Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

 
 
Discussietools
Oud 25 december 2007, 23:02   #161
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hashiwokakero Bekijk bericht
Oeie, de belgicisten geraken het niet eens!
Hoezo? De Belgiscisten zijn het er - voor zover ik kan nagaan - over eens dat Blegië moet blijven bestaan en dat is eigenlijk het enige wat telt. De discussie over het hoe en waarom rond het ontstaan en het voortbestaan van het Vlaams Blok is slechts een randfenomeen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline  
Oud 25 december 2007, 23:03   #162
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue Bekijk bericht
Enfin, maakt eigenlijk weinig uit.
Volgens VB is het altijd de schuld van de anderen, of het nu den Waal, den Vreemdeling, of den linksen enz... is; de fout ligt niet bij "hen"
Dat klopt.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline  
Oud 25 december 2007, 23:07   #163
Pantoffeldiertje
Gouverneur
 
Pantoffeldiertje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 november 2007
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 1.419
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the outlaw torn Bekijk bericht
de miserie is begonnen ( vr de belgicisten dan ) de glorietijd is nabij ( vr de vlaamsgezinden )
Waarom? Ik was niet ingelicht over de voorgeschiedenis van het Blok, en dacht dat FDW de vreemdelingen-piste was opgegaan. Nu blijkt dat dit niet zo is, dispuut opgelost, ik sluit me bij de rest aan.

Veel succes met uw vlaamsgezinden. Een zondebok zoeken is een leuk partijpunt..
__________________
"Wir fahren fahren fahren auf der Autobahn."
Pantoffeldiertje is offline  
Oud 25 december 2007, 23:15   #164
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
HAMC's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2007
Berichten: 19.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue Bekijk bericht
Enfin, maakt eigenlijk weinig uit.
Volgens VB is het altijd de schuld van de anderen, of het nu den Waal, den Vreemdeling, of den linksen enz... is; de fout ligt niet bij "hen"

Ja wat wilt u dan, de fout ligt nu eenmaal niet bij hen.
__________________




Verschaeve
HAMC is offline  
Oud 25 december 2007, 23:15   #165
straatrue
Minister-President
 
Geregistreerd: 23 augustus 2007
Berichten: 4.614
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Hoezo? De Belgiscisten zijn het er - voor zover ik kan nagaan - over eens dat Blegië moet blijven bestaan en dat is eigenlijk het enige wat telt. De discussie over het hoe en waarom rond het ontstaan en het voortbestaan van het Vlaams Blok is slechts een randfenomeen.

Er zijn inderdaad mensen die denken dat de staat kan hervormd worden.

Maar de staat hervormen moet daarom niet noodzakelijk zoveel mogelijk regionaliseren betekenen.

Als je niet overeenkomt bij het afwassen, is de beste manier niet om te beslissen om elk apart de afwas te doen.
Beslissen: we doen elk apart de afwas, is vlug geregeld maar op lange termijn een economisch domme maatregel;
Grondige discussie duurt langer; maar kan ervoor zorgen dat de afwas toch samen kan gedaan worden zodat iedereen tevreden is.
straatrue is offline  
Oud 25 december 2007, 23:33   #166
the outlaw torn
Minister
 
the outlaw torn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2007
Locatie: oost-vlaanderen
Berichten: 3.424
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pantoffeldiertje Bekijk bericht
Waarom? Ik was niet ingelicht over de voorgeschiedenis van het Blok, en dacht dat FDW de vreemdelingen-piste was opgegaan. Nu blijkt dat dit niet zo is, dispuut opgelost, ik sluit me bij de rest aan.

Veel succes met uw vlaamsgezinden. Een zondebok zoeken is een leuk partijpunt..
de dingen bij naam noemen valt idd heden ten dage nt goed, zo weze het dan mr, gelukkig zijn er nog steeds die het wel doen.
__________________
denk eer ge doende zijt, en doende denk dan nog !!!!

http://www.indiancountrytoday.com/
the outlaw torn is offline  
Oud 26 december 2007, 01:30   #167
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er Bekijk bericht
Waarom denk je dat ik daar ben weggegaan?
Omdat U blijkbaar niet erg slim bent. U streeft schijnbaar naar onafhankelijkheid en U verlaat de enige partij die dit met U gemeen heeft om op een verkeerd schip te stappen. Hoe denkt U zo ooit op uw bestemming te geraken?
Garry is offline  
Oud 26 december 2007, 01:46   #168
the outlaw torn
Minister
 
the outlaw torn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2007
Locatie: oost-vlaanderen
Berichten: 3.424
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Omdat U blijkbaar niet erg slim bent. U streeft schijnbaar naar onafhankelijkheid en U verlaat de enige partij die dit met U gemeen heeft om op een verkeerd schip te stappen. Hoe denkt U zo ooit op uw bestemming te geraken?
dr mss in zee te springen en zelf te zwemmen ?
__________________
denk eer ge doende zijt, en doende denk dan nog !!!!

http://www.indiancountrytoday.com/
the outlaw torn is offline  
Oud 26 december 2007, 02:04   #169
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue Bekijk bericht
Er zijn inderdaad mensen die denken dat de staat kan hervormd worden.

Maar de staat hervormen moet daarom niet noodzakelijk zoveel mogelijk regionaliseren betekenen.

Als je niet overeenkomt bij het afwassen, is de beste manier niet om te beslissen om elk apart de afwas te doen.
Beslissen: we doen elk apart de afwas, is vlug geregeld maar op lange termijn een economisch domme maatregel;
Grondige discussie duurt langer; maar kan ervoor zorgen dat de afwas toch samen kan gedaan worden zodat iedereen tevreden is.
Dat betekend copromissen maken. Het is jou misschien nog niet opgevallen maar de Belgische compromissen bestaan er al 177 jaar uit, de wallen hun zin te geven, en dat is er nu ook weer aan 't gebeuren. Mensen zoals YL kunnen maar beter gelijk van partij verwisselen en hun intrek nemen bij de VLD.

De walen hebben nu nog maareens hun zin gekregen en ik zal U nu al voorspellen dat YL zal toegeven op alle vlakken of Verofstadt zal gewoon verder blijven regeren.

Van de splitsing BHV zal niets terecht komen, men zal de honderdduizendste knieval maken en de kieskring zo aanpassen dat het probleem naar de volgende verkiezing van de baan is, zonder splitsing. AUB waaltjes hier heb je jullie zin.

Het herfederaliseren van een aantal bevoegdheden, wat voor B & Y taboe was, staat intussen al op Verofstadt's agenda, met medeweten en goedkeuring van,...... YL. Dat zijn de Belgische compromissen.

In de toespraak van de koning zegde hij dat het spreken van de beide landstalen noodzakelijk is. Wel dat hij er dan maar mee start met het goede voorbeeld te geven en er voor zorgt dat op het paleis iedereen de beide landstalen spreekt. Noch F. noch P., en zo zullen er nog wel enkele zijn, spreken Nederlands. Onze konigin kan zelfs niet eens een gewoon nederlandstalig tekstje op een verstaanbare manier aflezen, wat andere voor haar hebben opgeschreven.

Vlaanderen wordt nog maar eens bedrogen en verkocht zoals dit al gedurende heel het bestaan van België het geval is geweest.

Als men na 177 jaar nog steeds niet door middel van dialoog er is toe kunnen komen om beide de afwas te doen, is een scheiding meer dan gerechtvaardigd.

Laatst gewijzigd door Garry : 26 december 2007 om 02:09.
Garry is offline  
Oud 26 december 2007, 02:10   #170
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the outlaw torn Bekijk bericht
dr mss in zee te springen en zelf te zwemmen ?
Vrees dat je zal verzuipen.
Garry is offline  
Oud 26 december 2007, 02:33   #171
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Het is nochtans simpel, als u lid bent van een racistische organisatie, dan bent u lid van een racistische organisatie.

En dan kan u wel zeggen, nu niet meer, maar daar zeg ik dan weer, vroeger wel.
Wanneer is een organisatie eigenlijk racistisch? Wanneer ze 5%, 10%, 15%, 20%, 25%,.................. racistische leden teld?

Al zou ze voor 100% racistische zijn, of wat andere racistisch vinden, het is en blijft de kiezer die bepaald. Wil je nu gaan beweren dat 18% van de bevolking racisten zijn? Ben je racist als je bij een aantal immigrantenproblemen de vinger op de wonde durft te leggen. Wel dan moet ik volgende keer zeer zeker VB stemmen want dan ben ik ook een racist nietegenstaande dat ik meer dan een jaar een immigrantengezin alle steun heb gegeven, incl. financiele. Inmiddels is dit zelfs uitgegroeid tot een ware intense vriendschap, en ik heb mijn politieke overtuiging nooit verzwegen.

Wat er op aan komt is, hoe staan zij tegenover het probleem Vlaanderen / Walloniën. Eens dat het doel van een onafhankelijk Vlaanderen berijkt is zal het VB niet als enige partij in Vlaanderen zijn en wanneer het dan echt zo zou zijn dat racisme op het voorplan treed kiezen we toch gewoon op een andere parij op dat moment. Maar eerst realiseren wat je wenst gerealiseert te zien. En om eerlijk te zijn, ik hou wel van mensen die van tijd de kat tegen de haren in durven te strelen.

Laatst gewijzigd door Garry : 26 december 2007 om 02:45.
Garry is offline  
Oud 26 december 2007, 02:49   #172
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Ik wil leven in een democratisch Vlaanderen. In iedere partij zitten een aantal mensen die zogenaamde racistische achtergronden hebben. Het zijn en blijven uitzonderingen.
Dat is wat ik er ook van denk en dan is het nog de vraag wat je als racistisch beschouwd.
Garry is offline  
Oud 26 december 2007, 08:02   #173
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
stab's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2004
Berichten: 11.299
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Nee, het Vlaams Blok begon initieel als een racistische partij
(blabla)
Het VB is ontstaan als een kartel tussen de twee partijen van K. Dillen en Lode Claes en dit ingevolge de perikelen rond het Egmont pact. Beiden kwamen voort uit de VU.
Van in het begin lag de nadruk op het 'communautaire' met een zeer duidelijk separatistisch standpunt.

Het VB zou de enige separatistische partij blijven tot de stichting vd n-va begin jaren 2000.
Toen einde jaren 80 de 'weldaden' vd multikul al wat duidelijker op de voorgrond traden , werd ook de vreemdelingenproblematiek benadrukt.
En toen hun succes te groot werd, werd zij na een politiek en mediatiek CS veroordeeld wgs gevaarlijk voor het voortbestaan vd Belgische Staat.
__________________
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.”
Donald J. Trump
stab is offline  
Oud 26 december 2007, 08:25   #174
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.206
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue Bekijk bericht
Er zijn inderdaad mensen die denken dat de staat kan hervormd worden.

Maar de staat hervormen moet daarom niet noodzakelijk zoveel mogelijk regionaliseren betekenen.

Als je niet overeenkomt bij het afwassen, is de beste manier niet om te beslissen om elk apart de afwas te doen.
Beslissen: we doen elk apart de afwas, is vlug geregeld maar op lange termijn een economisch domme maatregel;
Grondige discussie duurt langer; maar kan ervoor zorgen dat de afwas toch samen kan gedaan worden zodat iedereen tevreden is.
Van dat samen afwassen, ga dat maar uitleggen aan die vele gezinnen die dit jaar uit mekaar gegaan zijn. Straatje, als je partner je zoveel bedrogen heeft, en als je tot de konklusie gekomen zijt dat de karakters en levenshouding niet kompatiebel is, stop dan met vechten en tracht in vrede uiteen te gaan.

Ook van dat samen afwas doen dat ekonomisch beter zou zijn: de afwasmachiene van de EU werkt stukken beter, is heel wat goedkoper, en de servise is er bijna perfekt. De Walen zweren bij de handafwas, ewel, ze kunnen de pot op bij mij. Konklusie: niks komma niks bevoegdheden terug naar het oude nivo.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 26 december 2007, 08:43   #175
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.119
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA
Waarom denk je dat ik daar ben weggegaan?
Waarom denk je dat ik (en ik niet alleen) bij de N-VA ben weggegaan?

Je ziet toch zelf op welk drijfzand dergelijk 'argument' gebouwd is?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 26 december 2007, 09:20   #176
Hashiwokakero
Banneling
 
 
Geregistreerd: 3 november 2007
Berichten: 3.209
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Hoezo? De Belgiscisten zijn het er - voor zover ik kan nagaan - over eens dat Blegië moet blijven bestaan en dat is eigenlijk het enige wat telt. De discussie over het hoe en waarom rond het ontstaan en het voortbestaan van het Vlaams Blok is slechts een randfenomeen.
Is wel een verschil als de grootste vlaams nationalistische partij vooral zijn kiezers zou halen bij de 'racisten' of bij de flaminganten.
Hashiwokakero is offline  
Oud 26 december 2007, 09:32   #177
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hashiwokakero Bekijk bericht
Is wel een verschil als de grootste vlaams nationalistische partij vooral zijn kiezers zou halen bij de 'racisten' of bij de flaminganten.
De grootste Vlaams-nationalistische partij is N-VA en die haalt haar kiezers vooral bij verzuurden en egoïsten. De grootste racistische partij is het Vlaams Blok en die haalt haar kiezers vooral bij de laaggeschoolden en andere dommeriken.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline  
Oud 26 december 2007, 09:33   #178
Hashiwokakero
Banneling
 
 
Geregistreerd: 3 november 2007
Berichten: 3.209
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
De grootste Vlaams-nationalistische partij is N-VA en die haalt haar kiezers vooral bij verzuurden en egoïsten. De grootste racistische partij is het Vlaams Blok en die haalt haar kiezers vooral bij de laaggeschoolden en andere dommeriken.
Hmm, zou jij NVA of VB stemmen?
Hashiwokakero is offline  
Oud 26 december 2007, 09:38   #179
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hashiwokakero Bekijk bericht
Hmm, zou jij NVA of VB stemmen?
Geen van beiden uiteraard.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline  
Oud 26 december 2007, 09:40   #180
Kortaf
Europees Commissaris
 
Kortaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2007
Locatie: Op tijd weg
Berichten: 7.588
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hashiwokakero Bekijk bericht
Hmm, zou jij NVA of VB stemmen?
Verzuurd, egoïstisch, onverdraagzaam.... hij vertoont in elk geval drie van de vier kenmerken.
Kortaf is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:57.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be