Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 10 augustus 2018, 09:41   #1
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard Ook regels voor fietsers

Het wordt hoog tijd dat aan die far west toestanden met fietsers iets wordt gedaan. Onlangs was ik in Antwerpen en die fietsers kwamen daar van overal maar vooral van waar je het absoluut niet verwacht.Misschien dat autobestuurders uit Antwerpen daar meer mee vertrouwd zijn maar niet iedere automobilist is dat. Ik vond het een regelrecht ramp.
Die fietsers kunnen en mogen zich daar blijkbaar alles permitteren. Komt er nog eens bij dat ze meestal sneller rijden dan de auto's. Rem je net iets te laat voor ze slingeren ze je al vlug allerhande verwijten toe want zij zijn de allmachtigen op de weg en kunnen niks verkeerd doen.
De tijd dat een fietser 12 per uur rijdt is al lang gedaan. Ook die eenrichtingstraten waar plots zo'n would be Merckx aan 50 per uur invliegt tegenover de rij richting vind ik absurd. Hou als automobilist naast het verkeer maar eens al die tientallen verkeersbordjes in de gaten.Regels zouden moeten gelden en dezelfde zijn voor iedere verkeersdeelnemer. Het aantal ongevallen geven me geen ongelijk. Vind het opmerkelijk in een stad waar ze groen letterlijk uitspuwen. Of is die stad zo verdeeld dat iedere wijk zijn eigen regeltjes heeft ?
Ik vind Brussel een pak relaxter en logischer rijden.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180809_03656710

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 10 augustus 2018 om 09:45.
fred vanhove is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2018, 12:05   #2
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.233
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Dat werd eens tijd.

Het fietsersclubje gaat steigeren...

Laatst gewijzigd door Micele : 10 augustus 2018 om 12:05.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2018, 12:17   #3
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.001
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Het wordt hoog tijd dat aan die far west toestanden met fietsers iets wordt gedaan. Onlangs was ik in Antwerpen en die fietsers kwamen daar van overal maar vooral van waar je het absoluut niet verwacht.Misschien dat autobestuurders uit Antwerpen daar meer mee vertrouwd zijn maar niet iedere automobilist is dat. Ik vond het een regelrecht ramp.
Die fietsers kunnen en mogen zich daar blijkbaar alles permitteren. Komt er nog eens bij dat ze meestal sneller rijden dan de auto's. Rem je net iets te laat voor ze slingeren ze je al vlug allerhande verwijten toe want zij zijn de allmachtigen op de weg en kunnen niks verkeerd doen.
De tijd dat een fietser 12 per uur rijdt is al lang gedaan. Ook die eenrichtingstraten waar plots zo'n would be Merckx aan 50 per uur invliegt tegenover de rij richting vind ik absurd. Hou als automobilist naast het verkeer maar eens al die tientallen verkeersbordjes in de gaten.Regels zouden moeten gelden en dezelfde zijn voor iedere verkeersdeelnemer. Het aantal ongevallen geven me geen ongelijk. Vind het opmerkelijk in een stad waar ze groen letterlijk uitspuwen. Of is die stad zo verdeeld dat iedere wijk zijn eigen regeltjes heeft ?
Ik vind Brussel een pak relaxter en logischer rijden.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180809_03656710
Kom eens naar Leuven, daar ben je zelfs als voetganger niet veilig
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2018, 12:42   #4
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Kom eens naar Leuven, daar ben je zelfs als voetganger niet veilig
Ook al meegemaakt. Je parkeert je auto stapt uit en wil aanbellen als daar zo'n vliegende Tom Boonen aan 50 per uur je bijna wegmaait. Tussen de stoep en de huizen moet noodzakelijker wijs zo'n race fietspad lopen.

Een fietsbel lijkt tegenwoordig niet meer te bestaan.

Die fietsers van vandaag rijden zo snel dan ze niet echt meer kunnen worden aanzien als zwakke weggebruikers het zijn eerder de sterke weggebruikers geworden.
fred vanhove is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2018, 08:15   #5
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

De auto hoort niet thuis in de stad, dat is voornaamste oorzaak van conflicten. Dat ding neemt ontzettend veel plaats in op de weg, om te parkeren, is niet agiel of handig, vervoert doorgaan slechts een persoon, zorgt voor lawaai en vervuiling, verloedering, ...

Niet verwonderlijk dat u ook Brussel noemt als zijnde daar minder problemen, want Brussel is zowat het toppunt van auto-idiotie waarbij drukken verkeerwegen dwars door het centrum gaan. Daar de fiets nemen, is je eigen leven op het spel zetten.

Openbaar vervoer, fiets en te voet zijn de manieren om de mobiliteit in steden te organiseren.

Vele Belgen bekijken echter alles met hun auto-bril op en willen dit blijkbaar maar niet inzien.
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2018, 08:44   #6
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
De auto hoort niet thuis in de stad, dat is voornaamste oorzaak van conflicten. Dat ding neemt ontzettend veel plaats in op de weg, om te parkeren, is niet agiel of handig, vervoert doorgaan slechts een persoon, zorgt voor lawaai en vervuiling, verloedering, ...

Niet verwonderlijk dat u ook Brussel noemt als zijnde daar minder problemen, want Brussel is zowat het toppunt van auto-idiotie waarbij drukken verkeerwegen dwars door het centrum gaan. Daar de fiets nemen, is je eigen leven op het spel zetten.

Openbaar vervoer, fiets en te voet zijn de manieren om de mobiliteit in steden te organiseren.

Vele Belgen bekijken echter alles met hun auto-bril op en willen dit blijkbaar maar niet inzien.
Neemt niet weg dat veel fietsers de verkeersregels aan hun laarts lappen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2018, 08:56   #7
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Neemt niet weg dat veel fietsers de verkeersregels aan hun laarts lappen.
Klopt. Hun pakkans is dan ook veel minder groot.
fred vanhove is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2018, 09:14   #8
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.251
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
De auto hoort niet thuis in de stad, dat is
....
De auto hoort wel thuis in de stad.
Hij hoort daar niet alleen thuis, maar wel degelijk tesamen met andere vervoersmodi.

De fiets hoort ook thuis in de stad.
Meestal niet op de voetpaden ... bla bla ... maar wel degelijk tesamen met de andere vervoersmodi.


En inderdaad: naast automobielterroristen hebben we de laatste tijd ook zeer veel last van wielerterroristen. En dat zijn niet alleen amateurs-wielrenners, maar zelfs ook bomma's op hun elektrische fietsen.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2018, 10:34   #9
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.455
Exclamation

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Neemt niet weg dat veel fietsers de verkeersregels aan hun laarts lappen.
Absoluut zelfs , op voetpaden + aldaar in de verkeerde richting ,
fietsen in de verkeerde richting , zelfs waar ze maar in 1 richting mogen !!
Fietsen dwars op het voetpad parkeren , of meerdere tegen de winkelraam
en alzo bijna geen plaats laten voor voetgangers !!
En waar ik helemaal schijt van krijg:
bromfietsen op het voetpad , zelfs in een 1-richtingsstraat voor fietsers !!
Zijn ze letterlijk pissed off als je hen daarover aanspreekt !!
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2018, 15:33   #10
metten
Parlementslid
 
metten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juli 2006
Berichten: 1.779
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Het wordt hoog tijd dat aan die far west toestanden met fietsers iets wordt gedaan. Onlangs was ik in Antwerpen en die fietsers kwamen daar van overal maar vooral van waar je het absoluut niet verwacht.Misschien dat autobestuurders uit Antwerpen daar meer mee vertrouwd zijn maar niet iedere automobilist is dat. Ik vond het een regelrecht ramp.
Die fietsers kunnen en mogen zich daar blijkbaar alles permitteren. Komt er nog eens bij dat ze meestal sneller rijden dan de auto's. Rem je net iets te laat voor ze slingeren ze je al vlug allerhande verwijten toe want zij zijn de allmachtigen op de weg en kunnen niks verkeerd doen.
De tijd dat een fietser 12 per uur rijdt is al lang gedaan. Ook die eenrichtingstraten waar plots zo'n would be Merckx aan 50 per uur invliegt tegenover de rij richting vind ik absurd. Hou als automobilist naast het verkeer maar eens al die tientallen verkeersbordjes in de gaten.Regels zouden moeten gelden en dezelfde zijn voor iedere verkeersdeelnemer. Het aantal ongevallen geven me geen ongelijk. Vind het opmerkelijk in een stad waar ze groen letterlijk uitspuwen. Of is die stad zo verdeeld dat iedere wijk zijn eigen regeltjes heeft ?
Ik vind Brussel een pak relaxter en logischer rijden.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180809_03656710
Groene Van Besien geeft het goede voorbeeld!

https://atv.be/nieuws/commotie-rond-...ad-rijdt-53536
__________________
Wie zich zo dom weet te houden, dat de domme meent dat hij de verstandigste is, dat is de echte diplomaat."
Fliegende Blätter - Duits humoristisch weekblad (1844-1944)
In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991.
metten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2018, 20:45   #11
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Neemt niet weg dat veel fietsers de verkeersregels aan hun laarts lappen.
Hier hebben ze jaren lang steen en been geklaagd dat er geen fietspaden waren.
Nu zijn er fietspaden, en, en .... ze blijven op de baan rijden.

Ik kan best begrijpen dat het zwakke weggebruikers zijn, maar ook voor hen geldt het verkeersreglement.
Ik trek geen partij voor gelijk wie, want ik doe ook de 3.
Te voet, met de fiets, en met de wagen.
Gewoon elkaar wat respecteren in het verkeer, ook de 'spelregels' volgen, en 90% van de problemen zijn opgelost. En dat geldt voor de 3 partijen.
Maar dat is blijkbaar te moeilijk in ons landje....
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2018, 20:48   #12
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door metten Bekijk bericht
Groene Van Besien geeft het goede voorbeeld!
Zoals altijd...
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2018, 14:26   #13
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.633
Standaard

Volgens Kennis is het veilig fietsen in Antwerpen. Ook voor kinderen. Het is de linkse medemens die een sfeertje creëert.

Volgens mij heeft hij wat teveel mandaten aangenomen en leeft hij enkel nog in de papieren.



__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.

Laatst gewijzigd door Vlad : 17 augustus 2018 om 14:27.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:31.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be