Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

 
 
Discussietools
Oud 3 juli 2002, 16:17   #21
Thomas Hx
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 juli 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 4.701
Stuur een bericht via MSN naar Thomas Hx
Standaard

Mja, maar ze loste het toch op

kan nie van alle partijen gezegd worden!
En er is bijna nog nooit een partij in geslaagd om eerst in de regering te zitten en daarna nog meer stemmen te halen en dan nog eens en dan wel de totale meerderheid! Zodus ik denk dat de mensen wel tevreden waren!

En ja zij moesten lenen, maar zij gingen het toch terugbetalen!!! Maar de paars-groene regering vind dat de moeite niet, zij doen het maar op.

nogmaals, nieuwe partijen voor mij goed, maar dewelke de ncd mss of nva, ja nva daar kan nog iets van komen! Maar die zijn ook conserfatief geloof me vrij
Thomas Hx is offline  
Oud 3 juli 2002, 16:52   #22
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thomas
En er is bijna nog nooit een partij in geslaagd om eerst in de regering te zitten en daarna nog meer stemmen te halen en dan nog eens en dan wel de totale meerderheid! Zodus ik denk dat de mensen wel tevreden waren!
Heeft de CVP op nationaal vlak ooit de volstrekte meerderheid behaald?
Link mij eens een site waarop die info te vinden is?
Supe®Staaf is offline  
Oud 3 juli 2002, 20:12   #23
Thomas Hx
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 juli 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 4.701
Stuur een bericht via MSN naar Thomas Hx
Standaard

Dus gij (krititkaser) gelooft nog maar in 1 partij niemeer:

vlaams blok

enige partij die nog niet in de regering heeft gezeten, niet?

thomas,
Thomas Hx is offline  
Oud 3 juli 2002, 22:17   #24
kritikaster
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 3 juli 2002
Berichten: 15
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thomas
Dus gij (krititkaser) gelooft nog maar in 1 partij niemeer:

vlaams blok

enige partij die nog niet in de regering heeft gezeten, niet?

thomas,



Helemaal niet, maar wat rest er ons nog? De anderen zijn in hun onderonsje meer met zichzelf begaan dan met het land. Ondertussen is het precies of de automolist is hier het grootste probleem.........Ik ben het zeker niet eens wat al wat het VB verkondigd, maar voor wat betreft veiligheid en eigen volk eerst. Vind ik dat, met nuances, geen onbelangrijke thema's. Als je daarbij eens in de landen en het stem gedrag in de omringende landen kijkt, sta ik niet alleen met mijn mening. Spijtig dat behalve Pim Fortuin, de uiterst rechtse partijen zo extreem zijn.
Le Pen zelfs als niet ernstig te beschouwen. Maar in plaats van positief te reageren op die rechtse protest stemmen worden ze gewoon als dom afgeschilderd en genegeerd.
__________________
en ze boerden maar verder
kritikaster is offline  
Oud 4 juli 2002, 12:36   #25
Thomas Hx
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 juli 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 4.701
Stuur een bericht via MSN naar Thomas Hx
Standaard

Ik kan u op dat vlak niet tegenspreken! Vele politieke partijen zijn bezig met de struisvogeltjes ( struisvogel politiek dus -> uitspraak van mij )
Maar de opositie doet het niet slecht, en in de opositie zit niet alleen het vlaams blok. ook nog een andere partij waar we het eigenlijk nu al een tijdje over hebben ( CD&V ).


thomas

( in oostenrijk is extreem-rechts aan de macht gekomen, maar dat liep slecht af, hier hetzelfde senario? Ik hoop van niet )
Thomas Hx is offline  
Oud 4 juli 2002, 13:43   #26
Pieterjan
Parlementslid
 
Pieterjan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2002
Berichten: 1.771
Standaard

Intruder, ik vind het redelijk afgezaagd. Je komt maar op 1 punt terug en dat zijn die aantal mensen. Je stemt toch ook niet op een partij omdat ze 1 leuk punt hebben in hun programma?
Pieterjan is offline  
Oud 5 juli 2002, 23:59   #27
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.049
Standaard

Niet te ernstig nemen Superstaaf, die volstrekte meerderheid bedoel ik. Voor zover ik mij herinner is dat héééééél lang geleden en had dat te maken met het verlenen van stemrecht aan vrouwen. Dat verdubbelde bijna in één klap hun stemmen want waar de man voor stemde moest zijn vrouw dat toch ook doen hé? In die tijd volgde de vrouw nog gedwee de man waar ze voor de Christelijke kerk mee trouwde. Tot in het kieshok toe dus...
Knuppel is offline  
Oud 6 juli 2002, 01:14   #28
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Niet te ernstig nemen Superstaaf, die volstrekte meerderheid bedoel ik. Voor zover ik mij herinner is dat héééééél lang geleden en had dat te maken met het verlenen van stemrecht aan vrouwen. Dat verdubbelde bijna in één klap hun stemmen want waar de man voor stemde moest zijn vrouw dat toch ook doen hé? In die tijd volgde de vrouw nog gedwee de man waar ze voor de Christelijke kerk mee trouwde. Tot in het kieshok toe dus...
Waren dat effe schone tijden!!!!
Het enige wat een vrouw met vrucht behoort te verdubbelen, moet op dit forum zedig verzwegen worden. En dat is alvast zinvoller dan het multipliceren van tsjevenstemmen, begot!

Wat deed tenandere die volgzame vrouw in het stemhokje? Was dat legaal? Werd daar toeristentax op geheven? Of was dit enkel één van de vele echtelijke plichten? Of neem jij hier een loopje met het prille begin van het algemeen enkelvoudig stemrecht voor alle mensen en ook voor de vrouwen?????
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline  
Oud 6 juli 2002, 08:47   #29
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.049
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Niet te ernstig nemen Superstaaf, die volstrekte meerderheid bedoel ik. Voor zover ik mij herinner is dat héééééél lang geleden en had dat te maken met het verlenen van stemrecht aan vrouwen. Dat verdubbelde bijna in één klap hun stemmen want waar de man voor stemde moest zijn vrouw dat toch ook doen hé? In die tijd volgde de vrouw nog gedwee de man waar ze voor de Christelijke kerk mee trouwde. Tot in het kieshok toe dus...
Waren dat effe schone tijden!!!!
Het enige wat een vrouw met vrucht behoort te verdubbelen, moet op dit forum zedig verzwegen worden. En dat is alvast zinvoller dan het multipliceren van tsjevenstemmen, begot!

Wat deed tenandere die volgzame vrouw in het stemhokje? Was dat legaal? Werd daar toeristentax op geheven? Of was dit enkel één van de vele echtelijke plichten? Of neem jij hier een loopje met het prille begin van het algemeen enkelvoudig stemrecht voor alle mensen en ook voor de vrouwen?????
Staafje toch niet boos zeker? Omdat ik "een loopje" zou nemen met het algemeen stemrecht? Werden dan de drie grote K's niet met alle macht en middelen gesteund door een katholieke volkspartij? Was dit land dan toen niet overwegend katholiek? En stond er niet in de trouwboekjes dat de vrouw de man moest volgen?
Zou dat stemrecht er TOEN ook gekomen zijn indien het hun de macht ontnomen zou hebben inplaats van versterkt?
Tot wiens eer en glorie wordt de kieswet van vandaag trouwens op het ene punt in stand gehouden en op het andere "aangepast"?
Knuppel is offline  
Oud 6 juli 2002, 09:25   #30
Pieterjan
Parlementslid
 
Pieterjan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2002
Berichten: 1.771
Standaard

Thomas,


Ik vind uw voorstelling nogal heel simplistisch. Moest de partij maar met deze kenmerken opkomen bij de verkiezing zou het allemaal wel heel makkelijk verlopen.
Dan mogen kinderen van 12 reeds stemmen. In sommige kwesties is het helaas ietsje ingewikkelder dan dat, zeker in een land als België. We leven immers in een land met onderdrukte minderheden (de Walen dus)
Pieterjan is offline  
Oud 6 juli 2002, 11:58   #31
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Zou dat stemrecht er TOEN ook gekomen zijn indien het hun de macht ontnomen zou hebben inplaats van versterkt?
Tot wiens eer en glorie wordt de kieswet van vandaag trouwens op het ene punt in stand gehouden en op het andere "aangepast"?
Zelfs de gemeentelijke fusies werden destijds op een perfide manier uitgekiend om de tanende macht van de CVP nog wat te vrijwaren voor een snelle val op gemeentelijk vlak. In bepaalde steden haalden ze daardoor inderdaad nog eens de absolute meerderheid. Die teringzooi is nu wel stilaan aan het luwen. Er komen al wat meer mensen naar de stembus die zelf eens denken, vooraleer ze domweg het bolletje kleuren voor de kattekoppen.

En tot slot: NOOIT boos op jou, zelfs al ben je geen al te beste vriend van mijn dierbaar vaderland, het edel land der belgen
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline  
Oud 6 juli 2002, 12:25   #32
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.049
Standaard

Er komen al wat meer mensen naar de stembus die zelf eens denken, vooraleer ze domweg het bolletje kleuren voor de kattekoppen.

Inderdaad, maar dan nog wordt er ingegrepen als de mensen niet denken zoals het establishment wenst dat ze zouden denken.

Voor de volledigheid: Is deze paarse regering er niet in één enkele legislatuur in geslaagd op velerlei gebied het voorbeeld van zijn illustere voorgangers te volgen? Wat schiet er bijvoorbeeld over van de tot paarswordens toe bezongen NPC? Van de blauwe "vernieuwing"?
Knuppel is offline  
Oud 6 juli 2002, 13:05   #33
Pieterjan
Parlementslid
 
Pieterjan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2002
Berichten: 1.771
Standaard

Vandaag heb ik daar reeds iets over gepost. toen speelde het zich af in Nederland. Hoe LPF alles zou vernieuwen en verbeteren en veranderen en de stem aan het volk geven en....
Daar slagen ze ook niet in. Als moet ik zeggen dat de kaarten in Nederland enigszins anders liggen. In Nederland krijgt de LPF de kans niet van haar coalitiepartners. MAar dat maakt het des te erger voor onze Belgische politiek. Hier krijgen de leiders wel vlop de kansen. Maar blijkbaar weigeren ze die te gebruiken.
Pieterjan is offline  
Oud 6 juli 2002, 13:22   #34
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.049
Standaard

Pieterjan, begrijp ik jou wel goed?
Mag de lijst Pim Fortuyn NIET in Nederland wat zijn Vlaamse geestesVERWANTEN hier WEL mogen? Hier mogen ze zelfs niet mee in een coalitie voor zover ik weet. In dit land zijn "de kopstukken" idd veel slimmer: ze wachten tot er geen enkele werkbare coalitie meer bij elkaar te krijgen is...en intussen bereiden ze met hun speciaal ontworpen wetten en wetjes om hen te kunnen blijven uitsluiten de weg voor de ware racisten onder hen...
Knuppel is offline  
Oud 6 juli 2002, 14:14   #35
Pieterjan
Parlementslid
 
Pieterjan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2002
Berichten: 1.771
Standaard

Nee, Knuppel. Je begrijpt me niet volledig. ik had het niet over geestesverwanten maar over de regeringsleiders. De partijen die met andere woorden nu in de regering zitten.

VB (dichtst bij LPF aanleunend) krijgt in België inderdaad geen kans. Maar moet je ze daarom een stem geven? Omdat ze nog niks -fout- gedaan hebben zijn ze toch nog niet competent. Of mis ik iets???
Pieterjan is offline  
Oud 6 juli 2002, 14:45   #36
Pieterjan
Parlementslid
 
Pieterjan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2002
Berichten: 1.771
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieterjan
Vandaag heb ik daar reeds iets over gepost.



http://www.politics.be/phpBB/viewtopic.php?t=151
Pieterjan is offline  
Oud 6 juli 2002, 15:18   #37
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.049
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieterjan
Nee, Knuppel. Je begrijpt me niet volledig. ik had het niet over geestesverwanten maar over de regeringsleiders. De partijen die met andere woorden nu in de regering zitten.

VB (dichtst bij LPF aanleunend) krijgt in België inderdaad geen kans. Maar moet je ze daarom een stem geven? Omdat ze nog niks -fout- gedaan hebben zijn ze toch nog niet competent. Of mis ik iets???
Rare beweging als je het mij vraagt hoor. Als ik die redenering omdraai kom ik tot: "Geef je stem beter aan degenen die wel al de kans kregen om iets fout te doen (en het ook deden!) want zij zijn competenter juist omd�*t ze de kans kregen fouten te maken." Je geeft hiermee wel expliciet toe dat het Blok "nog geen fouten maakte" maar verwijt het wel "niet competent" te zijn terwijl bewezen is dat het nooit iets mocht bewijzen. Is dit "democratie" op zijn best?

Wees gerust, mijn stem zal niet geldig zijn. Ook niet voor de "competenten".

Zou het echter niet beter zijn IEDEREEN het recht te geven zijn eigen fouten te maken en er, onder elkaars controle, uit te leren? Zoals ze dat vandaag in Nederland doen bijvoorbeeld?
Knuppel is offline  
Oud 6 juli 2002, 15:25   #38
Pieterjan
Parlementslid
 
Pieterjan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2002
Berichten: 1.771
Standaard

Wel ik hoop, ook voor u, dat het niet zo uitdraait zoals het bezig is in Nederland. Ik ben geen voorstander van het VB, maar toch wil ik ze wel eens aan de macht zien komen. Ik denk en hoop dat dan duidelijk wordt dat ze niet competent zijn. Verder ga ik hier geen woorden aan vuil maken want enkel de tijd zal het kunnen uitmaken.
Pieterjan is offline  
Oud 6 juli 2002, 15:29   #39
Pieterjan
Parlementslid
 
Pieterjan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2002
Berichten: 1.771
Standaard

Citaat:
Als ik die redenering omdraai kom ik tot: "Geef je stem beter aan degenen die wel al de kans kregen om iets fout te doen (en het ook deden!) want zij zijn competenter juist omd�*t ze de kans kregen fouten te maken." Je geeft hiermee wel expliciet toe dat het Blok "nog geen fouten maakte" maar verwijt het wel "niet competent" te zijn terwijl bewezen is dat het nooit iets mocht bewijzen.
Ze worden buitenspel gezet en geloof het of niet, maar zelfs als tegenstander van het VB ben ik daar tegen. Want het cordon sanitair zorgt ook voor een breuk bij de anti-VBpartijen. De ene is voor de andere is tegen. Maar ik zie het als volgt. Als het VB een gemeenteraad laat beleggen op een moeilijke datum of een belachelijk uur dan zie ik dit als competentie. Dat is een blijk van frustratie op een manier die alle onmacht tentoonspreidt. Die aanpak heeft het VB zeker geen windeieren gelegd (tot nu toe). Misschien komt er nu een kentering?!?!?
Pieterjan is offline  
Oud 6 juli 2002, 15:33   #40
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.049
Standaard

Ik hoop het ook Pieterjan. Dan zullen we misschien eindelijk weer wat rustiger kunnen slapen.
Knuppel is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:49.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be