Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 februari 2018, 19:36   #1
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.434
Standaard Actrice Veerle Eyckermans getuigt moedig over moordpoging, zaak R. Hardy.

Citaat:
Op het assisenproces van seriedoder Renaud Hardy heeft actrice Veerle Eyckermans (55) getuigd over de moordpoging van Hardy die ze overleefde. “Ik hoop dat deze man nooit, maar dan ook nooit meer vrijkomt. Hij is een gevaar voor zichzelf en voor ons allemaal”, zei Eyckermans. Eerder vandaag kwam ook de zoon van de vermoorde Maria Walschaerts (82) aan het woord. Hij vertelde in de rechtbank hoe hij vier jaar geleden het lichaam van zijn vermoorde moeder aantrof in haar slaapkamer. “Ik ben getekend voor het leven”, getuigde Patrick M. (57).
Wat opvalt is dat de moordenaar in kwestie op de rechtbank leukweg in zijn dossier zit te bladeren, geen handboeien?

De actrice wil volledig terecht dat de man nooit meer vrijkomt, geen daglicht meer ziet maar willen we dan dat men dat figuurtje op de kosten van de brave belastingbetaler gaat opsluiten of is er een andere 'oplossing' zijnde:

__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2018, 22:08   #2
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Ja trieste zaak, doch ben ik tegen de doodstraf -_-
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2018, 07:26   #3
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

De doodstraf voor moordenaars mag worden (her) ingevoerd.
Natuurlijk met de optie bloedgeld ofzo.

Laatst gewijzigd door Guinevere : 23 februari 2018 om 07:27.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2018, 11:30   #4
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.683
Standaard

Doodstraf niet, maar die gast lijkt een onverbeterlijke gevaarlijke psychopaat. De cel in en voorgoed.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2018, 11:42   #5
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Doodstraf niet, maar die gast lijkt een onverbeterlijke gevaarlijke psychopaat. De cel in en voorgoed.
anderzijds, mocht hij een Rotweiler of Pitbull zijn, had hij al lang een spuitje gekregen ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2018, 11:44   #6
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.243
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
anderzijds, mocht hij een Rotweiler of Pitbull zijn, had hij al lang een spuitje gekregen ...
Die krijgen zelfs het spuitje als ze zich gewoon verdedigen.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2018, 11:51   #7
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.272
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
anderzijds, mocht hij een Rotweiler of Pitbull zijn, had hij al lang een spuitje gekregen ...
Want levenslang opsluiten is niet humaan...
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2018, 11:57   #8
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.683
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
anderzijds, mocht hij een Rotweiler of Pitbull zijn, had hij al lang een spuitje gekregen ...
Sommige van hun eigenaars zouden wel eens in de cel mogen.

Vandaag stond het weer in de krant: asiel zit vol met Staffordshire en consoorten. Allemaal van die straffe gasten die een gevaarlijke hond willen en dan ontdekken dat dat écht gevaarlijke honden zijn.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2018, 11:59   #9
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Sommige van hun eigenaars zouden wel eens in de cel mogen.

Vandaag stond het weer in de krant: asiel zit vol met Staffordshire en consoorten. Allemaal van die straffe gasten die een gevaarlijke hond willen en dan ontdekken dat dat écht gevaarlijke honden zijn.
BS er zijn geen gevaarlijke hondenrassen. Staffordshires zijn van de liefste beesten die er zijn. er zijn alleen gevaarlijke eigenaars en gevaarlijke trainingen en opvoedingen voor honden. (en uiteraard wel beesten die daardoor verknipt en verknoeid zijn)

Laatst gewijzigd door Anna List : 23 februari 2018 om 11:59.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2018, 12:00   #10
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.683
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
BS er zijn geen gevaarlijke hondenrassen. Staffordshires zijn van de liefste beesten die er zijn. er zijn alleen gevaarlijke eigenaars en gevaarlijke trainingen en opvoedingen voor honden. (en uiteraard wel beesten die daardoor verknipt en verknoeid zijn)
Die kunnen niet met andere honden om, dat zit in hun genen.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 23 februari 2018 om 12:01.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2018, 13:42   #11
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
BS er zijn geen gevaarlijke hondenrassen. Staffordshires zijn van de liefste beesten die er zijn. er zijn alleen gevaarlijke eigenaars en gevaarlijke trainingen en opvoedingen voor honden. (en uiteraard wel beesten die daardoor verknipt en verknoeid zijn)
Aangezien we gekken die zulke honden verkeerd opvoeden, niet kunnen euthanaseren,
is de best mogelijke oplossing om die hondernrassen niet verder te laten kweken.

Wil je een lief hondje, koop een dwergpoedel.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2018, 13:45   #12
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.997
Standaard

Voor zulke mensen gelijk deze, en gelijk voor Dutroux, ben ik voor de doodstraf.

En ik ben bereid om beul te zijn.
Liefst humaan wel.
Ik ben bereid om een opleiding te volgen bij een dierenarts, bijvoorbeeld die van mij, die zeer humaan mijn terminaal hondje euthanaseerde.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2018, 13:47   #13
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Aangezien we gekken die zulke honden verkeerd opvoeden, niet kunnen euthanaseren,
is de best mogelijke oplossing om die hondernrassen niet verder te laten kweken.

Wil je een lief hondje, koop een dwergpoedel.
laat ne kleine poedel nu net de enige hond zijn die mij ooit gebeten heeft! ... true story!

venijnige beestjes!
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2018, 13:53   #14
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.829
Standaard



Ik amuseer mij kostelijk om die advocaten bezig te horen. Vooral "De Jef" is weer in zijn sas. Je ziet hem zo zijn begrafenisgezicht opzetten als hij over die zaak bezig is. Op de Afspraak gehoord en gezien en is in mijn ogen de beste topklasse acteur. En over de moordenaar zelf : zijn we niet allemaal in onze fantasie een beetje moordenaar? Nog nooit iemand gefantaseerd hoe het zou voelen om iemand zijn laatste adem te nemen? Ik denk dat dit wel de ultieme kick en adrenalinestoot moet zijn. Ik droom er zelfs soms van.

En zolang we het onderscheid tussen realiteit en fantasie kunnen maken is er toch geen probleem
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2018, 13:56   #15
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht


Ik amuseer mij kostelijk om die advocaten bezig te horen. Vooral "De Jef" is weer in zijn sas. Je ziet hem zo zijn begrafenisgezicht opzetten als hij over die zaak bezig is. Op de Afspraak gehoord en gezien en is in mijn ogen de beste topklasse acteur. En over de moordenaar zelf : zijn we niet allemaal in onze fantasie een beetje moordenaar? Nog nooit iemand gefantaseerd hoe het zou voelen om iemand zijn laatste adem te nemen? Ik denk dat dit wel de ultieme kick en adrenalinestoot moet zijn. Ik droom er zelfs soms van.

En zolang we het onderscheid tussen realiteit en fantasie kunnen maken is er toch geen probleem
opletten want er zijn hier mensen die juichen als rechters zangers met zulke fantasieën meteen in de gevangenis steken!
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2018, 14:08   #16
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.829
Standaard

Dan heb ik geluk want ik kan niet zingen
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2018, 14:30   #17
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
Dan heb ik geluk want ik kan niet zingen
ik heb het Spaans vonnis niet gelezen, weet niet of zijn zangkwaliteit mee in de argumentatie zat!
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2018, 21:24   #18
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
kiko's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 12.709
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
Nog nooit iemand gefantaseerd hoe het zou voelen om iemand zijn laatste adem te nemen? Ik denk dat dit wel de ultieme kick en adrenalinestoot moet zijn. Ik droom er zelfs soms van.
Niet echt.

Het zegt echter wel veel over jou dat je fantaseert en zelfs droomt over het doden van iemand.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2018, 21:45   #19
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 39.800
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Wat opvalt is dat de moordenaar in kwestie op de rechtbank leukweg in zijn dossier zit te bladeren, geen handboeien?

De actrice wil volledig terecht dat de man nooit meer vrijkomt, geen daglicht meer ziet maar willen we dan dat men dat figuurtje op de kosten van de brave belastingbetaler gaat opsluiten of is er een andere 'oplossing' zijnde:

Ik heb de guillotine altijd een leuke machine gevonden. Een knappe uitvinding van de Franse dokter Guillotin. De man had zijn machientje reeds uitgevonden vooraleer de Franse revolutie losbarstte. Ik weet niet of het een waar verhaal is, maar ik heb gelezen dat hij zijn uitvinding zelfs heeft kunnen voorstellen aan Lodewijk XVI. Die was altijd geïnteresseerd in mechanische snufjes. Het zou de koning geweest zijn die de aandacht erop vestigde dat de valbijl beter zou functioneren met een schuin aflopende snede. Als dat verhaal waar is dan is het wel tragikomisch dat Louis XVI er zelf een kopje kleiner mee gemaakt werd.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:03.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be