Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 2 januari 2023, 14:38   #21
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.044
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Mijn piekvermogens voor 2022 liggen tussen 3 kW en 4 kW (in de zomer wat meer omwille van de (kleine) airco.
Enkel voor oktober is er een uitschieter van 5 kW. Kan ik enkel verklaren door de wasmachine die tegelijk met de boilers en de andere verbruikers aanstonden. Sindsdien zorg ik ervoor dat tijdens de was de boilers afgeschakeld staan.
Hoe zot gaan ze de mensen nog maken?

Eerst het water, iedereen moest z'n water opvangen.
Omdat dit minder inkomen genereerde, werd het water duurder.

Nu met de elektriciteit ...

Ze gaan ons altijd bij ons kloten hebben.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2023, 14:51   #22
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.278
Standaard

Ik zie een maandelijks piekverbruik tussen 2,2 en 3,9 KW op die site van fluvius, maar geen aanduiding hoe lang die geduurd heeft. Daar kan je dus nier veel mee inschatten denk ik.
__________________
I wish nothing but the best for you too.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2023, 15:10   #23
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.527
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Ik zie een maandelijks piekverbruik tussen 2,2 en 3,9 KW op die site van fluvius, maar geen aanduiding hoe lang die geduurd heeft. Daar kan je dus nier veel mee inschatten denk ik.
Mensen helpen minder te verbruiken 'om het net te sparen' lijkt op het eerste zicht toch niet zo'n prioriteit.

Ik probeerde zojuist via de Fluvius site het kwartier verbruik per kwartier online op te volgen om beter het verbruik te kunnen reguleren. Dat is niet gelukt tot nu toe. Een rapport per per maand wel maar dat geeft weinig zicht op waar je kan ingrijpen.

Laatst gewijzigd door Bach : 2 januari 2023 om 15:15.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2023, 15:59   #24
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Ik zie een maandelijks piekverbruik tussen 2,2 en 3,9 KW op die site van fluvius, maar geen aanduiding hoe lang die geduurd heeft. Daar kan je dus nier veel mee inschatten denk ik.
Ik vermoed dat de "resolutie" van die meters maar 1 kwartier is, en dat het dus DAT getal is dat gebruikt wordt.

Eerlijk gezegd, ik vind het een totaal onnozel concept, hoewel ik hier ook in zekere mate een "capaciteitstarief" heb: ik moet namelijk OP VOORHAND zeggen welke mijn maximale piekvermogen moet zijn, en kies mijn abonnement als functie daarvan. Ik kan hier kiezen tussen 6 - 9 - 12 - 15 - 18 KW, en als functie van dat, betaal ik een duurder jaarlijks abonnement (rond de 250 Euro voor de 12 KW die ik gekozen heb).

Of ik nu tot aan 12 KW ga of niet speelt geen rol, maar mijn digitale meter sluit mij af als ik daarboven wil gaan. Hoewel ik een dag heb gevonden dat ik tot 12.24 KW ben gegaan (de 26ste november om 8:46).

Ik ga maar zelden tot in de buurt van 12 KW, meestal piek ik ergens rond de 9 of 10 KW.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2023, 16:02   #25
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.001
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Ik zie een maandelijks piekverbruik tussen 2,2 en 3,9 KW op die site van fluvius, maar geen aanduiding hoe lang die geduurd heeft. Daar kan je dus nier veel mee inschatten denk ik.
Dat is het cijfer dat voor de berekening gebruikt wordt.

Edit: in kranten vind je wel de grootste onzin. Bijvoorbeeld dit:

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20230101_93234619



Blauwe box aan rechterkant is onzin. Bij Fluvius heb je direkt het piekvermogen in kW.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 2 januari 2023 om 16:21.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2023, 16:08   #26
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.001
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik vermoed dat de "resolutie" van die meters maar 1 kwartier is, en dat het dus DAT getal is dat gebruikt wordt.

Eerlijk gezegd, ik vind het een totaal onnozel concept, hoewel ik hier ook in zekere mate een "capaciteitstarief" heb: ik moet namelijk OP VOORHAND zeggen welke mijn maximale piekvermogen moet zijn, en kies mijn abonnement als functie daarvan. Ik kan hier kiezen tussen 6 - 9 - 12 - 15 - 18 KW, en als functie van dat, betaal ik een duurder jaarlijks abonnement (rond de 250 Euro voor de 12 KW die ik gekozen heb).

Of ik nu tot aan 12 KW ga of niet speelt geen rol, maar mijn digitale meter sluit mij af als ik daarboven wil gaan. Hoewel ik een dag heb gevonden dat ik tot 12.24 KW ben gegaan (de 26ste november om 8:46).

Ik ga maar zelden tot in de buurt van 12 KW, meestal piek ik ergens rond de 9 of 10 KW.
Het heeft wel degelijk een bedoeling: het net in de toekomst niet te overbelasten. Met al die te verwachten EV’s en warmtepompen zal het net binnenkort overbelast zijn. En dan zijn er 2 mogelijkheden:
1. Het net versterken. Verschrikkelijk duur en een hoop omgevingshinder.
2. Het verbruik (vermogen) spreiden of heperken.

En zoals ik al zei: voor een ‘gewone’ verbruiker (<5 kW) zal het met het huidig capaciteitstarief geen meerkost of zelfs winst zijn.

Degenen met een EV en/of warmtepomp gaan echter (eigenlijk terecht) de klos zijn. Uw 20 kW laadpaal weggooien of 800€ extra per jaar afdokken.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2023, 16:15   #27
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.044
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Het heeft wel degelijk een bedoeling: het net in de toekomst niet te overbelasten. Met al die te verwachten EV’s en warmtepompen zal het net binnenkort overbelast zijn. En dan zijn er 2 mogelijkheden:
1. Het net versterken. Verschrikkelijk duur en een hoop omgevingshinder.
2. Het verbruik (vermogen) spreiden of heperken.

En zoals ik al zei: voor een ‘gewone’ verbruiker (<5 kW) zal het met het huidig capaciteitstarief geen meerkost of zelfs winst zijn.

Degenen met een EV en/of warmtepomp gaan echter (eigenlijk terecht) de klos zijn. Uw 20 kW laadpaal weggooien of 800€ extra per jaar afdokken.
Waarom terecht?
Vanaf 2025 mogen er geen gasketels meer geplaatst worden.
Iedere nieuwbouw moet dus elektrisch verwarmen.

Met auto's is het van hetzelfde, we worden gedwongen meer te verbruiken maar mogen het net niet overbelasten.

Hoe we dat doen, zal de Vreg een worst wezen.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2023, 16:23   #28
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.001
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Waarom terecht?
Vanaf 2025 mogen er geen gasketels meer geplaatst worden.
Iedere nieuwbouw moet dus elektrisch verwarmen.

Met auto's is het van hetzelfde, we worden gedwongen meer te verbruiken maar mogen het net niet overbelasten.

Hoe we dat doen, zal de Vreg een worst wezen.
Dacht je echt dat die omschakeling niks zou kosten? Dit is nog maar het begin. We gaan (veel) meer elektriciteit verbruiken en dat gaan we moeten betalen.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2023, 17:10   #29
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.044
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Dacht je echt dat die omschakeling niks zou kosten? Dit is nog maar het begin. We gaan (veel) meer elektriciteit verbruiken en dat gaan we moeten betalen.
Ik ben akkoord da we het verbruik moeten betalen.
Voor al de rest, transport en dergelijke, betalen we al genoeg volgens mij.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2023, 17:45   #30
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Mensen helpen minder te verbruiken 'om het net te sparen' lijkt op het eerste zicht toch niet zo'n prioriteit.

Ik probeerde zojuist via de Fluvius site het kwartier verbruik per kwartier online op te volgen om beter het verbruik te kunnen reguleren. Dat is niet gelukt tot nu toe. Een rapport per per maand wel maar dat geeft weinig zicht op waar je kan ingrijpen.
Vreemd.

Net even getest en als ik ervoor kies om een rapport te downloaden, kan ik bij 'detailniveau' kiezen voor kwartiertotalen.

Ik krijg dan een zeer lange Excel met per rij een nieuw kartier.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2023, 17:49   #31
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.233
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Dat is het cijfer dat voor de berekening gebruikt wordt.

Edit: in kranten vind je wel de grootste onzin. Bijvoorbeeld dit:

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20230101_93234619



Blauwe box aan rechterkant is onzin. Bij Fluvius heb je direkt het piekvermogen in kW.
Klopt, maar die zijn voorlopig enkel informatief
Citaat:
Opgelet: deze piekvermogens zijn informatief.
Klik hier voor meer informatie over het piekvermogen.

Je kan je piekvermogens raadplegen om meer inzicht te krijgen in je energiegebruik. Op dit moment worden de getoonde piekvermogens niet gebruikt om je elektriciteitsfactuur te berekenen.
(c/p vandaag: https://mijn.fluvius.be/verbruik/541...6/piekvermogen)
Maar je kunt ook reeds -van de vorige maanden of jaren- elk kwartier aflezen, dat weet je wat je gemiddeld vebruikt hebt per 15 minuten. (blokje dag of blokje week met klokicoon selecteren).

En dan kun je uitvissen wat in die 15 minuten wel allemaal tegelijkertijd aanstond, bvb voor een kwartierpiek van 1 kWh * 4 = 4 kW.

Thuis geraken onze kwartierpieken heel zelden over 0,625 kWh want dat is maal 4 = 2,5 kW.
Bovendien zijn het sowieso 12 maandpieken gedeeld door 12.

Zit je enkele maanden altijd onder 2,5 kW, wordt namelijk altijd ook 2,5 kW voor die zuinige maanden aangerekend.

De kunst is dus niet teveel boven die 2,5 kW uit te komen.

Vrijdag de 16 december hadden we zo een kwartier 10u15-10u30 waar we aan 0,82 kwh/15' kwamen of*4 = 3,28 kW, de hoogste van december.
En die klopt met de informatieve waarde van december.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 2 januari 2023 om 18:11.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2023, 18:16   #32
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.001
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Klopt, maar die zijn voorlopig enkel informatief


Maar je kunt ook reeds -van de vorige maanden of jaren- elk kwartier aflezen, dat weet je wat je gemiddeld vebruikt hebt per 15 minuten. (blokje dag of blokje week met klokicoon selecteren).

En dan kun je uitvissen wat in die 15 minuten wel allemaal tegelijkertijd aanstond, bvb voor een kwartierpiek van 1 kWh * 4 = 4 kW.

Thuis geraken onze kwartierpieken heel zelden over 0,625 kWh want dat is maal 4 = 2,5 kW.
Bovendien zijn het sowieso 12 maandpieken gedeeld door 12.

Zit je enkele maanden altijd onder 2,5 kW, wordt namelijk altijd ook 2,5 kW voor die zuinige maanden aangerekend.

De kunst is dus niet teveel boven die 2,5 kW uit te komen.

Vrijdag de 16 december hadden we zo een kwartier 10u15-10u30 waar we aan 0,82 kwh/15' kwamen of*4 = 3,28 kW, de hoogste van december.
En die klopt met de informatieve waarde van december.
Bij mij staat er ook dat ze informatief zijn, maar als ik dan het rapport download staat er ‘gevalideerd’ bij.
En het beste is om op de ‘grote’ electriciteitsverbruikeres een Watt/kWh meter en een aan/uit knop te zetten en het zelf op te meten. Met die kwartiermetingen van Fluvius ben je niets als je niet noteert wanneer elk toestel aanstaat.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2023, 18:30   #33
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.233
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Bij mij staat er ook dat ze informatief zijn, maar als ik dan het rapport download staat er ‘gevalideerd’ bij.
En het beste is om op de ‘grote’ electriciteitsverbruikeres een Watt/kWh meter en een aan/uit knop te zetten en het zelf op te meten. Met die kwartiermetingen van Fluvius ben je niets als je niet noteert wanneer elk toestel aanstaat.
De informatieve waardes kloppen idd, ik heb het gecheckt.

Voor 12 maanden 2022 kwam ik op een gemiddelde maandpiek van 3,535 kW, ik had 3 maanden boven 4,2 kW en maar 2 maanden onder 3 kW.

Vanaf 2023 gaan we toch wat beter opletten, idd het is best gewoon noteren.
Als de droogkast en vaatwasser aan staan ga ik niet meer stofzuigen. lol.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2023, 18:57   #34
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Het heeft wel degelijk een bedoeling: het net in de toekomst niet te overbelasten. Met al die te verwachten EV’s en warmtepompen zal het net binnenkort overbelast zijn. En dan zijn er 2 mogelijkheden:
1. Het net versterken. Verschrikkelijk duur en een hoop omgevingshinder.
2. Het verbruik (vermogen) spreiden of heperken.
Als men mensen wil verplichten om in de toekomst warmtepompen en EV te hebben, dan kan men niet anders dan het net daarop voorzien. Het heeft GEWOON GEEN ZIN om te eisen dat je minder dan 10 KW zou verbruiken als piekvermogen, en toch een warmtepomp en een EV MOETEN gebruiken.

Kijk, mijn warmtepomp zit bijna continu aan 5 KW of zo als het koud is. En als het heel koud is, zit ik rond de 9 - 10 KW, puur voor mijn warmtepomp. Ik kan dat niet "spreiden" want dat is CONSTANT verbruik, uren aan een stuk, dat IS al gespreid. Mijn "piek" verbruiken komen grotendeels van was, afwas, en droogkast. Ja, er is de oven. Maar je kan toch moeilijk uw kip gaan braden om 3 uur 's nachts. Koken doen wij nog op gas. Kortom, ik zou een vermogen van 2 of 3 KW kunnen "spreiden", op iets van een 5 - 10 KW waar ik eigenlijk geen keuze heb. En als ik een EV zou hebben, dan komen daar nog een paar KW bij, die waarschijnlijk inderdaad grotendeels complementair zullen zijn aan mijn warmtepomp, want ik zal die auto waarschijnlijk 's nachts opladen.

Maw, men zit nu te neuzelen op vermogens die BELACHELIJK klein zijn in vergelijking met waar men iedereen naartoe aan het duwen is.

Citaat:
En zoals ik al zei: voor een ‘gewone’ verbruiker (<5 kW) zal het met het huidig capaciteitstarief geen meerkost of zelfs winst zijn.
Dat zijn verbruikers die niet met warmtepompen, EV en elektrisch koken bezig zijn he. Die gaan in de toekomst niet meer bestaan.

Trouwens, de "net" belasting wordt helemaal niet tegengegaan hiermee, want door het gemiddelde te nemen over een jaar, kan je een VEEL HOGERE netbelasting bekomen in de winter, als je in de zomer op zonnepanelen draait.

Stel dat je bijvoorbeeld in de winter 20 KW piek hebt. In december en januari.
In november heb je 10 KW piek, evenals in februari. En de rest van het jaar doen uw zonnepanelen zodanig veel werk, dat je maar aan 2 KW zit piek.

Je hebt dan een gemiddelde piek van (60 + 8 * 2) / 12 = 76 / 12 = 6,3 KW.

Je zit amper boven uw 5 KW, maar het netwerk moet ontworpen zijn op 20 KW.

Door zonnepanelen te plaatsen wat grotendeels het verbruik in de zomer weghaalt, verander je helemaal de winterbelasting niet en daar moet uw netwerk op voorzien zijn.

Citaat:
Degenen met een EV en/of warmtepomp gaan echter (eigenlijk terecht) de klos zijn. Uw 20 kW laadpaal weggooien of 800€ extra per jaar afdokken.
Voila, en nochtans is dat de politiek waar men iedereen naar wil dwingen.

Laatst gewijzigd door patrickve : 2 januari 2023 om 18:58.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2023, 18:59   #35
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Het is trouwens WEER een illustratie van de Groene Waanzin, in een ander formaat.

Alles gedwongen electrisch, en weinig ellentriek, weinig piekvermogen, weinig draden.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2023, 19:06   #36
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.369
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Noord Korea als gidsland dus.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2023, 19:11   #37
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.251
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Ik ben akkoord da we het verbruik moeten betalen.
Voor al de rest, transport en dergelijke, betalen we al genoeg volgens mij.
Voor elke component moet je bereid zijn "le juiste prix" te betalen.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2023, 19:14   #38
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.251
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Vreemd.

Net even getest en als ik ervoor kies om een rapport te downloaden, kan ik bij 'detailniveau' kiezen voor kwartiertotalen.

Ik krijg dan een zeer lange Excel met per rij een nieuw kartier.
Hoe frequent wordt een verzending van de tellerstand gedaan? Elke seconde, elke minuut of elk kwartier? (ik vermoed: elke seconde)

Wordt dan elke (seconde)(minuut)(..) een meting afgesloten van het laatste kwartier?
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2023, 19:19   #39
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.251
Standaard

Ik vermoed dat het capaciteitstarief er enkel is om tijd te winnen om het elektriciteitsnet zwaarder te maken.
Dat is eerbaar, want zowel qua kostprijs als qua technische mogelijkheden (die firma's die dat kunnen zijn beperkt in aantal ... bla bla ...) zijn er limieten.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2023, 19:31   #40
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.369
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik vermoed dat het capaciteitstarief er enkel is om tijd te winnen om het elektriciteitsnet zwaarder te maken.
Dat is eerbaar, want zowel qua kostprijs als qua technische mogelijkheden (die firma's die dat kunnen zijn beperkt in aantal ... bla bla ...) zijn er limieten.
Wat een goed uitlegje is om het kiesvee mak te houden.

Ook voor gespreide "hernieuwbare elektriciteitsproductie van voldoende capaciteit" is een veel zwaarder fijnmazig netwerk nodig.

En dat is al bijna 2 decennia het mantra van de groensels. Meer zonnepanelen en windmolens, maar niet in onze tuin.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:10.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be