Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 januari 2019, 12:27   #1581
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.807
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Het hadden er nog veel minder kunnen zijn!
Geen enkel feit, geen enkel bewijsmateriaal steunt u in die hoop. Integendeel, kijk eens hoe'n soep het is in Noord Afrika en het Midden Oosten.
Citaat:
Het conflict beëindigen had nog veel meer opgeleverd.
Klopt, en dit is een soort van conflict dat niet eindigt omdat 1 partij hard genoeg Kumbaya gaat zingen.
Citaat:
Israël kiest er steeds voor het conflict te continueren omdat veiligheid voor de bevolking niet de enigste drijfveer voor hun beleid is .
Israël kiest voor een optie die het beste uitkomt voor de politieke leikers
Citaat:
Ideologie speelt ook een belangrijke rol.
Bij zowat elke partij betrokken in deze situatie.
Citaat:
Bovendien levert het beleid in totaal meer doden op , een slecht beleid dus.
Niet binnen Israël, en niet omdat de tegenpartij niet meer Israëli doden wil.
Citaat:
Wie het een goed beleid vind is een aardig gestoorde Israel freak , met een tunnelvisie.
Ik hoef het geen goed beleid te vinden, ik kan wel met gekende feiten aantonen dat het voor Israël werkt.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2019, 14:23   #1582
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.340
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Geen enkel feit, geen enkel bewijsmateriaal steunt u in die hoop. Integendeel, kijk eens hoe'n soep het is in Noord Afrika en het Midden Oosten.
De Palestijnen zijn de enigste in die regio's die bezet worden. Welke problemen heeft Israel met andere omringende landen ? Door welke andere landen worden zij aangevallen ?

Citaat:
Klopt, en dit is een soort van conflict dat niet eindigt omdat 1 partij hard genoeg Kumbaya gaat zingen.
Dat heeft er geen reet mee te maken , dit is gewoon een situatie van onderdrukking door middel van bezetting die zeker niet bijdraagt aan stabiliteit. geweld door Israel is aan de orde van de dag in de Palestijnse gebieden . Ik zie niet in waarom dit op de lange termijn goed zal zijn voor Israel. En ik hoop zeker op verbetering van de omstandigheden en het stoppen van crimineel beleid.

Citaat:
Israël kiest voor een optie die het beste uitkomt voor de politieke leikers
zonder na te denken over de gevolgen.



Citaat:
Niet binnen Israël, en niet omdat de tegenpartij niet meer Israëli doden wil.
Maar wel in de Palestijnse gebieden , ook dat is een feit .

Citaat:
Ik hoef het geen goed beleid te vinden, ik kan wel met gekende feiten aantonen dat het voor Israël werkt.
De discussie gaat helemaal niet over feiten die iedereen al lang weet.
U rechtvaardigt die feiten steeds, dat is iets heel anders als alleen feiten geven. Uw zogenaamde feiten over de Palestijnen zijn vooral kortzichtige propaganda.

Waarom zou deze discussie bovendien draaien om of het werkt voor Israel ?
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2019, 16:21   #1583
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Dat mag u eens verklaren.
U ziet geen verschil tussen walgelijk en WAL-GE-LIJK?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht

U hebt tot nu toe niet anders gedaan dan lege teksten zonder enige visie te posten,
Mijn visie is duidelijk. Ik heb een afkeer van uw wereldbeeld.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
en op de man spelen.
Dat heb ik niet gedaan. U wel trouwens. maar da's ok voor mij. Ik ga daar niet over janken.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Maar da's niet onbekend.

Ik denk dat er een hoop mensen akkoord gaan met dit schrijfsel.
Wow, een citaat van mij doormidden knippen, en er zo een andere betekenis aan geven. ge denkt dat ge zo een discussie kunt winnen?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht

Maar u vind woorden wel walgelijk.
ja, ik kan enkel op uw woorden afgaan hé..
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht

Weet wat u wil. ben ik nu extreem rechts, of ultra libertariër? Het zijn 2 visies die haaks op elkaar staan.
Nergens heb ik geschreven dat u extreem rechts ben.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht

Ik kan dit gemakkelijk samenvatten. Welkom in de 21ste eeuw.
En weer een afleidingsmaneuver.

Hebt u nooit zin om af en toe een open kaart te spelen en met open vizier een discussie aan te gaan?
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2019, 16:32   #1584
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.807
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
De Palestijnen zijn de enigste in die regio's die bezet worden.
De Koerden hebben geen problemen ofzo?
Citaat:
Welke problemen heeft Israel met andere omringende landen ? Door welke andere landen worden zij aangevallen ?
Welke landen kunnen nog moeilijk doen na een paar keer een ferm pak slaag gekregen te hebben, en nu eigenlijk in een spiraal van binnenlands geweld teloor te gaan.
  • Egypte. 3 keer ferm ingemaakt op het conventionele slagveld, de resultaten Arabische lente en de aanslagen op toeristen maken het een land in diepe mest van. Gelukkig dat de VS en Israël (niet zo)stiekem wat sponsoren.
  • Jordanië. Het voorbeeldland in die regio. Geen Arabische lente, stabiel bestuur en een deftige serie afspraken met Israël, na, u raad het al, ferme lappen op het slagveld gekregen te hebben.
  • Libanon. Het resultaat van een burgeroorlog en kweekvijver voor terreurgroepen maakt dat het als land van "de Riviera in de Levant" naar een semi derdewereldland is vervallen. Ja, en ook hier heeft Israël ferme klappen uitgedeeld bij elke aanval vanuit dit stukje wereld op Israël.
  • Syrië. Na de gefaalde poging Libanon als vazalstaatje in te palmen mogen ze het nu zelf ondergaan met de Iraanse en Russische steun... Israël aanvallen is ook hier telkens een pijnlijke affaire gebleken.
Citaat:
Dat heeft er geen reet mee te maken , dit is gewoon een situatie van onderdrukking door middel van bezetting die zeker niet bijdraagt aan stabiliteit.
Welke stabiele landen kent u in die regio?
Citaat:
Geweld door Israel is aan de orde van de dag in de Palestijnse gebieden . Ik zie niet in waarom dit op de lange termijn goed zal zijn voor Israel.
Ik ook niet, maar tot nader order werkt het wel voor Israël.
Citaat:
En ik hoop zeker op verbetering van de omstandigheden en het stoppen van crimineel beleid.
En daar bent u weer met Kumbaya zingen. (U mag hopen zoveel u wil, maar ik vrees dat je daar niets mee bereikt bij de keikoppen die elkaar liever de strot afbijten)
Citaat:
Maar wel in de Palestijnse gebieden , ook dat is een feit .
Dat ontkent niemand, maar het lijkt dan ook geen groot punt te zijn nietwaar.
Citaat:
De discussie gaat helemaal niet over feiten die iedereen al lang weet.
U rechtvaardigt die feiten steeds, dat is iets heel anders als alleen feiten geven. Uw zogenaamde feiten over de Palestijnen zijn vooral kortzichtige propaganda.
Ik rechtvaardig exact niets. Het beste dat ik ervan kan maken is dat Israël niet op de kop laat zeiken.
Citaat:
Waarom zou deze discussie bovendien draaien om of het werkt voor Israel ?
Omdat u telkens weer herhaald dat het niet werkt voor de Palestijnen en dat de vrijheidsstrijdende helden maar beter eens goed huishouden in Israël.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2019, 18:57   #1585
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.762
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
De Palestijnen zijn de enigste in die regio's die bezet worden. Welke problemen heeft Israel met andere omringende landen ? Door welke andere landen worden zij aangevallen ?

Dat heeft er geen reet mee te maken , dit is gewoon een situatie van onderdrukking door middel van bezetting die zeker niet bijdraagt aan stabiliteit. geweld door Israel is aan de orde van de dag in de Palestijnse gebieden . Ik zie niet in waarom dit op de lange termijn goed zal zijn voor Israel. En ik hoop zeker op verbetering van de omstandigheden en het stoppen van crimineel beleid.

zonder na te denken over de gevolgen.



Maar wel in de Palestijnse gebieden , ook dat is een feit .


De discussie gaat helemaal niet over feiten die iedereen al lang weet.
U rechtvaardigt die feiten steeds, dat is iets heel anders als alleen feiten geven. Uw zogenaamde feiten over de Palestijnen zijn vooral kortzichtige propaganda.

Waarom zou deze discussie bovendien draaien om of het werkt voor Israel ?
Sinds 2005 is er al heel traject geweestvanuit hellhole Gaza maar je kunt er toch niet naast kijken dat de publieke opinie van Israël zeer scherp naar rechts is opgeschoven ? En dat dit enkel en alleen maar omwille van het veiligheidsvraagstuk gaat ? Die kijken enkel naar feiten, en verwachten van hun verkozenen dat die daar naar handelen. Die weten ook dat 'vrede' met de buren enkel kan komen vanuit een machtspositie, en dat dat nooit iets met welke rechtvaardigheid dan ook zal te maken hebben.
De staat Israël, hoe klein ook in oppervlakte en bevolkingsaantal en hoe geografisch gehandicapt ze ook zijn in hun defensie mogelijkheden haalt haar eigen doelstellingen binnen door efficiëntie.
En dat efficiëntievraagstuk is louter eenzijdig, niemand behalve wat peacenicks uit de vredesbeweging bekijkt dat vanuit 2 richtingen. Net zoals Hamas maar met 1 ding bezig is en dat is diametraal het tegenovergestelde van wat Israël wil en eist voor zijn eigen territorium en bevolking.

Over het Hamas probleem praten in termen van rechtvaardigheid is volkomen steriel en zinloos, want de partijen die beslissen over wat er gaat gebeuren zijn daar zelfs niet eens mee bezig laat staan dat het hen zou interesseren.

Als IDF pleit bij Netanyahu om geen full scale invasie te doen om Hamas te elimineren doen ze dat heus niet omdat ze denken aan de paar duizend slachtoffers die dat zou veroorzaken in stedelijke gebieden. Ze doen dat enkel omdat er strategisch te weinig te winnen is om dat te doen.
Als Egypte gifgas in de smokkeltunnels naar gaza pompt, is dat niet omdat het lot van hun buren hun ook maar voor 1 millimeter interesseert maar enkel om hun eigen terroristen-probleem in de Sinai onder controle te krijgen (en vermoedelijk om het goede nabuurschap met Israël te onderhouden)

Laat toch aub die kinderlijke drang varen om een geostrategisch vraagstuk te willen benaderen met niet terzake doende noties als 'rechtvaardigheid'
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2019, 23:11   #1586
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.340
Standaard

Het naar rechts opschuiven van de politiek in Israel is een diep trieste zaak. Het beloofd weinig goeds. U vind dat geweldig , ik niet
U claimt dat ze enkel naar de feiten kijken , ik claim van niet. Zoals altijd , maar zeker nu worden dreigingen opgeblazen tot iets wat met de werkelijkheid weinig van doen heeft. Het zijn eerste klas warmongers , die er alles aan doen om grote conflicten in gang te zetten onder valse voorwendselen zoals in 2002 de speech ter promotie voor de invasie van Irak

https://www.youtube.com/watch?v=d_PDpwL8kuY
Waren dit de feiten?

Ik spreek zeker in termen van rechtvaardigheid , het betreft immers bijna 2 miljoen mensen alleen in Gaza al. U doet net of alleen hamas in Gaza woont.
Dat u een gewetenloze politiek steunt betekend niet dat rechtvaardigheid geen rol speelt.

U steund een crimineel beleid , en bevestigd steeds dat het een crimineel beleid is dat schijt heeft aan mensen . En omdat dit een feit is mogen we er geen kritiek op hebben. U verwacht bovendien dat Palestijnen het onrecht maar moeten aanvaarden , doen ze dat niet dat zijn het terroristen
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2019, 10:49   #1587
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.762
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Het naar rechts opschuiven van de politiek in Israel is een diep trieste zaak. Het beloofd weinig goeds. U vind dat geweldig , ik niet
Wat U en ik daarvan vinden maakt voor geen van de betrokken partijen iets uit. Dat de politiek verder naar rechts opschuift is geen oorzaak, maar een gevolg. Een steeds maar groeiend deel van de bevolking gelooft niet langer dat 'vrede' met Gaza mogelijk is en verwacht enkel nog dat de staat/overheid/leger zorgt voor materiële veiligheid. Die burgers verlaten hun vroegere keuze voor de arbeiderspartij en stemmen nu op partijen en figuren van wie ze weten dat die hun eisen rond veiligheid effectief zullen omzetten in beleid. Het huidige kabinet had al veel meer havikken dan in vroegere regeringen ooit het geval was. En de peilingen geven aan dat een verderzetting van het Netanyahu beleid zeer veel kans heeft.

Mijn idee is dat het kantelmoment er gekomen is met Olmert : die wou zover gaan met zijn land dat het op een uitverkoop leek, en toch bleven de raketten en aanslagen volgen. Sindsdien is er een massale shift naar rechts, omdat de burger weet dat die nooit gaan toegeven aan druk over de grens.

Citaat:
U claimt dat ze enkel naar de feiten kijken , ik claim van niet. Zoals altijd , maar zeker nu worden dreigingen opgeblazen tot iets wat met de werkelijkheid weinig van doen heeft.
Ik claim niets, ik stel vast.
Israël accepteert geen enkele aanval en retalieert systematisch. Geneuzel over de ernst van een dreiging speelt daarbij geen rol.
Er valt trouwens geen ernstige discussie te voeren of het gooien van granaten naar militairen die aan hun kant van de grens staan door als betogers vermomde Hamas operatives 'een dreiging' vormt...

Citaat:
Het zijn eerste klas warmongers , die er alles aan doen om grote conflicten in gang te zetten onder valse voorwendselen zoals in 2002 de speech ter promotie voor de invasie van Irak
totaal off topic.

En irrelevant ook nog : Israël heeft geen enkel voorwendsel nodig om zijn eigen grens met Gaza hermetisch te bewaken, verdedigen.

Citaat:
Ik spreek zeker in termen van rechtvaardigheid , het betreft immers bijna 2 miljoen mensen alleen in Gaza al. U doet net of alleen hamas in Gaza woont.
Ga je nu echt grossieren in intentieprocessen en me nog wat woorden in de mond leggen ook ?
Hamas is de enige autoriteit in Gaza, zij zijn het beleid. Zij beslissen wat er zal gebeuren en zij bepalen dus het lot van hun bevolking. Zij voeren de onderhandelingen met de UN, met Egypte, met Quatar. Niemand anders.
Citaat:
Dat u een gewetenloze politiek steunt betekend niet dat rechtvaardigheid geen rol speelt.

U steund een crimineel beleid , en bevestigd steeds dat het een crimineel beleid is dat schijt heeft aan mensen . En omdat dit een feit is mogen we er geen kritiek op hebben. U verwacht bovendien dat Palestijnen het onrecht maar moeten aanvaarden , doen ze dat niet dat zijn het terroristen
Ik stel vast dat de onderhandelingen draaien rond 1 thema : cash in ruil voor ceasefire. Rechtvaardigheid en geneuzel over gewetensvraagstukken komen daar helemaal niet aan te pas.

Ik stel vast dat alle betrokken partijen schijt hebben aan mensen. Egypte en Israël zijn bezig met veiligheid. (hun veiligheid) Quatar zoekt wat diplomatiek succes omdat ze zelf in conflict zitten met SA en de VAE. Jordanië kijkt de andere kant uit, en is blij dat hun probleem beperkt is tot hun grens met westbank en ze moeien zich niet met Gaza.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2019, 11:33   #1588
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.807
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Het naar rechts opschuiven van de politiek in Israel is een diep trieste zaak. Het beloofd weinig goeds. U vind dat geweldig , ik niet
Wat ik of pandareus geweldig vinden , dat kan u niet weten, tenzij we het zouden schrijven. Of bent u telepaat?
Citaat:
U claimt dat ze enkel naar de feiten kijken , ik claim van niet.
Da's duidelijk u werkt met gevoel, emotie, en ideologie. U vermijd feiten omdat ze in veel gevallen uw hele betoog gewoon in elkaar laten zakken als een te vroeg uit de oven gehaalde souflé.
Citaat:
Ik spreek zeker in termen van rechtvaardigheid , het betreft immers bijna 2 miljoen mensen alleen in Gaza al.
Die 8 miljoen Israëli tellen niet voor u, da's duidelijk.
Citaat:
U doet net of alleen hamas in Gaza woont.
Deze uitspraak is ondertussen ook al een paar keer afgeschoten. Het enige waar "we" duidelijk in zijn is dat Hamas de leiding over Gaza claimt, en de internationale gemeenschap dat blijkbaar accepteert.
Citaat:
Dat u een gewetenloze politiek steunt betekend niet dat rechtvaardigheid geen rol speelt.
Op internationaal en politiek vlak telt rechtvaardigheid alleen als excuus, een middel om sneeuwvlokjes warm te maken voor de gekozen zaak.
Citaat:
U steunt een crimineel beleid
Ah , stuur ik soms een paar €100 per maand richting Israël om Palestijnen op te blazen?
Citaat:
En omdat dit een feit is mogen we er geen kritiek op hebben.
Maar u mag kritiek hebben zoveel u wil. Verbied iemand u om hier te posten, of ergens in Brussel met Arafatsjaaltje te protesteren ten voordelen van "De Palestijn"?
Citaat:
U verwacht bovendien dat Palestijnen het onrecht maar moeten aanvaarden , doen ze dat niet dat zijn het terroristen.
Mensen zijn pas terroristen als ze ongericht of semigericht geweld gebruiken tegen willekeurige slachtoffers en burgerdoelwitten.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2019, 20:36   #1589
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.340
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Wat ik of pandareus geweldig vinden , dat kan u niet weten, tenzij we het zouden schrijven. Of bent u telepaat?
Hij heeft disproportioneel geweld door israel letterlijk toegejuicht, meerdere keren. Jullie verdedigen elke Israëlische gewelddadige actie , met minachting voor Palestijnen , dat druipt er vanaf

Citaat:
Da's duidelijk u werkt met gevoel, emotie, en ideologie. U vermijd feiten omdat ze in veel gevallen uw hele betoog gewoon in elkaar laten zakken als een te vroeg uit de oven gehaalde souflé.
Welke feiten spreekt u over ??
Citaat:
Die 8 miljoen Israëli tellen niet voor u, da's duidelijk.
Dat zegt u omdat u vind dat mijn voorstellen(breed gedeelde) Israel ernstig zullen schaden, en ik denk van niet.
Citaat:
Deze uitspraak is ondertussen ook al een paar keer afgeschoten. Het enige waar "we" duidelijk in zijn is dat Hamas de leiding over Gaza claimt, en de internationale gemeenschap dat blijkbaar accepteert.
De internationale gemeenschap ziet gaza als onderdeel van de bezette gebieden, en weet dat de macht van hamas dus beperkt is. Sommigen hier vinden dat burgers die stemmen op hamas , ook hamas zijn.

Citaat:
Op internationaal en politiek vlak telt rechtvaardigheid alleen als excuus
en in Israel niet met al hun heilige propaganda ? een middel om sneeuwvlokjes warm te maken voor de gekozen zaak.

Citaat:
Ah , stuur ik soms een paar €100 per maand richting Israël om Palestijnen op te blazen?
Het is bekend dat Israel steun wil genereren op het internet door mensen online te laten propageren voor Israel , dat is ook een vorm van steun die niets met geld geven van doen heeft. U doet hetzelfde maar dan gratis.

Citaat:
Maar u mag kritiek hebben zoveel u wil.
mooi , en daar maak ik gebruik van.

Citaat:
Mensen zijn pas terroristen als ze ongericht of semigericht geweld gebruiken tegen willekeurige slachtoffers en burgerdoelwitten.
Precies , vandaar ook dat Israel ook aan terrorisme doet , staatsterrorisme. Ze hebben zelfs de wapens om gericht te moorden , maar toch zijn burgers nog het slachtoffer.
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2019, 20:55   #1590
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.762
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Hij heeft disproportioneel geweld door israel letterlijk toegejuicht, meerdere keren. Jullie verdedigen elke Israëlische gewelddadige actie , met minachting voor Palestijnen , dat druipt er vanaf
De bewuste en doelmatige keuze voor disproportioneel geweld te gebruiken bij elke retaliatie is onbetwistbaar efficiënt. De praktijk toont aan dat als ze enkele jaren lang elke gelukte of mislukte aanval of poging daartoe beantwoorden met een gericht bombardement van een of andere Hamas stelling dat ze dan die strijd automatisch winnen.
De efficiëntie van de aanvallen blijft dalen, en daalt van jaar tot jaar.
De efficiëntie van de verdediging van het territorium door IDF blijft stijgen, ten bewijze de statistiek die ik eerder gaf : in 2017 en 2018 nul komma nul slachtoffers. (behalve die sukkelaar van een palestijn die een mortiergranaat van zijn eigen broeders op zijn kop kreeg...

Nul slachtoffers in 2 jaar, ten opzichte van vroeger jaren is dat een gigantische verbetering.

Eigenlijk is het moeilijk om NOG beter te doen toch ?


Citaat:
Welke feiten spreekt u over ??
Dat zegt u omdat u vind dat mijn voorstellen(breed gedeelde) Israel ernstig zullen schaden, en ik denk van niet.
De internationale gemeenschap ziet gaza als onderdeel van de bezette gebieden, en weet dat de macht van hamas dus beperkt is. Sommigen hier vinden dat burgers die stemmen op hamas , ook hamas zijn.
Er zijn maar 2 dingen die van tel zijn : hoe ver willen de terroristen van Hamas het drijven ? En hoe hard is Israël bereid om terug te slagen bij elke aanval. Al de rest is praat voor de vaak.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2019, 22:47   #1591
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
De bewuste en doelmatige keuze voor disproportioneel geweld te gebruiken bij elke retaliatie is onbetwistbaar efficiënt. De praktijk toont aan dat als ze enkele jaren lang elke gelukte of mislukte aanval of poging daartoe beantwoorden met een gericht bombardement van een of andere Hamas stelling dat ze dan die strijd automatisch winnen.
De efficiëntie van de aanvallen blijft dalen, en daalt van jaar tot jaar.
De efficiëntie van de verdediging van het territorium door IDF blijft stijgen, ten bewijze de statistiek die ik eerder gaf : in 2017 en 2018 nul komma nul slachtoffers. (behalve die sukkelaar van een palestijn die een mortiergranaat van zijn eigen broeders op zijn kop kreeg...

Nul slachtoffers in 2 jaar, ten opzichte van vroeger jaren is dat een gigantische verbetering.

Eigenlijk is het moeilijk om NOG beter te doen toch ?




Er zijn maar 2 dingen die van tel zijn : hoe ver willen de terroristen van Hamas het drijven ? En hoe hard is Israël bereid om terug te slagen bij elke aanval. Al de rest is praat voor de vaak.
Palestijnen geilen op eigen doden. Ze worden vereerd als martelaren door hun eigen moeders.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2019, 14:48   #1592
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.340
Standaard

Net zoals de ouders van gesneuvelde westerse soldaten dat doen !
Alleen noemen ze het anders .
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2019, 15:26   #1593
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.340
Standaard

Alleen maar naar de slachtoffers in Israel kijken is extreem partijdig en ignorant , simpel .

Als er vele slachtoffers vallen als gevolg van een beleid , is het een kut beleid
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2019, 15:50   #1594
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.762
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Palestijnen geilen op eigen doden. Ze worden vereerd als martelaren door hun eigen moeders.

Ze geilen er niet alleen op, ze verdienen er dikke poen op.

Sinds 1964 heeft de palestijnse autoriteit een fonds (Palestinian Authority Martyrs Fund) dat werkt volgens het pay for slay principe : als je een israëli kunt doden, verwonden, of hulpzaam bent bent bij het plannen van die aanslag dan krijgt jouw familie levenslang geld als je dood bent, gewond, of in jail.

Het gaat om 170 mio dollar op jaarbasis, dus geen randfenomeen.
Een terrorist kan maandelijks meer geld oprapen met terreur, dan met een normale job.

Uniek in heel de wereld. Zelfs de Italiaanse Maffia of Ndrangheta heeft nooit zo een gestructureerde financiering van misdaad en/of terrorisme gehad. Laat staan dat dit vanuit publieke financiering zou gebeuren...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...

Laatst gewijzigd door Pandareus : 1 februari 2019 om 15:54.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2019, 16:21   #1595
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Net zoals de ouders van gesneuvelde westerse soldaten dat doen !
Alleen noemen ze het anders .
Dat slaat nergens op en is flagrant onjuist. Geen enkele Westerse ouder is fier dat zijn kind in de oorlog omkomt. Dat is iets voor die zotte fanatisten. Ik ken een man wiens zoon in Irak is omgekomen. Hij heeft dat ooit eens vermeld en heeft het een plaats gegeven.

Ik denk dat geen enkele normale ouder iets anders dan pijn voelt. Maar dit zijn geen normale ouders.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2019, 17:19   #1596
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.762
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Dat slaat nergens op en is flagrant onjuist. Geen enkele Westerse ouder is fier dat zijn kind in de oorlog omkomt. Dat is iets voor die zotte fanatisten. Ik ken een man wiens zoon in Irak is omgekomen. Hij heeft dat ooit eens vermeld en heeft het een plaats gegeven.

Ik denk dat geen enkele normale ouder iets anders dan pijn voelt. Maar dit zijn geen normale ouders.
Zijn bewering is inderdaad grotesk en heeft niets met de werkelijkheid te maken. Ouders die fier en blij reageren op de dood van hun kinderen...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2019, 18:01   #1597
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.340
Standaard

Dat u geloofd dat ouders werkelijk blij zijn met de dood van hun zoon is veelzeggend.

Het is niet meer dat het zoveelste kortzichtige kletspraatje om hen te demoniseren.
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2019, 18:03   #1598
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.340
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Dat slaat nergens op en is flagrant onjuist. Geen enkele Westerse ouder is fier dat zijn kind in de oorlog omkomt. Dat is iets voor die zotte fanatisten. Ik ken een man wiens zoon in Irak is omgekomen. Hij heeft dat ooit eens vermeld en heeft het een plaats gegeven.

Ik denk dat geen enkele normale ouder iets anders dan pijn voelt. Maar dit zijn geen normale ouders.
Ik zeg niet dat ze blij zijn met de dood van hun zoon , ik zeg dat ze hem wel vereren omdat hij gesneuveld is voor hun land , zijn leven heeft gegeven voor een goede zaak.
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2019, 18:47   #1599
Gloria
Burger
 
Geregistreerd: 22 januari 2006
Berichten: 137
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Ik zeg niet dat ze blij zijn met de dood van hun zoon , ik zeg dat ze hem wel vereren omdat hij gesneuveld is voor hun land , zijn leven heeft gegeven voor een goede zaak.
Ik denk dat de ouders van de omgekomen terrorist vooral blij zijn met de levenslange royale toelage.
Verder kan een martelaar daar niet alleen genieten van 72 maagden, maar kan hij daar ook hassanaat ( een soor
genade) verzamelen voor zijn familie.
Gloria is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2019, 18:54   #1600
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Ik zeg niet dat ze blij zijn met de dood van hun zoon , ik zeg dat ze hem wel vereren omdat hij gesneuveld is voor hun land , zijn leven heeft gegeven voor een goede zaak.
Ik heb ooit eens een Palestijnse vrouw zien verklaren voor TV dat ze om haar zoon zou rouwen als hij de martelaarsdood zou sterven. Indien hij echter zou verzaken aan zijn plicht wilde ze hem niet meer kennen.

Past dit in uw plaatje?
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:03.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be