Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 13 september 2019, 22:45   #41
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Dus ik denk dat gij heel veel betaalt voor uw dure, oude, apparaten
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2019, 22:59   #42
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.234
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
jongens: je moet mij niet geloven, maar je moet geen moeite doen om de limiet te zien als je uw auto elektrisch gaat laden , of twee auto's ? en nog uw huis elektrisch verwarmen... en dat allemaal op nachttarief...
Niemand gelooft jouw onzin. gij kookt en wast en strijkt en stofzuigt en laat al de lichten branden en chauffage volle bak op nachttarief? En wanneer slaap je dan?

Zeker niet die tevreden kopers van een EV die om de 3-4 dagen 's nachts thuis opladen.

Wereldwijd zijn er in enkel in 2018 1,4 miljoen EV bijgekomen.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2019, 23:07   #43
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.234
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
heb het toch gezegd 15000kWh met mijn zonnepanelen nog 5000kwh
en als ik zou elektrisch verwarmen wordt dat zeker 20000kWh
en als ik zou elektrisch rijden wordt dat 25000kWh

dus 2850Watt per uur dag en nacht als je erin zou slagen om alles heel flat te doen werken
Wij verbruiken 3400 kWh per jaar, en met een EV gaat daar van de nachtstroom thuis ca 1700 kWh bijkomen, de andere helft laad ik op als ik ergens met de EV parkeer. Meestal is dat dan gratis stroom.

Electrisch rijden voor jou is 5000 kWh per jaar? dus 20.000 km/jaar aan 25 kWh/100 km? Dat is helemaal geen zuinige EV, ik denk een Europees merk en zware voet. lol.

Als een EV 's nachts 7 uur lang aan 7,3 kWh oplaadt is dat heel flat, bovendien moet je daar >300 km mee kunnen halen.

Rij je 90-100 km per (werk)dag, is dat om de 3 dagen een nacht aan de prise. Maar aan 20.000 km per jaar, rij je gemiddeld 55 km per dag.

Laatst gewijzigd door Micele : 13 september 2019 om 23:24.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2019, 23:14   #44
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

En for the love of god, schakel eens een lichtprofessional in.

Uw hele apotheek kan je voor een fractie van de huidige energiekost verlichten & je kan ook kiezen voor "light as a service" (philips doet dat bvb) waar je je lampen gewoon huurt.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2019, 23:46   #45
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.142
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
En for the love of god, schakel eens een lichtprofessional in.

Uw hele apotheek kan je voor een fractie van de huidige energiekost verlichten & je kan ook kiezen voor "light as a service" (philips doet dat bvb) waar je je lampen gewoon huurt.
het is nu full-led , en ik kom niet beneden de 12000kWh
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2019, 23:54   #46
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.142
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Samsung Smart Fridge, zo een grote amerikaanse van 3000 euro, verbruikt 45W gemiddeld.

.....
he weet je wat

de eerste die erin slaagt om 2 auto's te laden, zijn volledig huis met warmtepomp te verwarmen en elektrisch te koken en dit
energie neutraal met zijn zonnepanelen opgewekt
en allemaal op één faze... en die zijn uitgespaard geld op bourgondische wijze opeet (dus lekker kookt)

ik zeg niet dat het niet kan, ik zeg gewoon, hij zal een heel strak systeem moeten hebben om alle ladingen mooi te verdelen en te zorgen dat hij niet boven de 7kWp vliegt
wil ik persoonlijk komen een kistje champagne afleveren en dat systeem bekijken.

Laatst gewijzigd door brother paul : 13 september 2019 om 23:57.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2019, 00:10   #47
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.234
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
he weet je wat

de eerste die erin slaagt om 2 auto's te laden, zijn volledig huis met warmtepomp te verwarmen en elektrisch te koken en dit
energie neutraal met zijn zonnepanelen opgewekt
en allemaal op één faze... en die zijn uitgespaard geld op bourgondische wijze opeet (dus lekker kookt)

ik zeg niet dat het niet kan, ik zeg gewoon, hij zal een heel strak systeem moeten hebben om alle ladingen mooi te verdelen en te zorgen dat hij niet boven de 7kWp vliegt
wil ik persoonlijk komen een kistje champagne afleveren en dat systeem bekijken.
Er is een filmpje op Youtube van iemand die 3 EVs heeft.

En hier eentje die 4 EVs tegelijk kan laden:
https://www.youtube.com/watch?v=xI166Ps8DIo

breng dat kistje maar .

Waarom ben je gefixeerd op 7 kW laden? Lees jij geen posten?

Waarom niet 3 faze aansluiting en dito stroomkast nemen en 11 kW laden?
3 faze zou ook minder verliezen geven dan 1 faze.

Citaat:
Hoe snel kan ik thuis opladen?

De maximale oplaadsnelheid hangt af van de onderstaande drie componenten. De component die de minste stroom doorgeeft, wordt de "traagste verbinding" genoemd en bepaalt de maximale oplaadsnelheid.

Netaansluiting van uw woning

De meeste woningen in Nederland bieden een oplaadvermogen van 11 kW of 46 tot 65 kilometer per uur. Dit is meer dan voldoende voor 's nachts opladen. Een elektricien kan bij een bezoek op locatie de beschikbare stroom van uw woning bepalen en uw Wall Connector dienovereenkomstig installeren.

Tesla Wall Connector
Het maximale uitgangsvermogen van de Wall Connector is 22 kW, wat betekent dat deze nooit de traagste verbinding van de thuislaadvoorziening is.


Uw Tesla
De boordlader, die is ingebouwd in uw auto, heeft een maximale snelheid waarmee deze energie aan de batterij kan leveren.* De capaciteiten van de boordlader verschillen per Tesla-model.

UW TESLA VERMOGEN VAN BOORDLADER (KW)* TYPISCH TOEGEVOEGD BEREIK
Model 3 11 65 km/u
Model S / Model X 16,5 69-77 km/u
Model S vóór mei 2016 11 of 22
Controleer orderconfiguratie 11: 50 km/u 22: 100 km/u

Laatst gewijzigd door Micele : 14 september 2019 om 00:33.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2019, 00:31   #48
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.142
Standaard

micele

t'is jullie die zeggen dat het geen probleem is... ik zeg dat de limiet relatief laag ligt
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2019, 00:36   #49
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.234
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
micele

t'is jullie die zeggen dat het geen probleem is... ik zeg dat de limiet relatief laag ligt
Zeker niet als je 's nachts laadt. Wat verbruikt jouw huis als iedereen slaapt en er quasi niets aan staat?

De meeste woningen in Nederland bieden een oplaadvermogen van 11 kW

Citaat:
Thuislader

Een thuislader is een oplaadpunt voor een enkel voertuig voor thuisgebruik of bij een kantoor. Een thuislader is een klein kastje dat gemonteerd kan worden tegen een muur of aan een paal. De stroom wordt afgenomen van de groepenkast en het maximale vermogen is hierdoor afhankelijk van de daarin toegepaste zekering. Er zijn typen die met een knop en die met een pasje aan en uitgeschakeld kunnen worden. De vermogens variëren van 3,7 tot 22 kW.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Oplaadpunt#Thuislader
Deze zegt dat het geen probleem is 4 EV tegelijk te laden: (2 zware laadpunten en 2 lichtere):
https://www.youtube.com/watch?v=xI166Ps8DIo
heeft PV-panelen en een Powerwall 2.0.

Hier een Waal die aan 11 kW laad, begint bij 53 km/uur en na een tijdje (video bij 30sec) komt er 67 km per uur bij. (model 3):
https://www.youtube.com/watch?v=BX1AWiKfwDY

232 Volt*16A*3f = 11.136 W

UW TESLA VERMOGEN VAN BOORDLADER (KW)* TYPISCH TOEGEVOEGD BEREIK
Model 3 11 65 km/u

Laatst gewijzigd door Micele : 14 september 2019 om 01:05.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2019, 01:07   #50
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.234
Standaard

vervolg ook Frank kan het uitleggen:

https://www.frank.be/waar-je-op-moet...-wil-plaatsen/
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2019, 07:40   #51
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.142
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Zeker niet als je 's nachts laadt. Wat verbruikt jouw huis als iedereen slaapt en er quasi niets aan staat?

De meeste woningen in Nederland bieden een oplaadvermogen van 11 kW



Deze zegt dat het geen probleem is 4 EV tegelijk te laden: (2 zware laadpunten en 2 lichtere):
https://www.youtube.com/watch?v=xI166Ps8DIo
heeft PV-panelen en een Powerwall 2.0.

Hier een Waal die aan 11 kW laad, begint bij 53 km/uur en na een tijdje (video bij 30sec) komt er 67 km per uur bij. (model 3):
https://www.youtube.com/watch?v=BX1AWiKfwDY

232 Volt*16A*3f = 11.136 W

UW TESLA VERMOGEN VAN BOORDLADER (KW)* TYPISCH TOEGEVOEGD BEREIK
Model 3 11 65 km/u


We gaan eens anders redeneren;

er is een piek van zonvermogen beschikbaar genoeg om alle auto's aan te drijven, die komt van 10u tot 16u

Hoe doe je dat ?
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2019, 09:40   #52
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.234
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
We gaan eens anders redeneren;

er is een piek van zonvermogen beschikbaar genoeg om alle auto's aan te drijven, die komt van 10u tot 16u

Hoe doe je dat ?
Je laadt er zoveel mogelijk EVs mee op, wat er over is wordt opgeslagen door powerpacks. Daarmee kan je nog 's nachts verderladen als de zon weg is.

Wat je niet kwijtgeraakt door op te slagen (want wind is er ook nog) moet terug naar het net, en daar verbruikt worden waar de zon niet/minder schijnt en minder wind is, of geexporteerd worden naar het buitenland. Dat noemt men stroommix van het Europees stroomnetwerk.

Zonnepanelen en powerpacks en openbare snellaadstations wordt al in menige stad of land toegepast, je hoeft maar te googlen.

Hier een heel grote in Heusden-Zolder - 1,75 MW - die ook de Supercharger van Tesla (Lummen) met groene stroom verzorgt:
Citaat:
https://www.futech.be/nl/zonnepanele...n-van-energie/


Juni 2017

Zonnepanelen Futech voorzien eerste Belgische laadstation Tesla van energie

[b]Onlangs kon u op onze blog lezen dat Tesla afgelopen week in Heusden-Zolder het eerste Belgische laadstation op zonne-energie opende. Aan de *12 oplaadpunten kunnen de modellen Tesla S en X in enkele minuten volledig opladen. De zonne-energie die het bewuste laadstation voorziet is afkomstig van een zonnepanelenproject van Futech bij Truck Stop 26 bis.

Het is de eerste keer in België dat een snellaadstation van Tesla direct geïntegreerd is met op de locatie zelf opgewekte zonne-energie. De keuze voor Heusden-Zolder gebeurde niet toevallig. “Het snellaadstation vormt een belangrijke ondersteuning aan de verbinding Antwerpen-Luik en de verbinding tussen Brussel en het Ruhrgebied”, reageert An De Pauw, manager van Tesla in Het Belang Van Limburg. Ook burgemeester van Heusden-Zolder, Mario Borremans, is tevreden met de locatiekeuze. “Dit moet ons gemeentebestuur een boost geven om krachtiger te werk te gaan op het vlak van duurzaamheid”, klinkt het.

De stroom voor het bewuste laadstation is afkomstig van zonnepanelen die door Futech werden geplaatst op een grote schans boven de beveiligde parking van Truck Stop 26 in Heusden-Zolder. De zonnepaneleninstallatie heeft een vermogen van 1,75 MW en wordt van dichtbij gemonitord door onze zusteronderneming iLumen. Uiteraard is Futech er als Limburgse onderneming erg trots op zijn steentje te hebben mogen bijdragen aan deze mooie primeur voor België.
*in 2017 nog 12 Suc laadpalen tot 120 kW, inmiddels 14 tot 150 kW max na V2-update.

Hier de luchtmap waar dat reusachtig zonnedak ligt en daarnaast de inmiddels *14 laadpalen tot max 150 kW voor Teslas:
https://chargemap.com/tesla-supercharger-lummen.html

mooie fotos zijn er ook.
https://www.google.com/maps/uv?hl=nl...px8wHXoECBkQCw



In menige Nederlandse stad moeten al pro-aktief openbare laadpunten zetten, zoals in Urecht, want de groei van EV is dit jaar al enorm:

Citaat:
https://overmorgen.nl/blog/utrecht-w...autos-opladen/

Utrecht, waar gaan die 10.000 elektrische auto’s opladen?

Na jarenlang in Amsterdam te hebben gewoond, mag ik mij vanaf vorig jaar Utrechter noemen. In feite is de overstap niet zo heel schokkend geweest en eigenlijk wel plezierig. Los van het feit dat de huizen gemiddeld twee verdiepingen lager zijn in Utrecht dan in Amsterdam, zijn de ruimtelijke problemen vergelijkbaar. Parkeerplekken op straat zijn schaars en aan de luchtkwaliteit is nog wel het een en ander te verbeteren. Met blije verbazing las ik in dit bericht dan ook dat de gemeente Utrecht in 2020 10.000 elektrische auto’s in de stad wil hebben.
Voor de luchtkwaliteit een enorme opsteker en een mooie ruimtelijke uitdaging. En met het in beeld brengen van die ruimtelijke uitdaging houd ik mij dagelijks bezig voor onder andere de regio’s Den Haag, Rotterdam en de provincie Overijssel (zie blog proactief palen plaatsen en elektrische auto’s en glazen bollen). Aan de hand van GIS-analyses maken wij toekomstprognoses voor elektrisch vervoer en openbare laadinfrastructuur. In welke buurten verwachten wij in 2020 nu de meeste elektrische voertuigen en in welke mate dient het opladen in de openbare ruimte te worden gefaciliteerd? Door de vraagkant (met behulp van indicatoren zoals inkomen per huishouden en autobezit) te confronteren met een analyse van het parkeerareaal kan je goed in kaart brengen welke oplossing per gebied het meest wenselijk is. Door onze samenwerking met de Hogeschool van Amsterdam is de invloed van de verschillende indicatoren gevalideerd, verfijnd en verder gespecificeerd. We kunnen zodoende steeds nauwkeuriger in kaart brengen wat er per wijk of buurt aan openbare laadinfrastructuur georganiseerd moet worden.

De beleidsambitie van de gemeente Utrecht gaat voor hoofdlijnenkaart_defeen mooie uitdaging zorgen in de publieke ruimte (zie kaart). De ruimtelijke kenmerken van de wijken maken ook dat de opgave voor de gemeente per wijk weer flink verschillend is. Hoewel we in Leidsche Rijn veel elektrische auto’s verwachten, zal een groot deel hiervan op de eigen oprit geladen kunnen worden. In het centrum van Utrecht en de vooroorlogse schil eromheen zijn de elektrische auto’s hiervoor voornamelijk aangewezen op de openbare ruimte. Daar heb je als gemeente dus een primaire opgave! Als je al deze elektrische auto’s zou willen voorzien van voldoende laadinfrastructuur op straat heb je nogal wat laadpalen nodig. Onze rekenmodellen wijzen uit dat hiervoor ca. 1.300 openbare laadpalen benodigd zijn.

Net als vier collega’s ben ik voor het laden van mijn elektrische auto afhankelijk van de openbare ruimte om deze op te laden. Bij mij om de hoek delen we nu met vijf elektrische rijders één laadpaal en dat past maar net. Ik hoop dus dat de gemeente gevolg geeft aan haar ambitie van 10.000 elektrische auto’s en er nog voldoende publieke laadpalen bij plaatst. Het is immers bij ons in de straat al dringen geblazen…!
Stel voor Utrecht wil tegen einde 2020 zoveel EVs hebben rijden als gans België vandaag. Maar een EV kan men natuurlijk ook op andere plaasten opladen. Toch een mooie uitdaging genoeg laadpunten te voorzien voor de Utrechtenaars. Amsterdam heeft trouwens nog veel meer laadpunten.

Laatst gewijzigd door Micele : 14 september 2019 om 10:08.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2019, 09:55   #53
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.254
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
en dan branden er 20 lichten van 50watt, en nog 2 tv's, 1 gameconsole, ee paar pompen in de kelder voor de vloerverwarmng, een pomp voor het water uit de regenput, leg je een frietketel aan 1000watt, nog twee ovens die de vrouw gebruikt voor het kalkoen gaar te stomen van 2000 watt elk, uw amerikaanse frigo op volle toeren, loopt er twintig man door uw huis op alle knopkes te duwen hier en daar,

en dan ga ik een Tesla laden van 7000Watt. omdat het bezoek ook nog thuis wil geraken..;

Flink

Ga u wat zeggen, zelfs met trifaze krijgt mijn vrouw het lumineus idee om nog een wastje te doen, een droogkast in gang te steken, koffie te zetten, frietjes te koken en krijgen we dan af en toe de limiet te zien... jaja

moet zeggen 'tis verbeterd met die LED lichtjes...
Ge vergeet nog de anale dildo op te laden op hetzelfde moment.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2019, 10:30   #54
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.142
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Je laadt er zoveel mogelijk EVs mee op, wat er over is wordt opgeslagen door powerpacks. Daarmee kan je nog 's nachts verderladen als de zon weg is.

Wat je niet kwijtgeraakt door op te slagen (want wind is er ook nog) moet terug naar het net, en daar verbruikt worden waar de zon niet/minder schijnt en minder wind is, of geexporteerd worden naar het buitenland. Dat noemt men stroommix van het Europees stroomnetwerk.

Zonnepanelen en powerpacks en openbare snellaadstations wordt al in menige stad of land toegepast, je hoeft maar te googlen.

Hier een heel grote in Heusden-Zolder - 1,75 MW - die ook de Supercharger van Tesla (Lummen) met groene stroom verzorgt:

*in 2017 nog 12 Suc laadpalen tot 120 kW, inmiddels 14 tot 150 kW max na V2-update.

Hier de luchtmap waar dat reusachtig zonnedak ligt en daarnaast de inmiddels *14 laadpalen tot max 150 kW voor Teslas:
https://chargemap.com/tesla-supercharger-lummen.html

mooie fotos zijn er ook.
https://www.google.com/maps/uv?hl=nl...px8wHXoECBkQCw



In menige Nederlandse stad moeten al pro-aktief openbare laadpunten zetten, zoals in Urecht, want de groei van EV is dit jaar al enorm:


Stel voor Utrecht wil tegen einde 2020 zoveel EVs hebben rijden als gans België vandaag. Maar een EV kan men natuurlijk ook op andere plaasten opladen. Toch een mooie uitdaging genoeg laadpunten te voorzien voor de Utrechtenaars. Amsterdam heeft trouwens nog veel meer laadpunten.
je bent drie dingen vergeten ?

1° het tarief momenteel verkoopt die piek aan de duurste prijs.... jij was toch aan het vertellen dat we snachts moeten opladen voor de goedkoopste prijs,terwijl de zonnepiek precies in de dag komt en de goedkoopste stroom tijdens de dag gaat te vinden zijn ???


2° het netwerk wil zelfs de piek afnames gaan belasten ???

3° uw Tesla 100D 100kWh met 7kWp opladen tijdens de dag vraagt meer dan die 6 uur timewindow... Je kan max 42kWh voordelig opladen Of uw aansluiting is te klein..

En daarmee is wiskundig bewezen dat huidige regels, en huidige tariefzetting, en huidige beperkingen ervoor zorgen dat we in de toekomst gaan botsen met bepaalde limieten
en he ik weet dat je gaat vertellen dat niemand die 42kWh gaat opladen blablabla, maar beeld u in dat je jawel twee auto's lopen hebt, en waarom niet vier auto's zoals een gezin in de faze dat er twee kids thuiswonen met een auto en hopla hier komt het dilemma... Of waarom bestaat er in uw ideale wereld zelfs geen kangoeroewoning ? Wie tankt er nu goedkoop ?

Laatst gewijzigd door brother paul : 14 september 2019 om 10:34.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2019, 10:31   #55
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.142
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ge vergeet nog de anale dildo op te laden op hetzelfde moment.
heb ik niet, maar in elk geval alle prullaria die permanent opladen geven zo een permanent sluipverbruik.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2019, 10:41   #56
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.142
Standaard

Trouwens gans die discussie over 2miljoen auto's die kunnen opladen op het huidige netwerk betekent dit:

met de huidige capaciteit van centrales, kunnen we in theorie zonder bijkomende investering in centrales 1 miljoen voertuigen opladen, door gewoon de centrales 100% te laten draaien ipv 80-70% en door alle dalen te gaan vullen

Maar je moet wel weten dat is allemaal theorie. Want in praktijk is er natuurlijk gewoon de dag/nacht piek, maar heb je ook de weekend cyclus, de zomer/winter cyclus en dan nog een 'groene energie cyclus'

Ik kan u garanderen, als het vandaag elke winter spannend is, zal het nog veel meer spannend zijn, je zal in de winter eens een paar weken niet moeten gaan werken op die manier
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2019, 11:24   #57
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.234
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
je bent drie dingen vergeten ?

1° het tarief momenteel verkoopt die piek aan de duurste prijs.... jij was toch aan het vertellen dat we snachts moeten opladen voor de goedkoopste prijs,terwijl de zonnepiek precies in de dag komt en de goedkoopste stroom tijdens de dag gaat te vinden zijn ???
- neem aan er wordt thuis 70% snachts (traag) geladen, dus zeer flat (nachtstroom goedkopere thuisprijs) nemen we tot 9 uur nachttarief

- laadpalen die bij de horeca staan waarmee ze de klanten aanlokken, ook daar zal het meest snachts geladen worden als het om hotels gaat, meestal is dat al wat zwaarder en 3 fazig AC: 11 kW en 22 kW, de talrijke destination chargers genoemd. Wie weet komen we dan aan 80% in de nabije toekomst wat nachttarief heeft.

- neem aan 20% wordt overdag geladen of de rest dus over 15 uur, verdeelt over:
- openbaar zijn er trage AC laadpalen (zoals thuis) 3,6-7,3 kW op openbare parkings enz... steden , supermarkten, restaurants enz... ook op het werk (ook daar kan dat deels opgewekt worden met hernieuwbaar)
- de wat snellere AC laadpalen tem 22 kW
- de nog snellere DC-laadpalen van 50kW tot 400kW, en de laadpalen met 100 kW en meer staan vooral langs de vlotste primaire wegen.

Wat begrijp je niet? Begrijp je overtollige stroom echt niet?

Citaat:
2° het netwerk wil zelfs de piek afnames gaan belasten ???
Het netwerk ja. Maar onafhankelijke laadstations dan niet. Die hangen nog aan het net omdat het verplicht is, of in nood als alles tegenzit en er heel veel tegelijk komen laden.

Citaat:
3° uw Tesla 100D 100kWh met 7kWp opladen tijdens de dag vraagt meer dan die 6 uur timewindow... Je kan max 42kWh voordelig opladen Of uw aansluiting is te klein..
Ik begrijp je niet en de vele Tesla-eigenaars ook niet. Je bedoelt nachttarief voor een Tesla 100 kWh thuisladen? Wie zegt dat een Tesla tot 100% wil laden, dat is enkel bij een verre trip, in de regel heeft die genoeg aan duurzame 80%, of nemen we aan 70 kWh erbij, want leeg is die ook niet.
Bovendien lopen Teslas regelmatig een supercharger aan, wie een kort koffiepauze of lunchpauze doet ideaal.

Fluvius is in de regel 9 uren nachttarief, waarom zit jij altijd te liegen?
Citaat:
Nachttarief Maandag - vrijdag
Weekend 22.00 - 07.00 uur (Doorlopend)
9 uren maal 7,3 kW indien nodig is gelijk aan 65,7 kW erbij daar komt die al heel ver mee, zelfs aan 20 kWh/100 km.

Citaat:
En daarmee is wiskundig bewezen dat huidige regels, en huidige tariefzetting, en huidige beperkingen ervoor zorgen dat we in de toekomst gaan botsen met bepaalde limieten
Je begrijpt toch heel goed dat we of België vandaag maar 10.000 EV heeft en zelfs poepgemakkelijk met 1 miljoen E-wagens kan laden. JA Of NEE?.

Citaat:
en he ik weet dat je gaat vertellen dat niemand die 42kWh gaat opladen blablabla, maar beeld u in dat je jawel twee auto's lopen hebt, en waarom niet vier auto's zoals een gezin in de faze dat er twee kids thuiswonen met een auto en hopla hier komt het dilemma... Of waarom bestaat er in uw ideale wereld zelfs geen kangoeroewoning ? Wie tankt er nu goedkoop ?
Je bent een zwartkijker en doemdenker die steeds extremen zoekt maar nooit geen punt heeft. Je vergeet blijkbaar steeds opnieuw dat een EV een bepaald rijbereik heeft en iedereen een EV een beetje op maat koopt voor 99% van zijn verplaatsingen. Be is eerder een mak land betreft BEV en openbare laadpalen, maar daarvoor is het hier ook laadpaal volgt wagen en niet pro-aktief andersom.

Antwoord eens: hoe precies en wanneer tanken 6 miljoen fossiele wagens in België dag in dag uit? Kunnen die dat enkel in tankstations? Werken tankstations op stroom? Werken olieraffinaderijen op stroom? Hoe komen die brandstoffen tot aan die tankstations, hoe worden die tankvrachtwagens gemaakt? Werken olieboorplatformen met stroom? Hoe produceert men al die tankschepen?
Hoe recycleert men uitgediende olieboorplatformen in zee? Laat men die gewoon staan?


Er zijn wereldwijd 1,4 miljoen EVs bijgekomen enkel in 2018 alleen.

In Europa gaan er dit jaar wslk een half miljoen EVs bijkomen.

Nog goed 10 jaar en de helft van de Europese landen heeft meer dan 10% wagenpark- pure EV, Noorwegen heeft dat dit jaar gehaald als eerste.

Laatst gewijzigd door Micele : 14 september 2019 om 11:42.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2019, 12:31   #58
blub
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 18 december 2013
Berichten: 614
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
In deze straat, gewoon in het centrum van Vilvoorde, kan niemand een zwaardere aansluiting vragen dan 230V 20A. De kabels die in de grond liggen kunnen niet zwaarder aan.

Op 50m is er wel de kabine van't school en het hospitaal, maar da's een andere, nieuwere kring.

Men is nu bezig aan de ontsluiting van het oude bedrijfsterrein van de Forges de Clabeq, maar dat gaat een volledig nieuwe kring worden. Eentje die voorzien is op het "nieuwe ecologisch denken".
Ik zou verhuizen hoor.
Droogkast en wasmachine en je zit er al aan.
blub is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2019, 12:42   #59
blub
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 18 december 2013
Berichten: 614
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
- neem aan er wordt thuis 70% snachts (traag) geladen, dus zeer flat (nachtstroom goedkopere thuisprijs) nemen we tot 9 uur nachttarief

- laadpalen die bij de horeca staan waarmee ze de klanten aanlokken, ook daar zal het meest snachts geladen worden als het om hotels gaat, meestal is dat al wat zwaarder en 3 fazig AC: 11 kW en 22 kW, de talrijke destination chargers genoemd. Wie weet komen we dan aan 80% in de nabije toekomst wat nachttarief heeft.

- neem aan 20% wordt overdag geladen of de rest dus over 15 uur, verdeelt over:
- openbaar zijn er trage AC laadpalen (zoals thuis) 3,6-7,3 kW op openbare parkings enz... steden , supermarkten, restaurants enz... ook op het werk (ook daar kan dat deels opgewekt worden met hernieuwbaar)
- de wat snellere AC laadpalen tem 22 kW
- de nog snellere DC-laadpalen van 50kW tot 400kW, en de laadpalen met 100 kW en meer staan vooral langs de vlotste primaire wegen.

Wat begrijp je niet? Begrijp je overtollige stroom echt niet?


Het netwerk ja. Maar onafhankelijke laadstations dan niet. Die hangen nog aan het net omdat het verplicht is, of in nood als alles tegenzit en er heel veel tegelijk komen laden.


Ik begrijp je niet en de vele Tesla-eigenaars ook niet. Je bedoelt nachttarief voor een Tesla 100 kWh thuisladen? Wie zegt dat een Tesla tot 100% wil laden, dat is enkel bij een verre trip, in de regel heeft die genoeg aan duurzame 80%, of nemen we aan 70 kWh erbij, want leeg is die ook niet.
Bovendien lopen Teslas regelmatig een supercharger aan, wie een kort koffiepauze of lunchpauze doet ideaal.

Fluvius is in de regel 9 uren nachttarief, waarom zit jij altijd te liegen?

9 uren maal 7,3 kW indien nodig is gelijk aan 65,7 kW erbij daar komt die al heel ver mee, zelfs aan 20 kWh/100 km.


Je begrijpt toch heel goed dat we of België vandaag maar 10.000 EV heeft en zelfs poepgemakkelijk met 1 miljoen E-wagens kan laden. JA Of NEE?.



Je bent een zwartkijker en doemdenker die steeds extremen zoekt maar nooit geen punt heeft. Je vergeet blijkbaar steeds opnieuw dat een EV een bepaald rijbereik heeft en iedereen een EV een beetje op maat koopt voor 99% van zijn verplaatsingen. Be is eerder een mak land betreft BEV en openbare laadpalen, maar daarvoor is het hier ook laadpaal volgt wagen en niet pro-aktief andersom.

Antwoord eens: hoe precies en wanneer tanken 6 miljoen fossiele wagens in België dag in dag uit? Kunnen die dat enkel in tankstations? Werken tankstations op stroom? Werken olieraffinaderijen op stroom? Hoe komen die brandstoffen tot aan die tankstations, hoe worden die tankvrachtwagens gemaakt? Werken olieboorplatformen met stroom? Hoe produceert men al die tankschepen?
Hoe recycleert men uitgediende olieboorplatformen in zee? Laat men die gewoon staan?


Er zijn wereldwijd 1,4 miljoen EVs bijgekomen enkel in 2018 alleen.

In Europa gaan er dit jaar wslk een half miljoen EVs bijkomen.

Nog goed 10 jaar en de helft van de Europese landen heeft meer dan 10% wagenpark- pure EV, Noorwegen heeft dat dit jaar gehaald als eerste.
Micele, fossiel staat niet gelijk aan elektrisch. Een diesel heeft een bereik dat tot vier keer hoger ligt. Je staat dus met een EV letterlijk vier keer meer aan de pomp. Bovendien liggen die bedrijven dat jij hier aanhaalt niet in woonkernen. Je gaat met je wagen ook niet gaan laden waar die bedrijven staan. De capaciteit van het net zit dus waar het niet moet zitten. Toegegeven je hebt een veel kortere keten maar je kan het verbruik ervan niet één op één vergelijken.
Er zijn veel mensen met een diesel die elke week moeten gaan tanken. Dat komt erop neer dat deze bijna elke werkdag na hun werk mogen laden. Het merendeel toch om de twee dagen. Een mens is ook een gewoontedier. Deze gaat dus de kabel insteken als hij thuiskomt. Zo goed als iedereen gelijk dus.
Eerder denk ik dat jij te optimistisch bent. De CREG ziet alles in grafiekjes. Ze hopen dat ze ons gaan kunnen sturen terwijl ze eigenlijk gewoon iedereen op kosten zullen jagen.
Waar ik op wacht is een volledig netwerk van zelfrijdende wagens. De kleine spoorlijnen kunnen ze dan asfalteren en langs de spoorbedding een soort taxidienst inlassen. Hier zijn bovendien ook al de voorzieningen voor elektriciteit voor het laden van deze wagens. Je zou dan via een app gewoon een taxi kunnen laten komen (al dan niet gedeeld met iemand anders)
blub is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2019, 12:55   #60
Aurora_Borealis
Parlementsvoorzitter
 
Aurora_Borealis's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2005
Berichten: 2.171
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Zeker niet als je 's nachts laadt. Wat verbruikt jouw huis als iedereen slaapt en er quasi niets aan staat?

De meeste woningen in Nederland bieden een oplaadvermogen van 11 kW
En, hoeveel vermogen kan het netwerk in de straat aan ?

Als er twee auto's aan 22 kW laden (residentieel) in dezelfde straat dan kan er geen derde bij zonder overbelasting te riskeren.
Aurora_Borealis is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:06.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be