Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 januari 2021, 00:19   #21
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.805
Standaard

Ik ken de affaire niet maar het lijkt me een kafka probleem. Best kindergeld systeem stoppen, het is toch een achterhaald concept om kinderen maken direct financieel te bevorderen. Maak dan hoge school en unief gratis, dat zou al een betere besteding zijn van het geld.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2021, 00:33   #22
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Ik ken de affaire niet maar het lijkt me een kafka probleem. Best kindergeld systeem stoppen, het is toch een achterhaald concept om kinderen maken direct financieel te bevorderen. Maak dan hoge school en unief gratis, dat zou al een betere besteding zijn van het geld.
Koppel kinderbijslag aan leerprestaties.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2021, 04:07   #23
Travis Bickle
Minister-President
 
Travis Bickle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2018
Berichten: 4.448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Eén analist zei vlakaf, na een TV-interview waarin Rutte één en ander toegaf, dat Rutte toen met handboeien uit de studio geleid had moeten worden, recht de combi in.
Ik denk dan spontaan aan Maggie De Block, Wouter Beke en andere mooie mensen aan de juiste kant van de geschiedenis.
__________________
“I don’t understand bus lanes. Why do poor people have to get to places quicker than I do?”

— Jeremy Clarkson
Travis Bickle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2021, 12:12   #24
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.100
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Ik ken de affaire niet maar het lijkt me een kafka probleem. Best kindergeld systeem stoppen, het is toch een achterhaald concept om kinderen maken direct financieel te bevorderen. Maak dan hoge school en unief gratis, dat zou al een betere besteding zijn van het geld.
Het gaat niet om kinderbijslag voor kinderen die naar school gaan maar om de betaling van de kinderopvang , voor dat de kinderen naar school kunnen gaan.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2021, 13:15   #25
siegfried1648
Provinciaal Gedeputeerde
 
siegfried1648's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2020
Berichten: 827
Standaard

Hoe een besnorde Bulgaar leidde tot de val van het kabinet

Een cameraploeg van Brandpunt reisde in 2013 naar Ivanski, in Bulgarije. Ze hebben in Ivanski ontdekt dat ze kunnen leven op kosten van Nederland. Met busladingen reizen ze naar Nederland, ze schrijven zich in als inwoner, openen met een vals huur?*contract een bankrekening en ontvangen vervolgens duizenden euro’s aan huur-, zorg- en kinder?*opvangtoeslag.

De ‘held’ van de ?*reportage is een Bulgaar met een hangsnor en twee oranje ING-bankkaarten. ‘Iedereen kent me als de pinautomaat’, pocht hij.

Nederland is geschokt. Dat mag nooit meer gebeuren. De Bulgarenfraude blijkt bovendien geen alleenstaand geval, schrijft De Standaard, terugblikkend. Er worden andere schandalen ?*boven gespit. Overleden Polen blijken ook steun te kunnen krijgen. In totaal zou 1,5 miljard euro afgeroomd worden.

De gebeten hond is Frans Weekers (VVD), staatssecretaris voor Financiën. Hij belooft op te treden. Hij kondigt aan dat de belastingdienst voortaan met ‘risicoprofielen’ zou werken. In de praktijk komt dat neer op het ?*etnisch profileren. Nederlanders met een vreemde naam zullen sneller uitgepikt worden voor controles.

En zo geschiedde. Tienduizenden gezinnen werden onder de voet gelopen, vooral landgenoten van buitenlandse afkomst. De fraudebestrijding was in feite discriminerend. Zeven jaar later valt het derde kabinet Rutte

https://www.welingelichtekringen.nl/...t-kabinet.html
siegfried1648 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2021, 13:52   #26
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door siegfried1648 Bekijk bericht
Hoe een besnorde Bulgaar leidde tot de val van het kabinet

Een cameraploeg van Brandpunt reisde in 2013 naar Ivanski, in Bulgarije. Ze hebben in Ivanski ontdekt dat ze kunnen leven op kosten van Nederland. Met busladingen reizen ze naar Nederland, ze schrijven zich in als inwoner, openen met een vals huur?*contract een bankrekening en ontvangen vervolgens duizenden euro’s aan huur-, zorg- en kinder?*opvangtoeslag.

De ‘held’ van de ?*reportage is een Bulgaar met een hangsnor en twee oranje ING-bankkaarten. ‘Iedereen kent me als de pinautomaat’, pocht hij.

Nederland is geschokt. Dat mag nooit meer gebeuren. De Bulgarenfraude blijkt bovendien geen alleenstaand geval, schrijft De Standaard, terugblikkend. Er worden andere schandalen ?*boven gespit. Overleden Polen blijken ook steun te kunnen krijgen. In totaal zou 1,5 miljard euro afgeroomd worden.

De gebeten hond is Frans Weekers (VVD), staatssecretaris voor Financiën. Hij belooft op te treden. Hij kondigt aan dat de belastingdienst voortaan met ‘risicoprofielen’ zou werken. In de praktijk komt dat neer op het ?*etnisch profileren. Nederlanders met een vreemde naam zullen sneller uitgepikt worden voor controles.

En zo geschiedde. Tienduizenden gezinnen werden onder de voet gelopen, vooral landgenoten van buitenlandse afkomst. De fraudebestrijding was in feite discriminerend. Zeven jaar later valt het derde kabinet Rutte

https://www.welingelichtekringen.nl/...t-kabinet.html
Wat is er dan verkeerd gelopen?

Het lijkt me logisch dat buitenlanders geviseerd worden bij die bepaalde misbruiken. Als een systeem zo moet worden gecontroleerd op misbruiken is het een slecht systeem, zoek dan iets simpeler die geen ruimte laat voor misbruiken.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2021, 14:30   #27
siegfried1648
Provinciaal Gedeputeerde
 
siegfried1648's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2020
Berichten: 827
Standaard

In NL hebben we ook gewoon veel te veel regeltjes. In contact met de belastingdienst en ook de gemeente praat je als burger in een conflictsituatie dan ook tegen een muur.
siegfried1648 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:48.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be