop till they own the whole thing. They don't want the debt paid off, just the interest, they want to keep this balanced till they have what they want, all of it." Central Banks
Reverberation is offline  
Oud 19 januari 2015, 21:32   #168
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Ik ga nergens van uit.
Ik zie tot wat het leidt of hebt gij de plunderingen en afbranden van kerken dan niet gezien?
Dat valt wat mij betreft niet meer onder vrije meningsuiting.
Natuurlijk valt dat buiten de krijtlijnen van onze wetgeving. Nu hebt u evenwel nog steeds geen kleur bekend: als het voor u een soort fatalisme is dat moslims tot zulke daden komen, is vrije meningsuiting dan nog steeds voor hen absoluut? Of wilt u hen op voorhand al uitsluiten?
Jan van den Berghe is offline  
Oud 19 januari 2015, 21:48   #169
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Natuurlijk valt dat buiten de krijtlijnen van onze wetgeving. Nu hebt u evenwel nog steeds geen kleur bekend: als het voor u een soort fatalisme is dat moslims tot zulke daden komen, is vrije meningsuiting dan nog steeds voor hen absoluut? Of wilt u hen op voorhand al uitsluiten?
Ik weet niet hoe ge daar toe komt, dat heb ik nergens geschreven.
Wel dat ze geen reden hebben om om boos te zijn omdat wij Mo afbeelden.
Voor ons is het een gewone figuur uit de geschiedenis en wij hoeven ons niet aan de wetten van hun geloof houden.
Bobke is offline  
Oud 19 januari 2015, 21:53   #170
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Ik weet niet hoe ge daar toe komt, dat heb ik nergens geschreven.
Wel dat ze geen reden hebben om om boos te zijn omdat wij Mo afbeelden.
Voor ons is het een gewone figuur uit de geschiedenis en wij hoeven ons niet aan de wetten van hun geloof houden.
Waarom zouden moslims volgens u geen afkeer mogen vertonen en die ook tonen? Geldt de vrije meningsuiting plotseling niet meer voor hen?
Jan van den Berghe is offline  
Oud 19 januari 2015, 21:56   #171
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Ik weet niet hoe ge daar toe komt, dat heb ik nergens geschreven.
Wel dat ze geen reden hebben om om boos te zijn omdat wij Mo afbeelden.
Voor ons is het een gewone figuur uit de geschiedenis en wij hoeven ons niet aan de wetten van hun geloof houden.
Neen, maar dat wil niet zeggen dat ze niet kwaad mogen zijn, ze mogen gewoon die kwaadheid niet op een illegale manier uiten.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline  
Oud 19 januari 2015, 22:21   #172
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Waarom zouden moslims volgens u geen afkeer mogen vertonen en die ook tonen? Geldt de vrije meningsuiting plotseling niet meer voor hen?
Natuurlijk mogen ze dat.
En ik mag vinden dat ze geen reden hebben om louter om het afbeelden boos te zijn.Of geldt de vrije meningsuiting plotseling niet meer voor mij ?
Bobke is offline  
Oud 19 januari 2015, 22:22   #173
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Neen, maar dat wil niet zeggen dat ze niet kwaad mogen zijn, ze mogen gewoon die kwaadheid niet op een illegale manier uiten.
Volledig akkoord.
Bobke is offline  
Oud 19 januari 2015, 22:23   #174
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Natuurlijk mogen ze dat.
En ik mag vinden dat ze geen reden hebben om louter om het afbeelden boos te zijn.Of geldt de vrije meningsuiting plotseling niet meer voor mij ?
U mag dat vinden. Zij mogen het anders zien.

Nu weet ik echter nog steeds niet waarom u reeds een paar keren suggereerde dat het bij moslims niet bij loutere vrije meningsuiting blijft.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 19 januari 2015, 22:35   #175
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
U mag dat vinden. Zij mogen het anders zien.
.
Nu hebt ge het begrepen.
Bobke is offline  
Oud 19 januari 2015, 22:37   #176
Nexer
Parlementslid
 
Nexer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2009
Berichten: 1.901
Standaard

Het hangt er van af.

Hoe uit men die mening? Gewoon als uw mening? Of gaat ge zo doen van: "Die groep daar zijn een bende kutmongolen die ze allemaal zouden moeten uitmoorden. Maar da's gewoon mijn mening hoor."

Zeggen dat ge iemand of een groep liefst uitgemoord ziet worden is meer dan gewoon "uw mening". Als ge dat wilt dan hebt gij meer "een mening" over die dingen.

Als ge daarvoor opgepakt wordt is het dan ook niet voor het "verkondigen van die mening", maar voor het verspreiden van haat.
__________________
Citaat:
"The liberals of today are the tyrants of tomorrow."

"For all those upper/middle class academics, harassment means all those loud ordinary people, who smell bad, who talk dirty."
Nexer is offline  
Oud 19 januari 2015, 22:38   #177
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Nu weet ik echter nog steeds niet waarom u reeds een paar keren suggereerde dat het bij moslims niet bij loutere vrije meningsuiting blijft.
Ik heb al gezegd dat ge uw stopoppen voor u moogt houden.
Ik suggereer niets, ik stel vast en veroordeel de rellen met plunderingen en afbranden van scholen.
Bobke is offline  
Oud 19 januari 2015, 22:44   #178
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Ik heb al gezegd dat ge uw stopoppen voor u moogt houden.
Ik suggereer niets, ik stel vast en veroordeel de rellen met plunderingen en afbranden van scholen.
Ik veroordeel die ook. Wat was bijgevolg uw betrachting om het laatste element aan te brengen als ik stel dat vrije meningsuiting er ook is voor moslims?
Jan van den Berghe is offline  
Oud 19 januari 2015, 22:51   #179
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nexer Bekijk bericht
Het hangt er van af.

Hoe uit men die mening? Gewoon als uw mening? Of gaat ge zo doen van: "Die groep daar zijn een bende kutmongolen die ze allemaal zouden moeten uitmoorden. Maar da's gewoon mijn mening hoor."

Zeggen dat ge iemand of een groep liefst uitgemoord ziet worden is meer dan gewoon "uw mening". Als ge dat wilt dan hebt gij meer "een mening" over die dingen.

Als ge daarvoor opgepakt wordt is het dan ook niet voor het "verkondigen van die mening", maar voor het verspreiden van haat.
Kijk maar eens naar het nieuws van deze avond.
Merk dan het verschil van betogen.
Enerzijds "dood aan de Fransen" schreewende bende om een cartoon.
Anderzijds de serene optocht hier tegen de moorden in Frankrijk.
Bobke is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:50.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be