Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 31 mei 2012, 15:38   #21
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Ik vind mevrouw Lagarde allesbehalve arrogant. Ze zegt omtrent de Grieken een keiharde waarheid. Zelfs de Griekse regering heeft reeds uitdrukkelijk erkend dat het land een endemisch probleem heeft met de belastingen, het exorbitant aantal ambtenaren, het totaal gebrek aan medische controle op de verrechtvaardiging van bepaalde categorieën van steuntrekkers zoals gehandicapten enz. Kortom, het land is een onvoorstelbaar zootje. Het cynische aan die Griekse Chaos is dat je regelmatig hoort en leest dat de Grieken luid staan te kelen tegen de besparingen die hen opgelegd worden maar toch graag verder zouden willen profiteren van de Euro. Dat heet "van twee walletjes willen eten".

Het feit dat mevrouw Lagarde zelf geen belastingen hoeft te betalen op haar IMF-wedde doet volstrekt geen afbreuk aan de correctheid van haar stelling. Trouwens, dat belastingregime van haar wedde heeft zij zelf niet uitgevonden, het bestaat reeds sedert de oprichting van het IMF op de conferentie van Bretton Woods in 1944.
Mensen horen de waarheid niet graag en steken liever hun kop in het zand. The trut(h) hurts.

Vandaar dat ze maar op de boodschapper gaan schieten in een poging om de boodschap te ondermijnen. De boodschapper is uiteindelijke irrelevant en erop schieten doet op geen enkele manier afbreuk aan de inhoud van de boodschap zelf natuurlijk.
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2012, 15:42   #22
Stingray
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 maart 2011
Berichten: 5.921
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Moest ze nu 200 000 Euro meer krijgen en dat direct terug geven als belasting, wat een verschil zou dat maken ? Zou haar dat beter toelaten om na te gaan of de afspraken die met haar instituut gemaakt zijn, wel nageleefd worden ?

Dat is een beetje als stellen dat een verkeersagent die zelf geen rijbewijs heeft, ook geen parkeerboetes kan uitschrijven he.

Nu, ik ben het ermee eens dat Lagarde eigenlijk niet aan de Grieken te zeggen heeft HOE ze hun balans in orde moeten krijgen. Ik zou het logischer vinden mocht men het gros van de ambtenaren ontslaan.
Het gaat niet om 200000 € meer krijgen en die vervolgens aan de belastingen geven, maar het gaat om belastingen te betalen op haar huidige loon.

Soit, jij jouw mening, ik de mijne.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2012, 07:28   #23
Conscience
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 5 oktober 2006
Locatie: Istanbul & Flanders
Berichten: 2.966
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Munglik Bekijk bericht
Het IMF is een supra-nationale instelling. Dat geld is niet van een specifiek land. Zoals gezegd in het artikel betaalt ze wel belastingen op onroerende goederen die uiteraard wel onderdeel zijn van een bepaalde staat.
De belastingvrijstelling van internationale ambtenaren heeft daar niks mee te zien. De redenering is dat je de neutraliteit van een internationaal ambtenaar in gedrang kan brengen door bv een hard fiscaal onderzoek te organiseren. Vandaar ook de immuniteit.
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2012, 22:00   #24
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Het schijnt dat zo ongeveer de helft die voor de nato werken ook geen belastingen betalen. Allez ze zouden dat zelf mogen kiezen heb ik me laten vertellen.
Nogal straf allemaal.

En die euro menskes die hebben toch wel heel goed voor zichzelf gezorgd vind ik.

Als wij internationaal werken betalen we wel belastingen. Zij niet.

Fraude zeg ik u.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2012, 22:47   #25
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Het schijnt dat zo ongeveer de helft die voor de nato werken ook geen belastingen betalen. Allez ze zouden dat zelf mogen kiezen heb ik me laten vertellen.
Nogal straf allemaal.

En die euro menskes die hebben toch wel heel goed voor zichzelf gezorgd vind ik.

Als wij internationaal werken betalen we wel belastingen. Zij niet.

Fraude zeg ik u.
Langs de andere kant als de euro waar dan ook in miserie zit mogen wij wel hun gaten vullen.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2012, 01:46   #26
Gwylan
Minister-President
 
Gwylan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2010
Locatie: Het Zuidelijker Zwerk
Berichten: 5.881
Standaard

In een eerdere draad over precies hetzelfde onderwerp http://forum.politics.be/showthread.php?t=171615 (posts 10, 13, en 23) wordt in detail uitgelegd waarom Lagarde (en bijlange niet enkel Lagarde) van een aantal fiscale vrijstellingen geniet.

Wie zich eerst terdege wil inlichten alvorens het grof geschut boven te halen gaat daar best eerst eens een kijkje nemen, maar als het de bedoeling is om Christine Lagarde sowieso één en ander te verwijten louter omdat ze van Franse nationaliteit is, kan men zich die moeite besparen en zonder enige kennis van zaken wild om zich heen blijven slaan.
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2012, 10:18   #27
Stingray
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 maart 2011
Berichten: 5.921
Standaard

Het is niet omdat je als elite in staat bent om via een wet/overeenkomst, met joost mag weten welk instituut/land, ervoor te zorgen dat je geen belastingen moet betalen, dat het aanvaardbaar maakt, terwijl 99% op deze aardkloot wel belastingen moet betalen.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2012, 00:45   #28
Gwylan
Minister-President
 
Gwylan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2010
Locatie: Het Zuidelijker Zwerk
Berichten: 5.881
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
Het is niet omdat je als elite in staat bent om via een wet/overeenkomst, met joost mag weten welk instituut/land, ervoor te zorgen dat je geen belastingen moet betalen, dat het aanvaardbaar maakt, terwijl 99% op deze aardkloot wel belastingen moet betalen.
In meer algemene zin is de wenselijkheid cq. aanvaardbaarheid - zeker in tijden van economische crisis - van allerlei fiscale vrijstellingen en voordelen waarvan niet enkel diplomaten genieten, maar in een ander kader evenzeer staatshoofden en politieke mandatarissen van diverse kunne, inderdaad een mogelijk onderwerp van discussie.

In voorkomend geval mag u nu reeds mijn naam inschrijven op de lijst van degenen die dergelijke fiscale vrijstellingen en voordelen noch wenselijk noch aanvaardbaar vinden, maar dan in de algemeenheid, en niet enkel betreffend Lagarde.
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2012, 14:19   #29
Stingray
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 maart 2011
Berichten: 5.921
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
In meer algemene zin is de wenselijkheid cq. aanvaardbaarheid - zeker in tijden van economische crisis - van allerlei fiscale vrijstellingen en voordelen waarvan niet enkel diplomaten genieten, maar in een ander kader evenzeer staatshoofden en politieke mandatarissen van diverse kunne, inderdaad een mogelijk onderwerp van discussie.

In voorkomend geval mag u nu reeds mijn naam inschrijven op de lijst van degenen die dergelijke fiscale vrijstellingen en voordelen noch wenselijk noch aanvaardbaar vinden, maar dan in de algemeenheid, en niet enkel betreffend Lagarde.
Volledig mee eens
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2012, 15:08   #30
de Wakkere burger
Banneling
 
 
Geregistreerd: 14 mei 2012
Locatie: Adrianopolis
Berichten: 444
Standaard

de loodgieter heeft zodanig gesleuteld dat geenenkele van zn vriendjes belasting betalen
de Wakkere burger is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:42.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be