Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 mei 2012, 21:32   #41
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.361
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Omdat het spijtig zou zijn voor al die mensen met een gouden hart die tonnen geld gaan verdienen ginder als ontwikkelingshelpers
Jij bent zo,n type geen niet geeft aan ontwikkelingshulp: Omdat er toch niets mee gedaan wordt?
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2012, 04:16   #42
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Jij bent zo,n type geen niet geeft aan ontwikkelingshulp: Omdat er toch niets mee gedaan wordt?
Ik zie niet goed in waarom anderen zich op mijn kosten zouden moeten ontwikkelen. Het ontgaat mij wat ik daaraan heb. Echte ontwikkelingshulp gebeurt door zaken te doen waar we wederzijds voordeel aan hebben, en dat is het geval niet als ik een cheque schrijf. Er zijn er voor wie dat wel het geval is, die kopen daar een goed geweten mee, maar ik heb geen slecht geweten, ik kan dus niks doen met een gekocht goed geweten.

't is anders als er rampen gebeuren. Dat kan mij wel overhalen. Maar systematische "ontwikkelingshulp" dat is zever in pakskes.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2012, 13:35   #43
C2C
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C2C's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 december 2006
Berichten: 10.572
Standaard

Gewoon effe:

---------------
Africa received its largest ever share of global foreign direct investment (FDI) last year, an Ernst and Young survey has said.

FDI projects grew by 27% in 2011, pushing Africa's share of the world's investment to almost a quarter.

FDI inflows, now about $80bn (£50bn), should reach $150bn by 2015, according to the global consultants.

http://www.bbc.co.uk/news/world-africa-17940305
----------------

Straf. 27% groei in investeringen. En da's niet zo van "groei is mogelijk want ze komen van nergens, dus is 27% weinig".

Nee, lees verder, ze trekken daar nu al 25% van alle investeringen wereldwijd aan. OMG!


Afrika gaat zeer snel veranderen. Vele mensen gaan daar van achterover vallen. Al onze clichés zullen overboord gegooid moeten worden.
__________________
Citaat:
The world is one big spreadsheet.
"Capitalism is the extraordinary belief that the nastiest of men, for the nastiest of motives will somehow work for the benefit of all" ― John Maynard Keynes

Laatst gewijzigd door C2C : 18 mei 2012 om 13:36.
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2012, 18:18   #44
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Maar een industriële revolutie is precies dat: Boeren die van het platteland weg trekken in die in de steden in fabrieken gaan werken. En dat is nodig. Een land waar de meerderheid van de bevolking in de primaire sector werkt kan nooit welvarend worden.[/QUOTE]
Kan nooit surplus produceren waar de kapitalisten mee gaan lopen.Laten ze dus maar op het platteland blijven.

Laatst gewijzigd door eno2 : 23 mei 2012 om 18:19.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:17.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be