Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2007) > Bert Schoofs (Vlaams Belang) - 26 februari tot 4 maart
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Bert Schoofs (Vlaams Belang) - 26 februari tot 4 maart Als Limburgs lijsttrekker werd Bert Schoofs op 13 juni 1999 verkozen voor de Kamer van Volksvertegenwoordigers. Op 18 mei 2003 werd hij opnieuw als lijsttrekker voor de Kamer verkozen. Voor de verkiezingen van 10 juni 2007 werd hij door de partijtop opnieuw aangeduid als Limburgs kopman.

 
 
Discussietools
Oud 2 maart 2007, 11:22   #1
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Fieseler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2004
Berichten: 12.602
Standaard Vlott

Geachte Heer Schoofs,
Beste Bert,

Wat is uw mening over het feit dat het VB niet in kartel zal gaan met VLOTT?

Even mijn opinie: Als sympathisant van het eerste uur en als overtuigd vlaams nationalist probeer ik al gedurende meer dan dertig jaren mijn omgeving met rationele argumenten tegemoet te treden in de hoop hun mijn inzichten dienaangaande duidelijk te maken.
Vele vrienden zijn het er met mij over eens dat een onafhankeljk Vlaanderen een absolute noodzaak is voor een menswaardige toekomst voor ons volk.
Evenveel mensen in mijn omgeving zijn gewoonweg murwgeslagen door de stakato "onder de gordel journalistiek" van de alomtegenwoordige regimepers.
Voor die mensen zal het nu onmogelijk zijn om het soortelijk gewicht van het VB electoraal te vergroten daar ze geen alternatief meer hebben in VLOTT om alzo hun kiesintentie te alligneren met hun (geschopt) geweten.

Houzee!

Fieseler
__________________
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me
Fieseler is offline  
Oud 2 maart 2007, 12:03   #2
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

een duwtje in de rug voor LDD ?
Anna List is offline  
Oud 2 maart 2007, 13:21   #3
ilfalco
Minister-President
 
Geregistreerd: 19 mei 2004
Berichten: 5.796
Standaard

Ik denk dat het gewicht van vlott zeer klein was en is; Denk ook aan de score van het LA.
Het Vlaams Belang zou dan eigenlijk in heel vlaanderen moeten opkomen onder een naam van een partij die eigenlijk enkel in antwerpen iets of was bestaat.

Daarom is het beter dat coveliers inderaad een plaats krijgt op de lijst. maar laat ons wel wezen. vlott= coveliers en coveliers is vlott.
Het zou onverstandig zijn om de rug van het VB een hoop vlott mensen te doen verkiezen die dan achteraf een andere weg uitgaan.

Ik heb dan ook net als vele andere het VB gemaild om onder de naam vlaams belang deel te nemen.
ilfalco is offline  
Oud 2 maart 2007, 13:35   #4
ilfalco
Minister-President
 
Geregistreerd: 19 mei 2004
Berichten: 5.796
Standaard

Vanhecke: "Niet de politieke ambitie om Vlott te wurgen"
Dat de naam Vlott op 10 juni als dusdanig niet op de kiesbrieven terug te vinden zal zijn, is voor voorzitter Hugo Coveliers geen breekpunt. Het belangrijkste is dat duidelijk gemaakt wordt dat Vlaams Belang en Vlott in een kiesalliantie naar de stembus trekken. Vlaams Belang-voorzitter Frank Vanhecke benadrukt dat het niet de bedoeling is om Vlott te wurgen, maar dat de kieswet de kartelformule bemoeilijkt.

Dat blijkt uit verklaringen van Coveliers en Vanhecke naar aanleiding van het bericht dat Vlaams Belang-voorzitter Frank Vanhecke niet wil weten van een kartel voor 10 juni. Hugo Coveliers trekt zondag naar het programmacongres van het Vlaams Belang in Gent. Bij die gelegenheid wil hij een afspraak maken met de partijtop van het VB. Coveliers vraagt een degelijke plaats op de senaatslijst en nog enkele plaatsen op de kamerlijsten. Naar verluidt denkt men bij het Vlaams Belang aan de derde plaats op de senaatslijst voor de ex-VLD'er.

Goede term
Vanhecke vindt de omschrijving 'kiesalliantie' die Coveliers vrijdag gebruikte, een zeer goede term. "Geen haar op mijn hoofd denkt eraan om de samenwerking met Vlott te stoppen. Ik heb niet de politieke ambitie om Vlott te wurgen", aldus de Vlaams Belang-voorzitter die wijst op een aantal problemen voor een kartel Vlaams Belang-Vlott bij de federale verkiezingen. Als beide partijen in kartel zouden gaan, kan de naam 'Vlaams Belang' niet voluit op de stembrief en daar wil Vanhecke niet van weten. Bovendien moet men dan in heel Vlaanderen een kartel vormen om volledig van de partijfinanciering te kunnen genieten. Vanhecke benadrukt voorts dat de kandidaten van Vlott 'als volwaardige Vlotters' op de Vlaams Belang-lijst zullen staan. Dat zal ook in de campagne duidelijk gecommuniceerd worden, voegt hij er nog aan toe. Met dat voorstel trekt hij naar het partijbestuur en de partijraad. (belga/hln)

Het lijkt erop Dat de VRt weer eens foutieve berichtgeving doet. maar indien er Vlaams belang -vloot op de kiesbrief moets komen dan zou dat ten koste gaan van het vlaams belang op de kiesbrief. Het zou toch totaal onzinnig zijn om vlott dat amper kiezers heeft wel voleldig op de kiesbrief te zetten en het VB niet.
ilfalco is offline  
Oud 2 maart 2007, 13:45   #5
De Garde
Europees Commissaris
 
De Garde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 januari 2004
Locatie: Meetjesland
Berichten: 6.889
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
Ik denk dat het gewicht van vlott zeer klein was en is; Denk ook aan de score van het LA.
Het Vlaams Belang zou dan eigenlijk in heel vlaanderen moeten opkomen onder een naam van een partij die eigenlijk enkel in antwerpen iets of was bestaat.

Daarom is het beter dat coveliers inderaad een plaats krijgt op de lijst. maar laat ons wel wezen. vlott= coveliers en coveliers is vlott.
Het zou onverstandig zijn om de rug van het VB een hoop vlott mensen te doen verkiezen die dan achteraf een andere weg uitgaan.

Ik heb dan ook net als vele andere het VB gemaild om onder de naam vlaams belang deel te nemen.
Hét probleem: die kandidaten van VLOTT wegen gewoon te licht en 't is niet zo evident om zomaar zetelende parlementsleden aan de kant te laten gaan voor onbekende mensen.
De Garde is offline  
Oud 2 maart 2007, 13:47   #6
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 114.679
Standaard

Coveliers is toch geen onbekend mens?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 2 maart 2007, 13:51   #7
ilfalco
Minister-President
 
Geregistreerd: 19 mei 2004
Berichten: 5.796
Standaard

@ knuppel= lees het bericht van HLN eens; Er is wel degelijk een kartel maar wel onder de naam vlaams belang aangzien anders vlaams belang niet op de kiesbrief kan.

Dus het is weereens overdreven door de linkse media.

Coveliers zal allicht op plaats 3 staan op de senaatslijst.

Maar het zou toch absurd zijn mocht het VB overal zelf met afkorting opkomen en een op veel plaatsen onbestaande partij vlott niet. Men ook een partij niet kunstmatig gaan creeeren op bepaalde plaatsen.

Laatst gewijzigd door ilfalco : 2 maart 2007 om 13:52.
ilfalco is offline  
Oud 2 maart 2007, 14:54   #8
De Garde
Europees Commissaris
 
De Garde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 januari 2004
Locatie: Meetjesland
Berichten: 6.889
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Coveliers is toch geen onbekend mens?
Da's dan ook de enige. Kan je (los van zijn familie) nog mensen noemen met dezelfde naambekendheid?
De Garde is offline  
Oud 2 maart 2007, 15:20   #9
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 114.679
Standaard

Dat zijn dus al twee redenen:

1/Coveliers heeft geen bekende familie en

2/ de naam van zijn partij is te lang in verhouding tot zijn grootte.

Niet dat het mij iets uitmaakt, hoor jongens.
Partijpolitiek=,en blijft, partijpolitiek.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 2 maart 2007, 15:53   #10
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Fieseler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2004
Berichten: 12.602
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Dat zijn dus al twee redenen:

1/Coveliers heeft geen bekende familie en

2/ de naam van zijn partij is te lang in verhouding tot zijn grootte.

Niet dat het mij iets uitmaakt, hoor jongens.
Partijpolitiek=,en blijft, partijpolitiek.
Ondertussen is de rook een beetje om mijn hoofd verdwenen en kan ik mij wel vinden in de gedachtengang van Frank...alhoewel ik toch graag een achterdeurtje zou willen om mijn vrienden te laten stemmen op de enige consequente vlaams nationalistische partij zonder daarvoor gebroodroofd, vernederd, beschimpt, geincrimineerd en zelfs veroordeeld te worden...ik denk trouwens niet alleen te staan met die gedachte als ik terugdenk aan de uitschuiver (wegens er serieus over) van Jurgen...
__________________
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me
Fieseler is offline  
Oud 2 maart 2007, 16:08   #11
Bert Schoofs
 
 
Bert Schoofs's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 februari 2007
Berichten: 87
Standaard

Beste,

Indien het stichtend boegbeeld van Vlott, Hugo Coveliers, bereid is om prominent op een VB-lijst te kandideren, dan is het probleem opgelost.

Nog even afwachten. Ik hoop dat volgende week alles in kannen en kruiken is.
We zijn inderdaad zeer gehecht aan onze partijnaam, die m.i. best voluit op de kiesbrieven te staan komt.
Bert Schoofs is offline  
Oud 2 maart 2007, 16:16   #12
ilfalco
Minister-President
 
Geregistreerd: 19 mei 2004
Berichten: 5.796
Standaard

Citaat:
ik denk trouwens niet alleen te staan met die gedachte als ik terugdenk aan de uitschuiver (wegens er serieus over) van Jurgen...
verstrepen ... voor mij zeker geen vlaams-nationalist. zou evengoed bij de VLD kunnen zitten.
ilfalco is offline  
Oud 2 maart 2007, 16:38   #13
De Garde
Europees Commissaris
 
De Garde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 januari 2004
Locatie: Meetjesland
Berichten: 6.889
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
verstrepen ... voor mij zeker geen vlaams-nationalist. zou evengoed bij de VLD kunnen zitten.
Da's het hem nu net: er zijn heel wat Belangers die eigenlijk ook bij een andere partij zouden kunnen zitten (remember Annemans - Verhofstadt) maar er toch voor kiezen om bij het Belang te blijven. Dan krijgen ze van mij toch het voordeel van de twijfel, zelfs al ben ik het niet altijd eens met wat ze zeggen.
De Garde is offline  
Oud 2 maart 2007, 17:31   #14
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Als voormalig lid ben ik blij dat ik mijn activiteiten binnen Vlott stop heb gezet voor deze farçe naar boven dreef.

Op vergaderingen et al. kon je het toch zien aankomen.
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline  
Oud 2 maart 2007, 17:38   #15
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 114.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bert Schoofs Bekijk bericht
Beste,

Indien het stichtend boegbeeld van Vlott, Hugo Coveliers, bereid is om prominent op een VB-lijst te kandideren, dan is het probleem opgelost.

Nog even afwachten. Ik hoop dat volgende week alles in kannen en kruiken is.
We zijn inderdaad zeer gehecht aan onze partijnaam, die m.i. best voluit op de kiesbrieven te staan komt.
Dat is begrijpelijk.
Bij VLD/Vivant is het net zo gegaan.

Heeft er al iemand een idee hoe CD&V/N-VA dat 'probleem' gaan oplossen?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 3 maart 2007, 12:43   #16
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
stab's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2004
Berichten: 11.299
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bert Schoofs Bekijk bericht
We zijn inderdaad zeer gehecht aan onze partijnaam, die m.i. best voluit op de kiesbrieven te staan komt.
En liefst alleen.
__________________
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.”
Donald J. Trump
stab is offline  
Oud 3 maart 2007, 12:45   #17
the_dude
Eur. Commissievoorzitter
 
the_dude's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 augustus 2005
Locatie: Ekeren
Berichten: 8.149
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Dat is begrijpelijk.
Bij VLD/Vivant is het net zo gegaan.

Heeft er al iemand een idee hoe CD&V/N-VA dat 'probleem' gaan oplossen?
die zullen de kieswet wel aanpassen.
__________________
"Het is de gelovige die, niet het geloof dat bescherming
nodig heeft. Mensen hebben mensenrechten, religies, geloven en ideeën
hebben die niet.''
the_dude is offline  
Oud 4 maart 2007, 13:31   #18
ilfalco
Minister-President
 
Geregistreerd: 19 mei 2004
Berichten: 5.796
Standaard

Citaat:
Da's het hem nu net: er zijn heel wat Belangers die eigenlijk ook bij een andere partij zouden kunnen zitten (remember Annemans - Verhofstadt) maar er toch voor kiezen om bij het Belang te blijven. Dan krijgen ze van mij toch het voordeel van de twijfel, zelfs al ben ik het niet altijd eens met wat ze zeggen
Ik denk dat annemans in de eerste plaats toch vlaams-nationalist is. Maar je hebt gelijk. Het is niet aan ons om te oordelen wie al dan niet thuishoort in de partij zo lang men uiteraard het programma loyaal onderschrijft.

Ik denk overigens dat annemans sowieso nooit in de VLD zou horen aangezien die veel te progressief is en annemans ethisch conservatief.

De fout die hij mijns inziens wel maakt is om de laatste vis uit de VLD vijver te halen. terwijl ind e tsjeefse vijver er nog een hoop zitten die het bedrog van paars plus( = de vlaamse regering ) moe zijn.
ilfalco is offline  
Oud 4 maart 2007, 13:44   #19
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
stab's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2004
Berichten: 11.299
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
De fout die hij mijns inziens wel maakt is om de laatste vis uit de VLD vijver te halen. terwijl ind e tsjeefse vijver er nog een hoop zitten die het bedrog van paars plus( = de vlaamse regering ) moe zijn.
Vraag is : hoe doe je dat?
Tjseefse tenoren aantrekken in het Belang lijkt mij niet evident.
Langs de andere kant mag een Alexandra best in het partijbestuur opgenomen worden.
__________________
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.”
Donald J. Trump
stab is offline  
Oud 4 maart 2007, 14:04   #20
ilfalco
Minister-President
 
Geregistreerd: 19 mei 2004
Berichten: 5.796
Standaard

Gewoon duidelijk maken dat zij zelfs met communisten besturen. Dat ze geen enkele paarse wet zullen terugdraaien( wat ze nu al toegeven!).

En dat het ACW diegene is die de lakens uitdeelt.

vergeet niet dat bij de stemmenkampioen een groot deel van de cdenv'ers meer met het VB meestemde dan met de eigen partij.
ilfalco is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:56.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be