Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 5 juli 2022, 11:08   #501
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Ja , indien zij dan nog de leiding zouden hebben. U vind dat Israel die zaken wel goed regelt voor de Palestijnen?
Goed? Niet per se.

Maar ik zou als Palestijn wel liever in Israël leven dan onder een Hamas-regime.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2022, 11:27   #502
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.381
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Israel is zelf continu bezig met het rechtvaardigen van hun acties op morele gronden. Wereldwijd is de Israel lobby actief bezig , dus THEY Care !!!
En hoe is dat slecht?
Citaat:
De ware situatie moet vooral niet aan het licht komen , want dat gaan mensen niet accepteren . Alle kritiek op Israelisch beleid in de media wordt door de lobby direct als anti semitisch bestempelt
Alsof mensen die een beetje bezig zijn met de situatie niet begrijpen dat de Palestijnen in dikke shit zitten.
Citaat:
Dat u niet geinteresseerd bent in de concrete effecten van geo politiek, zegt vooral iets over u.
Dus, door desinteresse ....
Citaat:
Tegen iemand die zich zorgen maakte over de joden in WO2 zou u zeggen "Dat is totaal futiel, het gaat om macht, en (eigen) veiligheid van de sterkste partij die dat kan afdwingen van de andere.
Er hoeft niks 'goedgepraat' te worden. Hitler zal gewoon voortdoen met wat hem het beste uitkomt.
Hitler is dan ook gestopt door een coalitie die gezamelijk sterkere argumenten aanhaalde. Duitse steden weggevaagd in vuurstormen, hele streken in het oosten van Duitsland waar geen levende vrouw onverkracht was.
Maar dat was geen probleem, want Hitler werd gestopt met Joden (en nog vele andere minderheden) af te maken.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.

Laatst gewijzigd door maddox : 5 juli 2022 om 11:28.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2022, 12:05   #503
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.224
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Het extreme voorbeeld dat ik gaf heeft gezorgt voor de realisatie wereldwijd dat er internationale regels kwamen in een poging dergelijke vreselijke toestanden te voorkomen , door tijdig te signaleren dat er iets mis gaat onder andere .
U draait de tijd weer terug door te zeggen dat het er allemaal niet toe doen , we moeten staten niet bekritiseren, en de machthebbers gewoon hun gang laten gaan.

Daar denk ik anders over.
Als een domme arabische leider morgen de Israeliërs gaat onderdrukken zal ik dat ook niet gaan steunen.
Great.

Maar ondertussen is de BSD kliek wel keihard op hun bek gegaan.

En ondanks dat ik een bloedhekel heb aan 'whataboutisms' ga ik je er nu toch voor één keer op trakteren : waarom ga je niet wat betogen in Djeddah voor het stopzetten van de oorlog in Jemen ?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2022, 16:09   #504
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.361
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Great.

Maar ondertussen is de BSD kliek wel keihard op hun bek gegaan.

En ondanks dat ik een bloedhekel heb aan 'whataboutisms' ga ik je er nu toch voor één keer op trakteren : waarom ga je niet wat betogen in Djeddah voor het stopzetten van de oorlog in Jemen ?
Whataboutisme is lang niet altijd een 'drogreden'. Het hangt er vanaf waarom je het gebruikt. In welke context.

Het is gewoon erg opvallend dat bepaalde figuren echt een obsessie hebben met Israel.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2022, 22:29   #505
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.769
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Great.

Maar ondertussen is de BSD kliek wel keihard op hun bek gegaan.
wat wil u daarmee zeggen? U reageert niet op mijn punt.

Citaat:
En ondanks dat ik een bloedhekel heb aan 'whataboutisms' ga ik je er nu toch voor één keer op trakteren : waarom ga je niet wat betogen in Djeddah voor het stopzetten van de oorlog in Jemen ?
ik steun die oorlog niet en demonstreer nergens.
Maar inderdaad, werelds meest extremistische moslimland dat samen met Israel en de VS de oorlog in Jemen voortzetten is zorgwekkend.

ik snap heel goed waarom u een hekel heeft aan whataboutisms
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2022, 22:35   #506
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.769
Standaard

Citaat:
Hitler is dan ook gestopt door een coalitie die gezamelijk sterkere argumenten aanhaalde.
Welke gebaseerd waren op moraliteit. Israel kan ook gestopt worden .
in '41 was het stoppen van hitler ook wensdenken.
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2022, 03:46   #507
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.381
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Welke gebaseerd waren op moraliteit.
Als u dat gelooft, hier een lollie. Hitler werd gestopt omdat de leiders van de UK, en een aantal leiders in ballingsschap het goed vonden toch samen te werken met de genocidale Stalin. Dat nadien de racistische VS moest kiezen, en niet koos voor nazi Duitsland, was puur winstbejag.
Tot zover uw moraal.
Citaat:
Israël kan ook gestopt worden .
Zeker. Maar niet met boze brieven van de VN.
Citaat:
in '41 was het stoppen van hitler ook wensdenken.
Dat voorkwam niet dat de UK noch de Sovjet Unie zich niet overgaven.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.

Laatst gewijzigd door maddox : 6 juli 2022 om 03:46.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2022, 17:49   #508
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.769
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Als u dat gelooft, hier een lollie. Hitler werd gestopt omdat de leiders van de UK, en een aantal leiders in ballingsschap het goed vonden toch samen te werken met de genocidale Stalin. Dat nadien de racistische VS moest kiezen, en niet koos voor nazi Duitsland, was puur winstbejag.
Tot zover uw moraal.

Zeker. Maar niet met boze brieven van de VN.

Dat voorkwam niet dat de UK noch de Sovjet Unie zich niet overgaven.
Voor de kiezers in de VS en andere democratiën speelde moraal wel degelijk een rol . De president van de Oekraine doet steeds een moreel beroep op landen voor het leveren van wapens. Het speeld altijd een rol!

Toen Hitler in '42 aan de winnende hand was had u dezelfde argumenten kunnen aanhalen als nu met Israel , de relidioten waren toen de joden welke een enorme bedreiging vormden volgens de duitsers , ze deden innovaties en liepen voor op andere landen in militair opzicht , en zo nog veel meer . En moraal speeld geen rol volgens u , dus waarom zou u tegen hilter geweest zijn in de tijd dat hij succesvol was. Dat hij later ging verliezen wist nog niemand toen.

Klinkt als kiezen voor de sterkste partij , omdat het moraal toch geen rol speelt, maar dat is het ook niet want u heeft wel degelijk morele bezwaren als het om islamieten gaat.
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2022, 18:05   #509
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.381
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Voor de kiezers in de VS en andere democratiën speelde moraal wel degelijk een rol .
Kiesvee met moraal als speelgoedje.
Ook, hier is mijn standpunt niet onbekend. Democratie is de dictatuur der dommen.
Citaat:
De president van de Oekraine doet steeds een moreel beroep op landen voor het leveren van wapens. Het speelt altijd een rol!
De corrupticraatse leider van Oekraïne gebruikt "moraliteit" als reclamespotje. Dat andere "leiders" goed weten wat er speelt en toch wapens laten leveren, wil alleen maar zeggen dat ze Poetin
Citaat:
Toen Hitler in '42 aan de winnende hand was had u dezelfde argumenten kunnen aanhalen als nu met Israël , de relidioten waren toen de joden welke een enorme bedreiging vormden volgens de duitsers , ze deden innovaties en liepen voor op andere landen in militair opzicht , en zo nog veel meer .
Yep, maar een gedrogeerde driftkikker werd gelooft.
Citaat:
En moraal speelt geen rol volgens u , dus waarom zou u tegen hilter geweest zijn in de tijd dat hij succesvol was. Dat hij later ging verliezen wist nog niemand toen.
Moraal speelt geen rol voor de "democratische" en andere soorten van nationale leiders. (tegenwoordig kort samengevat "politici".)
Dat moraal gebruikt wordt als aas voor het kiesvee/kanonnenvoer, da's wel duidelijk.
Citaat:
Klinkt als kiezen voor de sterkste partij , omdat het moraal toch geen rol speelt,
Ik kies vooral voor mezelf. En de mijnen.
Citaat:
Maar dat is het ook niet want u heeft wel degelijk morele bezwaren als het om islamieten gaat.
Praktische bezwaren eerder. Dat u dat "antimoreel" wil noemen, gaat niemand verbazen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.

Laatst gewijzigd door maddox : 7 juli 2022 om 18:05.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2022, 17:19   #510
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.769
Standaard

Uw post over moslims staan bol van de morele bezwaren, daar hoef ik niemand van te overtuigen.


Citaat:
Yep, maar een gedrogeerde driftkikker werd gelooft.
same gaat op voor Israel, waar de leiders ons nu nog steeds willen doen geloven dat de Palestijnen een enorme dreiging zijn voor het voortbestaan van de staat israel.

Citaat:
De corrupticraatse leider van Oekraïne gebruikt "moraliteit" als reclamespotje. Dat andere "leiders" goed weten wat er speelt en toch wapens laten leveren, wil alleen maar zeggen dat ze Poetin
Dan had hij al die reklame spotjes dus gewoon achterwege kunnen laten en net zoveel wapens gekregen?

Citaat:
Ik kies vooral voor mezelf. En de mijnen.
En voor Israel, omdat ze zo lekker a-moreel te werk gaan met die moslims , in tegenstelling tot de manier waarop de EU met ze omgaat.
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2022, 11:29   #511
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.361
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Welke gebaseerd waren op moraliteit. Israel kan ook gestopt worden .
in '41 was het stoppen van hitler ook wensdenken.
Natuurlijk kan Israel gestopt worden. Wie zegt van niet dan?
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2022, 12:00   #512
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.224
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Natuurlijk kan Israel gestopt worden. Wie zegt van niet dan?
De ontstaansgeschiedenis van dat kleine landje zit zelfs vervat in pogingen door de lieve buurlanden om dat te proberen.
1948, '67 six day war, War of attrition (67-70) en dan '73 Yom Kippur.

4 keer noppes.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2022, 13:51   #513
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.361
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
De ontstaansgeschiedenis van dat kleine landje zit zelfs vervat in pogingen door de lieve buurlanden om dat te proberen.
1948, '67 six day war, War of attrition (67-70) en dan '73 Yom Kippur.

4 keer noppes.
En wie heeft nu weer gevraagd om dit soort fanboyisme?
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2022, 14:09   #514
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.224
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
En wie heeft nu weer gevraagd om dit soort fanboyisme?
Schrijf jij maar wat je zelf wil, ik zal dat voor mezelf beslissen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2022, 20:55   #515
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.769
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
De ontstaansgeschiedenis van dat kleine landje zit zelfs vervat in pogingen door de lieve buurlanden om dat te proberen.
1948, '67 six day war, War of attrition (67-70) en dan '73 Yom Kippur.

4 keer noppes.
Resultaten uit het verleden bieden geen enkele garantie voor de toekomst.

Het gaat mij ook totaal niet om de vernietiging van Israel , maar om het veranderen van hun beleid. Ze kunnen daarbij rekenen op brede internationale steun.
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2022, 23:14   #516
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.381
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Resultaten uit het verleden bieden geen enkele garantie voor de toekomst.
Resultaten uit het verleden zijn wel voorbeelden om fouten uit het verleden te vermijden.
Citaat:
Het gaat mij ook totaal niet om de vernietiging van Israël
Blijkbaar wil u alleen een verandering van leiders in Israël. Spijtig genoeg zal de naam Arafat niet meetellen.
Citaat:
Maar om het veranderen van hun beleid.
Daar zijn we wel met 2 in.
Citaat:
Ze kunnen daarbij rekenen op brede internationale steun.
Gniffel. China en India kan het weinig schelen. De VS heeft de keuze gemaakt en zal niet snel veranderen van opvatting. Rusland kan proberen een wig te drijven, en Israël veel beloven, maar dat lijkt me weinig waarschijnlijk.
En de EU, die gaat VN gewijs geld en boze brieven blijven verspillen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2022, 08:57   #517
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.361
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Resultaten uit het verleden bieden geen enkele garantie voor de toekomst.

Het gaat mij ook totaal niet om de vernietiging van Israel , maar om het veranderen van hun beleid. Ze kunnen daarbij rekenen op brede internationale steun.
Jij wil graag terug naar de grenzen van 67, toch?

Dat is de facto het einde van israel.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2022, 08:57   #518
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.361
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Schrijf jij maar wat je zelf wil, ik zal dat voor mezelf beslissen.
Maar natuurlijk, cheerleader.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2022, 21:36   #519
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.769
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Jij wil graag terug naar de grenzen van 67, toch?

Dat is de facto het einde van israel.
Nee , naar dat wat op tafel heeft gelegen bij de onderhandeling @ Taba .

Daarin zou slechts een deel van de Palestijnen terug keren over een periode van 10 jaar .
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2022, 21:45   #520
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.769
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Resultaten uit het verleden zijn wel voorbeelden om fouten uit het verleden te vermijden.
Die landen van toen hebben de ambitie niet meer om Israel aan te vallen.

Citaat:
Blijkbaar wil u alleen een verandering van leiders in Israël. Spijtig genoeg zal de naam Arafat niet meetellen.
Klopt, want dat zijn ook de leiders over de Palestijnse gebieden !!! Leiders die geen invloed hebben vervangen heeft zo weinig nut.


Citaat:
Gniffel. China en India kan het weinig schelen. De VS heeft de keuze gemaakt en zal niet snel veranderen van opvatting. Rusland kan proberen een wig te drijven, en Israël veel beloven, maar dat lijkt me weinig waarschijnlijk.
En de EU, die gaat VN gewijs geld en boze brieven blijven verspillen.
Als Israel een humaner beleid gaat voeren zullen China India en Rusland zeker niet tegen zijn . Het levert Israel dus geen problemen op wanneer ze het beleid veranderen. Daar doel ik op.
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is nu online   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:32.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be