Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 september 2019, 07:49   #81
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.829
Standaard

Terug in België en wat doorgelezen. Ondertussen blijkt hier dat mijn zoon effectief zijn reservatie in een bestelling heeft omgezet. De Taycan Turbo S versie full option. Volgens zijn boekhouder zou het een win-win operatie zijn. Het is meer personeel aanwerven, belastingen gaan betalen of meer fiscaal interessante onkosten maken. Blijkbaar zou de toch wel heel dure aankoop verantwoord zijn? 100% fiscaal in te brengen en amper VAA is zoals iedereen die een E-wagen aanschaft wel de hoofdreden. Meer personeel aanwerven was geen optie omdat het nu al veel te snel groeit om nog een overzicht te kunnen houden. En de tweede vertegenwoordiger die nu zou zijn bijgekomen werkt op zelfstandige basis. Buiten zijn 992 en nog twee salariswagens voor personeel en de vaste maandelijkse kosten komt er in 2020 nog een serieuze kost/afschrijving bij. Ik moet gelukkig zijn rekening niet maken en hoop dat alles blijft draaien zoals het nu is.

De Taycan is een superwagen van Porsche. Wel heel prijzig maar nog niet zo heel lang geleden kostte de Tesla S in topversie ook een dikke 150000 euro. Tesla heeft deze dan opeens in "de solden" gezet door de prijs met 1/3 te laten zakken. Tesla voelt de hete adem van andere fabrikanten. En Tesla heeft geen berg cash reserve maar nog altijd serieuze rode cijfers. Het model 3 kan je ook niet met een Taycan vergelijken. Ondertussen zie je al eens eentje rijden maar het is niet zoals destijds de eerste Tesla S modellen in het straatbeeld kwamen. Het model 3 lijkt meer op een ...? Een gewone wagen van Koreaanse makelij. Of een Toyota/Nissan afkooksel. Waarmee kan Tesla nog de anderen beconcurreren? Niets dus want buiten hun gedateerde S en hun saaie wagen model 3 hebben ze niets meer.

Maar soit E-wagens of wat dan ook het is en blijft vooral speelgoed voor grote jongens. Ik begrijp heel goed dat als je jong bent en vol ambities zit je dit ook aan de wereld wilt laten zien. En als ik moet kiezen tussen belastingen betalen zodat die incompetente politici hun zakken kunnen vullen ofwel iets leuk en fiscaal interessant kopen dan zou ik ook wel voor optie twee kiezen. Maar ik prefereer een rustig leven. En dit liefst in een warme omgeving. Dus even hier in dit apenland de nodige verplichtingen doen en hopelijk krijg ik goed nieuws en wordt ons bod op "a place under the sun" aanvaardt.
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2019, 08:13   #82
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
Terug in België en wat doorgelezen. Ondertussen blijkt hier dat mijn zoon effectief zijn reservatie in een bestelling heeft omgezet. De Taycan Turbo S versie full option. Volgens zijn boekhouder zou het een win-win operatie zijn. Het is meer personeel aanwerven, belastingen gaan betalen of meer fiscaal interessante onkosten maken. Blijkbaar zou de toch wel heel dure aankoop verantwoord zijn? 100% fiscaal in te brengen en amper VAA is zoals iedereen die een E-wagen aanschaft wel de hoofdreden. Meer personeel aanwerven was geen optie omdat het nu al veel te snel groeit om nog een overzicht te kunnen houden. En de tweede vertegenwoordiger die nu zou zijn bijgekomen werkt op zelfstandige basis. Buiten zijn 992 en nog twee salariswagens voor personeel en de vaste maandelijkse kosten komt er in 2020 nog een serieuze kost/afschrijving bij. Ik moet gelukkig zijn rekening niet maken en hoop dat alles blijft draaien zoals het nu is.

De Taycan is een superwagen van Porsche. Wel heel prijzig maar nog niet zo heel lang geleden kostte de Tesla S in topversie ook een dikke 150000 euro. Tesla heeft deze dan opeens in "de solden" gezet door de prijs met 1/3 te laten zakken. Tesla voelt de hete adem van andere fabrikanten. En Tesla heeft geen berg cash reserve maar nog altijd serieuze rode cijfers. Het model 3 kan je ook niet met een Taycan vergelijken. Ondertussen zie je al eens eentje rijden maar het is niet zoals destijds de eerste Tesla S modellen in het straatbeeld kwamen. Het model 3 lijkt meer op een ...? Een gewone wagen van Koreaanse makelij. Of een Toyota/Nissan afkooksel. Waarmee kan Tesla nog de anderen beconcurreren? Niets dus want buiten hun gedateerde S en hun saaie wagen model 3 hebben ze niets meer.

Maar soit E-wagens of wat dan ook het is en blijft vooral speelgoed voor grote jongens. Ik begrijp heel goed dat als je jong bent en vol ambities zit je dit ook aan de wereld wilt laten zien. En als ik moet kiezen tussen belastingen betalen zodat die incompetente politici hun zakken kunnen vullen ofwel iets leuk en fiscaal interessant kopen dan zou ik ook wel voor optie twee kiezen. Maar ik prefereer een rustig leven. En dit liefst in een warme omgeving. Dus even hier in dit apenland de nodige verplichtingen doen en hopelijk krijg ik goed nieuws en wordt ons bod op "a place under the sun" aanvaardt.
Ik zou uw zoon aanraden een nieuwe boekhouder te kiezen. Ofwel zou ik hem aanraden om de "bedrijfsstrategie" niet te laten voeren door iemand die zich enkel moet bezig houden met debit en credit.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2019, 09:08   #83
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.140
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ik zou uw zoon aanraden een nieuwe boekhouder te kiezen. Ofwel zou ik hem aanraden om de "bedrijfsstrategie" niet te laten voeren door iemand die zich enkel moet bezig houden met debit en credit.
altijd zalig om zo te horen dat er zelfstandigen zijn waar hun grootste investering hun auto is...
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2019, 10:22   #84
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
altijd zalig om zo te horen dat er zelfstandigen zijn waar hun grootste investering hun auto is...
En het moet de allervetste zijn en full option. Amai.
Dan is de maffia nog bescheiden.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2019, 13:13   #85
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.140
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
En het moet de allervetste zijn en full option. Amai.
Dan is de maffia nog bescheiden.
vader is ambtenaar op pensioen, die hebben genoeg achterovergedrukt om hun zoon wat kado te doen, en hebben alle truuken geleerd om de wetten te omzeilen
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2019, 14:30   #86
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.829
Standaard

Ambtenaar? Pensioen? Niet dus. En de grootste investering zijn zeker niet de wagens. Ik denk dat de productiemiddelen en voorraad nog wel een veelvoud zijn. En in 2020 zal er een gebouw moeten bijkomen. De industriegrond hiernaast is al gekocht. Er iets op zetten zal ik niet meer gaan bekostigen. Tegen dan hoop ik 2500 km verder van de rust te genieten. En over de boekhouder? Een van de grootste en meest gekende in de regio. Die een pak grote bedrijven als klant heeft. Dus die weet wat hij en zijn personeel doet. Maar ik begrijp wel de reacties hier. Iemand die succes heeft en op korte termijn een miljoenzaak uitbouwt wekt enkel jaloezie en afgunst. Ik merk het zelfs in de familie dat mijn zoon en bij uitbreiding mijn vrouw en ik nog amper op een familiefeest uitgenodigd worden. Maar ik lig er niet van wakker. Liever dan geen contact meer met familie en schijnheilige vrienden.
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2019, 14:43   #87
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
Terug in België en wat doorgelezen.

Want in het buitenland hebben ze geen WiFi
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2019, 15:06   #88
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
Ambtenaar? Pensioen? Niet dus. En de grootste investering zijn zeker niet de wagens. Ik denk dat de productiemiddelen en voorraad nog wel een veelvoud zijn. En in 2020 zal er een gebouw moeten bijkomen. De industriegrond hiernaast is al gekocht. Er iets op zetten zal ik niet meer gaan bekostigen. Tegen dan hoop ik 2500 km verder van de rust te genieten. En over de boekhouder? Een van de grootste en meest gekende in de regio. Die een pak grote bedrijven als klant heeft. Dus die weet wat hij en zijn personeel doet. Maar ik begrijp wel de reacties hier. Iemand die succes heeft en op korte termijn een miljoenzaak uitbouwt wekt enkel jaloezie en afgunst. Ik merk het zelfs in de familie dat mijn zoon en bij uitbreiding mijn vrouw en ik nog amper op een familiefeest uitgenodigd worden. Maar ik lig er niet van wakker. Liever dan geen contact meer met familie en schijnheilige vrienden.
Iemand die op korte tijd een miljoenenzaak uitbouwt heeft een fulltime boekhouder in dienst en laat zich geen zever wijsmaken door een of andere kleine zelfstandige.

Ik heb overigens geen enkel probleem met mensen die succesvol zijn. Ik heb echter wel medelijden met mensen die zever verkondigen op een forum.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2019, 15:14   #89
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Het is een misconceptie dat ge u als zelfstandige "een dikke wagen moet kopen omdat ge dan meer overhoudt".

Dat leasebedrag van die Porsche Taycan (1600 ? 2000 ? euro per maand) moet wel nog neergelegd worden door de vennootschap.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2019, 16:18   #90
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.140
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
Ambtenaar? Pensioen? Niet dus. En de grootste investering zijn zeker niet de wagens. Ik denk dat de productiemiddelen en voorraad nog wel een veelvoud zijn. En in 2020 zal er een gebouw moeten bijkomen. De industriegrond hiernaast is al gekocht. Er iets op zetten zal ik niet meer gaan bekostigen. Tegen dan hoop ik 2500 km verder van de rust te genieten. En over de boekhouder? Een van de grootste en meest gekende in de regio. Die een pak grote bedrijven als klant heeft. Dus die weet wat hij en zijn personeel doet. Maar ik begrijp wel de reacties hier. Iemand die succes heeft en op korte termijn een miljoenzaak uitbouwt wekt enkel jaloezie en afgunst. Ik merk het zelfs in de familie dat mijn zoon en bij uitbreiding mijn vrouw en ik nog amper op een familiefeest uitgenodigd worden. Maar ik lig er niet van wakker. Liever dan geen contact meer met familie en schijnheilige vrienden.
ben niet jaloers hoor, zit gewoon te lachen met het statement dat het een advies is van de boekhouder. Ik heb nog nooit een boekhouder weten een creatieve zaak succesvol uitbouwen. Wat is de return van een machine versus de return van een porsche versus de return van een instap mercedes... De machine brengt op, en de mercedes verlies je minder geld. That's it.

Het is zoals de nuchtere belgen hier schrijven: als je 2000euro moet betalen voor die porsche is dat geld en cash die wegloopt uit de zaak. het enige dat je kunt zeggen, daardoor stijgt uw voordeel in natura buitenproportioneel op een gemakkelijke manier en kun je genieten van de return en risico van uw werk

Laatst gewijzigd door brother paul : 16 september 2019 om 16:21.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2019, 16:20   #91
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Het is een misconceptie dat ge u als zelfstandige "een dikke wagen moet kopen omdat ge dan meer overhoudt".

Dat leasebedrag van die Porsche Taycan (1600 ? 2000 ? euro per maand) moet wel nog neergelegd worden door de vennootschap.
En hieronder zijn leaseprijzen Nederland de Belgische zullen nog wat hoger liggen...

Citaat:
https://www.autoblog.nl/nieuws/porsc...e-kwijt-129828

Porsche Taycan eerste leaseprijzen: zo veel ben je kwijt

Auteur: 720s, gepost 06-09-2019 om 19:02 28 Reacties

Ook op maandelijkse afbetaling kan je een elektrische Porsche op de oprit zetten.
...
We vallen maar gelijk met de deur in huis: voor minder dan 2.000 euro per maand hoef je niet vol verwachting de leaseconfigurator aan te klikken. Zoals bij elke auto is dat het basistarief, dan zit je op 10.000 kilometer per jaar over een traject van 60 maanden op de Taycan Turbo.

Pak je de Taycan Turbo S, zet je de teller op 36 maanden en 60.000 km, dan mag je 4.410 euro aftikken per maand. Dan heb je echter een Taycan zonder opties, zoals we al hebben gezien in de toffe configurator heb je ook nog een breed scala aan goodies die je op de Taycan kan krijgen.

Pakken we de Taycan Turbo S en zetten we bij alle duurste opties een vinkje, dan komen we uit op 5.707 euro per maand. Opvallend genoeg vallen alle kleurtjes onder de standaarduitrusting, behalve Karmijnrood. Als dat je lievelingskleur is mag je bijbetalen.

Doe je die 5.707 keer 36, dan kom je uit op plusminus 205.000 euro.

Laatst gewijzigd door Micele : 16 september 2019 om 16:27.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2019, 22:57   #92
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

lol ?

Voor dat geld hebt ge een personeels lid die u geld opbrengt.

Dramatisch slechte investering.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2019, 23:00   #93
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
lol ?

Voor dat geld hebt ge een personeels lid die u geld opbrengt.

Dramatisch slechte investering.
Kan je van dat personeel ook verwachten.

Maar ik zou het ook wel anders doen.
200000€ voor een auto als aftrek is er over.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2019, 09:41   #94
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
lol ?

Voor dat geld hebt ge een personeels lid die u geld opbrengt.

Dramatisch slechte investering.
Voor dat geld kun je wslk 5-7 Teslas leasen...

36 maand, 20.000 km/jaar
Citaat:
https://www.athlon.com/nl/zakelijk/a...ge=20000,80000

Zelf samenstellen (3)

Standard Range Plus RWD 4D 211kW 659 eur
Long Range Dual Motor AWD 4D 335kW 756 eur
Performance Dual Motor AWD 4D 358kW 819 eur
Vb.
https://www.fleet.be/levering-tesla-lebonpain/ en goedkoop bijladen op de bedrijfsparking.

Laadinfrakost is immers ook 100% aftrekbaar, zelfs bij de werknemer thuis:

https://www.practicali.be/blog/fisca...he-firmawagen/

Laatst gewijzigd door Micele : 17 september 2019 om 09:47.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2019, 19:15   #95
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Tesla is onbetrouwbaar. Elektronica is sowieso een bron van problemen, ook bij andere fabrikanten, maar Tesla lijkt daar vooral - als jonge constructeur die excessief veel elektronica en gadgets toepast - veel last van te hebben.
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2019, 19:25   #96
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.591
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
lol ?

Voor dat geld hebt ge een personeels lid die u geld opbrengt.

Dramatisch slechte investering.
Personeel brengt niet altijd geld op maar is ook soms een verliespost. Bedrijven saneren graag in personeel. Doorgaans zijn er altijd te veel.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2019, 20:29   #97
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Tesla is onbetrouwbaar. Elektronica is sowieso een bron van problemen, ook bij andere fabrikanten, maar Tesla lijkt daar vooral - als jonge constructeur die excessief veel elektronica en gadgets toepast - veel last van te hebben.
Recente cijfers maken gehakt van uw natte duim:

Citaat:
https://www.teslarati.com/tesla-4th-...-2019-results/

Tesla ranks among UK’s most reliable carmakers in veteran motoring magazine’s survey

Simon Alvarez. Posted on September 13, 2019

Britain-based motoring publication What Car?‘s recent Reliability Survey included a rather surprising addition this year. Amidst the magazine’s Top 10 list of most reliable carmakers in the UK lies Tesla at No.4, beating veterans known for their reliability such Japanese automaker Honda in the process.

https://www.whatcar.com/news/the-uks...makes/n20072#8

What Car?‘s 2019 rankings involved an analysis of data from over 18,000 vehicles that span 31 brands and 218 car models. According to the magazine, 18,119 car owners provided detailed accounts of any vehicle-related problems that they ran into over the past 12 months. Data on the turnaround time and cost for repairs were also taken into consideration.

Among the 31 brands included in this year’s survey, Tesla ranked 4th place with an overall score of 96.9%. In its post about its study’s results, the publication noted that electric cars, in general, are starting to emerge as one of the most reliable classes of vehicles that consumers can buy. Thus, it was no wonder that Tesla, which only produces EVs, garnered a high reliability score among car owners.

Overall, Tesla was only exceeded by a trifecta of Japanese brands comprised of Lexus (99.3%), Toyota (97.7%), and Suzuki (97.3%). Interestingly, part of the reason behind Lexus’ high score is also due to the company’s electrified vehicles, one of which garnered a 100% reliability score. Veteran carmakers Subaru (96.6%), Kia (96.3%), Hyundai (95.7%), Mini (95.4%), Skoda (95.2%), and Honda (94.9%) followed the Silicon Valley-based electric car maker in What Car?‘s Top 10 list.

Tesla’s place in What Car?‘s 2019 Reliability Survey is impressive, especially considering that the company is the sole American automaker that made the study’s Top 10 list. The fact that Tesla achieved such a high rank despite the company’s well-known extended turnaround times for repairs also proves that its vehicles are simply gaining a reputation for being low-maintenance and durable.

A large part of this lies in the all-electric design of Tesla’s vehicles. With few parts and no engine, Teslas need far less maintenance compared to their internal combustion-powered counterparts. Even components such as brake pads last longer in a Tesla due to the vehicles’ utilization of regenerative braking. Among the Tesla community, it is not rare to see owners listing basic practices such as tire rotation and wiper fluid refilling as the majority of their vehicles’ regular “maintenance.”

The UK is now being saturated by Tesla’s most affordable, most disruptive vehicle to date, the Model 3. The midsize all-electric four-door has made quite a splash in recent months, with the Model 3 pushing a 377% increase in the region’s EV sales for August year-over-year, as per data from the Society of Motor Manufacturers and Traders (SMMT).

Laatst gewijzigd door Micele : 17 september 2019 om 20:39.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2019, 09:57   #98
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
"natte duim"
There you go;

https://www.hln.be/auto/dit-zijn-de-...dX6_rnU7eMALd_
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2019, 10:03   #99
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Je leeft in het verleden, uw link van Whats Car is 1 jaar ouder:
Citaat:
09 september 2018
Citaat:
Tesla ranks among UK’s most reliable carmakers in veteran motoring magazine’s survey

Simon Alvarez. Posted on September 13, 2019

What Car?‘s 2019 rankings involved an analysis of data from over 18,000 vehicles that span 31 brands and 218 car models. According to the magazine, 18,119 car owners provided detailed accounts of any vehicle-related problems that they ran into over the past 12 months. Data on the turnaround time and cost for repairs were also taken into consideration.

Among the 31 brands included in this year’s survey, Tesla ranked 4th place with an overall score of 96.9%. In its post about its study’s results, the publication noted that electric cars, in general, are starting to emerge as one of the most reliable classes of vehicles that consumers can buy. Thus, it was no wonder that Tesla, which only produces EVs, garnered a high reliability score among car owners.

Laatst gewijzigd door Micele : 18 september 2019 om 10:10.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:31.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be