Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 7 november 2011, 15:23   #21
Torkilson
Gouverneur
 
Torkilson's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 mei 2010
Berichten: 1.419
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Hoeft niet, die verontschuldigingen. Ik discrimineer echt wel.
Maar waarom, dat is nu de vraag.
__________________
Rede is niet automatisch, zij die haar ontkennen, worden er niet door overwonnen.
Torkilson is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2011, 15:28   #22
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.798
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Torkilson Bekijk bericht
Maar waarom, dat is nu de vraag.
Dat schreef ik toch al.
Ik zou geen vruchtbare vrouwen vanwege het zeer grote potentieel dat ze op korte termijn zwanger worden, zeker met een "contract van onbepaalde duur".
1 optie is altijd werken met jaarcontracten. (moet ik eens overdenken)

En kwa echt gelovige moslims.... mag ik hen wel opdrachten geven?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2011, 15:34   #23
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
smiley's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2004
Berichten: 10.199
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Torkilson Bekijk bericht
Laat ons even uitgaan van een casus. Het betreft een jonge Marokkaan van de tweede generatie, net 18 geworden, klaar voor de arbeidsmarkt. Hij is niet door anderen ontmoedigd om te solliciteren, hij roept niet “racist” naar iedereen die het niet met hem eens is, hij is positief ingesteld. Hij heeft geen “wij” en “zij” gevoel gekregen
Hij is dus niet als moslim opgevoed.
__________________
De kernoorzaak van alle terreurdaden zijn terroristische ideologieen. De kernoorzaak van het islamitisch terrorisme is de islamitische ideologie.
http://www.exmoslim.org/http://www.youtube.com/watch?v=jHnxdgk3P68
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2011, 15:39   #24
Torkilson
Gouverneur
 
Torkilson's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 mei 2010
Berichten: 1.419
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Hij is dus niet als moslim opgevoed.
Hebt ge misschien een nuttige bijdrage te leveren?
__________________
Rede is niet automatisch, zij die haar ontkennen, worden er niet door overwonnen.
Torkilson is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2011, 15:41   #25
Torkilson
Gouverneur
 
Torkilson's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 mei 2010
Berichten: 1.419
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Dat schreef ik toch al.
Ik zou geen vruchtbare vrouwen vanwege het zeer grote potentieel dat ze op korte termijn zwanger worden, zeker met een "contract van onbepaalde duur".
1 optie is altijd werken met jaarcontracten. (moet ik eens overdenken)

En kwa echt gelovige moslims.... mag ik hen wel opdrachten geven?
Wat hoopt ge met die enggeestige aanpak te bereiken op lange termijn? Verschillende gemeenschappen die een parallelle economie ontwikkelen? Vrouwen die terug afhankelijk geraken van hun man?
voor mijn part is dit griezelig.
__________________
Rede is niet automatisch, zij die haar ontkennen, worden er niet door overwonnen.
Torkilson is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2011, 15:42   #26
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.798
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Torkilson Bekijk bericht
Hebt ge misschien een nuttige bijdrage te leveren?
Helaas is het wel kernachtig samengevat waar het op staat.

"Echte moslims" hebben bepaalde levensregels die de fictieve 18jarige Marokkaanse jongeman echt wel tot een statistische uitzondering brengen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2011, 15:43   #27
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
smiley's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2004
Berichten: 10.199
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Torkilson Bekijk bericht
Hebt ge misschien een nuttige bijdrage te leveren?
Kent u het wij/zij gevoel dan niet dat de islam de 'gelovige' aanpraat ? Hebt u de koran al eens bekeken ? Dat is natuurlijk een realiteit die u niet aanstaat. U zoekt liever de fout bij de autochtoon in plaats van bij de allahtoon. (waar het hele 'progressieve' wanbeleid van de afgelopen tientallen jaren is op gebaseerd met als resultaat, vergergering van het probleem) Allahtonen waar heel de wereld last van heeft. Onlangs nog de Nigerianen.
__________________
De kernoorzaak van alle terreurdaden zijn terroristische ideologieen. De kernoorzaak van het islamitisch terrorisme is de islamitische ideologie.
http://www.exmoslim.org/http://www.youtube.com/watch?v=jHnxdgk3P68

Laatst gewijzigd door smiley : 7 november 2011 om 15:44.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2011, 15:46   #28
Torkilson
Gouverneur
 
Torkilson's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 mei 2010
Berichten: 1.419
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Kent u het wij/zij gevoel dan niet dat de islam de 'gelovige' aanpraat ? Hebt u de koran al eens bekeken ? Dat is natuurlijk een realiteit die u niet aanstaat. U zoekt liever de fout bij de autochtoon in plaats van bij de allahtoon. (waar het hele wanbekleid van de afgelopen tientallen jaren is op gebaseert met als resultaat, vergergering van het probleem) Allahtonen waar heel de wereld last van heeft. Onlangs nog de Nigerianen.
De Koran, net als de bijbel overigens, staat vol met tegenstrijdigheden. Ook niet al wat erover wordt verteld hoeft daarom feit te zijn. Als wij katholiek worden opgevoed, betekent dat ook niet altijd "oog om oog, tand om tand". Dit soort zever bestaat in bijna elk soort religie. Om iedereen die dáár niet in geloofd onmiddellijk ongelovig te noemen is niet correct.
Het wij/zij gevoel leeft blijkbaar ook bij u, anders had ge geen onderscheid gemaakt. het is uw goed recht, maar wat geraakt ge er mee vooruit.
__________________
Rede is niet automatisch, zij die haar ontkennen, worden er niet door overwonnen.
Torkilson is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2011, 15:48   #29
Torkilson
Gouverneur
 
Torkilson's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 mei 2010
Berichten: 1.419
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
"Echte moslims" hebben bepaalde levensregels die de fictieve 18jarige Marokkaanse jongeman echt wel tot een statistische uitzondering brengen.
De vraag is, hoe gaat ge dat veranderen.? Door ze allen te behandelen alsof ze stront zijn? Of door hen de kans te geven zich te integreren. Werk is altijd al de voorloper geweest van integratie en mentaliteitswijziging.
__________________
Rede is niet automatisch, zij die haar ontkennen, worden er niet door overwonnen.
Torkilson is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2011, 15:48   #30
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.798
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Torkilson Bekijk bericht
Wat hoopt ge met die enggeestige aanpak te bereiken op lange termijn? Verschillende gemeenschappen die een parallelle economie ontwikkelen? Vrouwen die terug afhankelijk geraken van hun man?
voor mijn part is dit griezelig.
U mag het griezelig vinden.
Niet vergeten dat ik (nog) geen werkgever ben.
Op lange termijn (10jaar + dus) kan aan mijn reet roesten. "Mijn bedrijfje" moet renderen, of het kan niet blijven bestaan, wat voor ieder die erbij betrokken is een verliespost geeft.

Langs de andere kant, al de discusies op't forum geven me wel te denken hoe die beperking in mijn selectieprocedure te omzeilen, om zo toch de beste werknemer te selecteren die me de beste rendabiliteit opleverd.

Om zo even 30% van de potentiele werknemers gewoon buiten spel te zetten, da's gewoon zonde. Voor dezelfde moeite is de net afgewezen jongedame een natuurtalent voor de job die ik moet invullen.

Maar die jongedame kan de job niet doen als ze thuis zwanger of in bevallingsverlof zit te wezen.

En dan komen we terug op het andere hekele puntje.
Levensbeschouwing die an sich al discriminerend is.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2011, 15:50   #31
Torkilson
Gouverneur
 
Torkilson's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 mei 2010
Berichten: 1.419
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
U mag het griezelig vinden.
Niet vergeten dat ik (nog) geen werkgever ben.
Op lange termijn (10jaar + dus) kan aan mijn reet roesten. "Mijn bedrijfje" moet renderen, of het kan niet blijven bestaan, wat voor ieder die erbij betrokken is een verliespost geeft.

Langs de andere kant, al de discusies op't forum geven me wel te denken hoe die beperking in mijn selectieprocedure te omzeilen, om zo toch de beste werknemer te selecteren die me de beste rendabiliteit opleverd.

Om zo even 30% van de potentiele werknemers gewoon buiten spel te zetten, da's gewoon zonde. Voor dezelfde moeite is de net afgewezen jongedame een natuurtalent voor de job die ik moet invullen.

Maar die jongedame kan de job niet doen als ze thuis zwanger of in bevallingsverlof zit te wezen.

En dan komen we terug op het andere hekele puntje.
Levensbeschouwing die an sich al discriminerend is.
Ik heb ook ouderschapsverlof.
__________________
Rede is niet automatisch, zij die haar ontkennen, worden er niet door overwonnen.
Torkilson is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2011, 15:52   #32
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.798
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Torkilson Bekijk bericht
De vraag is, hoe gaat ge dat veranderen.?
Mag ik dat wel, zoiets veranderen?
Citaat:
Door ze allen te behandelen alsof ze stront zijn?
Ik behandel ieder gelijk. Regel 1 van Maddox. "doe niets wat je zelf niet voor wil hebben".
Citaat:
Of door hen de kans te geven zich te integreren.
Oh, de Grieken, Portugezen, Italianen, Spanjaarden tellen niet mee?
Citaat:
Werk is altijd al de voorloper geweest van integratie en mentaliteitswijziging.
Welvaart geeft mensen de tijd om na te denken over hun leven.
Helaas zijn de meeste mensen onvoldoende voorbereid op zo een gegeven. En dat merken we nu meer en meer.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2011, 15:56   #33
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.798
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Torkilson Bekijk bericht
Ik heb ook ouderschapsverlof.
Da's heel leuk voor U. Ik hoop dat Uw nageslacht uw steun goed aanvaard.

Maar, dat is voor de werkgever geen pluspunt. Als U onmisbaar zou zijn, dan had U dat nu al gemerkt.

Maar wees niet getreurd, dankzij deze discusies ben ik op de hoogte van dit extraatje waarmee de werkgevers in België extra gekloot word.

Nu alleen een methode vinden om dat uit te sluiten voor mijn potentiële firma. Seizoenscontracten? Zelf uitzendkantoortje spelen en weekkontrakten geven?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2011, 15:56   #34
Torkilson
Gouverneur
 
Torkilson's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 mei 2010
Berichten: 1.419
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Oh, de Grieken, Portugezen, Italianen, Spanjaarden tellen niet mee?
Die moeten even goed integreren, alleen valt het minder op als zij dat niet doen. Waarom zouden die niet meetellen?
Citaat:
Welvaart geeft mensen de tijd om na te denken over hun leven.
Helaas zijn de meeste mensen onvoldoende voorbereid op zo een gegeven. En dat merken we nu meer en meer.
Onvoorbereid zijn op welvaart, wat betekent dat volgens u? Iedereen wil namelijk een beter leven, als wij als maatschappij ervoor zorgen dat het leven daadwerkelijk aangenaam kan worden voor zij die zich integreren, is de eerste stap gezet. De anderen zullen wel moeten volgen, of in de marginaliteit verdwijnen.
__________________
Rede is niet automatisch, zij die haar ontkennen, worden er niet door overwonnen.
Torkilson is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2011, 15:57   #35
Torkilson
Gouverneur
 
Torkilson's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 mei 2010
Berichten: 1.419
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Maar wees niet getreurd, dankzij deze discusies ben ik op de hoogte van dit extraatje waarmee de werkgevers in België extra gekloot word.
Hoezo? Zijn de werkgevers de enigen die tellen? Niet al diegenen die arbeid leveren? Triestig.
__________________
Rede is niet automatisch, zij die haar ontkennen, worden er niet door overwonnen.
Torkilson is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2011, 15:59   #36
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
smiley's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2004
Berichten: 10.199
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Torkilson Bekijk bericht
De Koran, net als de bijbel overigens, staat vol met tegenstrijdigheden. Ook niet al wat erover wordt verteld hoeft daarom feit te zijn. Als wij katholiek worden opgevoed, betekent dat ook niet altijd "oog om oog, tand om tand". Dit soort zever bestaat in bijna elk soort religie. Om iedereen die dáár niet in geloofd onmiddellijk ongelovig te noemen is niet correct.
Je moet niet met de bijbel afkomen. Een moslim leest en bekijkt zijn koran anders dan een christen zijn bijbel. De koran is ook stukken erger.

Citaat:
Het wij/zij gevoel leeft blijkbaar ook bij u, anders had ge geen onderscheid gemaakt. het is uw goed recht, maar wat geraakt ge er mee vooruit.
Ik moet niks hebben van idelogieen die een wij/zij gevoel oproepen. Nogal goedkoop van u om diegenen die zich dan tegen zulk een ideologie verzetten te verwijten een wij/zij gevoel te hebben. U gaat volkomen voorbij aan de verkeerde instelling van veel allahtonen tegenover ons en onze samenleving een verkeerde instelling die niet aan de autochtoon of zijn samenleving te wijten is. http://www.youtube.com/watch?v=0-IIU-Ekd3w

Citaat:
"Laat de gelovigen niet de ongelovigen tot vrienden nemen in plaats van de gelovigen." [3:28]

"De ongelovigen onder het Volk van het Boek (d.i. joden en christenen) en de heidenen zullen voor eeuwig branden in het vuur van de hel. Zij zijn de gemeenste van alle wezens." [98:6]

Gelovigen ! Maakt u geen vrienden behalve in uw eigen gemeenschap." [3:118]

"Gij zult geen ongelovige vrouwen trouwen, tenzij zij het geloof aanvaarden. Een gelovige slavin is beter dan een afgodendienares, ook al behaagt deze u. Ook zult gij geen afgodendienaars trouwen, tenzij zij het geloof omhelzen. Een gelovige slaaf is beter dan een ongelovige, ook al bevalt deze u." [2:221]

Wij breken met u. Vijandschap en haat zullen tussen ons heersen tot gij gelooft in Allah alleen." [60:4]
__________________
De kernoorzaak van alle terreurdaden zijn terroristische ideologieen. De kernoorzaak van het islamitisch terrorisme is de islamitische ideologie.
http://www.exmoslim.org/http://www.youtube.com/watch?v=jHnxdgk3P68

Laatst gewijzigd door smiley : 7 november 2011 om 16:08.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2011, 16:00   #37
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.798
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Torkilson Bekijk bericht
Hoezo? Zijn de werkgevers de enigen die tellen? Niet al diegenen die arbeid leveren? Triestig.
Zonder werkgevers geen werknemers.
Iedereen zelfstandige? Eens kijken hoever je komt als grote klussen (zoals het bouwen van een windmolenpark) puur laat uitvoeren met freelancers.

Ik ben me al te goed bewust wat een voordeel er is verbonden aan een goeie verstandhouding tussen werknemer en werkgever.

En als werknemer heb ik verdorie al 23 jaar ervaring. Mag dat niet meetellen?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2011, 16:05   #38
Torkilson
Gouverneur
 
Torkilson's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 mei 2010
Berichten: 1.419
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Zonder werkgevers geen werknemers.
Iedereen zelfstandige? Eens kijken hoever je komt als grote klussen (zoals het bouwen van een windmolenpark) puur laat uitvoeren met freelancers.

Ik ben me al te goed bewust wat een voordeel er is verbonden aan een goeie verstandhouding tussen werknemer en werkgever.
Waarom is ouderschapsverlof dan voor u "om de werkgever te kloten"? Ik gebruik mijn ouderschapsverlof om mijn kroost een degelijke opvoeding te garanderen. Ik poog hen op te voeden tot burgers met verantwoordelijkheidszin. Dit komt de economie alleen maar ten goede. Trouwens, in mijn plaats kan dan weer een interim aan de slag die zo nuttige werkervaring kan opdoen. Wie weet komt hij later in ons bedrijf werken, en is het een goede pré-opleiding geweest.
Citaat:
En als werknemer heb ik verdorie al 23 jaar ervaring. Mag dat niet meetellen?
Ge pakt toch nooit vakantie? Want dat is nu toch ook om een werlgever te kloten.
__________________
Rede is niet automatisch, zij die haar ontkennen, worden er niet door overwonnen.
Torkilson is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2011, 16:06   #39
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
smiley's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2004
Berichten: 10.199
Standaard

Citaat:
In de diskussie over het racisme zegt men dat racistische geschriften "een gevaar" vormen : mensen zouden zich erdoor laten beïnvloeden, en sommigen van hen zouden hun nieuwverworven overtuiging wel eens in daden kunnen omzetten. Hoeveel gevaar gaat er dan wel niet uit van een boek dat verklaart dat "haat en vijandschap tussen ons zullen heersen totdat gij gelooft in Allah alleen"? http://koenraadelst.bharatvani.org/a...oorongel2.html
__________________
De kernoorzaak van alle terreurdaden zijn terroristische ideologieen. De kernoorzaak van het islamitisch terrorisme is de islamitische ideologie.
http://www.exmoslim.org/http://www.youtube.com/watch?v=jHnxdgk3P68
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2011, 16:08   #40
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.798
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Torkilson Bekijk bericht
Die moeten even goed integreren, alleen valt het minder op als zij dat niet doen. Waarom zouden die niet meetellen?
Regel 2 van Maddox. "Niet betrapt worden". Voor mijn part is iemand satanist en voert die in holst van de nacht vettige rituelen uit, zolang het niet opvalt is dat geen probleem.

Trouwens, hoe komt het dat er weinig problemen zijn met de Chinezen hier in België, terwijl het wel geweten is dat een niet onaanzienlijk deel de laars lapt aan de Belgische wetgeving?

Citaat:
Onvoorbereid zijn op welvaart, wat betekent dat volgens u? Iedereen wil namelijk een beter leven, als wij als maatschappij ervoor zorgen dat het leven daadwerkelijk aangenaam kan worden voor zij die zich integreren, is de eerste stap gezet.
Onvoorbereid op welvaart. Ik dacht dat het duidelijk was. Als er tijd over is, die niet gespendeerd word aan overleven, is er welvaart, en die kan meer welvaart creeren. Wat meer tijd geeft die niet gespendeerd is aan overleven. Uiteindelijk komt er dan zelf-denken bij, en dat geeft miserie met dingen zoals religie.
Voorbeeld. Martin Luther kon zijn afscheuring van de Catholieke kerk alleen maar voor elkaar krijgen omdat hij tijd kon steken in't overtuigen van mensen dat er ergens iets serieus rot was. En de mensen die overtuigd werden, waren oorspronkelijk ook mensen die tijd konden spenderen aan het overdenken van de situatie.

Citaat:
De anderen zullen wel moeten volgen, of in de marginaliteit verdwijnen.
Helaas is het verdwijnen in de marginaliteit niet zo het probleem, het is het duidelijk aangeven van marginaliteit en criminaliteit dat het hele eieren eten is.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:49.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be