Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Israëlisch-Palestijns conflict
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Israëlisch-Palestijns conflict Oktober 2023 was het begin van een nieuw conflict. Hamas strijders vielen Israël binnen waarop het Israëlische leger reageerde met bombardementen. Alle discussies over dit conflict en het verdere verloop ervan, horen thuis in dit (sub)forum.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 augustus 2018, 16:09   #3801
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.290
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
En waarom vind u dat in dit geval een goede zaak ?
Heeft Pandareus dat ergens geschreven?

U hebt echt een probleem met uw wensen en de realiteit van elkaar te scheiden nietwaar?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2018, 16:41   #3802
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.765
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
De reden voor de blokkade maakt het nog geen rechtvaardige zaak .
De reden voor de blokkade was de vijandigheden van de Palestijnen die uit hun bezetting voorkwam te stoppen.
Bezetting is hier de grootste misdaad "the supreme international crime"

Het collectief straffen van 1,8 miljoen mensen valt niet te rechtvaardigen, aangezien er andere opties waren.
Welke bezetting?

Israël trok zich in 2005 terug uit Gaza en droeg de macht over aan de PA.

De blokkade is het gevolg van de fratsen van Hamas in 2007.

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 20 augustus 2018 om 16:43.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2018, 17:28   #3803
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Welke bezetting?

Israël trok zich in 2005 terug uit Gaza en droeg de macht over aan de PA.

De blokkade is het gevolg van de fratsen van Hamas in 2007.
Het is hopeloos, hij zit in zijn tredmolen en blijft doorhollen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2018, 19:43   #3804
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.290
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
De leiders interesseren mij niet , en in die andere landen zien we geen bezetting of soortgelijke toestanden om te kunnen vergelijken.
En als we dan toch naar die andere landen kijken dan zal u zien dat het staatsgeweld plotseling wel massaal wordt afgekeurd hier.
Waarom was dit antwoordt te verwachten van u? Het komt u niet uit dat er voorbeelden uit de werkelijkheid uw droomwereld aan diggelen slaan, dus gaat u als als een kleuter de vingers in de oren steken en wild brullen en rondschoppen.
Citaat:
So , what ?
Misschien is het voorbeeld een reden waarom de Gazanen geen machtige vrienden vinden die hen openlijk willen steunen.
Staten en hun leiding hebben namelijk een langer gevoel voor geschiedenis dan u, als 1dagsvlieg.
Citaat:
De gazanen doen niet anders dan dat d.m.v. protesten en dat hamas geldschieters heeft is totaal niets bijzonders of iets dat een rol van belang speelt.
Blijkbaar protesteren "ze" dan voornamelijk langs de niet bestaande grens met Israël, waar ze dan per duizenden worden afgemaakt met illegale kogels en gifgas.
Citaat:
De kletspraat over de financiën van hamas is onderdeel van de "hamas demonisatie " campagne met als doel hen volledig verantwoordelijk te maken voor alle leed. Een belachelijk idee , omdat Israël de bezettingsmacht is en dus de hoogste macht .
Belegeringsmacht, blokkeerders, maar niet bezetters.
En om Hamas te demoniseren is niet veel moeite nodig hoor, ze regelen dat zelf wel.
https://www.youtube.com/watch?v=AvZyYxAB4jk
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2018, 11:08   #3805
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.689
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Waarom was dit antwoordt te verwachten van u? Het komt u niet uit dat er voorbeelden uit de werkelijkheid uw droomwereld aan diggelen slaan, dus gaat u als als een kleuter de vingers in de oren steken en wild brullen en rondschoppen.
Een nogal hysterische interpretatie van wat ik schreef

Citaat:
Misschien is het voorbeeld een reden waarom de Gazanen geen machtige vrienden vinden die hen openlijk willen steunen.
Staten en hun leiding hebben namelijk een langer gevoel voor geschiedenis dan u, als 1dagsvlieg.
Genoeg staten die wel openlijke steun geven
door bv de Palestijnse staat te erkennen.
Er is helemaal geen gebrek aan openlijke steun aan de Palestijnen ,
ze keuren massaal pro- palestijnse resoluties goed .
De machtigste staat ter wereld zorgt er echter voor dat dit zich niet vertaalt
in concrete actie tegen Israel.
De geschiedenis is van belang om de situatie zoals die nu is te begrijpen niet
om op basis daarvan te oordelen. Het overhevelen van mogelijke schuld uit
het verleden naar het heden is typisch iets van Israel en u . En de veel
recentere aanvallen op Gaza en de wantoestanden in de Westbank , moeten
we maar vergeten.

Citaat:
Blijkbaar protesteren "ze" dan voornamelijk langs de niet bestaande grens met Israël, waar ze dan per duizenden worden afgemaakt met illegale kogels en gifgas.
Het is een niet erkende door Israel verzonnen grens.
En het waren duizenden gewonden en ongeveer 150 doden. En niemand
claimt dat er gifgas gebruikt is. Het op die manier optreden tegen
demonstranten is typerend voor dictaturen en prehistorische regimes ,
waarbij het altijd zogenaamd noodzakelijk was om op die manier op te
treden "om de burgers te beschermen"
Citaat:
Belegeringsmacht, blokkeerders, maar niet bezetters.
Volgens u en Israel , voor de rest van de wereld is het wel een bezetting, en dat valt ook
prima te onderbouwen.
Citaat:
En om Hamas te demoniseren is niet veel moeite nodig hoor, ze regelen dat zelf wel.
https://www.youtube.com/watch?v=AvZyYxAB4jk
Toch doen ze er in Israel veel moeite voor.
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2018, 12:39   #3806
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht

Het is een niet erkende door Israel verzonnen grens.
Je hebt dit al meerdere keren geschreven. Op wat baseer je die aanname ? De grens met gaza bestaat al sinds de creatie van Israël door de UN. Behalve de 31 landen in de wereld die Israël niet erkennen als staat is er toch niemand die de grens Israël - Gaza in vraag stelt ?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2018, 14:11   #3807
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.290
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Een nogal hysterische interpretatie van wat ik schreef
Uw hysterie.

Citaat:
Genoeg staten die wel openlijke steun geven door bv de Palestijnse staat te erkennen.
Er is helemaal geen gebrek aan openlijke steun aan de Palestijnen , ze keuren massaal pro- palestijnse resoluties goed .
En ligt door al die steun 1 meter riolering meer? Smokkeltunnels per kilometer, dat wel.
Citaat:
De machtigste staat ter wereld zorgt er echter voor dat dit zich niet vertaalt in concrete actie tegen Israel.
Dus, al de aanslagen op Israëli burgers zijn geen actie?
Citaat:
De geschiedenis is van belang om de situatie zoals die nu is te begrijpen niet om op basis daarvan te oordelen.
Maar als de conclusies op basis van historische feiten u niet uitkomen is die geschiedenis niet relevant meer.
Citaat:
Het overhevelen van mogelijke schuld uit het verleden naar het heden is typisch iets van Israel en u .
Mijn "acties" hebben nog geen palestijn, noch Israëli geschaad.
Citaat:
En de veel recentere aanvallen op Gaza en de wantoestanden in de Westbank , moeten we maar vergeten.
Waar schrijf ik dat ergens? Integendeel, ik heb al verschillende keren geschreven dat de kolonisatie van de Westelijke Jordaanoever een smerig spel is.
Citaat:
Het is een niet erkende door Israel verzonnen grens.
Is die verzonnen grens dan onbestaande? Ik zou durven beweren dat die nogal hard aanwezig is.
Citaat:
En het waren duizenden gewonden en ongeveer 150 doden. En niemand claimt dat er gifgas gebruikt is.
Oh, slechts 150 doden? Ik dacht over de loop van de jaren heen dat het hele genocide was. En, ik weet heel zeker dat er strijdgassen zijn gebruikt
Citaat:
Het op die manier optreden tegen demonstranten is typerend voor dictaturen en prehistorische regimes ,waarbij het altijd zogenaamd noodzakelijk was om op die manier op te treden "om de burgers te beschermen"
Ik ga de vraag nogmaals stellen. Wat zou er gebeuren indien de Israëli soldaten die fictieve grens niet meer zouden"handhaven" en de Gazanen vrije in- en uitloop in Israël zouden hebben?
Citaat:
Volgens u en Israel , voor de rest van de wereld is het wel een bezetting, en dat valt ook prima te onderbouwen.
Mijn "mening" is gebaseerd op een woordenboek en een opeenstapeling van feiten. Wat Israël ervan maakt is een ander verhaal.
En wat een hoop volk dat met moeite goed is om van eten stront te maken, ervan vindt, dat kan aan mijn anus oxideren. Dat U eentje van het type bent "als iedereen van de brug springt, ik ook" is al langer duidelijk.
Citaat:
Toch doen ze er in Israel veel moeite voor.
Met het weergeven van feiten.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2018, 22:10   #3808
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.689
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht

Ik heb al uitgelegd hoe dat komt
En ligt door al die steun 1 meter riolering meer? Smokkeltunnels per kilometer, dat wel.
Nee want die zijn weer platgebombardeerd door Israel zoals met heel veel belangrijke zaken het geval is.

Citaat:
Dus, al de aanslagen op Israëli burgers zijn geen actie?
We spraken over steun vanuit het buitenland

Citaat:
Maar als de conclusies op basis van historische feiten u niet uitkomen is die geschiedenis niet relevant meer.
niet relevant als het gaat om mensenrechten, totaal niet.

Citaat:
Mijn "acties" hebben nog geen palestijn, noch Israëli geschaad.
Waar schrijf ik dat ergens? Integendeel, ik heb al verschillende keren geschreven dat de kolonisatie van de Westelijke Jordaanoever een smerig spel is.
en dezelfde smerige spelers gaan ook over Gaza

Citaat:
Is die verzonnen grens dan onbestaande? Ik zou durven beweren dat die nogal hard aanwezig is.
Dat hangt volledig af van de definitie van "grens"

Citaat:
Oh, slechts 150 doden? Ik dacht over de loop van de jaren heen dat het hele genocide was.
Dat heb ik niet beweert, ik had het bovendien alleen over de recente protesten
Citaat:
Ik ga de vraag nogmaals stellen. Wat zou er gebeuren indien de Israëli soldaten die fictieve grens niet meer zouden"handhaven" en de Gazanen vrije in- en uitloop in Israël zouden hebben?
Ik heb geen glazen bol , maar het handhaven van hekken muren om een bevolking buiten te sluiten, is een zwakte bod , het onvermogen een probleem te lijf te gaan met andere middelen. Voor de Palestijnen zou freedom of movement een zegen zijn, dat zeker.

Citaat:
Mijn "mening" is gebaseerd op een woordenboek en een opeenstapeling van feiten. Wat Israël ervan maakt is een ander verhaal.
uw feiten komen van van Israel en zijn onbetrouwbaar. Voor de rest komt u steeds bepaalde constateringen doen die we allemaal al kennen.
Citaat:
En wat een hoop volk dat met moeite goed is om van eten stront te maken, ervan vindt, dat kan aan mijn anus oxideren.
Waarom dan deze discussies voeren ??

Citaat:
Dat U eentje van het type bent "als iedereen van de brug springt, ik ook" is al langer duidelijk.
U claimt dat er geen sterke vrienden zijn die palestijnen openlijk steunen. Dat is onjuist en is bovendien zeker niet bepalend voor mijn mening.

Citaat:
Met het weergeven van feiten.
Uw feiten worden steeds afgewisseld met een sterk moreel oordeel . muzels dit muzels dat en dergelijke
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2018, 22:39   #3809
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.290
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Nee want die zijn weer platgebombardeerd door Israel zoals met heel veel belangrijke zaken het geval is.
Citaat:
We spraken over steun vanuit het buitenland
Als ik U zo hoor zitten er 2 miljoen Gazanen tenmidden van puinhopen, smokkeltunnels en culturele centra.

En hoe kunnen de Vrijheidsstrijders hun acties blijven uitvoeren? Als ik uw betoog volg.In Gaza staat er geen steen meer op een andere steen, is er niks import van nuttige goederen, laat staan wapens, en betaald Hamas de nabestaande van martelaren met betonpuin.
Citaat:
niet relevant als het gaat om mensenrechten, totaal niet.
Niet relevant omdat het u niet uitkomt zeker.
Citaat:
en dezelfde smerige spelers gaan ook over Gaza.
Dat hangt volledig af van de definitie van "grens"
Klopt. Maar binnen Gaza is het aan de Gazanen om de boel in orde te maken. Er is geen Israëli soldaat, agent of ambtenaar actief binnen de door Israël gestelde (voor U fictieve) Gazagrens.
Tot nu toe steekt een hoop volk binnen Gaza meer tijd in het irriteren van Israël dan in het vegen voor eigen deur.
Citaat:
Dat heb ik niet beweert, ik had het bovendien alleen over de recente protesten
Dan blijft mijn punt dat Israël strijdgassen gebruikt tegen protesteerders staan.
Citaat:
Ik heb geen glazen bol , maar het handhaven van hekken muren om een bevolking buiten te sluiten, is een zwakte bod , het onvermogen een probleem te lijf te gaan met andere middelen. Voor de Palestijnen zou freedom of movement een zegen zijn, dat zeker.
Om hun fratsen van voor de blokkade met nog meer haat en venijn te kunnen uitvoeren?
Citaat:
uw feiten komen van van Israel en zijn onbetrouwbaar. Voor de rest komt u steeds bepaalde constateringen doen die we allemaal al kennen.
En uw feiten en constateringen komen uit onafhankelijke bronnen die totaal en volledig neutraal zijn.
Ik gebruik meestal links naar Wikipedia, omdat die het meest neutraal zijn. Dat Pandareus vooral nieuwsgaring doet vanuit Israëli bronnen is een ander verhaal.
Citaat:
Waarom dan deze discussies voeren ??
Omdat ik het leuk vind?
Citaat:
U claimt dat er geen sterke vrienden zijn die palestijnen openlijk steunen. Dat is onjuist en is bovendien zeker niet bepalend voor mijn mening.
Dus, de Palestijnen hebben wel machtige vrienden die een tegengewicht kunnen bieden aan Israël en vriendjes?
Dan is de vraag, waarom worden de Palestijnen in alle buurlanden van Israël bekeken als 3derangsburgers?
Citaat:
Uw feiten worden steeds afgewisseld met een sterk moreel oordeel . muzels dit muzels dat en dergelijke
Begin jij nu ook al met me een moraal toe te wijzen?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2018, 01:10   #3810
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.689
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Je hebt dit al meerdere keren geschreven. Op wat baseer je die aanname ? De grens met gaza bestaat al sinds de creatie van Israël door de UN. Behalve de 31 landen in de wereld die Israël niet erkennen als staat is er toch niemand die de grens Israël - Gaza in vraag stelt ?
Kijk op de wereldkaart en u ziet een stippellijn tussen Gaza en Israel in plaats van een doorgetrokken lijn. Er is geen grens tussen 2 souvereine staten.
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2018, 05:44   #3811
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.290
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Kijk op de wereldkaart en u ziet een stippellijn tussen Gaza en Israel in plaats van een doorgetrokken lijn. Er is geen grens tussen 2 souvereine staten.
En hoe fictief is die stippellijngrens voor, bijvoorbeeld, een Gazaan die een pizzaria wil bezoeken in Jeruzalem?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.

Laatst gewijzigd door maddox : 23 augustus 2018 om 05:45.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2018, 06:22   #3812
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht


Ik heb geen glazen bol , maar het handhaven van hekken muren om een bevolking buiten te sluiten, is een zwakte bod , het onvermogen een probleem te lijf te gaan met andere middelen. Voor de Palestijnen zou freedom of movement een zegen zijn, dat zeker.
Het is volkomen utopisch om te denken dat er ooit nog toelating zal gegeven worden aan gazanen om israëlisch grondgebied te betreden. De freedom of movement zal moeten richting egypte gaan. Trouwens, de lopende onderhandelingen via egypte en de UN gaan in die richting.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2018, 11:44   #3813
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.689
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
En hoe fictief is die stippellijngrens voor, bijvoorbeeld, een Gazaan die een pizzaria wil bezoeken in Jeruzalem?
Dat is een ander verhaal als de legitimiteit van een grens. Israel pretendeert dat het een gewone grens is.
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”

Laatst gewijzigd door atmosphere : 24 augustus 2018 om 11:45.
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2018, 12:12   #3814
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Dat is een ander verhaal als de legitimiteit van een grens. Israel pretendeert dat het een gewone grens is.
Dat is het ook.
Dit is de kaart van israël, 1948 en direct na de oorlog met de arabische naties. Daar zie je duidelijk dat het gebied Gaza bij de eyptenaren bleef, wat overigens logisch was.



Wat anders kan het zijn dan een grens ? Tot daar loopt israël.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2018, 12:27   #3815
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.689
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Als ik U zo hoor zitten er 2 miljoen Gazanen tenmidden van puinhopen, smokkeltunnels en culturele centra.
Dat laatste heeft u zelf verzonnen en de smokkeltunnels / de tunnel economie bestaat niet meer.
Citaat:
En hoe kunnen de Vrijheidsstrijders hun acties blijven uitvoeren? Als ik uw betoog volg.In Gaza staat er geen steen meer op een andere steen, is er niks import van nuttige goederen, laat staan wapens, en betaald Hamas de nabestaande van martelaren met betonpuin.
De acties van vrijheidsstrijders zijn zeer beperkt ! en zeer low budget. conform de zeer beperkte instroom van goederen

Citaat:
Niet relevant omdat het u niet uitkomt zeker.
nee , omdat het doorschuiven van vermeende schuld op de volgende generaties totaal idioot is.

Klopt. Maar binnen Gaza is het aan de Gazanen om de boel in orde te maken. Er is geen Israëli soldaat, agent of ambtenaar actief binnen de door Israël gestelde (voor U fictieve) Gazagrens.
Tot nu toe steekt een hoop volk binnen Gaza meer tijd in het irriteren van Israël dan in het vegen voor eigen deur.[/quote] Het idee dat gazanen de boel in Gaza in orde kunnen maken is niet juist. Het maakt niets uit dat er geen Israelische ambtenaar of militair aanwezig is, ze kunnen hetzelfde by remote control doen. En dat doen ze ook. Er valt niets in orde te maken voor de Gazanen , en precies daarom ook is gaza nog altijd bezet. Ze kunnen hun eigen lot niet bepalen , vraag het aan de ondernemers in Gaza, die werkelijk alles al geprobeerd hebben. Het barst van de door een overheid opgelegde beperkingen en regels, en dat al zo lang. Deze ultieme vrijheidsbeperking
zorgt voor woede en wanhoop. Dat is de dagelijkse realiteit in Gaza.

Velen zien dit niet in en daarom gaat men proberen de aandacht van de
internationale gemeenschap proberen te trekken met bijvoorbeeld de
voornamelijk vreedzame protesten.

Citaat:
Om hun fratsen van voor de blokkade met nog meer haat en venijn te kunnen uitvoeren?
Toen werden ze ook al bezet , dus die fratsen waren daar een logische reactie op.

Citaat:
En uw feiten en constateringen komen uit onafhankelijke bronnen die totaal en volledig neutraal zijn.
Ik gebruik meestal links naar Wikipedia, omdat die het meest neutraal zijn. Dat Pandareus vooral nieuwsgaring doet vanuit Israëli bronnen is een ander verhaal.
Ik probeer inderdaad bronnen te geven die zo neutraal mogelijk zijn, en dus geen hamas websites zal linken.

Citaat:
Dus, de Palestijnen hebben wel machtige vrienden die een tegengewicht kunnen bieden aan Israël en vriendjes?
Nee, dat hebben ze niet.
Citaat:
Dan is de vraag, waarom worden de Palestijnen in alle buurlanden van Israël bekeken als 3derangsburgers?
Zo worden ze bekeken door regeringen van landen rondom Israël , niet door de bevolking. Daar is alleen in Israel sprake van.

Citaat:
Begin jij nu ook al met me een moraal toe te wijzen?
Dat is juist.
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2018, 13:01   #3816
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.290
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Dat laatste heeft u zelf verzonnen en de smokkeltunnels / de tunnel economie bestaat niet meer.
Dus, de Gazanen zitten op puinhopen.
Citaat:
De acties van vrijheidsstrijders zijn zeer beperkt ! en zeer low budget. conform de zeer beperkte instroom van goederen.
Het idee dat gazanen de boel in Gaza in orde kunnen maken is niet juist. Het maakt niets uit dat er geen Israelische ambtenaar of militair aanwezig is, ze kunnen hetzelfde by remote control doen. En dat doen ze ook. Er valt niets in orde te maken voor de Gazanen , en precies daarom ook is gaza nog altijd bezet. Ze kunnen hun eigen lot niet bepalen , vraag het aan de ondernemers in Gaza, die werkelijk alles al geprobeerd hebben. Het barst van de door een overheid opgelegde beperkingen en regels, en dat al zo lang. Deze ultieme vrijheidsbeperking
zorgt voor woede en wanhoop. Dat is de dagelijkse realiteit in Gaza.
Ergo, de blokkade doet prima wat Israël wil; Geen ontploffende bussen, Pizzaria's enzoverder in Israël meer.
Citaat:
nee , omdat het doorschuiven van vermeende schuld op de volgende generaties totaal idioot is.
Welke vermeende schuld?
Citaat:
Velen zien dit niet in en daarom gaat men proberen de aandacht van de internationale gemeenschap proberen te trekken met bijvoorbeeld de voornamelijk vreedzame protesten.
De enige reden waarom de protesten vreedzaam zijn is de blokkade, het gebrek aan middelen om iets anders te doen. Als de vrijheidsstrijers 1 kogel hebben, proberen ze die te gebruiken. En soms "met succes". Vraag dat maar aan Aviv Levi. Wat weer een paar ton bommen op de Gazanen (onschuldige burgers en vrijheidsstrijders) hun hoofd kost.
Citaat:
Toen werden ze ook al bezet , dus die fratsen waren daar een logische reactie op.
Kip en ei weer he.
Citaat:
Ik probeer inderdaad bronnen te geven die zo neutraal mogelijk zijn, en dus geen hamas websites zal linken.
Maar zelfs Al Jazeera is u te Israël gezind.
Citaat:
Nee, dat hebben ze niet.
Dank u om dat duidelijk te maken. Ik had niet de indruk dat u dat doorhad.
Citaat:
Zo worden ze bekeken door regeringen van landen rondom Israël , niet door de bevolking. Daar is alleen in Israel sprake van.
Gratuite bewering. Ik beweer dat de Palestijnen de zigueners van het Midden oosten zijn. Nergens welkom. En ik heb dan de "regeringen" van die landen die me gelijk geven. Maar natuurlijk, "de burgers" daar hebben toch geen kloten te vertellen.
Citaat:
Dat is juist.
En dat is fout.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.

Laatst gewijzigd door maddox : 24 augustus 2018 om 13:09.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2018, 22:12   #3817
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.443
Standaard

https://www.hln.be/nieuws/buitenland...jnen~adf31d69/

Dat is nog eens een kerel die Trump Geen geld voor terroristen

Laatst gewijzigd door Skobelev : 24 augustus 2018 om 22:13.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2018, 16:02   #3818
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.689
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Dus, de Gazanen zitten op puinhopen.

Ergo, de blokkade doet prima wat Israël wil
en daar draait het alleen om ? Kennelijk willen ze dat het conflict blijft voortduren totdat het een keer goed in hun nadeel uitpakt !
Het huidige beleid is een domme rechtse korte termijn visie.
Citaat:
Welke vermeende schuld?
De schuld aan het zo maar aanvallen van Israel.

Citaat:
De enige reden waarom de protesten vreedzaam zijn is de blokkade, het gebrek aan middelen om iets anders te doen. Als de vrijheidsstrijers 1 kogel hebben, proberen ze die te gebruiken. En soms "met succes". Vraag dat maar aan Aviv Levi. Wat weer een paar ton bommen op de Gazanen (onschuldige burgers en vrijheidsstrijders) hun hoofd kost.
Natuurlijk proberen sommigen hun kogels te gebruiken tegen hun bezetter,
niet meer dan logisch. Gazanen worden gedwongen onderdanig te zijn met behulp van geweld. U noemt deze onderdrukking een succes, want het werkt, daar komt uw hele betoog steeds op neer . Zo lang Israel maar voordeel heeft , ongeacht het leed van miljoenen aan de andere kant. Ik zeg fuck die autoritaire liegende idioten in Israel , zij zijn niet meer waard dan Palestijnen. Ik keur dat af, of dat nu invloed heeft of niet is een andere discussie. Dit forum draait nu eenmaal om meningen.



Citaat:
Maar zelfs Al Jazeera is u te Israël gezind.
Hoezo?



Citaat:
Gratuite bewering. Ik beweer dat de Palestijnen de zigueners van het Midden oosten zijn. Nergens welkom. En ik heb dan de "regeringen" van die landen die me gelijk geven. Maar natuurlijk, "de burgers" daar hebben toch geen kloten te vertellen.
Alsof de Palestijnen bij andere landen aankloppen om naar binnen te mogen.
Het hele idee "ze zijn nergens welkom" is niet eens aan de orde, het bestaat alleen voor Israel , omdat zij er vanaf willen. Het is ook gelijk een manier om een volk te demoniseren / de indruk te wekken dat Palestijnen een uniek kwaadaardig soort mensen zijn, hetgeen weer een rechtvaardiging voor hun eigen daden geeft.
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2018, 16:03   #3819
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.689
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
https://www.hln.be/nieuws/buitenland...jnen~adf31d69/

Dat is nog eens een kerel die Trump Geen geld voor terroristen
Dus palestijnen zijn terroristen ? miljoenen terroristen?
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2018, 16:12   #3820
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.689
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Dat is het ook.
Dit is de kaart van israël, 1948 en direct na de oorlog met de arabische naties. Daar zie je duidelijk dat het gebied Gaza bij de eyptenaren bleef, wat overigens logisch was.



Wat anders kan het zijn dan een grens ? Tot daar loopt israël.
Gaza is nu onderdeel van de door Israel bezette gebieden , dat zegt genoeg.
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”

Laatst gewijzigd door atmosphere : 25 augustus 2018 om 16:15.
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:30.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be