Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 27 maart 2012, 22:57   #1
Buyck Ruben
Parlementslid
 
Geregistreerd: 9 mei 2007
Berichten: 1.793
Standaard Schokkende beelden uit Spanje het volgende Griekenland.

Spanjaarden pikken het niet langer.


video: http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...0488/1.1256701


Welke toekomst heeft Europa nog?
Buyck Ruben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2012, 00:28   #2
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Buyck Ruben Bekijk bericht
Spanjaarden pikken het niet langer.
'n Flinke tijd geleden stond er in het tijdschrift Vacature al enkele artikelen over de schrijnende situatie in Spanje. Jong zijn en hoog gestudeerd hebben, is daar nu een combinatie die je bijna gegarandeerd in de werkloosheid doet drijven.

Prachtig toch, die euro.

En ondertussen doen de politici op Europees niveau gewoon verder, want hun politiek project mag niet mislukken. Desnoods duwen ze generaties in de armoede, maar de euro moet het overleven.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2012, 01:27   #3
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Zoals Di Rupo en zijn aanhang bezig is staat ons dat binnen maximum 2 jaar ook te wachten.
Je zal wel zien.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2012, 06:17   #4
kameleon
Minister
 
Geregistreerd: 12 oktober 2008
Berichten: 3.351
Standaard

Dit is een probleem dat al decennia voor Di Rupo is begonnen.
__________________
I'm a barbie girl
kameleon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2012, 07:18   #5
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
'n Flinke tijd geleden stond er in het tijdschrift Vacature al enkele artikelen over de schrijnende situatie in Spanje. Jong zijn en hoog gestudeerd hebben, is daar nu een combinatie die je bijna gegarandeerd in de werkloosheid doet drijven.

Prachtig toch, die euro.

En ondertussen doen de politici op Europees niveau gewoon verder, want hun politiek project mag niet mislukken. Desnoods duwen ze generaties in de armoede, maar de euro moet het overleven.
Het ontgaat mij totaal wat een munteenheid daar nu mee te maken zou hebben, hoor.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2012, 08:31   #6
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.252
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Buyck Ruben Bekijk bericht
Welke toekomst heeft Europa nog?
Bijgevoegde afbeelding(e)
 
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2012, 08:39   #7
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.433
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
'n Flinke tijd geleden stond er in het tijdschrift Vacature al enkele artikelen over de schrijnende situatie in Spanje. Jong zijn en hoog gestudeerd hebben, is daar nu een combinatie die je bijna gegarandeerd in de werkloosheid doet drijven.

Prachtig toch, die euro.

En ondertussen doen de politici op Europees niveau gewoon verder, want hun politiek project mag niet mislukken. Desnoods duwen ze generaties in de armoede, maar de euro moet het overleven.
Je kunt het ook bekijken vanuit het perspectief van de heren en dames politici en hun parasitaire achterban: de euro is voor hen een middel tot nog grootschaliger diefstal. Diefstal die nog verder kan doorgaan vooraleer economische wetmatigheden kunnen ingrijpen. Het politieke project is een kartel bedrijven waarvan de individuele besturen onderling samenwerken om elke concurrentie dood te maken en te smoren in ontstaan. En als dat nog niet volstaat om klanten te verwerven, dwang gebruiken. Ze gaan geen generaties in de armoede duwen. Ze gaan delen van generaties in de armoede duwen. Werkend arm. Terwijl hun luie rijke zijde van het geheel verder kan blijven potverteren. De euro is niet hun doel, het is een middel, hun middel tot het bereiken van een monopoliepositie. Bij gelijke financiele toestand, en zonder EU, zouden individuele munten allang gedevalueerd / gehyperinflateerd geweest zijn ten voordele van concurrentie in het buitenland (inclusief emigratie), wat hen een resem uitermate boze blikken en electorale lelijkheid ging opgeleverd hebben. Het politieke EU project heeft door overkoepelende regulering en vooral de gemeenschappelijke munt, die concurrentie, die uitwegen weggenomen. In plaats van enkele kleine klappen en kleine correcties in individuele landen, zal het dus een superklap en supercorrectie worden in een werelddeel. En heel waarschijnlijk zelfs de hele wereld, want we zagen decennia van politieke globalisatie.
Het is geen kwestie meer van beschermen van wat je hebt. Het is een kwestie van redden van wat er nog te redden valt, en de laatsten zullen niks overhouden. 100 personen. 10 taartdozen. 9 zijn leeg want eerder opgegeten door anderen. Straks begint de sprint van de 100 naar de ene taart.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2012, 08:44   #8
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Buyck Ruben Bekijk bericht
Spanjaarden pikken het niet langer.


video: http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...0488/1.1256701


Welke toekomst heeft Europa nog?
Geen, tenzij ....
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2012, 08:55   #9
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.433
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Het ontgaat mij totaal wat een munteenheid daar nu mee te maken zou hebben, hoor.
Mij eigenlijk niet.
Omdat ik zijn perspectief kan raden.
Eigenlijk heeft hij het over het regime, niet de munteenheid.
Het probleem is niet de munteenheid as such, een gemeenschappelijke munt biedt vele voordelen, maar als die munteenheid middels manipulatie (monopolie, rentes, bijmaken) in functie staat van grootschalige politieke diefstal, dan kunnen de nadelen van die diefstal de economische voordelen van de gemeenschappelijke munt ver overstijgen.

Eigenlijk zou de euro geldmarkt gewoon vrij moeten geweest zijn, zodat een munteenheid die wordt gemanipuleerd/ontwaardt, gebruikers verliest, en uiteindelijk verdwijnt ten voordele van 1 of meerdere andere/nieuwe munteenheden, die net zo onderhevig zijn aan zulke correcties bij herhaalde manipulatie.
Maar ja, er is een bende leeghangers in de samenleving die geen zin heeft mee te helpen produceren maar toch willen kunnen kopen, en 'overheid' is hun schild tegen afstraffing, tegen de monetaire zweep. En dus zien die liever lange termijnen tussen grote supercorrecties, waarin ze de jaren/decennia tijd hebben om de gestolen waar als hun legaal eigendom te kunnen labelen.
Geld bijmaken + rentemanipulatie is eigenlijk krak hetzelfde als frontrunning op macro-economische superschaal op langere termijn. Zij kopen met het bijgemaakte geld nog aan de oude prijzen en het andere, achterlopende bevolkingsdeel betaalt de nieuwe en hogere prijzen.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand

Laatst gewijzigd door Erw : 28 maart 2012 om 08:58.
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2012, 09:16   #10
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Mij eigenlijk niet. Omdat ik zijn perspectief kan raden. Eigenlijk heeft hij het over het regime, niet de munteenheid. Het probleem is niet de munteenheid as such, een gemeenschappelijke munt biedt vele voordelen, maar als die munteenheid middels manipulatie (monopolie, rentes, bijmaken) in functie staat van grootschalige politieke diefstal, dan kunnen de nadelen van die diefstal de economische voordelen van de gemeenschappelijke munt ver overstijgen. Eigenlijk zou de euro geldmarkt gewoon vrij moeten geweest zijn, zodat een munteenheid die wordt gemanipuleerd/ontwaardt, gebruikers verliest, en uiteindelijk verdwijnt ten voordele van 1 of meerdere andere/nieuwe munteenheden, die net zo onderhevig zijn aan zulke correcties bij herhaalde manipulatie.
Maar ja, er is een bende leeghangers in de samenleving die geen zin heeft mee te helpen produceren maar toch willen kunnen kopen, en 'overheid' is hun schild tegen afstraffing, tegen de monetaire zweep. En dus zien die liever lange termijnen tussen grote supercorrecties, waarin ze de jaren/decennia tijd hebben om de gestolen waar als hun legaal eigendom te kunnen labelen. Geld bijmaken + rentemanipulatie is eigenlijk krak hetzelfde als frontrunning op macro-economische superschaal op langere termijn. Zij kopen met het bijgemaakte geld nog aan de oude prijzen en het andere, achterlopende bevolkingsdeel betaalt de nieuwe en hogere prijzen.
Het lijkt erop dat vrijwel iedereen politieker is. Ik wist echter niet dat geld kan bijgemaakt worden, hoe kom je op die manier dan tot een tekort hieraan?
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2012, 09:50   #11
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Mij eigenlijk niet.
Omdat ik zijn perspectief kan raden.
Eigenlijk heeft hij het over het regime, niet de munteenheid.
Het probleem is niet de munteenheid as such, een gemeenschappelijke munt biedt vele voordelen, maar als die munteenheid middels manipulatie (monopolie, rentes, bijmaken) in functie staat van grootschalige politieke diefstal, dan kunnen de nadelen van die diefstal de economische voordelen van de gemeenschappelijke munt ver overstijgen.

Eigenlijk zou de euro geldmarkt gewoon vrij moeten geweest zijn, zodat een munteenheid die wordt gemanipuleerd/ontwaardt, gebruikers verliest, en uiteindelijk verdwijnt ten voordele van 1 of meerdere andere/nieuwe munteenheden, die net zo onderhevig zijn aan zulke correcties bij herhaalde manipulatie.
Ik ben het daar in principe mee eens, maar het dient toch gezegd dat de Euro op dat vlak minder grof gemanipuleerd is (hoewel ik niet zal ontkennen dat het de laatste jaren aan 't verkeerd lopen is) dan de nationale munten voordien.

Ik vermoed dat de redenering eerder de omgekeerde is, dat de Euro "te strak" en te weinig gemanipuleerd werd om het Spanje gemakkelijker te maken, en dat een eigen Spaanse munt had kunnen "devalueren" om dat "beter" te doen.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2012, 10:01   #12
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik ben het daar in principe mee eens, maar het dient toch gezegd dat de Euro op dat vlak minder grof gemanipuleerd is (hoewel ik niet zal ontkennen dat het de laatste jaren aan 't verkeerd lopen is) dan de nationale munten voordien. Ik vermoed dat de redenering eerder de omgekeerde is, dat de Euro "te strak" en te weinig gemanipuleerd werd om het Spanje gemakkelijker te maken, en dat een eigen Spaanse munt had kunnen "devalueren" om dat "beter" te doen.
Je kan het ook niet loslaten, elke creatie van geld betekent dat het verdampt in verhoogde prijzen. Gebeurt automatisch, geld is als ijs voor de zon, de mensheid strijdt tegen een natuurfenomeen dat ons tegen elkaar opzet. Help, de Duivel bestaat !!! Schokkende beelden ...

Laatst gewijzigd door MIS : 28 maart 2012 om 10:01.
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2012, 10:15   #13
alfa16vjtd
Minister-President
 
Geregistreerd: 26 oktober 2010
Berichten: 4.522
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MIS Bekijk bericht
Het lijkt erop dat vrijwel iedereen politieker is. Ik wist echter niet dat geld kan bijgemaakt worden, hoe kom je op die manier dan tot een tekort hieraan?
Dat is gemakkelijk hoor. Je hebt een drukpers een beetje papier en een beetje inkt en drukken maar. Hoe geraak je aan een tekort? Door te sparen zal het niet zijn. Kijk eens even naar de Belgische frank een stuk van vijf fr was voor WO1 een 22 gr zilver. 20 fr was ongeveer 6 gr goud (ik ga de hondersten niet meetellen) Kijk eens hoeveel er van die waarde nog overschiet en dan weet je met welk geld de overheid gaan lopen is. Om je een idee te geven het zilver zal een 20 Euro waard zijn = dus één euro is ongeveer evenveel waard als een frank toen. Bij goud staat een 20 fr stuk momenteel 250 euro => 12,5 euro voor één frank goud. Mijn excuses voor de grove berekeningswijze.
alfa16vjtd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2012, 10:33   #14
kameleon
Minister
 
Geregistreerd: 12 oktober 2008
Berichten: 3.351
Standaard

Geld van de drukpers moet wel met rente terugbetaald worden.
__________________
I'm a barbie girl
kameleon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2012, 11:35   #15
annieRUok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 maart 2012
Berichten: 30
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Buyck Ruben Bekijk bericht
Spanjaarden pikken het niet langer.


video: http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...0488/1.1256701


Welke toekomst heeft Europa nog?
Jakkes.
Kathleen Cools in HD was even schrikken.
annieRUok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2012, 12:16   #16
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alfa16vjtd Bekijk bericht
Dat is gemakkelijk hoor. Je hebt een drukpers een beetje papier en een beetje inkt en drukken maar. Hoe geraak je aan een tekort? Door te sparen zal het niet zijn. Kijk eens even naar de Belgische frank een stuk van vijf fr was voor WO1 een 22 gr zilver. 20 fr was ongeveer 6 gr goud (ik ga de hondersten niet meetellen) Kijk eens hoeveel er van die waarde nog overschiet en dan weet je met welk geld de overheid gaan lopen is. Om je een idee te geven het zilver zal een 20 Euro waard zijn = dus één euro is ongeveer evenveel waard als een frank toen. Bij goud staat een 20 fr stuk momenteel 250 euro => 12,5 euro voor één frank goud. Mijn excuses voor de grove berekeningswijze.
Wat is het verschil in prijs tussen een briefje van 20 en 50 €. Ik neem aan ... 30 € ? En voor te drukken, hetzelfde ?

Laatst gewijzigd door MIS : 28 maart 2012 om 12:16.
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2012, 12:37   #17
alfa16vjtd
Minister-President
 
Geregistreerd: 26 oktober 2010
Berichten: 4.522
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MIS Bekijk bericht
Wat is het verschil in prijs tussen een briefje van 20 en 50 €. Ik neem aan ... 30 € ? En voor te drukken, hetzelfde ?
Ik ben over de waarde van het geld bezig niet de kostprijs om het te maken. Maar als je dan toch de waarde van het papier als geld ziet dan zie je dat de overheid eigenlijk met al ons geld is gaan lopen.

Laatst gewijzigd door alfa16vjtd : 28 maart 2012 om 12:38.
alfa16vjtd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2012, 12:43   #18
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alfa16vjtd Bekijk bericht
Ik ben over de waarde van het geld bezig niet de kostprijs om het te maken. Maar als je dan toch de waarde van het papier als geld ziet dan zie je dat de overheid eigenlijk met al ons geld is gaan lopen.
Waar zijn ze er dan mee gebleven ? Op de bank gezet ?
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2012, 12:45   #19
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alfa16vjtd Bekijk bericht
Ik ben over de waarde van het geld bezig niet de kostprijs om het te maken. Maar als je dan toch de waarde van het papier als geld ziet dan zie je dat de overheid eigenlijk met al ons geld is gaan lopen.
Weer maar eens die klassieker bovenhalen zeker ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2012, 12:47   #20
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Weer maar eens die klassieker bovenhalen zeker ?
Liever niet, we zien nu wat er van komt.
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:17.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be