Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 augustus 2019, 19:35   #1481
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.037
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bartjeuh Bekijk bericht
Ik vind dat je er hier een gratis PDF mag van plaatsen dan, als beloning voor ons geduld om doorheen 1500 berichten te ploegen, het ene al wat nonsensicaler dan het andere...
Iets vragen en dan natrappen.
Het steekt blijkbaar ergens.

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 20 augustus 2019 om 19:36.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2019, 20:07   #1482
Aarchzstvwqmrmbtvnpq
Gouverneur
 
Geregistreerd: 23 maart 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 1.051
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Na de proeflezers heeft ook de uitgeverij positief gereageerd. Het manuscript wordt binnen een tiental dagen besproken. De uitgeverij heeft een aantal opmerkingen die het boek kunnen beter maken. Het is evident dat we daar rekening mee gaan houden.
Je mag er gerust in zijn, we gaan er geen geheim van maken waar het te verkrijgen zal zijn.
Ik hou het in de gaten!
__________________
DIEM25 - De Europese lente: https://diem25.org/wat-is-diem25/
De Europese Unie zal democratiseren of uiteenvallen!
Aarchzstvwqmrmbtvnpq is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2019, 20:44   #1483
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.037
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aarchzstvwqmrmbtvnpq Bekijk bericht
Ik hou het in de gaten!
Ik ben even gaan kijken waar DiEM25 voor staat.
Vluchtig overlopen ( ik moet om 5.15u uit de veren) maar genoeg gezien om er morgen terug te keren. Is het lezen waard!
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2019, 21:40   #1484
Aarchzstvwqmrmbtvnpq
Gouverneur
 
Geregistreerd: 23 maart 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 1.051
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Ik ben even gaan kijken waar DiEM25 voor staat.
Vluchtig overlopen ( ik moet om 5.15u uit de veren) maar genoeg gezien om er morgen terug te keren. Is het lezen waard!
Lees zeker ook het manifest, als je er tijd voor hebt! Je bent er wel even mee bezig als je de lange versie wil lezen maar als de Europese Unie in zijn huidige vorm je niet bevalt wegens te weinig democratisch, transparant, sociaal,... en je vraagt je vraagt je af of er een alternatief mogelijk is, dan is het zeker de moeite van het lezen waard. Ikzelf vond het manifest alvast schitterend.

De persoon die ermee startte is de Griekse ex-minister van financiën Yanis Varoufakis, als antwoord op de Europese aanpak van de Griekse crisis. Hij kreeg daarna zoveel steun, ook van buiten Griekenland dat daaruit een nieuwe pan-Europese beweging groeide: Diem25, waarmee hij Europa méér democratisch, sociaal en transparant wil maken. De beweging bestaat ondertussen in verschillende Europese landen, maar enkel in Griekenland hebben ze reeds een vrij grote bekendheid en populariteit.
__________________
DIEM25 - De Europese lente: https://diem25.org/wat-is-diem25/
De Europese Unie zal democratiseren of uiteenvallen!

Laatst gewijzigd door Aarchzstvwqmrmbtvnpq : 20 augustus 2019 om 21:54.
Aarchzstvwqmrmbtvnpq is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2019, 17:23   #1485
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.037
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aarchzstvwqmrmbtvnpq Bekijk bericht
Lees zeker ook het manifest .
Ga ik doen.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2019, 17:40   #1486
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.037
Standaard

Vandaag een herberekening gekregen van de te storten intresten.
Er is weer zo`n 1500 euro verdwenen.
Gebeld en antwoord gekregen....
Ambtenaar: "Dat is een som die nog moest betaald worden..."
Vrouwlief:"Ik heb die betaling hier voor mijn neus liggen, hier zijn de gegevens...."
Ambtenaar: " Oh, maar dat verklaard alles, de nu doorgestuurde herberekening was reeds einde juli uitgerekend "
Vrouwlief: "Dus jullie rekenen alles na op 28/6 en sturen dit naar ons toe. Vervolgens beweer je dat die rekening niet klopt omdat alles nog is herberekend in de dagen na 28/6 - vervolgens sturen jullie een afrekening die ons vandaag bereikt welke geen rekening houdt met een betaling die drie weken geleden is doorgevoerd....en dus een fout bevat van ergens 1500 euro."

Rare jongens.

Vrouwlief: "Wat nu?"
Ambtenaar:"Tja, dat kan ik nu niet meer corrigeren...je zal die som wel later ontvangen"

Je houdt het niet voor mogelijk.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2019, 22:24   #1487
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.037
Standaard

Momenteel is door onze fiscus - op enkele duizenden euro`s na - alles terugbetaald. Ondertussen wandelen we ook langzaam naar het einde van de 6 maand waarbinnen de fiscus de verplichtte subsidiaire belasting naar ons dient op te sturen. Deze belasting zou nul euro moeten bedragen (persoonsverwisseling / aanduiding verkeerde zaakvoerder) iets wat ik ook verwacht gezien de terug stortingen.

Van zodra de periode van 6 maand is verlopen gaan we eens kijken hoe onze fiscus terugkijkt naar dit dossier en of ze al dan niet bereidt is om de verantwoordelijkheid van de aangerichte schade te dragen.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2019, 08:02   #1488
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.037
Standaard

Vrijdag heeft Eric Raeven samengezeten met de uitgever van het boek en is het is het eerder doorgestuurd manuscript besproken.
Zoals ik het heb begrepen is het vrij ongewoon dat een boek op basis van een waar gebeurd verhaal van een gezin ook echt met ondersteuning van een uitgeverij wordt uitgegeven. Maar, gezien het groot maatschappelijk draagvlak (*) voor de in het boek aangetoonde problematiek is ook de uitgever van oordeel dat dit boek zeker een plaats verdiend in de boekenkast van velen.
Uiteraard gaan er nog aanpassingen dienen te gebeuren en waarschijnlijk zal het volgend voorjaar in de boekhandels te verkrijgen zijn.


- (*) ook dankzij de views op politics.be en het juridisch forum, zo`n 300.000 in totaal, -

Ondertussen zijn op het juridisch forum zowat alle draden met betrekking tot deze zaak verdwenen en is mijn account daar al maanden geblokkeerd.
Momenteel probeer ik voor de zoveelste keer mijn account opnieuw actief te maken en hoop dat ze bij Jureca beseffen dat het niet de correcte manier van handelen is om partijdige forumleden hun zin te geven. Waarheid en rechtvaardigheid moet volgens mij toch een plaats krijgen op een juridisch forum.

Nu weet ik niet of het technisch mogelijk is om hele draden terug te plaatsen. Het zou me alleszins een hoop werk besparen gezien ik anders alle `printscreens` op een afzonderlijke website voor het publiek toegankelijk dien te maken.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2019, 16:21   #1489
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.037
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Ambtenaar:"Tja, dat kan ik nu niet meer corrigeren...je zal die som wel later ontvangen"

Je houdt het niet voor mogelijk.
Hoeveel 'later' zou die man eigenlijk bedoelen?
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2019, 09:44   #1490
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.037
Standaard

Ondertussen wordt het stilletjes tijd om onze federale ombudsman eens in te schakelen. Is informeren of ze bij de fiscus in staat zijn om de aangerichte schade te vergoeden zonder het hele dossier opnieuw voor de rechter te brengen. Indien we opnieuw die weg opgaan kan ik bij intern toezicht informeren hoe het zit met de opvolging van het dossier - zijn er strafklachten naar de betrokken ambtenaren ingediend?
Indien niet, moet ik zelf strafklachten gaan indienen?

Soit, we zullen snel weten of dit op een normale menselijke manier kan worden afgehandeld of dat het weer een boeiend verhaal wordt van een 10-tal jaren.

Er zullen sowieso nog vele openstaande vragen dienen beantwoord te worden.
De belangrijkste:

Waarom en wie heeft in 2009 beslist om mezelf en mijn gezin ten gronde te richten?
Wat zijn de excuses geweest van tientallen aangeschreven politici/topambtenaren/magistraten om aan de zijlijn mee te roepen niet in te grijpen terwijl de realiteit voor hun neus op hun bureau ligt?

Nog een open vraag: Hoe zou het eigenlijk zitten met het onderzoek dat in Mechelen wordt gevoerd? In april 2013 kreeg ik als benadeelde burgerlijke partij te horen dat dit onderzoek was afgerond en dat het enkele weken daarna naar de procureur zou worden gestuurd. We zijn nu 2019 en ik heb sinds geen enkele informatie mogen ontvangen. Ergens opgeborgen stof aan het vergaren?
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2019, 13:11   #1491
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.037
Standaard

Na vier onbeantwoorde mails naar JURECA aangaande het terug actief maken van mijn account heb ik een nieuw account aangemaakt, ditmaal voornaam na mijn familienaam. In het praatcafé heb ik mijn nieuwe account even voorgesteld en ook de redenen aangehaald waarom ik beroep wil doen op de aanwezige expertise.



Even later toch verwonderd hoe men omspringt met de rechten van de burger.


Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 4 oktober 2019 om 13:11.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2019, 17:49   #1492
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.037
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Hoeveel 'later' zou die man eigenlijk bedoelen?
Gezien de kleine 2000€ toch weg lijkt te blijven heeft vrouwlief toch maar naar de dienst 'TEAM PERCEPTION CRR NAMUR-LUXEMBOURG' gebeld.

Vrouwlief: "Waar blijven onze centen? De som zou einde september op onze rekening staan? "
Ambtenaar Namen: "Ha, we hebben dat bedrag doorgestort naar de dienst BTW in Hasselt. Mogelijk heb je daar nog een BTW-schuld, en dat gaat nu eenmaal zo, opdracht van bovenaf."

Vrouwlief: " Wat heeft een teruggave van personenbelasting te maken met BTW? En verder, wij hebben geen BTW-schuld openstaan, dat moet jijzelf toch kunnen nagaan? "

Ambtenaar Namen: " Och, er is geen communicatie met Vlaanderen als het over zulke zaken gaat."

Vrouwlief: " En nu?"

Ambtenaar Namen: "Tja, dat kunnen we van hieruit niet meer regelen. Weet je, ik zal een nummer geven waar je terecht kunt om dit op te lossen."


Onmiddellijk naar het opgegeven nummer gebeld en zie, we komen in Hasselt terecht. Zaak even kort uitgelegd en ze gaan het nakijken.
Vriendelijke mevrouw toch - snapt ook dat het evident is dat we die centen uiteindelijk toch op onze rekening zien verschijnen.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2019, 21:32   #1493
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.037
Standaard Dit zie ik weer graag gebeuren.

Dit lijkt me een positieve ontwikkeling in onze boekenwereld.

Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2019, 23:15   #1494
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.037
Standaard

Nog één week en de 6 maanden waarbinnen de fiscus hun subsidiaire belasting dienen te heffen is voorbij. Nog niks gezien, ik had het anders wel gemeld.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2019, 23:32   #1495
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.037
Standaard

Onderstaande net gepost op het juridisch forum

"Vandaag de subsidiaire belasting ontvangen. We zijn de fiscus opnieuw 230.000€ verschuldigd.
De argumenten zijn onveranderd overgenomen van bij aanvang van de oorspronkelijke belasting van 2009.
Toch een merkelijk verschil met 2010, we moeten niet meer de centen van onze ouders aan advocaten betalen maar kunnen vandaag onze eigen centen gebruiken.
Ik veronderstel dat ze hiermee een totale ingebrekestelling van de fiscus en de niet te vermijden schade-eis wat kunnen uitstellen?
Opnieuw zo'n 10 jaar ? .... "


Nog een nieuwtje, er komt een website waar iedereen alle documenten van en naar de fiscus gaat kunnen raadplegen. Er zal de nodige structuur inzitten en we gaan ook duidelijk maken naar welke "merkwaardigheden" er moet gekeken worden.



Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 31 oktober 2019 om 23:39.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2019, 23:43   #1496
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.037
Standaard

Ik moet even corrigeren. We moeten de Belgische staat nu ongeveer 400.000€ betalen.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2019, 23:43   #1497
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.720
Standaard

De begroting van de fiscus moet kloppen. Een aanslag die ze reeds gevestigd hebben kunnen ze niet schrappen uit hun begroting, vandaar de subsidiaire aanrekening van de aanslag die de fiscus bij vonnis geannuleerd zag.
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2019, 00:16   #1498
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.037
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Onderstaande net gepost op het juridisch forum
De post is ondertussen reeds verdwenen. Doofpot operatie op volle snelheid.
Och, we zijn dat daar al gewoon hoor.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2019, 21:43   #1499
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
De post is ondertussen reeds verdwenen. Doofpot operatie op volle snelheid.
Och, we zijn dat daar al gewoon hoor.
Waarom wissen ze daar als je posts ?
Hebben ze daar nergens een reden bijgegeven ?
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2019, 21:49   #1500
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

1 minuutje Goegelen, en ik weet genoeg....



-bron-
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.

Laatst gewijzigd door kojak : 1 november 2019 om 21:50.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:48.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be