Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 26 juli 2019, 18:54   #21
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.359
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
In die warmte samengeperst zitten met duizenden in die straatjes en pleintjes moet een echte beproeving zijn. Je kunt nog zwemmen in die kanalen maar dat zou ik ook niet echt aanraden.

Kleffe, naar zweet ruikende hitsige deernen van middelbare leeftijd die naar mannelijk gezelschap zoeken in het Baudeloopark moet ook vervelend zijn in die hitte.
Je laat die eerst douchen he.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2019, 19:32   #22
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.580
Standaard

Op de vergeetputten in het Gravensteen na, wat is er daar zo leuk in Gent?

De 'brug der zuchten' daar wil ik het nog niet over hebben.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2019, 21:12   #23
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ik heb de informatie van een Gentenaar. De pintjes zijn achterlijk duur, de standhouders worden uitgeperst door de stad Gent en mensen van buitenaf laten het afweten omdat eigen vervoer zwaar bestraft word.

En met de media die de problemen van "het spoor" door de warmte nog eens lekker in het zonnetje zet...
Ik moet die groene braakselfiguren en dat ex-lidje van de Franstalige Gentse scouts niet verdedigen, maar het is wel duidelijk dat geen enkele standhouder verplicht is om zo hoog te bieden.

Die afstraffing van gemakkelijk met eigen vervoer te komen, daar zit wel iets in.
Want de vele gratis mogelijkheden die er wel zijn, moet je maar te weten komen. En die zijn vaak niet soepel genoeg. Die kunnen nooit soepel genoeg zijn voor iedereen.

En misschien is het zo wel best: er moeten niet dagelijks een 150.000 mensen op af te komen (ik ben niet zeker van dat cijfer, het is maar illustratief).
75.000 zal wel genoeg zijn, en zelfs een betere voorwaarde voor gezellige feesten.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2019, 21:26   #24
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Je laat die eerst douchen he.
Liefst ter plaatse?
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2019, 21:35   #25
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.290
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik moet die groene braakselfiguren en dat ex-lidje van de Franstalige Gentse scouts niet verdedigen, maar het is wel duidelijk dat geen enkele standhouder verplicht is om zo hoog te bieden.
Het is aan de standhouders te zien dat deze er wist uit kan halen, en nu doen ze dat door idioot hoge prijzen voor hun goederen te vragen.
Niet verwonderlijk dat nachtwinkels gouden zaken doen, en dat de Stad Gent overweegt de nachtwinkels de duvel aan te doen en deze meevaller volgend jaar ook in te pikken.
Citaat:
Die afstraffing van gemakkelijk met eigen vervoer te komen, daar zit wel iets in.
Want de vele gratis mogelijkheden die er wel zijn, moet je maar te weten komen. En die zijn vaak niet soepel genoeg. Die kunnen nooit soepel genoeg zijn voor iedereen.
Met de fiets ofzo? Of met de een of andere OV veelrittenkaart die je specifiek moet kennen voor je naar kan vragen?
En soepel? Niks zo soepel als een motorfiets eigenlijk.
Citaat:
En misschien is het zo wel best: er moeten niet dagelijks een 150.000 mensen op af te komen (ik ben niet zeker van dat cijfer, het is maar illustratief).
75.000 zal wel genoeg zijn, en zelfs een betere voorwaarde voor gezellige feesten.
De beste feestjes die ik gehad heb waren altijd in beperkte kring, zo'n man of 20-30.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2019, 22:26   #26
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Regel 1 in de horeca : locatie, locatie, locatie.

En dan Gent kiezen.
En dan nog achteraf komen klagen ook...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2019, 22:27   #27
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Vroeger ging iedereen vrij vlot over en weer naar die feesten.
Langs alle kanten was dat te bereiken en je auto of moto kreeg je dicht genoeg wel geparkeerd.
Dan wat rondhangen en een paar pinten en de rest was voor een andere keer.

Nu moet je al bij wijze van spreken vele km verder gaan parkeren. Met de tram wat zeker geen lol is over en weer en na al die moeite doe je dan bijna genoodzaakt gans de stad want je wil dat niet herhalen.

Doodvermoeiend en oervevelend met al die optredens .
Gentse feesten is niet Gents festival ....

Ach ja...
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2019, 22:28   #28
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Op de vergeetputten in het Gravensteen na, wat is er daar zo leuk in Gent?

De 'brug der zuchten' daar wil ik het nog niet over hebben.
Helaba dat is wel in Willebroek hé....
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2019, 22:36   #29
Mindset
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2015
Berichten: 5.257
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Gentse feesten draaien uit op een financiële ramp bij gebrek aan volk.
Nooit eerder meegemaakt.

Men steekt het op de warmte.
De wegblijvers steken het op het mobiliteitsplan en onophoudelijke boeten die ze al gehad hadden hierdoor. Te dure en bijna niet te bereiken parkings.
En verder alles te duur ook.

Groot verschil met Spanje waar het wel vol loopt in nog meer warmte maar wel alles te bereiken valt en betaalbaar is.

Men zal eens goed moeten nadenken over dat mobiliteitsplan.
Who cares.
Vraag en aanbod
Gewoon een afgezaagde boel.
Mindset is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2019, 22:41   #30
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mindset Bekijk bericht
Who cares.
Vraag en aanbod
Gewoon een afgezaagde boel.
Dat wel, maar de Gentenaars gingen wel geregeld op en af voor een paar pinten.

Nu moet je bijna een reisorganisatie inschakelen.
Dan is de lol wel er af.
Voor een pint of drie.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2019, 22:48   #31
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Ik heb geweten dat ze nog een creative oplossing boden dmv riksjas in te schakelen. Hoe ver die precies mochten gaan van het centrum weet ik niet. Ik woonde toen maar een paar kilometer van het St Jacobsplein.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2019, 00:57   #32
coro
Parlementslid
 
Geregistreerd: 31 juli 2014
Berichten: 1.568
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Enkele jaren geleden ben ik er eens naartoe gegaan op uitnodiging (met aandrang) van een vriendin van mijn vrouw. Toen was er nog geen "mobiliteitsplan". Ik was echt opgelucht wanneer we daar 's avonds weer weg konden. Daar krijgen ze mij met geen stokken meer naartoe. Véél te veel lawaai uit "woofers" en consoorten, geschreeuw en Gents gekakel en bovendien hinderlijk gedrang van zweterige lijven. Ik kan gewoon niet begrijpen waarom ze dat geklooi dan nog eens willen rekken over zomaar eventjes tien dagen. Mocht ik in hartje Gent wonen dan zou zelfs drie dagen voor mij teveel zijn.
Idem hier! Nooit meer!
coro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2019, 06:45   #33
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Enkele jaren geleden ben ik er eens naartoe gegaan op uitnodiging (met aandrang) van een vriendin van mijn vrouw. Toen was er nog geen "mobiliteitsplan". Ik was echt opgelucht wanneer we daar 's avonds weer weg konden. Daar krijgen ze mij met geen stokken meer naartoe. Véél te veel lawaai uit "woofers" en consoorten, geschreeuw en Gents gekakel en bovendien hinderlijk gedrang van zweterige lijven. Ik kan gewoon niet begrijpen waarom ze dat geklooi dan nog eens willen rekken over zomaar eventjes tien dagen. Mocht ik in hartje Gent wonen dan zou zelfs drie dagen voor mij teveel zijn.
Die Gentse fieste zijn inderdaad altijd al zwaar overroepen.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2019, 09:13   #34
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.945
Standaard

Dit is de schuldige (vertrouw geen mannen met baarden):

https://www.youtube.com/watch?v=dgqm-da4gmw
__________________
Ben ik ‘uw volk’?
https://forum.politics.be/showpost.p...9&postcount=10
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2019, 09:26   #35
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.580
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Helaba dat is wel in Willebroek hé....
Is er daar ook zo eentje in Willebroek waar je uw vering met teistert en met laag profiel banden is dat helemaal een ramp dat soort van slechte bruggen.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2019, 11:12   #36
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door coro Bekijk bericht
Idem hier! Nooit meer!
Kan ik begrijpen. Het motto hoe meer zielen hoe meer vreugd is ook niet aan mij besteed. Ik ben voorstander van zo weinig mogelijk zielen.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2019, 11:27   #37
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.410
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Gentse feesten draaien uit op een financiële ramp bij gebrek aan volk.
Nooit eerder meegemaakt.

Men steekt het op de warmte.
De wegblijvers steken het op het mobiliteitsplan en onophoudelijke boeten die ze al gehad hadden hierdoor. Te dure en bijna niet te bereiken parkings.
En verder alles te duur ook.

Groot verschil met Spanje waar het wel vol loopt in nog meer warmte maar wel alles te bereiken valt en betaalbaar is.

Men zal eens goed moeten nadenken over dat mobiliteitsplan.
Ik was er blij mee, kon spijts de dwangborden FIETSERS AFSTAPPEN net zoals blijkbaar de meeste andere fietsers van west naar oost rijden zonder een halfuur te verliezen (door tevoet of rondrijden).
Gisteren vrijdag, koeler, was er wat meer volk, maar tja, dat is elke vrijdag zo, hoeft niet door het weer toen anders te zijn geweest.
Weinig "Gezag" gezien ook, in tegenstelling tot eerdere jaren, die hebben wsl order gekregen zich wat weg te steken wat ze, als Staatspersoneel uiteraard geen 2 keer gezegd hoefden te worden.
De meeste wegblokkades waren be'mand' door 1 "privé" (nvdr ...)
Enkel op Sint Michielshelling en naar 't Zuid toe heb ik enkele keren een agent gezien, moeilijk te herkennen maar dat kan door tweer zijn geweest.
Eén uitzondering gisteren, net zoals vorige jaren een "linie" agenten die de hele straat breed wandelden om 100 m verder al ergens verdwenen te zijn.

Dat mobiliteitsplan, je kan toch niet verwachten dat "Gezag" haar daden zal ongedaan maken? Vergeet dat maar. Commies gaan door tot bitter eind (nvdr OF hun pensioen enkele generaties later, als bittere eindes zich hebben gesteld, als geen levende nog de daders kent en niemand meer op zijn gezicht valt)
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2019, 11:32   #38
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.410
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Ik heb geweten dat ze nog een creative oplossing boden dmv riksjas in te schakelen. Hoe ver die precies mochten gaan van het centrum weet ik niet. Ik woonde toen maar een paar kilometer van het St Jacobsplein.
Er rijdt of rijden nu heel tjaar door wandelbusje(s) aan de snelheid van de wandelaar. Soms zag ik er iemand inzitten. Vrij raar iets, je bent niet sneller dan tevoet (zelfs trager), je zit in een hondekot, met soms grote lange tweestel bussen net voor en achter je, dus niet bepaald op 't gemak stellende.
De chauffeur(s) heeft (hebben) wel een tof jobke natuurlijk haha.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2019, 11:50   #39
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Kan ik begrijpen. Het motto hoe meer zielen hoe meer vreugd is ook niet aan mij besteed. Ik ben voorstander van zo weinig mogelijk zielen.
Voila! Geen promiscuiteiten!
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2019, 15:17   #40
Paddenstoel
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 25 juli 2014
Berichten: 610
Standaard

Men wou de Gentse feesten terug aan de Gentenaar geven omdat het te groot geworden is.
Wel, men krijgt de Gentse feesten terug voor de Gentenaar: die staat er niet om te springen. Het is inderdaad te heet.

In Brugge overigens ook nog amper toerisme.

Mijn indruk is eerder dat de massa tegenwoordig minstens 4 reizen per jaar maakt. We zijn te rijk en te decadent geworden voor de Gentse feesten.

- 2 weken tijdens de zomervakantie waarvan een echte ver weg vakantie type die vroeger enkel gebeurde door de elite type Zuid-Amerika, V.S., Thailand, Bali, Ecuador, ...
hoe gekker en exotischer en hoe meer "unieke" selfies te maken: hoe liever
- Turkije, Spanje of Frankrijk voorbehouden voor het najaar of het voorjaar (goedkoper en ook minder druk)
- enkele citytrips in voor- of najaar

Weer is bovendien onvoorspelbaar geworden.
Velen zijn in de zomer vorig jaar niet buiten kunnen komen op hun vakantiebestemming: te warm, te koud of te nat. En niet te vergeten: massale toename vluchtelingen. Dit geldt voor Zuid-Europa.

Verleden jaar ben ik zelf voor het eerst in 15 jaar nog eens het vliegtuig ingestapt met bestemming Andalusië. In die periode zou het normaal een zachte 20-25°C moeten zijn. In elk geval zonnig. We kregen hevige en koude winden bij 15-18°C. Geen strand- of zwembadweer dus.

Of wordt men zich bewust van de ecologische voetafdruk?

Ik denk het niet gezien er nog nooit zoveel vliegtuigen de lucht ingingen als enkele dagen geleden, maar liefst 250 000.

En dan heb je nog de festivals? Denk dat de gentse feesten als onvoldoende uniek wordt beleefd.
A propos, is er het nog iemand opgevallen dat het nergens zo stinkt als in Gent? Niet enkel de riool laat zich opvallen, ook de inwoners lijken het niet te nauw te nemen met persoonlijke hygiëne. Ooit op stap geweest, de geur die in dancings en café's hing was nauwelijks te harden.

Laatst gewijzigd door Paddenstoel : 27 juli 2019 om 15:23.
Paddenstoel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:10.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be