Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2007) > Hans Van de Cauter (B.U.B.) - 15 tot 21 januari
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Hans Van de Cauter (B.U.B.) - 15 tot 21 januari Voorzitter Belgische Unie/Union Belgique (B.U.B.), °11-01-1973, streeft naar het afschaffen van het huidige federale model en het herstellen van de Belgische eenheidsstaat.

 
 
Discussietools
Oud 19 januari 2007, 08:45   #1
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 12 januari 2003
Locatie: Derde bol rond de zon
Berichten: 18.546
Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard Wanneer grote doorbraak BUB?

Die wordt nu toch al een tijdje voorspeld door uw clubleden. Binnen welke termijn wenst u een doorbraak te forceren?
__________________
Ik distantieer me van al wat ik vroeger heb geschreven
Tantist is offline  
Oud 19 januari 2007, 09:13   #2
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Ik denk dat we op een echte doorbraak nog een tijdje zullen moeten wachten.

Wat als ik het programma van BUB lees en bestudeer stel ik eigenlijk weining veranderend voorstellen vast.
Sommige punten zijn een terugkeer naar het verleden en andere zijn gewoon de verder zetting van het huidige beleid.

Dus Hans idd wanneer denk jij met dit niet ect vernieuwende progamma door te kunnen breken?
Jantje is offline  
Oud 20 januari 2007, 10:07   #3
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 12 januari 2003
Locatie: Derde bol rond de zon
Berichten: 18.546
Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht

Dus Hans idd wanneer denk jij met dit niet ect vernieuwende progamma door te kunnen breken?
Ik denk dat ze al wat realistischer geworden zijn gezien het uitblijvende antwoord...
__________________
Ik distantieer me van al wat ik vroeger heb geschreven
Tantist is offline  
Oud 20 januari 2007, 10:17   #4
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 114.679
Standaard

Zelfs het uitblijven van antwoorden is nochtans alles behalve nieuw....
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 20 januari 2007, 10:25   #5
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 114.679
Standaard

Ik vermoed overigens dat de wat er overschiet van de bub totaal geen interesse heeft in een doorbraak. Op een goed blaadje komen bij de Belgische adel is volgens mij alles waar het de bub in werkelijkheid om te doen is.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 21 januari 2007, 01:55   #6
Hans Van de Cauter
 
 
Hans Van de Cauter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Berichten: 239
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist Bekijk bericht
Die wordt nu toch al een tijdje voorspeld door uw clubleden. Binnen welke termijn wenst u een doorbraak te forceren?
Beste Tantist,


Dat is onmogelijk te zeggen want ik ben er vast van overtuigd dat dit enkel en alleen afhangt van de media-aandacht die de B.U.B. krijgt.

Aangezien die aandacht heden ten dage quasi onbestaande is, gaan we niet direct doorbreken, ook al staan miljoenen Belgen te wachten op een Belgisch-gezinde centrumpartij.

Als de B.U.B. serieuze en herhaalde media-aandacht krijgt, kan de partij 1 tot 3 miljoen kiezers bereiken.
__________________
Eéndracht maakt macht - L'union fait la force

www.belgischeunie.be
Hans Van de Cauter is offline  
Oud 21 januari 2007, 03:44   #7
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 114.679
Standaard

Het VB trekt met uitsluitend negatieve aandacht van de media een kwart van alle Vlaamse kiezers aan. De miljoenen Belgen die wanhopig naar een anti-Vlaamse clubje zoals de bub zitten uit te kijken vinden dit vanzelf wel, als ze het WILLEN vinden. Desnoods via het internet. Je kan zo zelfs 10miljoen Belgen bereiken, maar daarom stemmen ze nog niet op je.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 21 januari 2007, 10:07   #8
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
stab's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2004
Berichten: 11.299
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans Van de Cauter Bekijk bericht
Als de B.U.B. serieuze en herhaalde media-aandacht krijgt, kan de partij 1 tot 3 miljoen kiezers bereiken.
In België zijn er ong 6 miljoen kiezers.
Je acht het dus mogelijk om een bijna absolute meerderheid te bereiken.
Moet kunnen...
__________________
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.”
Donald J. Trump
stab is offline  
Oud 21 januari 2007, 10:26   #9
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 34.995
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans Van de Cauter Bekijk bericht
Aangezien die aandacht heden ten dage quasi onbestaande is, gaan we niet direct doorbreken, ook al staan miljoenen Belgen te wachten op een Belgisch-gezinde centrumpartij.
Het is wellicht daarom dat na de nepuitzending van de RTBF in heel Vlaanderen spontaan massale steunbetogingen voor België ontstonden?
Zwartengeel is offline  
Oud 21 januari 2007, 11:24   #10
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans Van de Cauter Bekijk bericht
Beste Tantist,


Dat is onmogelijk te zeggen want ik ben er vast van overtuigd dat dit enkel en alleen afhangt van de media-aandacht die de B.U.B. krijgt.

Aangezien die aandacht heden ten dage quasi onbestaande is, gaan we niet direct doorbreken, ook al staan miljoenen Belgen te wachten op een Belgisch-gezinde centrumpartij.

Als de B.U.B. serieuze en herhaalde media-aandacht krijgt, kan de partij 1 tot 3 miljoen kiezers bereiken.


Om in de media te geraken, moet je we iemand hebben die zich daar mee bezig houd en die zich eigenlijk met niets anders inlaat dan zorgen dat de partij in de media verschijnd. En deze persoon moet de vrijheid hebben om de partij zowel met slechte als met goed reclaam in de media te laten verschijnen, want ook slechte reclaam is reclaam.
Jantje is offline  
Oud 21 januari 2007, 11:40   #11
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Ach, ik heb het programma van BUB eens grondig bestudeerd en denk dat dit wel voor veel verbeteringen vatbaar is. Want hoe je het ook bekijkt, het bied ook weining oplossingen voor de echte problemen in dit land.
Overbevolking, armoede, onderbehuizing, oververzadigde wegen, slecht en duur openbaar ververvoer, jeugdcriminaliteit, enz...
Je vind dus ook in hun programma niets terug van oplossingen die zij daarvoor zouden voorstellen.

En daar licht hun probleem, zij zouden de grootste kunnen worden als zij eens een echt bestuurdbeleid in hun programma zouden opnemen.
Jantje is offline  
Oud 21 januari 2007, 15:31   #12
Hans Van de Cauter
 
 
Hans Van de Cauter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Berichten: 239
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Het VB trekt met uitsluitend negatieve aandacht van de media een kwart van alle Vlaamse kiezers aan. De miljoenen Belgen die wanhopig naar een anti-Vlaamse clubje zoals de bub zitten uit te kijken vinden dit vanzelf wel, als ze het WILLEN vinden. Desnoods via het internet. Je kan zo zelfs 10miljoen Belgen bereiken, maar daarom stemmen ze nog niet op je.
Uiteraard niet. Er zijn immers 2 voorwaarden opdat kiezers op een partij stemmen:

1) ze moeten die partij kennen en daarvoor is veel geld en media-aandacht nodig;
2) ze moeten er vertrouwen in hebben, wat niet gelijk staat met kennis. Ze moeten erop kunnen vertrouwen dat die partij ook daadwerkelijk macht gaat kunnen uitoefenen, anders zien ze hun stem voor die partij als waardeloos, zelfs als ze die partij de beste vinden op ideologisch vlak.

Voorwaarde 2 vloeit wel voort uit voorwaarde 1, maar dat is niet noodzakelijk het geval. Media-aandacht en publiciteit zijn zeer belangrijk, maar je moet het ook nog goed doen om voorwaarde 2 te vervullen.

Er zijn dus vele klippen en obstakels voor nieuwe partijen.
__________________
Eéndracht maakt macht - L'union fait la force

www.belgischeunie.be

Laatst gewijzigd door Hans Van de Cauter : 21 januari 2007 om 15:33.
Hans Van de Cauter is offline  
Oud 21 januari 2007, 17:56   #13
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 114.679
Standaard

De bub vervult dus geen enkele voorwaarde: ze heeft geen geld en is compleet oninteressant voor de media omdat het er vingerdik opligt dat de enige interesse van zijn kopstukken ligt bij de herinvoering van een middeleeuws, feodaal systeem waarin van de franstalige adel en het Hof de hoofdrol spelen. Bub geniet alleen al daarom, en terecht, geen vertrouwen. Deze club is overduidelijk totaal ongeschikt om macht te mogen uitoefenen.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 21 januari 2007 om 18:01.
Knuppel is offline  
Oud 21 januari 2007, 23:17   #14
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans Van de Cauter Bekijk bericht
Beste Tantist,


Dat is onmogelijk te zeggen want ik ben er vast van overtuigd dat dit enkel en alleen afhangt van de media-aandacht die de B.U.B. krijgt.

Aangezien die aandacht heden ten dage quasi onbestaande is, gaan we niet direct doorbreken, ook al staan miljoenen Belgen te wachten op een Belgisch-gezinde centrumpartij.

Als de B.U.B. serieuze en herhaalde media-aandacht krijgt, kan de partij 1 tot 3 miljoen kiezers bereiken.
sjans dat de media geen aandacht aan de BuB heeft hé. *geknipt op vraag van geviseerde*

Laatst gewijzigd door KDL : 23 januari 2007 om 15:38.
giserke is offline  
Oud 21 januari 2007, 23:26   #15
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans Van de Cauter Bekijk bericht
Beste Tantist,


Dat is onmogelijk te zeggen want ik ben er vast van overtuigd dat dit enkel en alleen afhangt van de media-aandacht die de B.U.B. krijgt.

Aangezien die aandacht heden ten dage quasi onbestaande is, gaan we niet direct doorbreken, ook al staan miljoenen Belgen te wachten op een Belgisch-gezinde centrumpartij.

Als de B.U.B. serieuze en herhaalde media-aandacht krijgt, kan de partij 1 tot 3 miljoen kiezers bereiken.
Zoals ik u al eerder gezegd heb ben ik van mening dat media-aandacht allereerst vanuit de partij zelf moet komen. Als voorbeeld hiervoor neem ik uw website. Als u deze, terwijl het onderhouden daarvan niet erg duur is, vergelijkt met die van andere politieke partijen, dan is die van de BUB onder de maat. Zo heeft D66 bijvoorbeeld een D66-TV journaal die de bezoeker informeert over de zaken heden ten dage. Ik kan me voorstellen dat dat bindend werkt, omdat er een indirecte band wordt gelegd tussen persoon en politicus. Dat geeft de burger vertrouwen, en met zo'n goede start kunt u verder, omdat men het zal verspreiden. Het is marketing, mr. van de Cauter, marketing. Geen enkele partij die zonder begonnen is.
liberalist_NL is offline  
Oud 22 januari 2007, 07:30   #16
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans Van de Cauter Bekijk bericht
Uiteraard niet. Er zijn immers 2 voorwaarden opdat kiezers op een partij stemmen:

1) ze moeten die partij kennen en daarvoor is veel geld en media-aandacht nodig;niet waar, je partij kan ook zonder geld bekent worden.
2) ze moeten er vertrouwen in hebben, wat niet gelijk staat met kennis. Ze moeten erop kunnen vertrouwen dat die partij ook daadwerkelijk macht gaat kunnen uitoefenen, anders zien ze hun stem voor die partij als waardeloos, zelfs als ze die partij de beste vinden op ideologisch vlak.
Vertouwen krijgt men door het te verdienen, een goed uigewerkt programma is daar het beste middel voor.
Voorwaarde 2 vloeit wel voort uit voorwaarde 1, maar dat is niet noodzakelijk het geval. Media-aandacht en publiciteit zijn zeer belangrijk, maar je moet het ook nog goed doen om voorwaarde 2 te vervullen.

Er zijn dus vele klippen en obstakels voor nieuwe partijen.
Jantje is offline  
Oud 22 januari 2007, 11:12   #17
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Bovendien wil ik ook nog aan mijn bovenstaande post toevoegen dat de lijsttrekker, in dit geval u, duidelijk moet richten tot de kiezer. U bent de personificatie van de partij, de link tot kiezer en partij. Zonder voldoende middelen om tot die link te komen zal de BUB nooit een grote partij worden.
liberalist_NL is offline  
Oud 23 januari 2007, 01:46   #18
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Meuleman Bekijk bericht
Als Pasen en Kerstmis op Nieuwjaardag vallen zal dat zeker gebeuren.

De grote doorbraak zou er wel eens rapper kunnen komen dan we denken.


Oorspronkelijk bericht door Patriot!
Wie laatst lacht, best lacht. Onze triomf staat voor de deur en niks of niemand houdt ons nog tegen.



Citaat:
Oorspronkelijk bericht door Patriot!
Slechts een kwestie van tijd. In 2007 ruimt uw soort in 't Parlement baan voor de BUB.
daiwa is offline  
Oud 23 januari 2007, 06:53   #19
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 114.679
Standaard

Dat je dit onthouden hebt, Daiwa! Schitterend!

__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 23 januari 2007, 15:41   #20
Kadee
Administrator
 
 
Kadee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 december 2004
Locatie: aan de andere kant van uw scherm.
Berichten: 1.696
Standaard

Gelieve gescheld achterwege te laten, zeker in de forumsessies.



Laatst gewijzigd door KDL : 23 januari 2007 om 15:44.
Kadee is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:21.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be