Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2007) > Nele Jansegers (Vlaams Belang) 7 tot 13 mei
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Nele Jansegers (Vlaams Belang) 7 tot 13 mei Sinds 1993 is Nele Jansegers professioneel actief in het Vlaams Blok. Ze is sinds 8 juli 2004 senator rechtstreeks gekozen door het Nederlandse kiescollege.

 
 
Discussietools
Oud 16 mei 2007, 15:36   #81
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter
 
labyrinth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2004
Locatie: SchoonPlaneet
Berichten: 9.907
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
1) Er zijn overal misbruiken. Maar in België spant Wallonië onder PS-bewind de kroon: hoge werkloosheid, te veel overheidspersoneel, corruptie enz
Oef ! Eindelijk erkent u dat ook Vlaanderen niet vrij is 'profiteurs' en dat het profitariaat niet eigen is aan een volk maar aan sommige mensen.

Citaat:
2) dat geloof enkel indien de tranfers verminderen
Wait and see ! Het zou wel eens vlugger kunnen gebeuren dan u denkt. En wat gaat u dan gebruiken om België te doen barsten ?
Citaat:
3) 'meer ruimte' dat is prachtig, maar niet op kosten van de buurman
Juist als men tenminste zelf kan werken. Solidariteit onder mensen moet blijven bestaan.
Citaat:
4) Ik wens de buurman geluk en vertrouw en hoop dat wat ze zelf doen ook beter zullen doen.
De buurman en de meeste andere bewoners wensen niet dat de straat van naam verandert? Gaat u dat manu militari opleggen ?
Citaat:
5) andere gelijkaardige probleemgebieden in Europa hebben op korte tijd met de nodige hulp grote vooruitgang geboekt. In Wallonië beweegt weinig of niets
In feite wilt u gewoon dat iemand anders Wallonië uit het dal helpt ?
Waarom zou Europa dat moeten doen in de plaats van België ?

Citaat:
6) Luxemburg en Zwitseland liggen ook niet aan zee en zijn welvarend.
Zwitserland en Luxemburg zijn groot geworden op zwart geld en belastingsontduiking. Is dat de toekomst die u Wallonië toewenst ?

Citaat:
7) Weg met mensen die hard werken en goed besturen: die vullen hun portemonnee.
Proficiat voor die mensen als ze tenminste hun kracht gebruiken om ook de anderen van dienst zijn.
Citaat:
Leve de anderen die de portemonnee van de buurman leeghalen.
Foei, ik heb dat nooit gezegd.

Citaat:
8) Schande, goeddraaiende bedrijven! Moest verboden worden.
Goeddraaiende bedrijven zouden rekening moeten houden met hun personeel, het voltallige personeel. Al te dikwijls ontslagen ze de zwakkeren. Een mens is geen wegwerpartikel.

Citaat:
9) Links moet wel geen enkel valabel argument hebben tegen Sarkozy.
Hij heeft tijdens de maandenlange campagne een ongelofelijke energie aan de dag gelegd. En zeker veel meer dan 2 x 35 uur per week. En o schande, nu neemt hij een volle drie dagen verlof op een luxe-jacht!
Te belachelijk om op te antwoorden.
Wat Sarkozy reeds gedaan heeft en wat hij van plan is werd door de Fransen beoordeeld
Sarkozy had natuurlijk recht op wat vakantie.......
Voor het overige lijkt hij goed begonnen, hij wenst dat links en rechts samenwerken. Daar sta ik achter net als de kiezers van Bayrou die hij voor zich wenst te winnen.
C'est le résultat qui compte. We gunnen dus voorlopig Sarkozy wat krediet.
__________________
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen
Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één .
Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel.

Laatst gewijzigd door labyrinth : 16 mei 2007 om 15:45.
labyrinth is offline  
Oud 16 mei 2007, 15:43   #82
Percalion
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Percalion's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2003
Locatie: Vrije Markt
Berichten: 10.698
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht
Ja, de armen zijn nog steeds arm en de kloof tussen arm en rijk wordt groter. Is dat geen goede reden ?
De armen zijn een pak rijker dan vroeger en het wordt steeds beter zelfs.
__________________
Hitler was a massmurdering fuckhead, as many important historians have said.
Percalion is offline  
Oud 16 mei 2007, 15:47   #83
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter
 
labyrinth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2004
Locatie: SchoonPlaneet
Berichten: 9.907
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Percalion Bekijk bericht
De armen zijn een pak rijker dan vroeger en het wordt steeds beter zelfs.
Volgens u zijn er dan geen armen meer ?
Ga even in Henegouwen wandelen, is net wat anders dan Brasschaat.
__________________
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen
Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één .
Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel.
labyrinth is offline  
Oud 16 mei 2007, 20:20   #84
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Berichten: 15.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht
1) Oef ! Eindelijk erkent u dat ook Vlaanderen niet vrij is 'profiteurs' en dat het profitariaat niet eigen is aan een volk maar aan sommige mensen.
2) Wait and see ! Het zou wel eens vlugger kunnen gebeuren dan u denkt. En wat gaat u dan gebruiken om België te doen barsten ?
3) Juist als men tenminste zelf kan werken. Solidariteit onder mensen moet blijven bestaan.
4) De buurman en de meeste andere bewoners wensen niet dat de straat van naam verandert? Gaat u dat manu militari opleggen ?
5) In feite wilt u gewoon dat iemand anders Wallonië uit het dal helpt ?
Waarom zou Europa dat moeten doen in de plaats van België ?
6) Zwitserland en Luxemburg zijn groot geworden op zwart geld en belastingsontduiking. Is dat de toekomst die u Wallonië toewenst ?
7) Proficiat voor die mensen als ze tenminste hun kracht gebruiken om ook de anderen van dienst zijn.
8) Foei, ik heb dat nooit gezegd.
Goeddraaiende bedrijven zouden rekening moeten houden met hun personeel, het voltallige personeel. Al te dikwijls ontslagen ze de zwakkeren. Een mens is geen wegwerpartikel.
9) Sarkozy had natuurlijk recht op wat vakantie.......
Voor het overige lijkt hij goed begonnen, hij wenst dat links en rechts samenwerken. Daar sta ik achter net als de kiezers van Bayrou die hij voor zich wenst te winnen.
C'est le résultat qui compte. We gunnen dus voorlopig Sarkozy wat krediet.
1) Alsof ik ooit iets anders beweerd heb
2) Laat ons hopen dat er geen reden meer is voor België barst. Maar heel lang mag het niet meer duren.
3) Ik beschouw Walen niet als gebrekkigen.
maar met gebrekkigen wil ik graag solidair zijn.
4) Wij roepen niet op tot geweld, wel tot redelijkheid.
5) Ik verkies dat Wallonië zichzelf uit het dal helpt. Zoals ik zei: ik beschouw ze niet als gebrekkigen.
6) Ik wens de Walen welvaart toe verkregen uit eerlijk eigen werk
7) Proficiat in eerste plaats aan mensen die leven van eigen werk en niet op kosten van de buurman. En wie daarbij nog anderen helpt verdient een pluim.
8) een bedrijf moet uiteraard ook zorg dragen voor het personeel. Maar iemand die zijn taak niet aankan of verwaarloost moet daarop gewezen worden en geholpen. Maar als dat niet helpt dan moet die persoon een ander werk vinden. Indien niet, dan brengt hij schade toe aan al zijn collega's;
In ons systeem van vrije markt (met sociale begeleiding) is er geen keuze. De concurrentie is zeer hard. Als een bedrijf zich niet aanpast gaat het failliet. Dat is zeer jammer ik had het ook liever anders, maar daar is niets aan te doen.
In een communistisch systeem speelt die concurrentie niet, dacht men. Tot heel het systeem in mekaar stortte. Zie Sovjetunie, DDR, China (dat economisch gezien nu meer kapitalistisch is dan het Westen.
9) Sarkozy zal blij zijn omdat hij van jou nu toch mocht verlof nemen (spijts je verzuurde opmeking over dat luxe-jacht). En ook omdat hij van jou voorlopig toch wat krediet krijgt!
Ik hou hem alvast op de hoogte.
luc broes is offline  
Oud 16 mei 2007, 21:06   #85
duveltje382
Secretaris-Generaal VN
 
duveltje382's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2005
Locatie: geel 2440
Berichten: 27.815
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Percalion Bekijk bericht
De armen zijn een pak rijker dan vroeger en het wordt steeds beter zelfs.
Mag ik beleeft vragen om Uw onzin voor U eigen te houden!! Bij deze bedankt duveltje382
duveltje382 is offline  
Oud 16 mei 2007, 21:11   #86
duncan
Banneling
 
 
Geregistreerd: 20 juni 2005
Locatie: tijdenlijke plaats - weeral -
Berichten: 4.065
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Mag ik beleeft vragen om Uw onzin voor U eigen te houden!! Bij deze bedankt duveltje382



Goe gesproken duveltje
duncan is offline  
Oud 16 mei 2007, 21:50   #87
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter
 
labyrinth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2004
Locatie: SchoonPlaneet
Berichten: 9.907
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
8) een bedrijf moet uiteraard ook zorg dragen voor het personeel. Maar iemand die zijn taak niet aankan of verwaarloost moet daarop gewezen worden en geholpen. Maar als dat niet helpt dan moet die persoon een ander werk vinden. Indien niet, dan brengt hij schade toe aan al zijn collega's;
In ons systeem van vrije markt (met sociale begeleiding) is er geen keuze. De concurrentie is zeer hard. Als een bedrijf zich niet aanpast gaat het failliet. Dat is zeer jammer ik had het ook liever anders, maar daar is niets aan te doen.
In een communistisch systeem speelt die concurrentie niet, dacht men. Tot heel het systeem in mekaar stortte. Zie Sovjetunie, DDR, China (dat economisch gezien nu meer kapitalistisch is dan het Westen.
Waarom hebt u dan een probleem met de sociale begeleiding van Walen, met hen op weg te helpen naar werk, alles aan te moedigen dat tot eigen arbeid en het verminderen van de transfers kan lijden ? Waarom ziet u die streek als een potentiële concurrent.....

Waarom heeft het Vlaams parlement vandaag een probleem met een betere infrastructuur voor Wallonië..... bijvoorbeeld een weg die dwars door Wallonië Frankrijk en Nederland verbindt en met de tijd en het verkeer werk moet scheppen in de regio ? Waarom vond men dat daar vandaag geen goed idee ? Vraagt Vlaanderen ook de toestemming aan Wallonië om een internationale verbinding aan te leggen ?

Ik vrees dat alles wat u tot hiertoe schreef en de mensen die u citeerde vooral de belangen van het bedrijfsleven verdedigen en niet het algemeen belang. Ik zie echt niet waarom de kleine man een stem zou geven aan de Vlaamse kracht, die trouwens een Afrikaanse leeuw is. In Vlaanderen hebben we voor zover ik weet als leeuw slechts een eenvoudige huiskat die meer om liefde geeft dan het vechten in de savanne......
__________________
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen
Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één .
Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel.

Laatst gewijzigd door labyrinth : 16 mei 2007 om 22:04.
labyrinth is offline  
Oud 16 mei 2007, 22:25   #88
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Berichten: 15.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht
1) Waarom hebt u dan een probleem met de sociale begeleiding van Walen, met hen op weg te helpen naar werk, alles aan te moedigen dat tot eigen arbeid en het verminderen van de transfers kan lijden ?
2) Waarom ziet u die streek als een potentiële concurrent.....
3) Waarom heeft het Vlaams parlement vandaag een probleem met een betere infrastructuur voor Wallonië..... bijvoorbeeld een weg die dwars door Wallonië Frankrijk en Nederland verbindt en met de tijd en het verkeer werk moet scheppen in de regio ? Waarom vond men dat daar vandaag geen goed idee ?
4) Vraagt Vlaanderen ook de toestemming aan Wallonië om een internationale verbinding aan te leggen ?
5) Ik vrees dat alles wat u tot hiertoe schreef en de mensen die u citeerde vooral de belangen van het bedrijfsleven verdedigen en niet het algemeen belang.
6) Ik zie echt niet waarom de kleine man een stem zou geven aan de Vlaamse kracht, die trouwens een Afrikaanse leeuw is. In Vlaanderen hebben we voor zover ik weet als leeuw slechts een eenvoudige huiskat die meer om liefde heeft dan het vechten in de savanne......
1) Vanwaar haal je het dat ik daarmee een probleem zou hebben. Integendeel ik dring daar op aan.
Maar nogmaals ik beschouw de Walen niet als achterlijken of gebrekkigen. Ze moeten in eerste plaats zichzelf helpen.
2) Ik wou dat Wallonië een welvarende streek was met een goedgestuctureerde economie. En ik zou het ook goed vinden dat er een gezonde concurrentie tussen vl & W. ik ervaar dat helemaal niet als negatief. Jij blijkbaar wel!
3) Ik betwijfel of het Vl parlement een probleem heeft met een betere infrasructuur voor Wallonië. Ik zeker niet, ik ben daar voorstander van.
Ik vind trouwens dat Wallonië daar eigenmachtig moet over beslissen.
Mogelijk echter ligt het probleem elders: zou het kunnen dat Vlaanderen niet alleen die 12 miljard euro per jaar moet betalen, maar daarbovenop ook nog een paar miljard voor die infrastructuur die wellicht ook nog niet economisch rendabel is? (Zie het hellend vlak van Ronqière)
Nogmaals, ik weet niet waarnaar je juist verwijst, ,maar de belgische geschiedenis kennende betwijfel ik jou versie
4) Jammer genoeg is dat in België noodzakelijk.
Ik vind ook dat Vl eigenmachtig moet kunnen beslissen.
5) Vrees niet. Een gezond bedrijfsleven met gezonde syndikaten dienen het algemeen belang.
6) Op dergelijke kinderachtigheden wens ik niet te reageren.
luc broes is offline  
Oud 17 mei 2007, 16:07   #89
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Berichten: 15.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht
Vraagt Vlaanderen ook de toestemming aan Wallonië om een internationale verbinding aan te leggen ?
Voor de Vlaamse economie zou de IJzeren Rijn bijkomende zuurstof betekenen, en daarom “wil Vlaanderen haar opnieuw in gebruik nemen”, weet Eric Donckier (in Het Belang van Limburg op 16.05.2007). Dat Nederland omwille van economische (en misschien andere, meer politieke) redenen zich zou verzetten, was te verwachten. Minder te verwachten was de houding van ‘monsieur solidarité’, de Waalse minister-president en voorzitter van de PS, Elio Di Rupo. Hij verzet zich tegen de IJzeren Rijn omdat het weggegooid geld is.

Het zou beter zijn dat Vlaanderen èn Wallonië zelf kunnen beslissen wat ze willen doen, en er dan ook zelf de gevolgen van dragen.
luc broes is offline  
Oud 17 mei 2007, 16:13   #90
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter
 
labyrinth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2004
Locatie: SchoonPlaneet
Berichten: 9.907
Standaard

[quote=luc broes;2665332]
Citaat:
1) Vanwaar haal je het dat ik daarmee een probleem zou hebben. Integendeel ik dring daar op aan.
Maar nogmaals ik beschouw de Walen niet als achterlijken of gebrekkigen. Ze moeten in eerste plaats zichzelf helpen.
Natuurlijk moeten ze zich kunnen ontplooien...... maar kunnen ze dat wel als Vlaanderen in binnen- en buitenland een beeld schets van Wallonië die hen als gebrekkigen en profiteurs voorstelt ? Als Vlaanderen zich steeds weer op buitenlandse reizen zelf in de kijker zet ?

Citaat:
2) Ik wou dat Wallonië een welvarende streek was met een goedgestuctureerde economie. En ik zou het ook goed vinden dat er een gezonde concurrentie tussen vl & W. ik ervaar dat helemaal niet als negatief. Jij blijkbaar wel!
Concurrentie wel, geen oneerlijke concurrentie en al helemaal geen monopolie op de Belgische economie.

Citaat:
3) Ik betwijfel of het Vl parlement een probleem heeft met een betere infrasructuur voor Wallonië. Ik zeker niet, ik ben daar voorstander van.
Ik vind trouwens dat Wallonië daar eigenmachtig moet over beslissen.
Mogelijk echter ligt het probleem elders: zou het kunnen dat Vlaanderen niet alleen die 12 miljard euro per jaar moet betalen, maar daarbovenop ook nog een paar miljard voor die infrastructuur die wellicht ook nog niet economisch rendabel is? (Zie het hellend vlak van Ronqière)
Nogmaals, ik weet niet waarnaar je juist verwijst, ,maar de belgische geschiedenis kennende betwijfel ik jou versie
Het Vlaams parlement had wel degelijk een probleem met een internationale verbinding die niet door Vlaanderen zou lopen want logisch dan krijgen ze immers geen deel van de toch al schaarse economische koek van Wallonië. Wallonië betwist toch ook niet die kust en de havens die Vlaanderen zoveel welvaart bracht. Gun uw buur ook eens iets.
Citaat:
5) Vrees niet. Een gezond bedrijfsleven met gezonde syndikaten dienen het algemeen belang.
Ergens toch een beetje bang hoor....... Sarkozy en zijn premier zijn luxebeestjes, waarom zou rechts vooral extreem-rechts in België anders zijn ?

Citaat:
6) Op dergelijke kinderachtigheden wens ik niet te reageren
Allicht, allicht ..... maar u kunt niet ontkennen dat uw Vlaams symbool afkomstig is uit het dierenrijk en als u hem bovendien nog een allochtoons tintje geeft mag er toch eens geglimlacht worden....... of is uw Vlaamse kracht zo vlug op haar teentjes getrapt ?
__________________
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen
Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één .
Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel.

Laatst gewijzigd door labyrinth : 17 mei 2007 om 16:17.
labyrinth is offline  
Oud 17 mei 2007, 16:30   #91
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter
 
labyrinth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2004
Locatie: SchoonPlaneet
Berichten: 9.907
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Voor de Vlaamse economie zou de IJzeren Rijn bijkomende zuurstof betekenen, en daarom “wil Vlaanderen haar opnieuw in gebruik nemen”, weet Eric Donckier (in Het Belang van Limburg op 16.05.2007). Dat Nederland omwille van economische (en misschien andere, meer politieke) redenen zich zou verzetten, was te verwachten. Minder te verwachten was de houding van ‘monsieur solidarité’, de Waalse minister-president en voorzitter van de PS, Elio Di Rupo. Hij verzet zich tegen de IJzeren Rijn omdat het weggegooid geld is.

Het zou beter zijn dat Vlaanderen èn Wallonië zelf kunnen beslissen wat ze willen doen, en er dan ook zelf de gevolgen van dragen.


Beste vriend, natuurlijk ziet Di Rupo dat niet echt zitten, de Ijzeren Rijn spoort dwars door Vlaanderen en Nederland naar Duitsland om het overschot aan goederen van de Antwerpse haven en Vlaanderen te vervoeren...... daar heeft Wallonië die roept om economische ontwikkeling echt niets aan want het versterkt nogmaals het transport in Vlaanderen zonder dat ze er zelf bij betrokken zijn.
Het zoveelste bewijs dat Vlaanderen alleen op zoek is naar meer Vlaanderen. Vlaanderen wenst de koek niet te delen met anderen en stoort zich dan aan het feit dat Wallonië zich niet helemaal zelfstandig kan ontwikkelen.
Dit is nu echt een mooi symbool van de Vlaams-Waalse verhouding.
__________________
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen
Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één .
Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel.

Laatst gewijzigd door labyrinth : 17 mei 2007 om 16:33.
labyrinth is offline  
Oud 17 mei 2007, 16:43   #92
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Berichten: 15.667
Standaard

[quote=labyrinth;2666546]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
1) Natuurlijk moeten ze zich kunnen ontplooien...... maar kunnen ze dat wel als Vlaanderen in binnen- en buitenland een beeld schets van Wallonië die hen als gebrekkigen en profiteurs voorstelt ?
2) Als Vlaanderen zich steeds weer op buitenlandse reizen zelf in de kijker zet ?
3) Concurrentie wel, geen oneerlijke concurrentie en al helemaal geen monopolie op de Belgische economie.
4) Het Vlaams parlement had wel degelijk een probleem met een internationale verbinding die niet door Vlaanderen zou lopen want logisch dan krijgen ze immers geen deel van de toch al schaarse economische koek van Wallonië. Wallonië betwist toch ook niet die kust en de havens die Vlaanderen zoveel welvaart bracht. Gun uw buur ook eens iets.
5) Ergens toch een beetje bang hoor....... Sarkozy en zijn premier zijn luxebeestjes, waarom zou rechts vooral extreem-rechts in België anders zijn ?
6) Allicht, allicht ..... maar u kunt niet ontkennen dat uw Vlaams symbool afkomstig is uit het dierenrijk en als u hem bovendien nog een allochtoons tintje geeft mag er toch eens geglimlacht worden....... of is uw Vlaamse kracht zo vlug op haar teentjes getrapt ?
1) Men is in eerste plaats zelf verantwoordelijk voor het beeld dat men uitstraalt.
2) Vl zorgt voor 80% van de uitvoer, en promoot zichzelf.
Denk jij dat Duitsland Frankrijk promoot, of dat VSA China promoot, of dat Ford volkswagen promoot?
3) Is Vl nu ook al schuldig omdat we teveel produceren? Onzin.
4) Ik gun van harte aan mijn buur Wallonië alles wat ze door eigen inspanning bewerkstelligen.
Ik vind dat Vl en W er alle voordeel bij hebben zelf ongehinderd hun eigen potje koken, zonder inmenging van de buur.
5) Bange blanke vrouw. Zopas gaf je Sarkozy voorlopig nog een beetje krediet. Dat is nu reeds opgebruikt!?
Je hebt blijkbaar ook geen vertrouwen in het oordeel van la Grande Nation!
6) Je zeldzame glimlach is beter dan een verzuurde opmerking. Maar een verhaaltje over een Haan mag je zelf schrijven.
luc broes is offline  
Oud 17 mei 2007, 21:26   #93
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter
 
labyrinth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2004
Locatie: SchoonPlaneet
Berichten: 9.907
Standaard

[quote=luc broes;2666618]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht
1) Men is in eerste plaats zelf verantwoordelijk voor het beeld dat men uitstraalt.
2) Vl zorgt voor 80% van de uitvoer, en promoot zichzelf.
Denk jij dat Duitsland Frankrijk promoot, of dat VSA China promoot, of dat Ford volkswagen promoot?
3) Is Vl nu ook al schuldig omdat we teveel produceren? Onzin.
4) Ik gun van harte aan mijn buur Wallonië alles wat ze door eigen inspanning bewerkstelligen.
Ik vind dat Vl en W er alle voordeel bij hebben zelf ongehinderd hun eigen potje koken, zonder inmenging van de buur.
5) Bange blanke vrouw. Zopas gaf je Sarkozy voorlopig nog een beetje krediet. Dat is nu reeds opgebruikt!?
Je hebt blijkbaar ook geen vertrouwen in het oordeel van la Grande Nation!
6) Je zeldzame glimlach is beter dan een verzuurde opmerking. Maar een verhaaltje over een Haan mag je zelf schrijven.
1) Geldt dat ook voor het Vlaams Belang, de Vlaamse kracht...... eigen schuld dus dat het VB achter een cordon belandt.
2) 80 % gulzigaard ! En dan nog meer wensen ........ bodendien promoot Vlaanderen het eigen land als Vlaanderen Wallonië promoot.
Voor u bestaat Wallonië als deel van België duidelijk niet. Een korreltje negationisme van eigen bodem?
3) blijft 20 % voor Wallonië, wat niet echt veel is.
4) neen, daar hebt u ongelijk want neem nu het voorbeeld van de Yzeren Rijn...... indien België één was dan was er geen probleem. Hoe kleiner de delen hoe moeilijker dat ze samen belangrijke beslissingen kunnen nemen.
Hoe kleiner hoe meer administratie ook en hoe meer ze zichzelf als concurrenten gaan beschouwen en niet als bondgenoten, er wordt tegen gewerkt en niet samen en dat is nefast voor de algemene landsvreugde.
5) Si on aime se promener �* Neuilly on ne se promène pas en banlieu.....
mais la banlieu et les faubourgs sont également la France.
6) Een grote affiche met een haan en in grote letters ..... la fierté Wallonne......
__________________
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen
Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één .
Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel.

Laatst gewijzigd door labyrinth : 17 mei 2007 om 21:31.
labyrinth is offline  
Oud 17 mei 2007, 21:54   #94
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Berichten: 15.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht
Beste vriend, natuurlijk ziet Di Rupo dat niet echt zitten, de Ijzeren Rijn spoort dwars door Vlaanderen en Nederland naar Duitsland om het overschot aan goederen van de Antwerpse haven en Vlaanderen te vervoeren...... daar heeft Wallonië die roept om economische ontwikkeling echt niets aan want het versterkt nogmaals het transport in Vlaanderen zonder dat ze er zelf bij betrokken zijn.
Het zoveelste bewijs dat Vlaanderen alleen op zoek is naar meer Vlaanderen. Vlaanderen wenst de koek niet te delen met anderen en stoort zich dan aan het feit dat Wallonië zich niet helemaal zelfstandig kan ontwikkelen.
Dit is nu echt een mooi symbool van de Vlaams-Waalse verhouding.
Labyrinth, het is niet verstandig om je onredelijkheid zo ten toon te spreiden;
De ijzeren Rijn volgt de korste weg van Antwerpen naar Duitsland. Dat is pure economische noodzaak. Wat zou Wallonië er trouwens bij gebaat zijn als we een ommetje maken?
luc broes is offline  
Oud 17 mei 2007, 22:02   #95
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Berichten: 15.667
Standaard

[quote=labyrinth;2667171]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
2) 80 % gulzigaard ! En dan nog meer wensen ........ bovendien promoot Vlaanderen het eigen land als Vlaanderen Wallonië promoot.
3) blijft 20 % voor Wallonië, wat niet echt veel is.
6) Een grote affiche met een haan en in grote letters ..... la fierté Wallonne......
2) Vlaanderen zorgt voor 80% van de uitvoer, niet omdat we zo nijverig zijn, maar omdat we zo gulzig zijn!!??
3) dus maar 20% voor Wallonië. Waarschijnlijk wèl omdat ze zo nijverig zijn.
Labyrinth ik heb de indruk dat jij geen handelingenieur bent. Weet jij wel waarover je praat?
6) la fierté Walonne.... ik wou dat het waar was.
luc broes is offline  
Oud 18 mei 2007, 04:39   #96
de limburgse leeuw
Europees Commissaris
 
de limburgse leeuw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 mei 2004
Locatie: limburg
Berichten: 7.552
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Percalion Bekijk bericht
Cijfers over armoede zijn zinloos zonder uitleg over de berekeningswijze. Ik heb hier het cijfer van 2,5% armen in Vlaanderen in 1997 voor me liggen. Het hangt er vanaf welke armoedegrens je gebruikt, hé.
Inderdaad.

De cijfers die in de pers en in de officiële overheidsonderzoeken gebruikt worden zijn iets in de zin van 15.2 %, waar men dat berekent aan de hand van een Europees vastgelegde armoedegrens van 775 Euro/maand (kan zijn dat het intussen een euro of twee meer is).

Wie daaronder zit, kan gewoonlijk beschouwd worden als zijnde echt 'arm' in deze rijke omgeving. 't Is toch ook logisch, als je de huurprijzen vandaag bekijkt, de vaste kosten erbij, en dan het bedrag dat je uitgeeft aan eten...

Ik denk dat je geld meer dan op zal zijn als je dat allemaal gedaan hebt.
__________________
http://www.socialisme.be/lsp/
de limburgse leeuw is offline  
Oud 18 mei 2007, 13:41   #97
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter
 
labyrinth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2004
Locatie: SchoonPlaneet
Berichten: 9.907
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Labyrinth, het is niet verstandig om je onredelijkheid zo ten toon te spreiden;
De ijzeren Rijn volgt de korste weg van Antwerpen naar Duitsland. Dat is pure economische noodzaak. Wat zou Wallonië er trouwens bij gebaat zijn als we een ommetje maken?

Onredelijkheid ?
De korste weg..... inderdaad de korste en waarschijnlijk noodzakelijk, maar......
Antwerpen breidt uit omdat de stad en Vlaanderen DE Chinese importeur wenst te worden van Europa en dat rechtstreeks doorsporen naar Duitsland een goede oplossing is voor de welvaart van Vlaanderen en ook wel het moet gezegd een goede oplossing om onze wegen wat te ontstoppen.
Is het echter eerlijk dan Wallonië te verwijten dat het slechts 80 % uitvoert, dat de regio niet genoeg deelneemt aan de economie ? Wallonië heeft geen Antwerpen, geen Gent, geen toeristische wereldstad als Brugge, geen kust, Oostende en Zeebrugge, geen Zuid-Vlaamse streek als Kortrijk naast Rijsel gelegen.
Als u Wallonië uitdaagt tot een strijd moet u hen wel dezelfde wapens geven of als ze deze niet hebben het hen tenminste niet verwijten. Er zijn nu eenmaal verschillende geografische gegevens in België. Vroeger had Wallonië staalindustrie en koolmijnen die dit konden compenseren. Ook deze zijn verdwenen.
Gans uw betoog bevestigt nogmaals dat u geen enkel begrip hebt voor de omstandigheden waarin en waarmee mensen moeten concurreren.
U strijdt met ongelijke wapens en u vindt dat heel normaal. Bovendien vindt u ook normaal uw tegenstander die bijna ontwapend is de doodsteek te geven.
Ik zal nog even kinderachtig doen.....
__________________
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen
Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één .
Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel.

Laatst gewijzigd door labyrinth : 18 mei 2007 om 13:49.
labyrinth is offline  
Oud 18 mei 2007, 15:12   #98
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Berichten: 15.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht
1) De korste weg..... inderdaad de korste en waarschijnlijk noodzakelijk, maar......
Antwerpen breidt uit omdat de stad en Vlaanderen DE Chinese importeur wenst te worden van Europa en dat rechtstreeks doorsporen naar Duitsland een goede oplossing is voor de welvaart van Vlaanderen en ook wel het moet gezegd een goede oplossing om onze wegen wat te ontstoppen.
2) Is het echter eerlijk dan Wallonië te verwijten dat het slechts 80 % uitvoert, dat de regio niet genoeg deelneemt aan de economie ? Wallonië heeft geen Antwerpen, geen Gent, geen toeristische wereldstad als Brugge, geen kust, Oostende en Zeebrugge, geen Zuid-Vlaamse streek als Kortrijk naast Rijsel gelegen.
3) Als u Wallonië uitdaagt tot een strijd moet u hen wel dezelfde wapens geven of als ze deze niet hebben het hen tenminste niet verwijten. Er zijn nu eenmaal verschillende geografische gegevens in België. Vroeger had Wallonië staalindustrie en koolmijnen die dit konden compenseren. Ook deze zijn verdwenen.
4) Gans uw betoog bevestigt nogmaals dat u geen enkel begrip hebt voor de omstandigheden waarin en waarmee mensen moeten concurreren.
U strijdt met ongelijke wapens en u vindt dat heel normaal. Bovendien vindt u ook normaal uw tegenstander die bijna ontwapend is de doodsteek te geven.
1) bravo labyrinth
2) Hier maak je weer een fout Wallonië zorgt maar voor 20 % van de uitvoer.
Steenkool is ook uit Limburg verdwenen, en staal is bij ons ook op de terugweg. Vlaanderen ligt aan zee, Wallonië niet en het Ruhrgebied ook niet. Jammer maar dat valt moeilijk te veranderen.
Kortrijk ligt ook niet aan zee maar is een economisch zeer nijverige streek.
Daar mag men een voorbeeld aan nemen.
De treurige toestand van de scholen in Wallonië heeft niets te zien met de afstand tot de zee. De nabijheid van Frankrijk toch een land met grote cultuur en econiomie zou een pluspunt moeten zijn, maar dat is jammer genoeg niet zo.
3- Ik daag Wallonië niet uit en ik verdeel geen wapens. Elk land en streek moet trachten het beste te maken van zijn mogelijkheden. En men moet vooral niet verwachten dat anderen het wel voor jou zullen in orde brengen.
4) Nu ben ik nog een moordenaar ook!
Ik vertrouw erop dat zelfbestuur voor Vlaanderen en Wallonië zal leiden tot beter bestuur en beter nabuurschap. En een buur die zijn best doet en in de problemen komt willen wij graag wat helpen.
Dat was ook het geval met Tchechen en slovaken.
luc broes is offline  
Oud 18 mei 2007, 17:56   #99
de limburgse leeuw
Europees Commissaris
 
de limburgse leeuw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 mei 2004
Locatie: limburg
Berichten: 7.552
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nele Jansegers Bekijk bericht
Tot 20 procent van de mensen in dit land leeft inderdaad onder de armoedegrens.
Afhankelijk van de gebruikte parameters...verschillen de cijfers die men vernoemt. Het werkelijke aantal mensen in problemen bevindt zich ergens tussen de 15.2 % en de 33 %, zoveel is zeker.

De 15.2 % is afkomstig van officiële studies gemaakt door gesubsidieerde verenigingen. Dat cijfer ligt dus aan de lage kant. In werkelijkheid zijn er meer mensen die problemen hebben om aan het einde van de maand te geraken, zoveel is zeker.


Citaat:
Het aantal armen blijft bovendien stijgen. En dat terwijl de socialisten al bijna 20 jaar onafgebroken in de regering zitten…
Er wordt hier voortdurend een spelletje gespeeld over het verschil tussen links en rechts. En over 'socialisme'.
Volgens mij zitten er momenteel 0 socialisten in de regering. Degenen die er wel zitten zijn opportunisten die hun zakken vullen en die niet onder de noemer van 'socialisme' vallen, voor zover het mij betreft.

Citaat:
Het spreekt voor zich dat het probleem van de armoede prioritair moet aangepakt worden.
Hierover zijn we het dan 100 % eens. Binnen CAP heb ik ook al voortdurend daarop gewezen.


Citaat:
Mijn partij wil inspanningen leveren onder meer op het vlak van herverdeling, toegankelijke zorg en Justitie, werkgelegenheid, huisvesting, vorming en onderwijs. Het Vlaams Belang wil eindelijk investeren in een degelijk sociaal-economisch beleid.
Dat is dan iets nieuws...veel verder dan het verdelen van soep met varkensvlees (om de moslims uit te sluiten van gaarkeukens) is extreem-rechts in Europa nog niet echt geraakt.
Je hebt dus nog heel wat te presteren, Nele. Dit is geen kritiek op jou persoonlijk, het kan zijn dat je te goeder trouw bent. Laat me je dan één raad geven: indien je verder wil gaan met armoedebestrijding, wees niet bang om ook mijn advies af en toe te vragen. Kan veel miserie voorkomen. Zelf ben ik nu een paar jaar bezig met armoedebestrijding, ik weet dat het een wespennest is waar de politiek nog niks bij vergeleken is.

Er IS nood aan een initiatief om de armoede op te lossen.


Citaat:
Zo’n beleid is echter alleen mogelijk indien Vlaanderen over zijn eigen middelen kan beschikken. Enkel in de sector van de sociale zekerheid vloeit jaarlijks bijna 4 miljard euro van Vlaanderen naar Wallonië. Dat geld betekent een vermindering van de Vlaamse welvaart en wordt door de Waalse politici zeker niet gebruikt om aan armoedebestrijding te doen. Integendeel: een corrupte partij als de PS leeft net van de afhankelijkheid van de Walen. Daar moet liever vandaag dan morgen een einde aan worden gesteld.
Spijtig dat je afkomt met deze ideologische dooddoeners, je was nochtans heel goed begonnen vond iK.

Armoedebestrijding dient grensoverschrijdend, internationaal en zelfs mondiaal aangepakt te worden. En dient de vorm aan te nemen van actieve bestrijding van kapitalisme.
Alleen dan zullen structurele maatregelen mogelijk zijn. België (of Vlaanderen) alleen kan niks veranderen.

Er is bijvoorbeeld nood aan een internationaal forum dat alleen gaat over armoede en uitsluiting en waar we op termijn kunnen proberen mensen op Europees vlak en in verschillende talen te informeren en acties tegen het kapitaal te coördineren.
__________________
http://www.socialisme.be/lsp/
de limburgse leeuw is offline  
Oud 18 mei 2007, 20:45   #100
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter
 
labyrinth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2004
Locatie: SchoonPlaneet
Berichten: 9.907
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
1) bravo labyrinth
2) Hier maak je weer een fout Wallonië zorgt maar voor 20 % van de uitvoer.
Steenkool is ook uit Limburg verdwenen, en staal is bij ons ook op de terugweg. Vlaanderen ligt aan zee, Wallonië niet en het Ruhrgebied ook niet. Jammer maar dat valt moeilijk te veranderen.
Kortrijk ligt ook niet aan zee maar is een economisch zeer nijverige streek.
Daar mag men een voorbeeld aan nemen.
De treurige toestand van de scholen in Wallonië heeft niets te zien met de afstand tot de zee. De nabijheid van Frankrijk toch een land met grote cultuur en econiomie zou een pluspunt moeten zijn, maar dat is jammer genoeg niet zo.
3- Ik daag Wallonië niet uit en ik verdeel geen wapens. Elk land en streek moet trachten het beste te maken van zijn mogelijkheden. En men moet vooral niet verwachten dat anderen het wel voor jou zullen in orde brengen.
4) Nu ben ik nog een moordenaar ook!
Ik vertrouw erop dat zelfbestuur voor Vlaanderen en Wallonië zal leiden tot beter bestuur en beter nabuurschap. En een buur die zijn best doet en in de problemen komt willen wij graag wat helpen.
Dat was ook het geval met Tchechen en slovaken.
In dit geval dus ......
een buur die geen zee heeft en dus ook niet als internationale draaischijf voor handel, import en export kan dienen en ook nog eens grenst aan een arme Franse regio willen wij graag helpen. En met helpen bedoel ik niet enkel geld maar samenwerking en geen oneerlijke concurrentie die deze regio nog meer de dieperik in moet duwen, en al helemaal niet die regio afstoten. Wallonië is geen tak aan de Belgische boom die men afzaagt om het te laten verrotten op de grond en dat het u nu zint of niet Wallonië is een deel van België net zoals Vlaanderen.

En terloops nog een puntje, verschillende decennia Vlaamse premiers zullen Wallonië ook wel geen goed gedaan hebben. Eigen kind, schoon kind .......
niet dat ik nu direct pleit voor een Waalse.
__________________
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen
Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één .
Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel.

Laatst gewijzigd door labyrinth : 18 mei 2007 om 20:55.
labyrinth is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:41.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be