Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 5 september 2004, 21:54   #81
gek genoeg
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 4 september 2004
Berichten: 29
Standaard

De tshetshenen eisen nooit een aanslag op.
nu ook weer de vliegtuigen die ze hebben neergehaald, of de zelfmoordaanslag vorige week in Moskou, of de aanslag op de Moskouse metro, of het opblazen van de woonblokken...
Nooit eisen de lafaards hun laffe aanslagen op.

Als er wekelijks zoveel mensen sterven in Tsjetsjenië (wat helemaal niet waar is), dan zijn het slachtoffers van Maschadov & co. Want het zijn die, die nog steeds ware terreur zaaien onder de Tsjetsjeense bevolking.
De russen organiseren verkiezingen, de Tsjetsjenen kiezen massaal een leider die met de Russen wil praten, en niet wil vechten. Dit is de wil van de Tsjetsjenen. Zo'n 10 jaar geleden werd Maschadov verkozen, die ook met de Russen wilde praten ipv vechten, hij hield zijn woord niet, en koos voor de oorlog. De resultaten van de 3 presidentsverkiezingen vertonen hetzelfde beeld, de Tsjetsjenen kiezen voor iemand die wil praten ipv oorlog voeren.
gek genoeg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2004, 07:59   #82
lyot
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 3 september 2003
Berichten: 2.493
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gek genoeg
De tshetshenen eisen nooit een aanslag op.
nu ook weer de vliegtuigen die ze hebben neergehaald, of de zelfmoordaanslag vorige week in Moskou, of de aanslag op de Moskouse metro, of het opblazen van de woonblokken...
Nooit eisen de lafaards hun laffe aanslagen op.

Als er wekelijks zoveel mensen sterven in Tsjetsjenië (wat helemaal niet waar is), dan zijn het slachtoffers van Maschadov & co. Want het zijn die, die nog steeds ware terreur zaaien onder de Tsjetsjeense bevolking.
De russen organiseren verkiezingen, de Tsjetsjenen kiezen massaal een leider die met de Russen wil praten, en niet wil vechten. Dit is de wil van de Tsjetsjenen. Zo'n 10 jaar geleden werd Maschadov verkozen, die ook met de Russen wilde praten ipv vechten, hij hield zijn woord niet, en koos voor de oorlog. De resultaten van de 3 presidentsverkiezingen vertonen hetzelfde beeld, de Tsjetsjenen kiezen voor iemand die wil praten ipv oorlog voeren.
waar haal jij in godsnaam je informatie, beste man ? Maschadov heeft helemaal niet voor de oorlog gekozen. Die oorlog heeft hij zelfs ten alle prijze willen vermijden.. Weet je dat zijn vice-president in de zomer van 1999 nog naar Moskou is gereisd om daar uitdrukkelijk te gaan waarschuwen voor een nakende inval op Dagestan ?

Het aantal slachtoffers in Tsjetsjenie ligt hoog, en een groot deel ervan zijn Russische militairen.. En ik zei trouwens niet 'wekelijks' , doch 'maandelijks'.. Rusland is een bezettingsleger, zo voelen alle Tsjetsjenen het aan. En wat die verkiezingen betreft, dat is een grote farce. Kadyrov was een puppet-figuur die door het grote merendeel van de Tsjetsjenen gehaat werd.. Toch haalde hij het bij de verkiezingen met overgrote meerderheid.. dat zegt voldoende, me dunkt.. Maar als jij zoveel belang wil hechten aan die verkiezingen, 'go ahead'..
__________________
It's deep how you can be so shallow

Laatst gewijzigd door lyot : 6 september 2004 om 08:00.
lyot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2004, 17:34   #83
gek genoeg
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 4 september 2004
Berichten: 29
Standaard

Waar haal jij je informatie, de leugens van het door de Rotschild-groep opgerichte Human Rights Watch?
Maschadov is een oorlogszuchtige en bloeddorstige man. De Tshetsheense vluchtelingen die ik ken, hebben hun vertrouwen in Maschadov terecht verloren. En het zijn dan nog meestal Tsjetsjenen uit zijn stad Gudermes...
Maschadov is naar de pijpen van Basayev gaan dansen, en trekt nu helemaal de moslimfundamentalistische kaart.
Het feit dat Rusland in het westen meer en meer steun krijgt voor haar Tsjetsjenië-beleid (behalve bij de propagandastaffel van de Rotschild-Soros-groep) is gewoon een gevolg dat alle informatie die de geheime diensten hieromtrent verzamelt wijst op het streven naar het oprichten van een moslimkalifaat in de Caucasus.
Dit wordt overigens aangetoond door het multinationaal karakter van de bandieten in Tsjetsjenië.
Het feit dat Kadyrov en consoorten de Rusland-politiek steunen heeft te maken met het feit dat ze niet geloven dat het zootje ongeregeld rond Basaev niet in staat is om een moslimkalifaat te leiden, en dat hij de Rotschild-groep geen succes gunde.
gek genoeg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2004, 19:00   #84
Scotchy
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 4 september 2004
Berichten: 6
Standaard

Wat gaat Rusland nu doen na aanslag op schoolgebouw in Beslan, Zuid-Ossetië?

Was het maar simpel om terroristenleiders op te pakken en ze levenslang achter slot en grendel te plaatsen.
De oorlog tegen terrorisme is een strijd van lange adem. De media en de politic verkondigen dat we moeten leren leven van terrorisme. Gaan we ten onder of zullen we het terrorisme overwinnen? Konden we de toekomst maar zo ver zien.
Het terrorisme en de maatschappij zijn een schaakspelletje aan spelen(
Benieuwd wie nu aan zet is.

Kunnen jullie me uitleggen wie Maschadov, Basayev, Kadyrov en de Rotschild-groep zijn? Ik kan niet goed aan uit welke rol zij spelen in de Tsjetsjeense-Russische politiek.
Scotchy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2004, 22:37   #85
lyot
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 3 september 2003
Berichten: 2.493
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gek genoeg
Waar haal jij je informatie, de leugens van het door de Rotschild-groep opgerichte Human Rights Watch?
Maschadov is een oorlogszuchtige en bloeddorstige man. De Tshetsheense vluchtelingen die ik ken, hebben hun vertrouwen in Maschadov terecht verloren. En het zijn dan nog meestal Tsjetsjenen uit zijn stad Gudermes...
Maschadov is naar de pijpen van Basayev gaan dansen, en trekt nu helemaal de moslimfundamentalistische kaart.
Het feit dat Rusland in het westen meer en meer steun krijgt voor haar Tsjetsjenië-beleid (behalve bij de propagandastaffel van de Rotschild-Soros-groep) is gewoon een gevolg dat alle informatie die de geheime diensten hieromtrent verzamelt wijst op het streven naar het oprichten van een moslimkalifaat in de Caucasus.
Dit wordt overigens aangetoond door het multinationaal karakter van de bandieten in Tsjetsjenië.
Het feit dat Kadyrov en consoorten de Rusland-politiek steunen heeft te maken met het feit dat ze niet geloven dat het zootje ongeregeld rond Basaev niet in staat is om een moslimkalifaat te leiden, en dat hij de Rotschild-groep geen succes gunde.
het zal wel zijn dat de mensen uit Gudermes anti Maschadov zijn.. Gudermes is het bastion van Kadyrov.. Moet je inderdaad niet veel goeds verwachten t.a.v Maschadov..Veel Tsjetsjeense mensen moet je dan trouwens niet kennen, want het overgrote merendeel van de Tsjetsjenen in Belgie staat niet afkering ten aanzien van Maschadov.. Ze staan echter bijna stuk voor stuk bijzonder afkerig ten aanzien van Kadyrov, die ze onverwijld als landverrader beschouwen.

Jij verwijst naar informatie van de geheime diensten ? Mag ik eraan twijfelen dat jij toegang hebt tot die dingen ? Het is evenmin zo dat ik me beroep op informatie van Human Rights Watch, hoewel ik het wel degelijk als een objectieve bron beschouw wat betreft de vaststelling van mensenrechtenschendingen in Tsjetsjenie.. Er zijn echter voldoende (Russische bronnen/organisaties) die melding maken van de feiten in Tsjetsjenie. En die wijzen allemaal in dezelfde richting , mn zware mensenrechtenschendingen van Russische zijde, maar ook andersom, zware mensenrechtenschendingen van het Tsjetsjeense verzet.. Ik heb nooit het tegenovergestelde beweerd trouwens, maar blind zijn voor wat de Russische zijde uitspookt lijkt me bijzonder naief..
Maschadov trekt trouwens helemaal niet de kaart Basajev, nog steeds niet.. Basajev is echter een machtsfactor waar hij rekening mee moet houden, veeleer tot zijn spijt dan tot zijn vreugde...Dat is althans mijn opinie, maar dat laatste is dan ook maar een opinie..
__________________
It's deep how you can be so shallow
lyot is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:32.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be