Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 13 september 2019, 10:40   #1
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.137
Standaard smart charging ? wazt betekent dat ?

IK vraag mij af, voor diegene die het probleem kennen

1) als je uw auto bvb 10kWp oplaadt, hoe moet je dan koken ? TV kijken ? warmtempomp laten aanslaan ?


Als je enkel faze hebt, zit de limiet dacht ik op 5kWp

als je dat berekent, 5kWp x24*365
als je driefaze heb je max 12kWp

als je huis verwarmt met Warmtepomp heb je 10kWh nodig
als je elektrisch verbruik rekent voor koken/pompen/lichten/Tv computer/ 5kWh
en als je 15000km per jaar rijdt aan x 0.2kWh 3000kWh verbruik

op een of andere manier heb je toch wel een soort coordinatie nodig tussen uw laadpaal en uw huisverbruik ?
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2019, 11:14   #2
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.245
Standaard

Het lijkt inderdaad wel nodig: een unit onmiddellijk na de elektriciteitsteller die het verbruik managet.
Waar je zelf kunt ingrijpen via een app op smartphone, tablet of pc.
Vb. om te stellen dat je je auto toch volgeladen nodig hebt tegen dat uur.
Of om te stellen dat de verwarming in je woning mag dalen naar je ingestelde benedengrens, of mag stijgen tot je bovengrens omdat je daarna bij het thuiskomen je de auto moet opladen.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2019, 12:21   #3
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
IK vraag mij af, voor diegene die het probleem kennen

1) als je uw auto bvb 10kWp oplaadt, hoe moet je dan koken ? TV kijken ? warmtempomp laten aanslaan ?


Als je enkel faze hebt, zit de limiet dacht ik op 5kWp

als je dat berekent, 5kWp x24*365
als je driefaze heb je max 12kWp

als je huis verwarmt met Warmtepomp heb je 10kWh nodig
als je elektrisch verbruik rekent voor koken/pompen/lichten/Tv computer/ 5kWh
en als je 15000km per jaar rijdt aan x 0.2kWh 3000kWh verbruik

op een of andere manier heb je toch wel een soort coordinatie nodig tussen uw laadpaal en uw huisverbruik ?
Mijn huis kan max 40 A aan 230 V aan.

Mijn hoogste zekering is 32 A (kookplaat).

Ik zou iets vergelijkbaars nemen voor de EV, dan kan je laden aan 7 kW.

En warmtepomp 10 kW vermogen ? lol ? Thermisch vermogen bedoel je zeker, electrisch vermogen zal 3-4 keer lager zijn.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2019, 12:59   #4
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
IK vraag mij af, voor diegene die het probleem kennen
Kent gij het probleem "thuis"?

Citaat:
https://www.egear.be/elektrische-auto-thuis-opladen/

2. Type thuislader: van stopcontact tot wallbox

2.1 Via stopcontact ...
Mode 2 laden is gewoonlijk beperkt tot een stroomsterkte van 10A en een vermogen van 2,3 kW.


2.2 Via thuislaadstation

Wie laden via het stopcontact te traag vindt gaan, kan opteren voor een thuislaadpaal.

De meeste thuislaadstations werken op éénfasige wisselstroom, bij 16A of 32A, en leveren 3,7kW of 7,4kW vermogen. Je kan ook een driefasen lader installeren (krachtstroom), als je elektrische installatie het toelaat tenminste. Een driefasige thuislader levert 11kW (3x16A) tot 22kW (3x32A), maar niet zoveel elektro-auto’s kunnen drie-fase laden. Deze systemen vallen onder de noemer mode 3 laden.
...
Heel wat thuislaadstations kunnen van extra opties voorzien worden. Een slot bijvoorbeeld, zodat derden je laadpunt niet kunnen gebruiken zonder toestemming. Of een kWh-meter, die bijhoudt hoeveel stroom er afgenomen wordt door de wagen. Dit kan handig zijn om de elektriciteitskost in te brengen in je zaak, of om de kosten door te rekenen aan je werkgever.

De aankoop en installatiekosten van een thuislaadstation variëren van 500€ tot 1.500€. Deze kost kan in de zaak voor 120% worden afgetrokken (100% vanaf 2020), en elektriciteit die je voor je elektro-wagen gebruikt voor 75%.

Conclusie

Je kan de meeste elektrische auto’s zonder problemen opladen via een huishoudelijk stopcontact. Hiermee laad je ongeveer 10 km rijbereik bij per uur.

Wil je sneller laden, dan kan je een thuislaadstation (laadpaal of wallbox) installeren. Afhankelijk van het geïnstalleerde vermogen, kan je de laadsnelheid gemakkelijk verdrievoudigen. Wanneer je een driefase-laadstation installeert, kan je zelfs tot 10 keer sneller laden.

Laatst gewijzigd door Micele : 13 september 2019 om 13:11.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2019, 13:21   #5
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Het lijkt inderdaad wel nodig: een unit onmiddellijk na de elektriciteitsteller die het verbruik managet.
Waar je zelf kunt ingrijpen via een app op smartphone, tablet of pc.
Vb. om te stellen dat je je auto toch volgeladen nodig hebt tegen dat uur.
Of om te stellen dat de verwarming in je woning mag dalen naar je ingestelde benedengrens, of mag stijgen tot je bovengrens omdat je daarna bij het thuiskomen je de auto moet opladen.
Je klinkt als een statutair gepensioneerde.

Die hebben tijd voor al die bazaar.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2019, 16:34   #6
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.245
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Je klinkt als een statutair gepensioneerde.

Die hebben tijd voor al die bazaar.
Oeps. Ik dacht dat die mensen er geen jota van gingen snappen, van al dien modernen brol.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2019, 17:54   #7
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.137
Post

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Oeps. Ik dacht dat die mensen er geen jota van gingen snappen, van al dien modernen brol.
Ja snap,het, maar als ze de pieken gaan belasten gaan we een serieus management moeten doen denk ik dan, desnoods eens koud eten, en een koude douche als we de auto moeten opladen putje winter en de warmtepomp effe ook energie vraagt
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2019, 18:10   #8
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Ja snap,het, maar als ze de pieken gaan belasten gaan we een serieus management moeten doen denk ik dan, desnoods eens koud eten, en een koude douche als we de auto moeten opladen putje winter en de warmtepomp effe ook energie vraagt
Onzin. In Noorwegen zijn ze allemaal dood gevroren. Lol.

Hoeveel EV heeft België nu? +10.000

Traag AC-laden kan men gewoon via een appje sturen wanneer beginnen wanneer stoppen.

Citaat:
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2017/10...rische-auto-s/

België heeft stroom voor ruim 1 miljoen elektrische auto's

Het duikt af en toe op in de media: meer elektrische auto’s, allemaal goed en wel. Maar gaan we genoeg elektriciteit hebben om al die auto’s te laten rijden? Want we hebben toch al stroom tekort? Een studie van de federale energiewaakhond CREG toont nu aan dat het kan. Meer nog: zelfs twee miljoen elektrische auto’s moeten we probleemloos aankunnen. Op voorwaarde dat we onze auto’s ’s nachts opladen.

Luc Pauwels
wo 04 okt 2017
En met zonnepanelen en 2 powerwalls 2.0 kan men zoveel groen laden wanneer men wil.

Het mag natuurlijk ook een ander merk zijn, speelt geen rol.

Kijk ook eens naar de prentjes onderaan:
Citaat:
https://www.tesla.com/nl_NL/powerwall?redirect=no

Op een gemiddelde dag kunnen Powerwall en zonnepanelen alle energie leveren die u voor uw huis nodig hebt.

Wat is een zelfvoorzienende woning?

In een zelfvoorzienende woning worden zonne-energie en Powerwall gecombineerd om uw huis dag en nacht zelf van stroom te voorzien.

Overdag wekken de zonnepanelen wellicht meer energie op dan nodig is voor uw woning. Powerwall slaat die overtollige zonne-energie op en maakt deze beschikbaar wanneer u wilt, zelfs na zonsondergang.

Met de Tesla-app hebt u volledig inzicht in uw zelfvoorzienende woning.

Op basis van de door u aangegeven grootte van uw woning, uw apparatuur en locatie, in combinatie met nationale gegevens, maken we een schatting van uw energieverbruik en de hoeveelheid opgewekte zonne-energie op een gemiddelde dag. Uw specifieke behoeften zullen per dag variëren.
Citaat:
https://www.engie.be/nl/blog/oplossi...sla-powerwall/

Getest: de thuisbatterij Tesla Powerwall

Oktober 25, 2018

Biedt een thuisbatterij onafhankelijkheid van het elektriciteitsnet?

Dat is wat veel eigenaars van zonnepanelen zouden willen. Vandaag helpen zonnepanelen je al om voor ongeveer 30 % onafhankelijk te zijn van het net. Installeer je een thuisbatterij, dan kan dit percentage stijgen tot 80 % op jaarbasis! Van oktober tot maart zal je echter nog steeds energie van het net moeten halen.

Onze mening: een volledig ecologisch alternatief voor het elektriciteitsnet biedt de thuisbatterij niet. Ze laat ons echter wel toe beter gebruik te maken van periodieke energiebronnen zodat we meer afstand kunnen nemen van het net.

Biedt de batterij elektriciteit bij een stroompanne van het net?

Een thuisbatterij kan beschouwd worden als een noodoplossing. Ze kan de energievoorziening overnemen, zodat je verlichting, je verwarming en de belangrijkste huishoudtoestellen blijven werken. In dat geval moet een specifieke omvormer “grid forming” geïnstalleerd worden. Voor de kenners: hij moet zelf in staat zijn een sinusvormige spanning van 50Hz te creëren. Dit moet vermijden dat het personeel, dat tussenkomt op het netwerk in geval van black out, in gevaar komt. Zij zouden immers elektrische kabels kunnen aanraken die a priori zonder stroom zijn, maar die in werkelijkheid gevoed worden door zonne-energie of lokale batterijen. Behalve de installatie van de omvormer, moet het elektrische schakelbord aangepast worden, om een secundair schakelbord te verkrijgen dat kan tussenkomen in geval van een stroomonderbreking.

Vooral in landelijke gebieden, die vaker te kampen hebben met stroomonderbrekingen, is dit interessant. Het is ook een stil en milieuvriendelijk alternatief voor een huisgenerator op stookolie of benzine. Maar vooraleer je je batterij aankoopt, overweeg je best of het extra comfort de investering wel waard is …

Laatst gewijzigd door Micele : 13 september 2019 om 18:34.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2019, 18:33   #9
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.137
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Onzin. In Noorwegen zijn ze allemaal dood gevroren. Lol.

Hoeveel EV heeft België nu? +10.000

Traag AC-laden kan men gewoon via een appje sturen wanneer beginnen wanneer stoppen.



En met zonnepanelen en 2 powerwalls 2.0 kan men zoveel groen laden wanneer men wil.

Kijk eens naar de prentjes onderaan:
Kan ik 4000Watt koken, een warmtepomp van 5000Watt laten werken en tegelijkertijd een Tesla aan een 7000Watt laten laden ???

ik denk het niet

Is dat nu zo moeilijk ? De limiet is 11000 Watt en dan springt uw zekering uit...

Dus wat veronderstelt dit ? Een management...

Dus de eenvoudige vraag is: bestaat er een laadpaal die eenvoudigweg bvb 2000Watt begint te laden vanzelf, zodat de overbelasting niet gebeurt ?
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2019, 18:45   #10
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Kan ik 4000Watt koken, een warmtepomp van 5000Watt laten werken en tegelijkertijd een Tesla aan een 7000Watt laten laden ???
Geef eerst eens een bron waar iemand 4000 Watt kookt en een 5000 watt warmtepomp heeft aangesloten op dezelfde zekering.

bvb 16 A* 230 Volt = 3680 Watt ploep alleen maar op die turbokookplaat ?* la Paul. LOL


En waarom niet als je een APART laadpunt met aparte zekering installeert?

Citaat:
ik denk het niet
Ach, wat honderduizenden EV regelmatig doen kan niet?
Wat denk je hoeveel laadstations er elke dag in woningen geinstalleerd worden? Die werken dan niet ofwa?

Citaat:
Is dat nu zo moeilijk ? De limiet is 11000 Watt en dan springt uw zekering uit...
Je hebt een aparte zekering voor je laadpunt.
Heb jij thuis geen aparte zekeringen dan voor bepaalde stopcontactengroepen?

Citaat:
Dus wat veronderstelt dit ? Een management...
Een laadpunt met management, heb je dat nog altijd niet begrepen?
JE GEEFT ZELF een link met die connected laadpaal van Volkswagen voor €599. MAAR JE WEET NIET WAAROVER HET GAAT?
DAT is management.

Citaat:
Dus de eenvoudige vraag is: bestaat er een laadpaal die eenvoudigweg bvb 2000Watt begint te laden vanzelf, zodat de overbelasting niet gebeurt ?
Een gewoon stopcontact is 230 Volt, de interne lader detecteert die en beperkt de laadstroom tot 10A, dan heb je al 2300 Watt. Waarom ik dat gepost had in het grijs naja je leest het toch niet.

Zuuuucht. Een huislaadpunt met management in je woning kun je instellen hoe je wilt, de meeste gebruiken 7,3 kW 1 faze de zwaardere meestal 11 kW 3 faze,

Wat denk jij eigenlijk? In Nederland pluggen wslk 50.000 EV hun wagen regelmatig thuis in vanuit een thuislaadbox. Heb jij nog nooit zo een laadstation gezien ofwat?

Google eens op laadstation thuis:
https://www.google.com/search?sxsrf=...4dUDCAo&uact=5

https://www.oplaadpaal-kopen.nl/p/43...saAiNLEALw_wcB

Vermogenkeuze aanklikbaar, natuurlijk moet je best een electrieker dat laten doen, en uiteraard moet dan gecheckt worden of je huidige installatie dan niet aangepast moet worden naargelang wat je wilt, of hoe snel je wilt laden, natuurlijk naargelang uw EV want het is de interne lader-omvormer van de wagen zelf die bepaalt hoeveel vermogen de batterij verdraagt.

Ik wed dat je dat ook niet wist. Uit uw laadstation komt AC kW, moet dus omgevormd worden naar DC voor uw batterijpack.

Laatst gewijzigd door Micele : 13 september 2019 om 19:14.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2019, 20:12   #11
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.137
Standaard

hoe kan mijn kookplaat nu weten dat de auto aan het laden is, en hoe kan die laadpaal weten dat ik aan het koken ben ? Tenzij als ze alletwee hetzelfde smart protocol ondersteunen ? Al een 'smart kookplaat' en 'smart frigo' en 'smart airco' en 'smart warmtepomp' gezien ???

Die 'smart' communicatie is dat met uw 'smart digitale meter' die niemand al heeft hier in belgie ???
of is dat met wat ??? Wordt er amperes gemeten in de kast, en die limiet gerespecteerd zodat je uw hoofdzekering niet doet uitslaan en aan maximale snelheid kan laden of hoe werkt dat ?

en kijk, aan een gewoon stopcontact kun je 10km per uur laden, een nachtje laden is 100km.... zo is de batterij leeg na weekje rijden en moet ik weekendje wachte om weer op te laden ??? Dus een gewoon stopcontact is toch geen optie ?

Stel je zit daar twee auto's te laden.. waarom niet; elk 7000Watt... dat kan dus niet;.. met een normale aansluiting

Tussen haakjes ik heb trifaze omdat idd mijn stroom anders uitslaat door het verbruik van verlichting en computers....
Dus ik kan mij levendig inbeelden dat ik geen extra aansluiting wil en toch een laadpaal wil installeren en dan geen goesting heb om mijn stroom heledagen te zien uitslaan omdat ik teveel stroom verbruik

Laatst gewijzigd door brother paul : 13 september 2019 om 20:13.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2019, 20:19   #12
blub
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 18 december 2013
Berichten: 614
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Geef eerst eens een bron waar iemand 4000 Watt kookt en een 5000 watt warmtepomp heeft aangesloten op dezelfde zekering.

bvb 16 A* 230 Volt = 3680 Watt ploep alleen maar op die turbokookplaat ?* la Paul. LOL


En waarom niet als je een APART laadpunt met aparte zekering installeert?


Ach, wat honderduizenden EV regelmatig doen kan niet?
Wat denk je hoeveel laadstations er elke dag in woningen geinstalleerd worden? Die werken dan niet ofwa?

Je hebt een aparte zekering voor je laadpunt.
Heb jij thuis geen aparte zekeringen dan voor bepaalde stopcontactengroepen?


Een laadpunt met management, heb je dat nog altijd niet begrepen?
JE GEEFT ZELF een link met die connected laadpaal van Volkswagen voor €599. MAAR JE WEET NIET WAAROVER HET GAAT?
DAT is management.


Een gewoon stopcontact is 230 Volt, de interne lader detecteert die en beperkt de laadstroom tot 10A, dan heb je al 2300 Watt. Waarom ik dat gepost had in het grijs naja je leest het toch niet.

Zuuuucht. Een huislaadpunt met management in je woning kun je instellen hoe je wilt, de meeste gebruiken 7,3 kW 1 faze de zwaardere meestal 11 kW 3 faze,

Wat denk jij eigenlijk? In Nederland pluggen wslk 50.000 EV hun wagen regelmatig thuis in vanuit een thuislaadbox. Heb jij nog nooit zo een laadstation gezien ofwat?

Google eens op laadstation thuis:
https://www.google.com/search?sxsrf=...4dUDCAo&uact=5

https://www.oplaadpaal-kopen.nl/p/43...saAiNLEALw_wcB

Vermogenkeuze aanklikbaar, natuurlijk moet je best een electrieker dat laten doen, en uiteraard moet dan gecheckt worden of je huidige installatie dan niet aangepast moet worden naargelang wat je wilt, of hoe snel je wilt laden, natuurlijk naargelang uw EV want het is de interne lader-omvormer van de wagen zelf die bepaalt hoeveel vermogen de batterij verdraagt.

Ik wed dat je dat ook niet wist. Uit uw laadstation komt AC kW, moet dus omgevormd worden naar DC voor uw batterijpack.
Waarom reken jij je zekeringen binnen? Ik heb monofase (40A) dat is 9600 Watt piekvermogen,.... Dat is het maximum dat je kan verbruiken in het volledige huis. Mijn elektrische wagen kan ik dus thuis niet laden tegen de snelheid van een laadpaal. (2h30 minuten voor een 11kw laadpaal)
blub is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2019, 20:27   #13
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door blub Bekijk bericht
Waarom reken jij je zekeringen binnen? Ik heb monofase (40A) dat is 9600 Watt piekvermogen,.... Dat is het maximum dat je kan verbruiken in het volledige huis. Mijn elektrische wagen kan ik dus thuis niet laden tegen de snelheid van een laadpaal. (2h30 minuten voor een 11kw laadpaal)
Dan moet je dat laten aanpassen naar 3 faze, of je beperkt je tot veel minder.
Staat alles via wikipedia.

Er zijn zelfs laadstations van 22 kW die voor woningen verkocht worden.

De wat **oudere Teslas konden aan 22 kW AC laden (ze hadden 2 laad-omvormers van 11 kW elk) ondertussen is dat beperkt tot 16,5 kW (1 lader-omvormer) die hebben dan nog altijd 22 kW nodig voor volle snelheid.

vbn voor laadboxen van 7,3 kW - 11 kW particulier, en tot 2*22 kW professionals.
https://www.e-di.be/nl/?gclid=Cj0KCQ...B#laadstations

Citaat:
https://www.tesla.com/nl_NL/support/...on?redirect=no
**
Oplaadinstallatie voor thuis

U kunt uw Tesla het beste thuis gedurende de nacht opladen. Sluit de auto aan wanneer u thuiskomt en uw auto is volledig opgeladen wanneer u 's morgens opstaat.

Hoe installeer ik een thuislaadvoorziening?

Er zijn drie hoofdstappen:

1. Schaf een Tesla Wall Connector aan

Tesla Wall Connectors zijn verkrijgbaar bij de Tesla Online Store
In plaats daarvan kunt u een Wall Connector ook aanschaffen bij onze Service Centers.

2. Maak een afspraak voor een bezoek van een elektricien

Omdat elke locatie anders is, kan een deskundige elektricien een bezoek aan de locatie brengen en vervolgens een offerte maken. Tesla beschikt over een netwerk van aanbevolen elektriciens die kosteloos een eerste bezoek aan de locatie brengen. Als u gebruik wil maken van uw lokale elektricien, deel dan onze installatiehandleidingen die beschikbaar zijn in alle lokale talen met hem/haar.

3. Maak vóór de levering een afspraak voor de installatie

Zodra u de offerte heeft goedgekeurd, kan een afspraak worden gemaakt voor de installatie. Wij raden u aan zo spoedig mogelijk een afspraak te maken voor de installatie, omdat de leverdatums kunnen variëren.

Hoe snel kan ik thuis opladen?

De maximale oplaadsnelheid hangt af van de onderstaande drie componenten. De component die de minste stroom doorgeeft, wordt de "traagste verbinding" genoemd en bepaalt de maximale oplaadsnelheid.

Netaansluiting van uw woning

De meeste woningen in Nederland bieden een oplaadvermogen van 11 kW of 46 tot 65 kilometer per uur. Dit is meer dan voldoende voor 's nachts opladen. Een elektricien kan bij een bezoek op locatie de beschikbare stroom van uw woning bepalen en uw Wall Connector dienovereenkomstig installeren.


Tesla Wall Connector
Het maximale uitgangsvermogen van de Wall Connector is 22 kW, wat betekent dat deze nooit de traagste verbinding van de thuislaadvoorziening is.


Uw Tesla
De boordlader, die is ingebouwd in uw auto, heeft een maximale snelheid waarmee deze energie aan de batterij kan leveren.* De capaciteiten van de boordlader verschillen per Tesla-model.

UW TESLA VERMOGEN VAN BOORDLADER (KW)* TYPISCH TOEGEVOEGD BEREIK
Model 3 11 65 km/u
Model S / Model X 16,5 69-77 km/u
Model S vóór mei 2016 11 of 22
Controleer orderconfiguratie 11: 50 km/u 22: 100 km/u

Laatst gewijzigd door Micele : 13 september 2019 om 20:41.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2019, 20:30   #14
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.245
Standaard

Ik heb er geen flauw idee van hoeveel watt een warmtepomp die functioneert, opeet.
Maar ik kan wel raden dat dat ding geen 24 u op 24 moet draaien.
Zou dat 4 u op de 24 moeten draaien?
Ik denk dat mijn gasboiler in mijn appartement hier in putteke winter nog geen 2 u per dag moet draaien.
(natuurlijk wel op de momenten dat mijn heksie perfeksie moet douchen ...)
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 13 september 2019 om 20:33.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2019, 20:34   #15
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.137
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik heb er geen flauw idee van hoeveel watt een warmtepomp die functioneert, opeet.
Maar ik kan wel raden dat dat ding geen 24 u op 24 moet draaien.
Zou dat 4 u op de 24 moeten draaien?
Ik denk dat mijn gasboiler in mijn appartement hier in putteke winter nog geen 2 u per dag moet draaien.
(natuurlijk wel op de momenten dat mijn heksie perfeksie moet douchen ...)
warmtepomp gaat van 3kw voor passiefhuis tot 15Kw voor een ouder huis
dat is zoals een verwarming gans het jaar draait dat zo om het half uur vijf minuten, moduleerbaar en met sturing zodat ze minimaal verbruiken

en uiteraard putje winter als het 10graden vriest, gaan die dingen als het ware 50procent van de tijd stoken...

Laatst gewijzigd door brother paul : 13 september 2019 om 20:36.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2019, 20:40   #16
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.137
Standaard

ik heb in een keukenontwerp ooit deze kookplaat ELF KW PIEK geweigerd; om de eenvoudige reden dat je onmogelijk met enkelfazige aansluiting één licht kan laten branden...

https://www.krefel.be/nl/p/12001284-...saAoxPEALw_wcB
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2019, 20:45   #17
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
ik heb in een keukenontwerp ooit deze kookplaat ELF KW PIEK geweigerd; om de eenvoudige reden dat je onmogelijk met enkelfazige aansluiting één licht kan laten branden...

https://www.krefel.be/nl/p/12001284-...saAoxPEALw_wcB
Je verwisselt totaal max vermogen met totaal bruikbaar vermogen.

Denk jij nu echt dat men alle platen tegelijkertijd op de hoogste stand kan zetten allemaal tegelijk in de powerboostfunctie ? Zoek dat eens op.

Je weet dat die aansluiting in de specs 7,4 kW voldoende is.
Citaat:
Totaal vermogen 11100 W

Aantal boosterzones 5
Vermogen 1e kookzone 3100 W
Vermogen 2e kookzone 3700 W
Vermogen 3e kookzone 2200 W
Vermogen 4e kookzone 5500 W

Aantal standen 17

Aansluiting 220 - 240 V (32 A)
Tel die wattages is bijeen, dat is al 14.500 W lol

Citaat:
De turbo voor krachtige inductie: de powerBoost-functie.

Met de powerBoost-functie versnelt u de kookprestaties met 35 tot 50%. Hierdoor zijn pannen zeker 35% sneller warm en zijn grote hoeveelheden ook 35% sneller klaar. Dit levert een forse tijdwinst op.
Maar Paul toch...

Laatst gewijzigd door Micele : 13 september 2019 om 21:00.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2019, 21:21   #18
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.344
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

In deze straat, gewoon in het centrum van Vilvoorde, kan niemand een zwaardere aansluiting vragen dan 230V 20A. De kabels die in de grond liggen kunnen niet zwaarder aan.

Op 50m is er wel de kabine van't school en het hospitaal, maar da's een andere, nieuwere kring.

Men is nu bezig aan de ontsluiting van het oude bedrijfsterrein van de Forges de Clabeq, maar dat gaat een volledig nieuwe kring worden. Eentje die voorzien is op het "nieuwe ecologisch denken".
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2019, 21:39   #19
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
warmtepomp gaat van 3kw voor passiefhuis tot 15Kw voor een ouder huis
dat is zoals een verwarming gans het jaar draait dat zo om het half uur vijf minuten, moduleerbaar en met sturing zodat ze minimaal verbruiken

en uiteraard putje winter als het 10graden vriest, gaan die dingen als het ware 50procent van de tijd stoken...
thermisch vermogen, niet electrisch...

weet jij wel hoe een warmtepomp werkt ?

De daikin Altherma gaat van 0.75KW tot 2 KW electrisch vermogen (4 tot 8 kW thermisch vermogen ongeveer).

https://www.daikin.be/nl_be/productg...ltherma_3.html

Kortom gij kunt perfect tv kijken, computeren, de lichten ophebben, verwarmen met de warmtepomp en uw wagen laden in een normaal huis.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2019, 21:40   #20
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
ik heb in een keukenontwerp ooit deze kookplaat ELF KW PIEK geweigerd; om de eenvoudige reden dat je onmogelijk met enkelfazige aansluiting één licht kan laten branden...

https://www.krefel.be/nl/p/12001284-...saAoxPEALw_wcB
Ik heb een 11 kW piek plaat steken en nooit problemen mee.

Omdat we NOOIT 11 kW piek trekken.

32A zekering
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:02.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be