Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 9 mei 2023, 21:00   #241
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.605
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
He, wie legt banken maximum spaar rentes op: de nazi's.
De Grauwe is zelf een schande.
De nazi's bepalen wel niet de lage rente op spaardeposito's.
Maar de Grauwe is gewoonweg een linkse econoom die inflatie predikt en schulden maken tot een zaligheid verheft.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2023, 22:24   #242
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.797
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-Vb Bekijk bericht
U zegt natuurlijk twee tegengestelde zaken:
- de mensen werken keihard, maar ze betalen schandalig veel belastingen,
Dit klopt. Ik ben hier een voorbeeld van

Citaat:
aan de andere kant worden de rijken rijker en de armen armer,
Die zin zul je mij zo nooit zien schrijven. Ik vind dat nogal een klaagzang die veel luie mensen als excuus gebruiken om te verklaren waarom ze niet welstellend zijn.

Ik ben geboren in een welstellend gezin. Niet overdreven rijk, maar we hadden het goed. Na de afbetaling van het ouderlijke huis hebben mijn ouders 2 panden geërfd, met een kleine lening maar die is nu afbetaald en er volgen nog wat zaken. Dus mijn zus en ik staan er goed voor.

Beide kinderen kregen ook de kans om te studeren en hebben dat goed gedaan.

We stellen echter vast dat wij de rijkdom van onze ouders nooit kunnen verwerven door te werken. We hebben allebei hogere diploma's dan de ouders, maar de prijs van vastgoed is enorm toegenomen. We zijn tot op een zekere hoogte rijk, maar we worden zeker niet rijker. Het is behoorlijk frustrerend want we werken keihard. Maar onze rijkdom wordt vooral verschaft door wat de ouders ons kunnen geven. Niet door onze eigen inkomens.

Citaat:
hoe komt dat? u zegt het zelf: de rijken betalen geen belastingen, kapitaalvlucht,
Ik denk niet dat ik mezelf rijk mag noemen maar ik behoor toch bij de rijkste 10% van Vlaanderen, en ik verzuip zodanig in belastingen dat ik van mening ben dat een Belg niet rijk kan worden door te werken.

Ik denk dat veel mensen arm zijn omdat ze slechte keuzes maken in hun leven (Scheiden doet lijden.. kinderen kosten heel veel geld..Financieel wanbeheer..) en ook omdat ze een zwakke mentaliteit hebben. Het is niet altijd zo, maar ik zie het wel vaak. Iemand die in zijn leven meer dan 3 jaar met ziekteverlof is geweest en nooit fulltime heeft gewerkt, moet bij mij niet komen janken. Ik werk veel harder.

Mijn doel is vooral om de rijkdom die we hebben (in principe krijgen we allebei ons eerste huis integraal geschonken) te behouden, en vervolgens uit te breiden naar andere panden die al dan niet beroepsmatig verhuurd zullen worden.

Maar als ik dat zinnetje lees met "de rijken worden rijker" dan krijg ik zo'n buikgevoel dat jij eigenlijk vindt dat mijn verworven rijkdom afgepakt moet worden door de staat (nog meer belasting), en dat ik niet rijker mag worden dan nu het geval is ongeacht hoe hard ik werk of hoe ik investeer. En daar heb ik een groot probleem mee.
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons

Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 9 mei 2023 om 22:27.
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2023, 00:54   #243
N-Vb
Minister-President
 
N-Vb's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2013
Locatie: Vlaanderen, België, Europa
Berichten: 4.345
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Dit klopt. Ik ben hier een voorbeeld van



Die zin zul je mij zo nooit zien schrijven. Ik vind dat nogal een klaagzang die veel luie mensen als excuus gebruiken om te verklaren waarom ze niet welstellend zijn.

Ik ben geboren in een welstellend gezin. Niet overdreven rijk, maar we hadden het goed. Na de afbetaling van het ouderlijke huis hebben mijn ouders 2 panden geërfd, met een kleine lening maar die is nu afbetaald en er volgen nog wat zaken. Dus mijn zus en ik staan er goed voor.

Beide kinderen kregen ook de kans om te studeren en hebben dat goed gedaan.

We stellen echter vast dat wij de rijkdom van onze ouders nooit kunnen verwerven door te werken. We hebben allebei hogere diploma's dan de ouders, maar de prijs van vastgoed is enorm toegenomen. We zijn tot op een zekere hoogte rijk, maar we worden zeker niet rijker. Het is behoorlijk frustrerend want we werken keihard. Maar onze rijkdom wordt vooral verschaft door wat de ouders ons kunnen geven. Niet door onze eigen inkomens.



Ik denk niet dat ik mezelf rijk mag noemen maar ik behoor toch bij de rijkste 10% van Vlaanderen, en ik verzuip zodanig in belastingen dat ik van mening ben dat een Belg niet rijk kan worden door te werken.

ZOALS U ZEGT: MET WERKEN WORD JE NIET RIJK, WEL MET FRAUDE

Ik denk dat veel mensen arm zijn omdat ze slechte keuzes maken in hun leven (Scheiden doet lijden.. kinderen kosten heel veel geld..Financieel wanbeheer..) en ook omdat ze een zwakke mentaliteit hebben. Het is niet altijd zo, maar ik zie het wel vaak. Iemand die in zijn leven meer dan 3 jaar met ziekteverlof is geweest en nooit fulltime heeft gewerkt, moet bij mij niet komen janken. Ik werk veel harder.

Mijn doel is vooral om de rijkdom die we hebben (in principe krijgen we allebei ons eerste huis integraal geschonken) te behouden, en vervolgens uit te breiden naar andere panden die al dan niet beroepsmatig verhuurd zullen worden.

Maar als ik dat zinnetje lees met "de rijken worden rijker" dan krijg ik zo'n buikgevoel dat jij eigenlijk vindt dat mijn verworven rijkdom afgepakt moet worden door de staat (nog meer belasting), en dat ik niet rijker mag worden dan nu het geval is ongeacht hoe hard ik werk of hoe ik investeer. En daar heb ik een groot probleem mee.
JE MOET DIT EENS LEZEN

https://www.dekamer.be/FLWB/PDF/55/0397/55K0397001.pdf
N-Vb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2023, 00:56   #244
N-Vb
Minister-President
 
N-Vb's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2013
Locatie: Vlaanderen, België, Europa
Berichten: 4.345
Standaard

SAMENVATTING
Dit wetsvoorstel strekt ertoe een nieuwe taks te
heffen op de vermogens van 1 miljoen euro en meer.
Het tarief bedraagt:
— 1 % op de vermogensschijf van 1 000 000 tot
2 000 000 euro;
— 2 % op de vermogensschijf van 2 000 000 tot
3 000 000 euro;
— 3 % op de vermogensschijf hoger dan
3 000 000 euro
N-Vb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2023, 04:03   #245
Den beer van b
Partijlid
 
Geregistreerd: 17 februari 2020
Berichten: 216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-Vb Bekijk bericht
SAMENVATTING
Dit wetsvoorstel strekt ertoe een nieuwe taks te
heffen op de vermogens van 1 miljoen euro en meer.
Het tarief bedraagt:
— 1 % op de vermogensschijf van 1 000 000 tot
2 000 000 euro;
— 2 % op de vermogensschijf van 2 000 000 tot
3 000 000 euro;
— 3 % op de vermogensschijf hoger dan
3 000 000 euro
Doe de moeite om het wetsvoorstel eerst eens te lezen, die 1% klopt niet.

Laatst gewijzigd door Den beer van b : 23 mei 2023 om 04:04.
Den beer van b is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2023, 19:39   #246
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.434
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
De nazi's bepalen wel niet de lage rente op spaardeposito's.
Uiteraard wel.
Banken doen maar wat ECB befehlt.
https://sdw.ecb.europa.eu/quickview....4F.KR.MLFR.LEV

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Maar de Grauwe is gewoonweg een linkse econoom die inflatie predikt en schulden maken tot een zaligheid verheft.
De Grauwe is een verrader, die een vrije markt gezinde attitude dumpte voor een nazi attitude.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2023, 21:27   #247
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.605
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Uiteraard wel.
Banken doen maar wat ECB befehlt.
https://sdw.ecb.europa.eu/quickview....4F.KR.MLFR.LEV
De tienpuntenvraag is waarom de intrest die de banken geven niet meer aansluit bij hetgeen ze zelf bij het ecb krijgen (4%) :
-teveel geld in omloop ?
-prijsafspraken ?
-klanten die om de één of andere reden hun geld niet overbrengen naar internetbanken die wel meer intrest geven (nibc, santander...)...
In elk geval legt de momentele toestand hun geen windeieren.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2023, 22:02   #248
N-Vb
Minister-President
 
N-Vb's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2013
Locatie: Vlaanderen, België, Europa
Berichten: 4.345
Standaard

De Britse toezichthouder CMA heeft vijf grote banken in het vizier die jarenlang de mededingingsregels zouden hebben overtreden. Dit maakte de concurrentiewaakhond deze ochtend bekend.

Waarom is dit belangrijk?
Door de marktmanipulatie liepen belastingbetalers, pensioenspaarders en andere banken jarenlang de voordelen van volledige concurrentie op de markt van Britse staatsobligaties mis, waaronder lagere rentes bij leningen, zegt waakhond CMA.
In het vizier: Het gaat om de banken Citi, Deutsche Bank, HSBC, Morgan Stanley en Royal Bank of Canada, die tegen de regels in concurrentiegevoelige prijs- en handelsinformatie over Britse staatsobligaties uitwisselden in één-op-één gesprekken in chatrooms op de Bloomberg-terminals waar traders mee werken.
N-Vb is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:34.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be