Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 april 2020, 10:06   #1
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.608
Standaard Singapore has a problem!

Singers heeft de slaapzaal-woningen van zijn buitenlandse migrantwerkers effe over 't hoofd gezien.
Plus 't probleem van jongeren (veilig?) en asymptomatische patienten.

Zo snel kan het dus wel evolueren.
Ik hou mijn adem in (-maar niet TE lang-) voor Honkers hier !!!
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2020, 20:39   #2
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.837
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Singers heeft de slaapzaal-woningen van zijn buitenlandse migrantwerkers effe over 't hoofd gezien.
Plus 't probleem van jongeren (veilig?) en asymptomatische patienten.

Zo snel kan het dus wel evolueren.
Ik hou mijn adem in (-maar niet TE lang-) voor Honkers hier !!!
We kunnen een ganse schare experts sturen straks.....ge moet maar roepen hé?
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2021, 09:59   #3
siegfried1648
Provinciaal Gedeputeerde
 
siegfried1648's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2020
Berichten: 827
Standaard

Interessant weetje over Singapore:

Singapore, officieel de Republiek Singapore is een stad- en eilandstaat in Zuidoost-Azië. Het land beslaat een groep van in totaal 63 eilanden die van Indonesië wordt gescheiden door de Straat van Singapore en van Maleisië door de Straat van Johore. Vooral de laatstgenoemde zee-engte is zeer nauw.
Singapore telt 5.888.926 (2017) inwoners, als volgt samengesteld:

Singaporese Chinezen (76,8%)
Maleiers, de oorspronkelijke bewoners (13,9%)
Singaporese Indiërs, voornamelijk Tamils (7,9%)
overige (1,4%).

www.geocities.com/rajeevgm/lky/

Singapore is een succesverhaal waar andere landen in de regio een voorbeeld aan kunnen nemen. Singapore heeft allen 1 groot probleem, het kan niet onbeperkt groeien, omdat het ingeklempt zit tussen Maleisië en Indonesië...en laat nu juist het feit zijn dat groeien een normale zaak is van naties.
siegfried1648 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2021, 20:28   #4
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.897
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door siegfried1648 Bekijk bericht
Interessant weetje over Singapore:

Singapore, officieel de Republiek Singapore is een stad- en eilandstaat in Zuidoost-Azië. Het land beslaat een groep van in totaal 63 eilanden die van Indonesië wordt gescheiden door de Straat van Singapore en van Maleisië door de Straat van Johore. Vooral de laatstgenoemde zee-engte is zeer nauw.
Singapore telt 5.888.926 (2017) inwoners, als volgt samengesteld:

Singaporese Chinezen (76,8%)
Maleiers, de oorspronkelijke bewoners (13,9%)
Singaporese Indiërs, voornamelijk Tamils (7,9%)
overige (1,4%).

www.geocities.com/rajeevgm/lky/

Singapore is een succesverhaal waar andere landen in de regio een voorbeeld aan kunnen nemen. Singapore heeft allen 1 groot probleem, het kan niet onbeperkt groeien, omdat het ingeklempt zit tussen Maleisië en Indonesië...en laat nu juist het feit zijn dat groeien een normale zaak is van naties.
Een succesverhaal en toch nooit "genoeg" ?
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2021, 21:35   #5
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Een succesverhaal en toch nooit "genoeg" ?
Een kenmerk van mensen die rijkdom nastreven is dat ze nooit genoeg hebben. Wat Singapore betreft niet iedereen is rijk. Er leven tientallen duizenden arme sukkels in slaapgebouwen en ze hebben weinig rechten buiten hun kloten af te draaien voor weinig geld, maar in hun huislanden zijn ze nog armer.

Er zijn ook veel kleine middenstanders en mensen die naar Aziatische normen wel een relatief hoog loon hebben. De kracht van Singapore is dat het een safe heaven is voor internationale kapitalen die onder andere Zwitserland en Luxemburg ontvlucht zijn. Of gewoon rijke expats.
Het doet soms een beetje saai aan. Te clean en te safe.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2021, 03:28   #6
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.608
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Een kenmerk van mensen die rijkdom nastreven is dat ze nooit genoeg hebben. Wat Singapore betreft niet iedereen is rijk. Er leven tientallen duizenden arme sukkels in slaapgebouwen en ze hebben weinig rechten buiten hun kloten af te draaien voor weinig geld, maar in hun huislanden zijn ze nog armer.

Er zijn ook veel kleine middenstanders en mensen die naar Aziatische normen wel een relatief hoog loon hebben. De kracht van Singapore is dat het een safe heaven is voor internationale kapitalen die onder andere Zwitserland en Luxemburg ontvlucht zijn. Of gewoon rijke expats.
Het doet soms een beetje saai aan. Te clean en te safe.
't Wordt niet voor niks vergeleken met de Zwitsers voor o.a. die reden.
Na meer dan drie, vier dagen vind ik het ginder oersaai. ('vond ik': dat klink meer up-to-date vandaag )
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2021, 12:34   #7
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
't Wordt niet voor niks vergeleken met de Zwitsers voor o.a. die reden.
Na meer dan drie, vier dagen vind ik het ginder oersaai. ('vond ik': dat klink meer up-to-date vandaag )
Tenzij ik een afspraak heb verblijf ik liever in Chinatown. Zéér lekkere en goedkope Chinese restaurants ook een paar immense food centers waar alles voor uw neus levend vers word klaargemaakt. De overkant van New Bridge road is er ook een zéér goed food center. Hotels zijn klein maar degelijk, niet de luxe van Orchard road etc maar ik voel me gemakkelijker in Chinatown. Er zijn wel een paar straten die toeristisch te druk zijn maar andere straten zijn zéér rustig.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2021, 22:16   #8
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Tenzij ik een afspraak heb verblijf ik liever in Chinatown. Zéér lekkere en goedkope Chinese restaurants ook een paar immense food centers waar alles voor uw neus levend vers word klaargemaakt. De overkant van New Bridge road is er ook een zéér goed food center. Hotels zijn klein maar degelijk, niet de luxe van Orchard road etc maar ik voel me gemakkelijker in Chinatown. Er zijn wel een paar straten die toeristisch te druk zijn maar andere straten zijn zéér rustig.
Geen ervaring met China, ik kon ooit een paar x mee mee met mijn broer maar deed het niet.
Nadien wist hij mij te vertellen dat ik niets gemist had zelfs het eten niet ...?
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2021, 11:53   #9
fcal
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 4 april 2002
Berichten: 8.069
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
Geen ervaring met China, ik kon ooit een paar x mee mee met mijn broer maar deed het niet.
Nadien wist hij mij te vertellen dat ik niets gemist had zelfs het eten niet ...?
De Chinese keukens (China is een continent) zijn zeer verschillend en uiterst verscheiden. Trouwens men spreekt toch ook niet van een Europese keuken maar van een Franse, Italiaanse, Portugese ... keuken. Bepaalde 'Chinese' gerechten behoren tot de gastronomische wereldtop. Als men goed wil eten dan verlaat men best het traditionele 'luxe' hotel met zijn verwesterde keuken. En met enige goede raad zoekt men een geschikt restaurant, hawker center of zelfs een straat stalletje op. In 2016 kregen 2 stalletjes in Singapore een Michelinster.
__________________
Het woord 'hond' heeft nooit iemand gebeten - Aristoteles

Laatst gewijzigd door fcal : 28 januari 2021 om 12:03.
fcal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2021, 02:19   #10
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.608
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
De Chinese keukens (China is een continent) zijn zeer verschillend en uiterst verscheiden. Trouwens men spreekt toch ook niet van een Europese keuken maar van een Franse, Italiaanse, Portugese ... keuken. Bepaalde 'Chinese' gerechten behoren tot de gastronomische wereldtop. Als men goed wil eten dan verlaat men best het traditionele 'luxe' hotel met zijn verwesterde keuken. En met enige goede raad zoekt men een geschikt restaurant, hawker center of zelfs een straat stalletje op. In 2016 kregen 2 stalletjes in Singapore een Michelinster.
Een continent... Echt? Soit.

Michelin?
-> Michelin: c'est fini.
Citaat:
In 2005 vermeldde Michelin in de Benelux-gids een restaurant dat nog niet geopend was, en gaf het meteen de aanbevelenswaardige beoordeling met een "Bib gourmand".
En sindsdien nooit meer een gids gekocht.

Singapore hawker centers (laatste ervaring van net voor Covid): zijn te goedkoop clean, zoals MacDo op zijn Zwitsers. Smaak: "bland".

Voor stalletjes raad ik eerder Malaysia zelf aan, met name op Pulau Penang en zeker niet de centers maar eerder de straat stalletjes, of 1 of een paar vertrouwde hawkers zoals die in bepaalde kopitiams hun eigen stal hebben.
Eigen voorbeeld & ervaring: voor ontbijt in Penang gaan wij vanaf 07:30 in de morgen naar 2 tot drie verschillende adressen met hun eigen specialitieiten van Hokkien Mee, een ander met Indische Pancakes en de derde met Char Kwai Teow
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".

Laatst gewijzigd door Jay-P. : 29 januari 2021 om 02:39.
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2021, 03:04   #11
Travis Bickle
Minister-President
 
Travis Bickle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2018
Berichten: 4.448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Een continent... Echt? Soit.

Michelin?
-> Michelin: c'est fini.
En sindsdien nooit meer een gids gekocht.

Singapore hawker centers (laatste ervaring van net voor Covid): zijn te goedkoop clean, zoals MacDo op zijn Zwitsers. Smaak: "bland".

Voor stalletjes raad ik eerder Malaysia zelf aan, met name op Pulau Penang en zeker niet de centers maar eerder de straat stalletjes, of 1 of een paar vertrouwde hawkers zoals die in bepaalde kopitiams hun eigen stal hebben.
Eigen voorbeeld & ervaring: voor ontbijt in Penang gaan wij vanaf 07:30 in de morgen naar 2 tot drie verschillende adressen met hun eigen specialitieiten van Hokkien Mee, een ander met Indische Pancakes en de derde met Char Kwai Teow
Als wij (na covid...) eens in Hong Kong geraken, dan mag je altijd culinair advies geven.
__________________
“I don’t understand bus lanes. Why do poor people have to get to places quicker than I do?”

— Jeremy Clarkson
Travis Bickle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2021, 11:24   #12
fcal
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 4 april 2002
Berichten: 8.069
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Een continent... Echt? Soit.
Voor stalletjes raad ik eerder Malaysia zelf aan, met name op Pulau Penang en zeker niet de centers maar eerder de straat stalletjes, of 1 of een paar vertrouwde hawkers zoals die in bepaalde kopitiams hun eigen stal hebben.
Eigen voorbeeld & ervaring: voor ontbijt in Penang gaan wij vanaf 07:30 in de morgen naar 2 tot drie verschillende adressen met hun eigen specialiteiten van Hokkien Mee, een ander met Indische Pancakes en de derde met Char Kwai Teow
De straatstalletjes zijn vaak uitstekend. Je ziet er wel weinig toeristen. Die zijn te bang. In Kuala Lumpur heb ik kennis kunnen maken met verfijnde oesterpannekoeken of lekkere gestoomde viskoppen maar ook met een haaienvinnensoep waar je lepel bleef rechtstaan. In Port Dickson bestelde ik altijd een pomfret Teochew style, een zeer verfijnd en toch eenvoudig gerecht. Enz...
__________________
Het woord 'hond' heeft nooit iemand gebeten - Aristoteles
fcal is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:42.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be