Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2007) > Claude Marinower (VLD) - 22 tot 28 januari
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Claude Marinower (VLD) - 22 tot 28 januari °4/12/1954, Advocaat en Volksvertegenwoordiger voor de VLD sinds 2003, zetelt onder meer in de Commissie Justitie.

 
 
Discussietools
Oud 26 januari 2007, 20:37   #1
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lincoln's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: Ubi bene ibi patria()Qua Patet Orbis
Berichten: 10.540
Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard "De Synagoge"

Beste...

Ga je soms naar de synagoge ? Hoe gelovig bent u als politicus ? Als politicus gelooft u alleen in de ethiek van het judaisme of bent u ook tegelijk traditioneel die nog in een schepper gelooft ?
Eigenlijk is mijn generale vraag, hoe staat het met de verlichting binnen de joodse gemeenschap ?

MvG.
__________________
"Moslim freedom, Now !!!"
"Free people around the ka3ba for a free faith around the world !"

Laatst gewijzigd door Lincoln : 26 januari 2007 om 20:38.
Lincoln is offline  
Oud 27 januari 2007, 13:07   #2
Claude Marinower
 
 
Claude Marinower's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 januari 2007
Berichten: 33
Standaard

Ik bezoek de synagoge op hoogdagen hetzij Rosh Hashana, het nieuwe jaar en Jom Kippoer, de Grote Verzoendag.

Voor het overigemeen ik dat dit tot de privé sfeer behoort, doch kan U voor zoveel als nodig verwijzen naar een interview van mij dat enkele maanden geleden verscheen in Tertio en dat U op het net kan terugvinden.

Wat de joodse gemeenschap betreft in het algemeen is er niets zoiets als een monolitisch blok dat deze gemeenschap omvat. Twee joden, drie meningen, is zeker niet altijd een verkeerd beeld. Binnen de joodse gemeenschap is de kloof soms zeer groot omtrent de opvattingen over de meest verschillende onderwerpen.

Samenhang en enorme eensgezindheid is er echter wel met betrekking tot specifieke problemen zoals antisemitisme, negationisme, en het bestrijden van het bestaansrecht van de Staat Israël.
Claude Marinower is offline  
Oud 27 januari 2007, 15:20   #3
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris
 
Vlaams-nationalist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 mei 2004
Locatie: Antwerpen, Vlaanderen
Berichten: 2.951
Stuur een bericht via MSN naar Vlaams-nationalist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Claude Marinower Bekijk bericht
Samenhang en enorme eensgezindheid is er echter wel met betrekking tot specifieke problemen zoals antisemitisme, negationisme, en het bestrijden van het bestaansrecht van de Staat Israël.

Hahaha, right! Ooit gehoord van anti-zionistische joden?

Ik plaats hier opnieuw de link naar een organisatie die ik een warm hart toedraag en joods is... www.nkusa.com

Maar die slachtofferrol waar er velen zich steeds in wentelen... mè iel ântwaarpe, mor ni me mij!

Laatst gewijzigd door Vlaams-nationalist : 27 januari 2007 om 15:32.
Vlaams-nationalist is offline  
Oud 27 januari 2007, 15:21   #4
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lincoln's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: Ubi bene ibi patria()Qua Patet Orbis
Berichten: 10.540
Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Ah ja, ik denk dat ik die verwijzing gevonden heb waarvoor dank.

Voor degene die dat willen lezen.
__________________
"Moslim freedom, Now !!!"
"Free people around the ka3ba for a free faith around the world !"
Lincoln is offline  
Oud 27 januari 2007, 15:26   #5
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lincoln's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: Ubi bene ibi patria()Qua Patet Orbis
Berichten: 10.540
Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaams-nationalist Bekijk bericht
Hahaha, right! Ooit gehoord van anti-zionistische joden? Ooit gehoord van joden die het beu zijn steeds weer opnieuw en opnieuw velen zien af te komen met de Holocaust... Kom seg, alsjeblieft...

Ik plaats hier opnieuw de link naar een organisatie die ik een warm hart toedraag en joods is... www.nkusa.com

Maar die slachtofferrol waar er velen zich steeds in wentelen... mè iel ântwaarpe, mor ni me mij!
gaa zet zeker van aantwaarpen eh ,of ni ??
__________________
"Moslim freedom, Now !!!"
"Free people around the ka3ba for a free faith around the world !"
Lincoln is offline  
Oud 27 januari 2007, 15:27   #6
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris
 
Vlaams-nationalist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 mei 2004
Locatie: Antwerpen, Vlaanderen
Berichten: 2.951
Stuur een bericht via MSN naar Vlaams-nationalist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln Bekijk bericht
gaa zet zeker van aantwaarpen eh ,of ni ??
Arrè, hoerde da ofwa? Kzout pert�*nkt ni zegge.

Laatst gewijzigd door Vlaams-nationalist : 27 januari 2007 om 15:29.
Vlaams-nationalist is offline  
Oud 27 januari 2007, 15:36   #7
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris
 
Vlaams-nationalist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 mei 2004
Locatie: Antwerpen, Vlaanderen
Berichten: 2.951
Stuur een bericht via MSN naar Vlaams-nationalist
Standaard

Kijk he... Ik ga me hier niet uitspreken over de Holocaust. Wel zeg ik u (als lid van die joodse gemeenschap) dat het niet kan dat net u (die altijd terugkomt met de Holocaust e.d.) nu zo'n vijandig beleid steunt als dat in Israël. En ik ben hier niet alleen in, links over rechts, nationalist over nietnationalist, ... klaagt hierover. Zelfs joodse organisaties zoals ik NK verschillende malen reeds genoemd heb.

Ik begrijp niet hoe u altijd de Holocaust geloofwaardig kan blijven aanhalen wanneer u een regime steunt dat apartheidsmuren bouwt, land steelt, ...

Laatst gewijzigd door Vlaams-nationalist : 27 januari 2007 om 15:36.
Vlaams-nationalist is offline  
Oud 27 januari 2007, 15:47   #8
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Boadicea's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 10.422
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaams-nationalist Bekijk bericht
Kijk he... Ik ga me hier niet uitspreken over de Holocaust. Wel zeg ik u (als lid van die joodse gemeenschap) dat het niet kan dat net u (die altijd terugkomt met de Holocaust e.d.) nu zo'n vijandig beleid steunt als dat in Israël. En ik ben hier niet alleen in, links over rechts, nationalist over nietnationalist, ... klaagt hierover. Zelfs joodse organisaties zoals ik NK verschillende malen reeds genoemd heb.

Ik begrijp niet hoe u altijd de Holocaust geloofwaardig kan blijven aanhalen wanneer u een regime steunt dat apartheidsmuren bouwt, land steelt, ...
Hij geeft zelf toe dat het antisemitisme teogenomen is sinds 2001. Als niet-Joodse antwerpse zie ik wel enkele linken.

Blijkbaar begrijpen sommige de link niet en schieten ze liever op de boodschapper.
__________________
Opgepast voor geiteneukende honden:
http://www.youtube.com/watch?v=ZLyyrLC3cQc

Laatst gewijzigd door Boadicea : 27 januari 2007 om 15:48.
Boadicea is offline  
Oud 27 januari 2007, 15:55   #9
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris
 
Vlaams-nationalist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 mei 2004
Locatie: Antwerpen, Vlaanderen
Berichten: 2.951
Stuur een bericht via MSN naar Vlaams-nationalist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Hij geeft zelf toe dat het antisemitisme teogenomen is sinds 2001. Als niet-Joodse antwerpse zie ik wel enkele linken.

Blijkbaar begrijpen sommige de link niet en schieten ze liever op de boodschapper.
Ik schiet op de boodschap. Zoals ik al eerder zei heb ik niets tegen joden, wel tegen het gedachtegoed dat er velen aanhangen: het zionisme.

Wanneer dhr. Marinower laat weten dat hij tegen de kritiek is op het bestaansrecht van Israël, is hij dus duidelijk zionistisch geïnspireerd. En net zoals bepaalde joden (nogmaals www.nkusa.com) ben ik hier radikaal tegen!
Vlaams-nationalist is offline  
Oud 27 januari 2007, 16:05   #10
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lincoln's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: Ubi bene ibi patria()Qua Patet Orbis
Berichten: 10.540
Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaams-nationalist Bekijk bericht
Ik schiet op de boodschap. Zoals ik al eerder zei heb ik niets tegen joden, wel tegen het gedachtegoed dat er velen aanhangen: het zionisme.

Wanneer dhr. Marinower laat weten dat hij tegen de kritiek is op het bestaansrecht van Israël, is hij dus duidelijk zionistisch geïnspireerd. En net zoals bepaalde joden (nogmaals www.nkusa.com) ben ik hier radikaal tegen!
Elke volk heeft het recht voor bestaan, alleen wordt die recht misbruikt om andere volkeren uit te buiten!
Maar kom, laten we de problemen die daar zich af spelen niet naar hier importeren,.
__________________
"Moslim freedom, Now !!!"
"Free people around the ka3ba for a free faith around the world !"
Lincoln is offline  
Oud 27 januari 2007, 16:06   #11
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Boadicea's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 10.422
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaams-nationalist Bekijk bericht
Ik schiet op de boodschap. Zoals ik al eerder zei heb ik niets tegen joden, wel tegen het gedachtegoed dat er velen aanhangen: het zionisme.

Wanneer dhr. Marinower laat weten dat hij tegen de kritiek is op het bestaansrecht van Israël, is hij dus duidelijk zionistisch geïnspireerd. En net zoals bepaalde joden (nogmaals www.nkusa.com) ben ik hier radikaal tegen!
Ik probeer enkel duidelijk te maken dat het zionisme het moslimfundamentalisme aanwakkert. Ik zie hier in mijn buurt duidelijk een voor- en een na 11 septembertijdperk.
En ik ben niet alleen die dat ondervind. De oorlog in Irak doet ook zijn duit in het zakje. Nu zit het er tegen in Libanon.
Heel het Midden-Oosten staat op zijn kop en je merkt het aan de moslims hier in België.
Geef toe dat het moslims zijn die stenen gooide naar de Joodse jongen in Beringen, die die jongen in Antwerpen neerstaken en ga zo verder.
Deze fundi's vallen niet alleen Joden lastig. Ze vallen evengoed Belgen lastig, omdat volgens hun religie wij en de Joden minderwaardig zijn.

Bedenk ook dat de eerste Belgische website, veroordeelt wegens antisemitisme en zo van het net gehaald, ook islamitisch is.

Met andere woorden: wij hebben in het Westen een sterk probleem met bepaalde, radicale moslimgroepen, die de Palestijnse zaak mee gebruiken of misbruiken om aanslagen te plegen op Westerse doelen.
Het zionisme voedt deze terroristische strekkingen door hun stokken te geven om op het Westen te slaan.

Over Israël kan in kort zijn: het Joodse volk mag wat mij bereft een eigen staat hebben, maar niet ten koste van anderen.
__________________
Opgepast voor geiteneukende honden:
http://www.youtube.com/watch?v=ZLyyrLC3cQc
Boadicea is offline  
Oud 27 januari 2007, 16:07   #12
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris
 
Vlaams-nationalist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 mei 2004
Locatie: Antwerpen, Vlaanderen
Berichten: 2.951
Stuur een bericht via MSN naar Vlaams-nationalist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln Bekijk bericht
Elke volk heeft het recht voor bestaan, alleen wordt die recht misbruikt om andere volkeren uit te buiten!
Maar kom, laten we de problemen die daar zich af spelen niet naar hier importeren,.
Het probleem moet niet naar hier geïmporteerd worden, wel moet er hier over gediscussieerd kunnen worden.
Ondanks het feit dat ik het joodse volk niet erken omdat het voor mij een religieuze gemeenschap is kan ik niet aanvaarden dat in het Midden-Oosten de Palestijnen door staatterreur hun eigen land niet meer in handen hebben en verjaagd worden. Hoe kan een jood dit doen met alles waar hij zich steeds op beroept (cfr. WO II)...
Vlaams-nationalist is offline  
Oud 27 januari 2007, 16:40   #13
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lincoln's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: Ubi bene ibi patria()Qua Patet Orbis
Berichten: 10.540
Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaams-nationalist Bekijk bericht
Het probleem moet niet naar hier geïmporteerd worden, wel moet er hier over gediscussieerd kunnen worden.
Ondanks het feit dat ik het joodse volk niet erken omdat het voor mij een religieuze gemeenschap is kan ik niet aanvaarden dat in het Midden-Oosten de Palestijnen door staatterreur hun eigen land niet meer in handen hebben en verjaagd worden. Hoe kan een jood dit doen met alles waar hij zich steeds op beroept (cfr. WO II)...
Ik heb liever dat ik in vrede leef onder een kolonisatie dan in oorlog zijn met mijn eigen broeders onder de naam "onafhankelijkheid" ,alhoewel gekoloniseerd worden zijn eigen nadelen heeft...
__________________
"Moslim freedom, Now !!!"
"Free people around the ka3ba for a free faith around the world !"
Lincoln is offline  
Oud 27 januari 2007, 21:12   #14
groene flamingant
Banneling
 
 
groene flamingant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 november 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 5.725
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaams-nationalist Bekijk bericht
Wel zeg ik u (als lid van die joodse gemeenschap) dat het niet kan dat net u (die altijd terugkomt op de Holocaust) zo'n vijandig beleid steunt als dat in Israël. En ik ben hier niet alleen in, links over rechts, nationalist over nietnationalist, ... klaagt hierover. Zelfs joodse organisaties zoals ik NK verschillende malen reeds genoemd heb.

Ik begrijp niet hoe u altijd de Holocaust geloofwaardig kan blijven aanhalen wanneer u een regime steunt dat apartheidsmuren bouwt, land steelt, ...
Een heel terechte kritiek maar maak je niet al te veel illusies. Mijnheer Marinower mag dan nog zo graag de media gebruiken om zijn pro-Israëlische standpunt te verkopen maar op 6 van zijn 7 dagen forumsessie, heeft hij het niet de moeite waard gevonden om ook maar één vraag rond dit thema te beantwoorden.
groene flamingant is offline  
Oud 27 januari 2007, 21:16   #15
groene flamingant
Banneling
 
 
groene flamingant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 november 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 5.725
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Ik probeer enkel duidelijk te maken dat het zionisme het moslimfundamentalisme aanwakkert. Ik zie hier in mijn buurt duidelijk een voor- en een na 11 septembertijdperk.
(... ...)
Het zionisme voedt deze terroristische strekkingen door hun stokken te geven om op het Westen te slaan.
Ik denk niet dat wij hetzelfde ideeëngoed hebben maar ik ben blij dat er nog mensen zijn die dit opmerken.
groene flamingant is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:16.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be