Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 23 juni 2019, 18:43   #21
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Als mensen huizen kopen die al onredelijk hoog geprijsd is en dat wenst te verhuren met een netto rendement van 6% of meer per jaar, aan een prijs die een werkmens niet aankan of hij kocht het wel zelf. En dat net die mensen de enigen zijn die moeten huren omdat deze de doelgroep is en welgestelden kopen.

Dan heeft die verhuurder er niks van begrepen.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 23 juni 2019 om 18:45.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2019, 19:15   #22
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.798
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
500 euro pm afbetalen aan een auto en zagen dat een huis te veel kost...faut le faire.
Ben gegaan voor een duurzaam merk dat na 5 jaar nog de helft van de aankoopprijs waard is. Het is niet meer dan een instrument om de belastingdruk mee omlaag te helpen (afgeschreven op 5 jaar) en daarna kan ik de wagen belastingvrij doorverkopen aan een familielid, voor de helft van de aankoopprijs. Er is over nagedacht. Ik betaal 60x 500 euro af maar krijg aan't einde van de rit 30x 500 euro terug. En daarna doe ik hetzelfde opnieuw.

Een auto kun je trouwens als beroepskost inbrengen, en een huis maar voor een klein deel of zelfs helemaal niet. Had ik geen deftige wagen gekocht, dan moest ik vadertje staat maandelijks nog meer spekken dan nu al het geval is wegens gebrek aan beroepsmatige kosten.
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons

Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 23 juni 2019 om 19:17.
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2019, 00:18   #23
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Ben gegaan voor een duurzaam merk dat na 5 jaar nog de helft van de aankoopprijs waard is. Het is niet meer dan een instrument om de belastingdruk mee omlaag te helpen (afgeschreven op 5 jaar) en daarna kan ik de wagen belastingvrij doorverkopen aan een familielid, voor de helft van de aankoopprijs. Er is over nagedacht. Ik betaal 60x 500 euro af maar krijg aan't einde van de rit 30x 500 euro terug. En daarna doe ik hetzelfde opnieuw.

Een auto kun je trouwens als beroepskost inbrengen, en een huis maar voor een klein deel of zelfs helemaal niet. Had ik geen deftige wagen gekocht, dan moest ik vadertje staat maandelijks nog meer spekken dan nu al het geval is wegens gebrek aan beroepsmatige kosten.
Je kan je wagen idd netjes afschrijven op 5 jaar en in onkosten brengen.
Maar als hem terug verkoopt zijn dat terug inkomsten en btw want het is geen particuliere onderhandse verkoop vrij van btw maar een btw wagen als zelfstandige.

Je kan hem zelf afkopen voor de restwaarde waar ze wel de cataloguswaarde op zullen heffen en daarna na wat tijd doorverkopen als particulier.
Zit je telkens ook met wat biv.

Beter scenario is een financiële renting ( huur) met kortlopende periodes waar je uw inkomsten- uitgaven mits kosten baten vergelijkt met al dan niet een dure of goedkopere renting.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2019, 08:21   #24
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.608
Standaard

Wat is jouw huis vandaag waard?

Hangt er een beetje van af in welke buurt het staat of gelegen is.

Neem nu een rijhuizen straat ergens ten velde die vroeger héél aangenaam wonen was maar de woningen die er de laatste jaren verkocht geweest zijn door mensen die het ergens anders gaan zoeken zijn of misschien zelfs overleden zijn en de woningen verkocht zijn aan 'vreemdelingen' die de manier van samenleven op een andere manier zien.

Dan is uw huis geen bal meer waard en kan u bittere tranen wenen.

Dat wat men vroeger het 'buurten' noemde is ver te zoeken de laatste tijden.

Iedereen kruipt na even na het werk naar de winkel geweest te zijn snel binnen achter slot en grendel, cocoonen?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2019, 11:26   #25
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Ben gegaan voor een duurzaam merk dat na 5 jaar nog de helft van de aankoopprijs waard is. Het is niet meer dan een instrument om de belastingdruk mee omlaag te helpen (afgeschreven op 5 jaar) en daarna kan ik de wagen belastingvrij doorverkopen aan een familielid, voor de helft van de aankoopprijs. Er is over nagedacht. Ik betaal 60x 500 euro af maar krijg aan't einde van de rit 30x 500 euro terug. En daarna doe ik hetzelfde opnieuw.

Een auto kun je trouwens als beroepskost inbrengen, en een huis maar voor een klein deel of zelfs helemaal niet. Had ik geen deftige wagen gekocht, dan moest ik vadertje staat maandelijks nog meer spekken dan nu al het geval is wegens gebrek aan beroepsmatige kosten.
Klopt m.i. niet. Als je die (bedrijfs-)wagen verkoopt moet je dat op factuur doen. Die factuur moet je inbrengen als aparte inkomsten. Ben je BTW-plichtig, en heb je aftrek gedaan (al dan niet gedeeltelijk) van BTW dan moet de koper ook BTW betalen op dat factuurbedrag. IS de wagne gene 5 jaar oud moet je BTW in verhouding tot je percentage afschrijving doorstorten aan de BTW administratie. Vanaf 5 jaar moet je het volledige BTW-bedrag afdragen.

Logisch? volgens mij niet. Maar dat is nu eenmaal de wetgeving.

PS gewone personenwagens kan je volgens mijn info voor max. 75% (van het aanvaarde percentage dat voor bedrijfsdoeleinden aanvaard wordt)als onkosten inbrengen.
Dat is de reden dat ik de laatste wagens zelfs niet meer als onkost ingebracht heb in mijn boekhouding.

PS elke beroepskost die je doet vermindert je belastingen. Maar je bent je geld van die aankoop natuurlijk ook kwijt. Geen winst maken is de beste manier om geen belasting te betalen....maar van wat ga je dan leven?

Een woning kan je inbrengen voor het gedeelte dat je beroepsmatig nodig hebt. Eén nadeel wat men dikwijls vergeet te melden: Als je later dat huis verkoopt moet je hetzelfde percentage dat je als onkost ingebracht hebt als uitzonderlijke winst aangeven. Tenzij de woning lang genoeg niet meer beroepsmatig gebruikt werd.

Laatst gewijzigd door pajoske : 25 juni 2019 om 11:26.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2019, 11:44   #26
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.249
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Klopt m.i. niet. Als je die (bedrijfs-)wagen verkoopt moet je dat op factuur doen. Die factuur moet je inbrengen als aparte inkomsten. Ben je BTW-plichtig, en heb je aftrek gedaan (al dan niet gedeeltelijk) van BTW dan moet de koper ook BTW betalen op dat factuurbedrag. IS de wagne gene 5 jaar oud moet je BTW in verhouding tot je percentage afschrijving doorstorten aan de BTW administratie. Vanaf 5 jaar moet je het volledige BTW-bedrag afdragen.

Logisch? volgens mij niet. Maar dat is nu eenmaal de wetgeving.

PS gewone personenwagens kan je volgens mijn info voor max. 75% (van het aanvaarde percentage dat voor bedrijfsdoeleinden aanvaard wordt)als onkosten inbrengen.
Dat is de reden dat ik de laatste wagens zelfs niet meer als onkost ingebracht heb in mijn boekhouding.

PS elke beroepskost die je doet vermindert je belastingen. Maar je bent je geld van die aankoop natuurlijk ook kwijt. Geen winst maken is de beste manier om geen belasting te betalen....maar van wat ga je dan leven?

Een woning kan je inbrengen voor het gedeelte dat je beroepsmatig nodig hebt. Eén nadeel wat men dikwijls vergeet te melden: Als je later dat huis verkoopt moet je hetzelfde percentage dat je als onkost ingebracht hebt als uitzonderlijke winst aangeven. Tenzij de woning lang genoeg niet meer beroepsmatig gebruikt werd.
De hoogte van de aftrek hangt af van de CO2 uitstoot van uw wagen. Je hebt 60,70, 75, 80, 90, 100 en zelfs 120 procent voor elektrische vehikels.

De BTW is voor 50 procent aftrekbaar en benzine/diesel voor 75. Intrestlasten voor de volle 100

Voor de rest heb je natuurlijk gelijk. Iemand die zegt dat ie liefst 500 euro kosten maakt ipv 400 omdat hij anders teveel moet afdragen, die denkt toch ook niet al te goed na...
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2019, 11:45   #27
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.249
Standaard

Mijn huis is overigens waard wat de grootste zot er voor wil betalen. Mijn eerste huis werd door de experts geschat op 250K, tot ik een zot gevonden heb die er de gevraagde 280 voor betaald heeft.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2019, 12:41   #28
Deo
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 21 maart 2015
Berichten: 2.515
Standaard

Ik heb een mail gestuurd naar Mobiscore met bezwaren tegen hun berekening en heb vandaag antwoord gekregen.
Potje roeren noem ik het.
Bedankt voor uw bericht. We bekijken momenteel alle reacties die we hebben ontvangen. In een volgende fase voorzien we – mede op basis van uw feedback - een actualisatie van de score en bekijken we hoe er verbeteringen aangebracht kunnen worden.
Hieronder geven we bijkomende duiding bij de verschillende onderdelen en de berekening van de Mobiscore. Meer informatie vindt u ook op onze website www.mobiscore.be onder de sectie ‘Veelgestelde vragen’. Meer detailinformatie over de achtergrond en de opbouw van de Mobiscore, kan u vinden in het eindrapport van Transport & Mobility Leuven, het adviesbureau dat de Mobiscore uitgewerkt heeft.
Voorzieningen
Alle data omtrent voorzieningen die gebruikt wordt om de Mobiscore te berekenen, komt uit de studie ‘Ontwikkelingskansen op basis van knooppuntwaarde en nabijheid voorzieningen’, een onderzoek naar de aanwezigheid en spreiding van voorzieningen en openbaar vervoer in Vlaanderen.
Om tot de gemiddelde milieukost voor de verplaatsingen te komen, wordt een groot aantal aspecten in rekening genomen. Het is niet omdat bijv. het cultureel centrum om de hoek ligt, dat er een goede score is voor de deelscore ‘Ontspanning, sport en cultuur’. Misschien liggen de andere voorzieningen binnen de deelscore wel verder weg. En misschien zijn er wel veel voedingswinkels, maar amper of geen kledingzaken - ook dat speelt.
Bovendien is de berekening gebaseerd op het gemiddeld verplaatsingsgedrag in Vlaanderen, dit kennen we uit het Onderzoek Verplaatsingsgedrag (OVG) dat op regelmatige basis uitgevoerd wordt. Elke voorziening krijgt dus een gewicht afhankelijk van hoe vaak we ons voor die voorziening verplaatsen. Uit dit onderzoek weten we ook welk vervoermiddel gemiddeld gebruikt wordt voor welk soort verplaatsing. Dit speelt mee in de berekening van de milieukost.

Openbaar vervoer
Specifiek wat het openbaar vervoer betreft, houdt de Mobiscore rekening met 2 aspecten:
de afstand van je woonplaats tot een halte/station;
de knooppuntwaarde van de halte/station.
Alle treinstations van de NMBS zijn meegenomen, evenals alle tram-, metro- en premetrohaltes van De Lijn en de MIVB. Wat de bussen betreft, zijn enkel de grotere lijnen met een frequente dienstverlening opgenomen. De gegevens van andere buslijnen zitten niet in de gebruikte datamodellen.
De knooppuntwaarde meet hoe snel jij je met het openbaar vervoer vanuit het centrum van een dorp, gemeente of stad kunt verplaatsen naar een ander centrum. De knooppuntwaarde hangt af van de transportmodus (trein, tram, bus), de frequentie van het vervoersaanbod, de vervoerscapaciteit, de aansluitings- en (multimodale) overstapmogelijkheden en de aansluiting op fiets- en wandelnetwerken. Indien er meerdere haltes/stations in jouw buurt voorkomen, telt de hoogste knooppuntwaarde in de berekening. Hoe hoger de knooppuntwaarde – anders gezegd: hoe beter het openbaar vervoer – hoe hoger de Mobiscore.
De kans dat iemand de bus- of treinhalte in zijn/haar buurt effectief gebruikt, neemt toe wanneer je daar een goed aanbod hebt en voldoende aansluitingsmogelijkheden. Het gaat dus om meer dan het aan- of afwezig zijn van openbaar vervoer.

Personaliseren

De Mobiscore wil helpen om een goed bereikbare woning te zoeken, niet enkel voor de situatie vandaag, maar ook in de toekomst. De meeste mensen kopen of huren een woning voor langere tijd.
Het brede palet aan voorzieningen die zijn meegenomen in de Mobiscore, geven je een indicatie van bereikbaarheid te voet en met de fiets in alle omstandigheden. Heb je jonge kinderen? Dan heb je waarschijnlijk scholen, crèches en sportinfrastructuur nodig. Ga je werken verder van huis? Dan is het station met een goed aanbod onmisbaar. Ben je gepensioneerd? Dan vind je zorg en toegankelijk groen voor je dagelijkse wandeling misschien belangrijk. Misschien doe je vandaag ook langere afstanden met de fiets, maar kan je dat op een bepaalde dag niet meer en heb je dan een ander transportmiddel nodig voor je verdere verplaatsingen.

Je kan zo heel veel verschillende profielen en noden bedenken. Omdat we niet voor iedereen een verschillende Mobiscore kunnen geven en omdat we willen dat ze voor een locatie over langere periode geldig blijft, houden we dus rekening met een breed gamma aan voorzieningen.

Daardoor kan het lijken dat alles wat je nu nodig hebt, dichtbij jouw huidige woning is, en dat je locatie toch een minder goede score heeft.

De Mobiscore is dus een locatiegebonden score, geen persoonlijke score. Ze wordt bepaald door de ligging van de woning, niet door het gedrag van de personen die erin wonen. Je milieuvriendelijk verplaatsen is met andere woorden ook mogelijk op een locatie met een lagere score, al zal het minder makkelijk zijn. Het doel van de score is om mensen attent te maken op de mobiliteitsimpact op het moment dat ze een nieuwe woning kiezen. De Mobiscore is dus een hulpmiddel om de best bereikbare woning te vinden in de buurt waar jij wil wonen.
Deo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2019, 12:53   #29
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Ik heb 5,4.
50 meter verder is er een bushalte. Maar een belbus. Nog nooit hem gezien hier in de straat.
2 straten verder wat winkels en niet zo veel verder 3 grootwarenhuizen.

Maar ja de bus is niet te zien en de meeste winkels staan al een tijd in overname.
Geen geïnteresseerde kat die erop af komt.

Die score kan dus op korte tijd waardeloos zijn.

Ach Belgisch gepruts en bezigheid.
Kunnen ze er weer 5 jaar over Lullen in het parlement.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2019, 12:55   #30
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Ik heb 5,4.
50 meter verder is er een bushalte. Maar een belbus. Nog nooit hem gezien hier in de straat.
2 straten verder wat winkels en niet zo veel verder 3 grootwarenhuizen.

Maar ja de bus is niet te zien en de meeste winkels staan al een tijd in overname.
Geen geïnteresseerde kat die erop af komt.

Die score kan dus op korte tijd waardeloos zijn.

Ach Belgisch gepruts en bezigheid.
Kunnen ze er weer 5 jaar over Lullen in het parlement.
eerst een zware toeslag op het KI voor alle woningen met een score lager dan 8.
geen lang palaver.
om iedereen te paaien voorzien we een evaluatie na twee jaar.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2019, 13:19   #31
araneus
Gouverneur
 
Geregistreerd: 26 juli 2006
Berichten: 1.117
Standaard

Ik woon momenteel in een huis met een mobi-score van 9,8! Dat moet zowat de hoogste score zijn die er te vinden is. Op zich is dit niet zo verwonderlijk. Ik woon midden in de stad, op 150 m van een belangrijk station, vlak aan een grote busstop waar bussen naar zowat alle windstreken vertrekken (20-tal stopplaatsen). Tot voor kort had ik een ziekenhuis op 500 m, waarschijnlijk had de score dan nog hoger gelegen. Er is een kleuterschool en lagere school op 250 m en meerdere secundaire scholen op 1 km, de belangrijkste winkelstraat is slechts 400 m wandelen van mijn deur.
Toch ga ik verhuizen en de nieuwe woning heeft een mobiscore van 7,5. Dit is nog niet slecht, een tuin gaf de doorslag omdat ik 3 kinderen heb.

Voor het bekomen van een hypothecaire lening heb ik mijn huis in de stad laten schatten. De schatting was onverwacht hoog (meevaller dus). Hoewel er geen mobiscore is gebruikt bij de schatting had de schatter natuurlijk wel oog voor de locatie.

Op 18 jaar (zo lang bezit ik de woning) is de waarde ongeveer 180k toegenomen! Dat was een mooie investering. Binnenkort staat ze te huur!
araneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2019, 16:17   #32
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
eerst een zware toeslag op het KI voor alle woningen met een score lager dan 8.
geen lang palaver.
om iedereen te paaien voorzien we een evaluatie na twee jaar.
Een zware belasting op woningen die in een ongezonde omgeving gelegen zijn zou correcter zijn. Waarom moet de gemeenschap opdraaien (ziekte-)kosten) voor de mensen die in een stinkende stad willen wonen. Die 's avonds thuis voor hun tv willen zitten in plaats van hun tuin te onderhouden. Dat is namelijk veel gezonder dan in een stinkende stadsgebouw te gaan fitnessen. Die stedelingen worden nu al over-gesubsidiëerd via de gemeentebelastingen.

Nu ff serieus: de waarde van een onroerend goed is vooral afhankelijk van wie het bij de Vlaamse overheid voor het zeggen heeft. M.a.w. die waarde kan van de ene op de andere dag halveren.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2019, 17:08   #33
IanVD
Parlementsvoorzitter
 
IanVD's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 januari 2014
Berichten: 2.321
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
De BTW is voor 50 procent aftrekbaar en benzine/diesel voor 75. Intrestlasten voor de volle 100
De BTW is maximaal 50% aftrekbaar, maar ik geloof dat Eurosceptic best ver van zijn plaats van tewerkstelling woonde. Mogelijk ligt zijn privégebruik boven de 50% waardoor zijn btw-aftrek verder beperkt wordt.
__________________
Politics used to be mainly about irrelevancies, now it's mostly about irrelevant people.
IanVD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2019, 18:11   #34
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.798
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Je kan je wagen idd netjes afschrijven op 5 jaar en in onkosten brengen.
Maar als hem terug verkoopt zijn dat terug inkomsten en btw want het is geen particuliere onderhandse verkoop vrij van btw maar een btw wagen als zelfstandige.

Je kan hem zelf afkopen voor de restwaarde waar ze wel de cataloguswaarde op zullen heffen en daarna na wat tijd doorverkopen als particulier.
Zit je telkens ook met wat biv.

Beter scenario is een financiële renting ( huur) met kortlopende periodes waar je uw inkomsten- uitgaven mits kosten baten vergelijkt met al dan niet een dure of goedkopere renting.
De man die mijn auto na 5 jaar gaat "kopen" is mijn vader.
Gezien onze nauwe band zou hij me het geld cash kunnen geven in de vorm van een schenking. Net zoals hij dat gaat doen bij de aankoop van mijn huis. De auto blijft eventueel op mijn naam staan maar hij rijdt ermee. Kan hem eventueel als tweede bestuurder registreren (?). Ik zal de verzekering dan nog wel dragen. Die kan hij eventueel cash aan me terugbetalen.

Ik zou na 5 jaar een tweede wagen kunnen kopen, die dan voor mezelf bestemd is. Dan heb ik 2 wagens op mijn naam staan en heb ik volgens mij meer tools om de belastingdruk omlaag te helpen
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons

Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 25 juni 2019 om 18:15.
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2019, 18:14   #35
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Als je nooit winst maakt, moet je ook nooit belastingen betalen.

Alleen denk ik niet dat dat zo een goed idee is....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2019, 18:26   #36
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.798
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Ik heb 5,4.
50 meter verder is er een bushalte. Maar een belbus. Nog nooit hem gezien hier in de straat.
2 straten verder wat winkels en niet zo veel verder 3 grootwarenhuizen.

Maar ja de bus is niet te zien en de meeste winkels staan al een tijd in overname.
Geen geïnteresseerde kat die erop af komt.

Die score kan dus op korte tijd waardeloos zijn.

Ach Belgisch gepruts en bezigheid.
Kunnen ze er weer 5 jaar over Lullen in het parlement.
Ik vind het eerlijk gezegd allemaal quatsch. We zijn opzettelijk rustig gaan wonen op ongeveer 1 kilometer van het centrum. Bij een bos waar je niet gestoord wordt door wagens en allerlei drukte. De supermarkt en scholen liggen op 2 minuten rijden.

Volgens die score liggen we "slecht" terwijl we opzettelijk de rust zochten
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2019, 18:27   #37
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
De man die mijn auto na 5 jaar gaat "kopen" is mijn vader.
Gezien onze nauwe band zou hij me het geld cash kunnen geven in de vorm van een schenking. Net zoals hij dat gaat doen bij de aankoop van mijn huis. De auto blijft eventueel op mijn naam staan maar hij rijdt ermee. Kan hem eventueel als tweede bestuurder registreren (?). Ik zal de verzekering dan nog wel dragen. Die kan hij eventueel cash aan me terugbetalen.

Ik zou na 5 jaar een tweede wagen kunnen kopen, die dan voor mezelf bestemd is. Dan heb ik 2 wagens op mijn naam staan en heb ik volgens mij meer tools om de belastingdruk omlaag te helpen
Bla bla bla om te verbergen dat je hele betoog heel veel fantaziek was.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2019, 18:54   #38
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Bla bla bla om te verbergen dat je hele betoog heel veel fantaziek was.
Word je ziek van Fanta?
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2019, 12:20   #39
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Als je nooit winst maakt, moet je ook nooit belastingen betalen.

Alleen denk ik niet dat dat zo een goed idee is....
Toch wel.

Winst die je toch weer verliest is geen winst.
Dat is liefdadigheid misschien, ego trippen of iets anders.
Maar in elk geval totaal verloren tijd en geld.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2019, 12:23   #40
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
De man die mijn auto na 5 jaar gaat "kopen" is mijn vader.
Gezien onze nauwe band zou hij me het geld cash kunnen geven in de vorm van een schenking. Net zoals hij dat gaat doen bij de aankoop van mijn huis. De auto blijft eventueel op mijn naam staan maar hij rijdt ermee. Kan hem eventueel als tweede bestuurder registreren (?). Ik zal de verzekering dan nog wel dragen. Die kan hij eventueel cash aan me terugbetalen.

Ik zou na 5 jaar een tweede wagen kunnen kopen, die dan voor mezelf bestemd is. Dan heb ik 2 wagens op mijn naam staan en heb ik volgens mij meer tools om de belastingdruk omlaag te helpen
Je kan wel meerdere wagens op je naam of vennootschap inbrengen maar toch blijft er altijd 1 over die als privé gezien zal worden en de anderen forfait minimum prive.

Je moet al minstens 3 wagens inschrijven dus.
De 3 kan natuurlijk een piepklein okkazie zijn.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:34.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be