Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Arabische lente
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Arabische lente Brandend actueel zijn de revoluties in de Arabische wereld. In dit forum worden alle discussies over dit thema samengebracht.

 
 
Discussietools
Oud 8 november 2019, 09:13   #201
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Als iedereen denkt als Patrickv zitten we allemaal met een probleem
Patrickve denkt dat iedereen in de grond eigenlijk zo denkt, maar het niet beseft
patrickve is offline  
Oud 8 november 2019, 09:14   #202
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Behalve zijn genetische opvolgers en de mensen die hij nog nuttig acht.
Precies zoals die moslima eigenlijk
patrickve is offline  
Oud 8 november 2019, 09:15   #203
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
jamaar ge herhaalt gewoon ipv even te anwoorden

ALS we patrickve (maar ook vele anderen ) mogen geloven dan staat zo'n hoofddoek als symbool voor een haatreligie die erop uit is iedereen om te brengen of met geweld te bekeren en dat ook uitvoert
ALS we patrickve mogen volgen kunnen we de maar best verbieden, met geweld verwijderen of gewoon preventief extermineren
Geef toe dat dat twee evidenties zijn. Kijk eens naar de geschiedenis, kijk naar de hedendaagse conflictzones in de wereld, kijk naar die landen waar er het meeste godsdienstig geinspireerd geweld wordt uitgeoefend.

En ja, het christendom heeft ook zo een fase gekend, maar die is al vele eeuwen achter ons. Dat waren even grote gekken, die, van buitenuit bekeken, inderdaad ongelofelijk gevaarlijk was.

Laatst gewijzigd door patrickve : 8 november 2019 om 09:17.
patrickve is offline  
Oud 8 november 2019, 09:18   #204
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
ah ge weet het

Vooral als iedereen zou handelen zoals hij denkt...want in feite is dat een braaf lammetje hé
Mijn braaf lammetje zijn is dan ook een direct gevolg van mijn gedachtengoed. Hoe eigenaardig het op het eerste gezicht kan lijken, he. Ik heb er immers zelf geen enkel voordeel bij om 3 moslima's gaan te mollen, en dan de rest van mijn dagen in een gevangenis door te brengen. Het is pas mocht ik een truuk vinden om er 1 miljard te mollen, dat ik het voordeliger zou gaan vinden. Maar dat is niet simpel, zulle !
patrickve is offline  
Oud 8 november 2019, 11:04   #205
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.726
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Neen, tegen landen heb ik niets.
En tegen moslims ook al niet, anders had ik het al lang gebruikt.
Jammer dat je niets liggen hebt.

Goeie
Hoofdstraat is offline  
Oud 8 november 2019, 17:48   #206
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.228
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Jammer dat je niets liggen hebt.

Goeie
Als Patrickve al niets liggen heeft, gaat het voor mij niet gemakkelijker zijn hoor.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline  
Oud 13 november 2019, 21:02   #207
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Welk probleem is er met het idee dat een moslima in gevaar zou komen ?
Ik sprak nog niet eens over een probleem
praha is offline  
Oud 13 november 2019, 21:04   #208
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Geef toe dat dat twee evidenties zijn. Kijk eens naar de geschiedenis, kijk naar de hedendaagse conflictzones in de wereld, kijk naar die landen waar er het meeste godsdienstig geinspireerd geweld wordt uitgeoefend.

En ja, het christendom heeft ook zo een fase gekend, maar die is al vele eeuwen achter ons. Dat waren even grote gekken, die, van buitenuit bekeken, inderdaad ongelofelijk gevaarlijk was.
wel geinig hé
Twee evidenties zeg je maar de geschiedenis bewijst dat die tweede evidentie er geen is/was
Zijn alle christenen uitgemoord ?
praha is offline  
Oud 13 november 2019, 21:06   #209
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Mijn braaf lammetje zijn is dan ook een direct gevolg van mijn gedachtengoed. Hoe eigenaardig het op het eerste gezicht kan lijken, he. Ik heb er immers zelf geen enkel voordeel bij om 3 moslima's gaan te mollen, en dan de rest van mijn dagen in een gevangenis door te brengen. Het is pas mocht ik een truuk vinden om er 1 miljard te mollen, dat ik het voordeliger zou gaan vinden. Maar dat is niet simpel, zulle !
Wees eens wat inventiever... er staat een vacature kerncentrale-expert open las ik een ander topic
praha is offline  
Oud 14 november 2019, 10:32   #210
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
wel geinig hé
Twee evidenties zeg je maar de geschiedenis bewijst dat die tweede evidentie er geen is/was
Zijn alle christenen uitgemoord ?
Nee, ik had het over christenen die anderen uitmoorden, op veroveringstocht gaan, en essentieel een genocide plegen op wat niet in hun kraam past.
patrickve is offline  
Oud 14 november 2019, 10:33   #211
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Wees eens wat inventiever... er staat een vacature kerncentrale-expert open las ik een ander topic
Hoeveel miljard mensen kan je daarmee omzeep helpen ? Niet veel he.
patrickve is offline  
Oud 14 november 2019, 22:53   #212
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Nee, ik had het over christenen die anderen uitmoorden, op veroveringstocht gaan, en essentieel een genocide plegen op wat niet in hun kraam past.
ja, dat weet ik
Dus vroeg ik je of alle christenen al zijn uitgemoord
Een vrij terechte vraag, dacht ik daar gij afkwam met twee evidenties en het christendom erbij sleurde als voorbeeld in het verleden.

Dus zijn al die christenen nu al uitgemoord of was waren het toch geen evidenties ?
praha is offline  
Oud 15 november 2019, 00:02   #213
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.228
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
wel geinig hé
Twee evidenties zeg je maar de geschiedenis bewijst dat die tweede evidentie er geen is/was
Zijn alle christenen uitgemoord ?
Christenen hebben een paar goeie pogingen tot genocide gedaan hoor. Bekeer of sterf was geen uitzondering hoor.

Zelfs onderling. De oorlogen katholieken vs protestanten in al de vormen waren een groot bloedbad.

Maar die tendens is eruit geknepen en lijkt nu wel geminimaliseerd.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline  
Oud 15 november 2019, 08:14   #214
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
ja, dat weet ik
Dus vroeg ik je of alle christenen al zijn uitgemoord
Een vrij terechte vraag, dacht ik daar gij afkwam met twee evidenties en het christendom erbij sleurde als voorbeeld in het verleden.
De christenen waren de moordenaars, niet die die uitgemoord werden. Ik begrijp dus uw punt niet. Waarom zouden christenen uitgemoord zijn als zij de moordenaars waren ?

Dat we ze beter zouden uitmoorden, is niet tegengesproken door het gegeven dat we dat niet gedaan hebben he. Maar, zoals Maddox ook al aangeeft, die zijn ondertussen wat meer gedomestikeerd, en zijn nu niet de eerste prioriteit meer.

Laatst gewijzigd door patrickve : 15 november 2019 om 08:15.
patrickve is offline  
Oud 15 november 2019, 21:06   #215
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
De christenen waren de moordenaars, niet die die uitgemoord werden. Ik begrijp dus uw punt niet. Waarom zouden christenen uitgemoord zijn als zij de moordenaars waren ?
ah ik zie het
Ga even terug naar mijn post #203 waar Uw interventie aanvang nam

Ik heb het dus heel den tijd over als Uw twee evidenties kloppen dan waren die christenen destijds ook niet te stuiten tenzij we ze uitgemoord hadden

Citaat:
Dat we ze beter zouden uitmoorden, is niet tegengesproken door het gegeven dat we dat niet gedaan hebben he. Maar, zoals Maddox ook al aangeeft, die zijn ondertussen wat meer gedomestikeerd, en zijn nu niet de eerste prioriteit meer.
inderdaad
Daar wou ik naartoe
praha is offline  
Oud 16 november 2019, 08:28   #216
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
ah ik zie het
Ga even terug naar mijn post #203 waar Uw interventie aanvang nam

Ik heb het dus heel den tijd over als Uw twee evidenties kloppen dan waren die christenen destijds ook niet te stuiten tenzij we ze uitgemoord hadden
Dat ware beter geweest. Sneller, kordater, netter. We zijn er nog niet van af, he, van die christenen. Ze zijn gewoon wat minder prioritair nu omdat we met grotere lastigaards te maken hebben.

Citaat:
inderdaad
Daar wou ik naartoe
Heeft honderden jaren geduurd he, en met matig succes. Het is trouwens niet gezegd dat het met die andere bende zotten (moslims) zo goed zal aflopen, die lijken toch taaier, omdat hun boekske expliciet gewelddadiger is. De christenen hebben zich laten domestikeren omdat hun brutaliteit uiteindelijk lastiger overeen te brengen was met hun boekske - niet dat hen dat gestoord heeft gedurende eeuwen, maar uiteindelijk bestond de achterdeur om zich laten te domestikeren via het minder gewelddadige van hun boekske. Bij die andere zotten is dat zo simpel niet, want hun handleiding is veel brutaler. Ik sluit het niet uit, maar waarom het risico nemen ?

Bovendien hebben we nu een heel goeie reden om ze uit te moorden, die er destijds niet was voor de christenen: het klimaat !

Laatst gewijzigd door patrickve : 16 november 2019 om 08:31.
patrickve is offline  
Oud 16 november 2019, 20:27   #217
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Heeft honderden jaren geduurd he, en met matig succes. Het is trouwens niet gezegd dat het met die andere bende zotten (moslims) zo goed zal aflopen, die lijken toch taaier, omdat hun boekske expliciet gewelddadiger is. De christenen hebben zich laten domestikeren omdat hun brutaliteit uiteindelijk lastiger overeen te brengen was met hun boekske - niet dat hen dat gestoord heeft gedurende eeuwen, maar uiteindelijk bestond de achterdeur om zich laten te domestikeren via het minder gewelddadige van hun boekske. Bij die andere zotten is dat zo simpel niet, want hun handleiding is veel brutaler. Ik sluit het niet uit, maar waarom het risico nemen ?
awel dat is nu hetgeen wat ik al menig maal kwam afstrijden.
Er is in weze niks of meer gewelddadig in het ene of het andere boekje buiten de interpretatie ervan...en dat ligt aan de huidige tijdsgeest/consensus van de gelovigen af.

De christen hebben zich laten 'domestikeren' omdat ze verdomme geen andere keuze meer hadden...hun aantal en macht was aanzienlijk verschrompelt en mensen moesten die hun brutaliteiten ( vooral de verantwoording ervan) niet langer
Dat gaat hetzelfde worden bij den islam

Waarom het risico nemen ?
Om even cru en koud-rationeel te wezen : dat nemen wij niet...dat nemen zij vooral
Op een handvol incidenten na ( peanuts met het leed dat andeere zotte groeperingen veroorzaakt hebben ) hebben wij er in feite weinig last
met
En we moeten ze zelfs niet eens preventief gaan 'domestikeren' in dezelfde zin als men met het christendom deden... het kader is immers al voorhanden.
Uiteraard minder risico is altijd beter hé... dus massale import is niet nodig

Citaat:
Bovendien hebben we nu een heel goeie reden om ze uit te moorden, die er destijds niet was voor de christenen: het klimaat !
klopt maar neem die christenen etc er dan meteen ook bij hé anders kom je maar aan 1/4 van de wereldbevolking
praha is offline  
Oud 17 november 2019, 17:51   #218
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
De christen hebben zich laten 'domestikeren' omdat ze verdomme geen andere keuze meer hadden...hun aantal en macht was aanzienlijk verschrompelt en mensen moesten die hun brutaliteiten ( vooral de verantwoording ervan) niet langer
Dat gaat hetzelfde worden bij den islam
Ah, hebt gij een indicatie dat er bij die kwiebussen "het aantal en de macht aanzienlijk aan het schrompelen is" en "mensen van die brutaliteiten niet meer moeten hebben" (ja, de ANDERE mensen wel ja) ? Het zit hen eerder in de lift zou ik denken.

Citaat:
En we moeten ze zelfs niet eens preventief gaan 'domestikeren' in dezelfde zin als men met het christendom deden... het kader is immers al voorhanden.
Dat kader zijn wij eigenhandig om zeep aan het helpen. Godsdienstvrijheid was nooit bedoeld om meer godsdienst te bekomen, maar wel om het recht te hebben om die zever opzij te mogen zetten. Het was bedoeld om het recht te hebben om niet in die zever mee te gaan. Nu wordt het gebruikt om recht op geformaliseerde nonsens door te drukken. Het kader waar jij het over hebt, was eigenlijk bedoeld om komaf met al die zever te maken, niet om hem een plaatsje onder de zon te geven. De truuk was om alle zever op gelijke voeten te stellen. Maar nu wordt die zever op gelijke voet gesteld met normaal zijn.

Godsdienstvrijheid was de vrijheid om vrij van godsdienst te zijn, en wat was beter dan de dominante onnozelaars van weleer op gelijke voet te zetten met hun concurrentie, he. Maar nu maken we mee dat dat een "recht op beleving van zever" geworden is.

Het is trouwens de valstrik waar links is in gevallen. (Terecht) anti-klerikaal als ze waren, was het importeren van concurrentie voor meneer pastoor welkom op het eerste gezicht. Maar ondertussen is meneer pastoor van geen tel meer, en zit men nog steeds op die tegenwoordig anti klerikale toer, en importeert massaal idioten die het niet meer opnemen tegen meneer pastoor, maar tegen normale mensen die niet zot zijn.

Citaat:
klopt maar neem die christenen etc er dan meteen ook bij hé anders kom je maar aan 1/4 van de wereldbevolking
Christenen moeten er uiteraard ook aan. Maar zoals ik zeg is dat bij ons, hier, en nu, niet het voornaamste probleem meer.

Let wel, ik heb niks tegen christenen-in-name-only, en ook niet tegen moslims-in-name-only, die gewoon een paar traditietjes volgen voor de folklore, maar die helemaal niet meegaan in al die zever, en die natuurlijk niet overtuigd zijn van al dat opperwezen-dat-strenge-regeltjes-oplegt. De katholieke homo, of de zichzelf bezattende, saucissen-etende moslim, die mogen er wat mij betreft best zijn. Die doen gewoon maar wat aan folklore en zijn niet echt serieus met hun zeverderij. Maar al die die het menen, daar moet grote kuis in gehouden worden, want dat is gevaarlijk volk.
patrickve is offline  
Oud 17 november 2019, 17:58   #219
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Er is in weze niks of meer gewelddadig in het ene of het andere boekje buiten de interpretatie ervan...en dat ligt aan de huidige tijdsgeest/consensus van de gelovigen af.
Enerzijds hebt ge gelijk: aangezien waarlijk religieuzen baarlijke zotten zijn, zijn ze allemaal tot even grote wandaden in staat, en heeft a priori de "bootstrap" van hun gekte geen belang. Zij passen gewoon instrumentele convergentie toe, met als dwaze boodschap "hun blijde boodschap zoveel mogelijk te verspreiden", en, zoals de Paperclip Maximizer, willen daarvoor eerst zoveel mogelijk macht vergaren. Maw, gelijk welke "blijde boodschap" gebracht moet worden, ze zal altijd streven naar het uitbouwen van een verschrikkelijk imperium. Of het nu is om de grote heilige kersenboom te vereren, Allah, Jaweh, of weet ik veel. We hebben hier dus een typische illustratie van instrumentele convergentie waar de originele bootstrap van geen belang is.

Maar anderzijds is het onontkenbaar dat de bootstrap van de Islam dichter bij geweldpleging staat dan die van de Christenen, omdat de bootstrap van de Islam zogezegd het directe, brutale en eeuwige woord is van de godheid in kwestie zelf, en de bootstrap van de Christenen officieel erkend is om slechts tweedehands mensenwerk te zijn dat kan geinterpreteerd worden.

Maw, het is logisch denkbaar (daar gaat het natuurlijk fout met religieuzen, maar kom) om een RADIKAAL en DIEP christelijk geloof te hebben dat niet gewelddadig is - het is totaal onmogelijk om dat met een moslim geloof te doen. Omdat de opdracht direct, expliciet brutaal en eeuwig is.
patrickve is offline  
Oud 18 november 2019, 17:55   #220
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.328
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Enerzijds hebt ge gelijk: aangezien waarlijk religieuzen baarlijke zotten zijn, zijn ze allemaal tot even grote wandaden in staat, en heeft a priori de "bootstrap" van hun gekte geen belang. Zij passen gewoon instrumentele convergentie toe, met als dwaze boodschap "hun blijde boodschap zoveel mogelijk te verspreiden", en, zoals de Paperclip Maximizer, willen daarvoor eerst zoveel mogelijk macht vergaren. Maw, gelijk welke "blijde boodschap" gebracht moet worden, ze zal altijd streven naar het uitbouwen van een verschrikkelijk imperium. Of het nu is om de grote heilige kersenboom te vereren, Allah, Jaweh, of weet ik veel. We hebben hier dus een typische illustratie van instrumentele convergentie waar de originele bootstrap van geen belang is.

Maar anderzijds is het onontkenbaar dat de bootstrap van de Islam dichter bij geweldpleging staat dan die van de Christenen, omdat de bootstrap van de Islam zogezegd het directe, brutale en eeuwige woord is van de godheid in kwestie zelf, en de bootstrap van de Christenen officieel erkend is om slechts tweedehands mensenwerk te zijn dat kan geinterpreteerd worden.

Maw, het is logisch denkbaar (daar gaat het natuurlijk fout met religieuzen, maar kom) om een RADIKAAL en DIEP christelijk geloof te hebben dat niet gewelddadig is - het is totaal onmogelijk om dat met een moslim geloof te doen. Omdat de opdracht direct, expliciet brutaal en eeuwig is.

Al sinds enige tijd wordt de wereld geplaagd door nog zo'n 'blijde boodschap' die een 'verschrikkelijk imperium' wist op te bouwen: de 'Onzichtbare Hand' die voor trickle down ging zorgen en de onbeperkte groei van van alles en nog wat beloofde.

Misschien wordt het stilaan tijd ook die semi-religieuze gekte eens onder de loep te brengen/nemen?

__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg

Laatst gewijzigd door djimi : 18 november 2019 om 17:56.
djimi is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:04.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be