Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 december 2016, 09:59   #41
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Ik haal mijn info uit ontastbare bronnen.
Dezelfde bronnen als Trump en co dus.

Waar andere, met alle respect, debielen, hun informatie vandaan halen. Hun duim. Hun geloof. Enz...
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2016, 10:02   #42
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Tjah, de natuur is genadeloos. Maar de mens is wel meester geworden in de omgeving naar zich aan te passen. We hebben airco, we hebben verwarming.
Het klimaat verandert ons lichaam nog maar matig.
Het bepaalt wel onze economie en naartoe waar mensen migreren. Hoe we met voedsel omgaan etc. De mens kan zich daar als geen ander op aanpassen. Op dat vlak hebben we nog wel een "tijd" te gaan. Nuja, of dit nog voor 7 miljard mensen kan is een andere vraag. Dit kan, maar gaat duidelijk ten koste van onze omgeving/planeet. Het moet anders. De aarde warmt op de omgeving vervuilt zich, we overvissen, de mens verstoort wel degelijk de balans op aarde.

Maar de mens nu alles ten laste leggen dat vind ik erover. Politici rammen ons taksen door de strot in plaats van innovatiever om te gaan met energie.
Dat wij anno 2016 nog zo achterblijven op innovatie maar qua oorlog de grootste high tech bereikt is, zegt alles over onze soort.

Wij moeten ons niet schuldig voelen, wij zijn maar consument van wat de producent ons door de strot ramt.
Die 120 ppm CO2 extra in de atmosfeer, die komt er door een goddelijke interventie en is niet de schuld van de mens ?

En het is niet enkel CO2. Er zitten nog enkele versterkende fenomenen is: minder zee-ijs, minder albedo, meer waterdamp, meer CH4, enz....

De CO2 uistoot zet een kettingreactie van klimaatwarmende zaken in gang.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2016, 10:05   #43
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Die 120 ppm CO2 extra in de atmosfeer, die komt er door een goddelijke interventie en is niet de schuld van de mens ?

En het is niet enkel CO2. Er zitten nog enkele versterkende fenomenen is: minder zee-ijs, minder albedo, meer waterdamp, meer CH4, enz....

De CO2 uistoot zet een kettingreactie van klimaatwarmende zaken in gang.
Door vulkanen en de mens.
Ik ontken dat niet. Wij versnellen de opwarming.

Wat erger is is de kankerverwekkende stoffen die we uitstoten. Alles wat we verbruiken dient eetbaar te zijn. En dat kan, maar dat is een paradigm shift waar niet op ingezet wordt.
War, terror, repressie, verdeeldheid, wie doet wat met wie?
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2016, 10:33   #44
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Door vulkanen en de mens.
Ik ontken dat niet. Wij versnellen de opwarming.

Wat erger is is de kankerverwekkende stoffen die we uitstoten. Alles wat we verbruiken dient eetbaar te zijn. En dat kan, maar dat is een paradigm shift waar niet op ingezet wordt.
War, terror, repressie, verdeeldheid, wie doet wat met wie?
Neen, toevallig kunnen we aan de hand van het isotoop van koolstof perfect bepalen waar die CO2 vandaan komt. Namelijk van fossiele brandstoffen.

En wat ben je trouwens weer aan het bazelen ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2016, 10:39   #45
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Je het is niet omdat ge veel CO2 in de atmosfeer vindt dat dat de oorzaak van de opwarming is. Dat het het proces kan versnellen zal maar zo zijn.
Hoe is dat Venus vergaan? Waarom zou de aarde een uitzondering zijn?
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2016, 10:42   #46
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Ge hebt natuurlijke broeikaseffecten en ge hebt er die de mens uitstoten.
Zonder de mens zou de aarde ook opwarmen door de natuurlijke broeikaseffecten. Maar de mens verstoort de hele balans dus versnelt dat proces alleen maar.
Dat is mijn mening en verder ben ik hier klaar mee.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2016, 10:46   #47
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Ge hebt natuurlijke broeikaseffecten en ge hebt er die de mens uitstoten.
Zonder de mens zou de aarde ook opwarmen door de natuurlijke broeikaseffecten. Maar de mens verstoort de hele balans dus versnelt dat proces alleen maar.
Dat is mijn mening en verder ben ik hier klaar mee.
Je bent laaggeschoold en niet capabel om wetenschappelijke begrippen te vatten. Daarom kom je hier wat contraire meningen spuien, om jezelf op de borst te kunnen kloppen.

Meer dan wat mannejtesaapgedrag is dit niet. Helaas mag jij ook stemmen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2016, 10:48   #48
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Je bent laaggeschoold en niet capabel om wetenschappelijke begrippen te vatten. Daarom kom je hier wat contraire meningen spuien, om jezelf op de borst te kunnen kloppen.

Meer dan wat mannejtesaapgedrag is dit niet. Helaas mag jij ook stemmen.
Klaag bij het land dat stemplicht invoert een geen stemrecht.
Ik stem liever niet. U gaat trouwens even persoonlijk doen. Maar mijn opmerking is terecht. De aarde warmt al miljoenen jaren op zonder de mens, venus is ook onder gegaan aan het broeikaseffect en daar was wellicht niet eens een mens. Het opwarmen van vulkanische planeten is een natuurlijk proces.
Je hoeft niet hooggeschoold te zijn om wat natuurkunde vanop afstand te volgen. Ik vorm dat tot mijn mening, dat vloekt met wat jij U hebt laten wijsmaken. Maar daarvoor hoef ik niet over te gaan tot persoonlijke aantijgingen. Dat zegt meer over U dan mij.

Ik doe dit ook niet om op mijn borstkas te kloppen, maar deel mijn observatie.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2016, 11:01   #49
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Klaag bij het land dat stemplicht invoert een geen stemrecht.
Ik stem liever niet. U gaat trouwens even persoonlijk doen. Maar mijn opmerking is terecht. De aarde warmt al miljoenen jaren op zonder de mens, venus is ook onder gegaan aan het broeikaseffect en daar was wellicht niet eens een mens. Het opwarmen van vulkanische planeten is een natuurlijk proces.
Je hoeft niet hooggeschoold te zijn om wat natuurkunde vanop afstand te volgen. Ik vorm dat tot mijn mening, dat vloekt met wat jij U hebt laten wijsmaken. Maar daarvoor hoef ik niet over te gaan tot persoonlijke aantijgingen. Dat zegt meer over U dan mij.

Ik doe dit ook niet om op mijn borstkas te kloppen, maar deel mijn observatie.
Je bewijst met deze stelling eigenlijk mijn opmerking: je bent laaggeschoold en gevoederd door foute informatie.

De aarde bevindt zich sinds 2 miljoen jaar in een ijstijd, het huidige interglaciaal zou ten einde moeten lopen (we zouden dus normaal terug moeten afkoelen) maar de menselijke invloed keert dit natuurlijk proces kompleet om.

Men spreekt nu van een carbon induced super interglacial die ver warmer gaat worden dan alle vorige interglacials. En die zou ons wel eens de nek om kunnen doen en/of fors kunnen uitdunnen.

Maar daar klaag jij niet over, aangezien je toch al richting de euthanasie bent aan het wandelen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2016, 11:08   #50
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Hoezo daar klaag ik niet over? Ik scheid alleen maar oorzaak en gevolg.
De aarde warmt sneller op door de broeikaseffecten die de mens uitstoot.
De aarde zou anyway opwarmen omdat ze natuurlijke broeikaseffecten uitstoot.
Er zijn ijstijden, maar zo'n 700 miljoen jaar geleden was de hele aarde bedekt in ijs. De hele aarde... Hoe kan het nu zijn dat er enkel nog op de polen ijs overschiet? Omdat sedert die tijd de aarde alleen maar opwarmt. Dan kan je U gaan optrekken aan ijstijden die zich daartussen voordeden, maar op het grote geheel van onze planetaire geschiedenis is dat eigenlijk maar een druppel op een hete kookplaat.
Je kan dit nu verder inhoudelijk beargumenteren of je kan gewoon verder op de man af gaan.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2016, 11:18   #51
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Hoezo daar klaag ik niet over? Ik scheid alleen maar oorzaak en gevolg.
De aarde warmt sneller op door de broeikaseffecten die de mens uitstoot.
De aarde zou anyway opwarmen omdat ze natuurlijke broeikaseffecten uitstoot.
Er zijn ijstijden, maar zo'n 700 miljoen jaar geleden was de hele aarde bedekt in ijs. De hele aarde... Hoe kan het nu zijn dat er enkel nog op de polen ijs overschiet? Omdat sedert die tijd de aarde alleen maar opwarmt. Dan kan je U gaan optrekken aan ijstijden die zich daartussen voordeden, maar op het grote geheel van onze planetaire geschiedenis is dat eigenlijk maar een druppel op een hete kookplaat.
Je kan dit nu verder inhoudelijk beargumenteren of je kan gewoon verder op de man af gaan.
Dat doet ze niet. Je liegt dat je zwart ziet.



Let op de schaal op de x-as. We zitten in een ijstijd. De mens is geevolueerd in een ijstijd. Waar zie jij die constante opwarming die reeds miljoenen jaren bezig is ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2016, 11:22   #52
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

ik wist niet dat er al thermometers in die tijd bestonden?
Ik ben te laaggeschoold om te begrijpen hoe ze er vanuit gaan wat de temperaturen van miljoenen jaren geleden waren.
Leg eens in mensentaal uit hoe ze dat uitklaren? Of volgt U plaatjes die je zelf niet samenvatten kan?
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2016, 11:29   #53
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
ik wist niet dat er al thermometers in die tijd bestonden?
Ik ben te laaggeschoold om te begrijpen hoe ze er vanuit gaan wat de temperaturen van miljoenen jaren geleden waren.
Leg eens in mensentaal uit hoe ze dat uitklaren? Of volgt U plaatjes die je zelf niet samenvatten kan?
Meting van zuurstof 18 en 16 isotopen in sedimenten. Die sedimenten kunnen we dateren, en als we de verhoudingen tussen die isotopen nemen, kunnen we de temperatuur bepalen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2016, 11:37   #54
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Meting van zuurstof 18 en 16 isotopen in sedimenten. Die sedimenten kunnen we dateren, en als we de verhoudingen tussen die isotopen nemen, kunnen we de temperatuur bepalen.
Nice
Maar die sedimenten vliegen vrijweegs rond. Welk punt van de aarde meten ze dan en hoe bepalen ze een gemiddelde van sedimenten die vrijweegs random over de aarde circuleren? Je pakt iets uit de lucht, je meet dat, maar wat meet je dan? Welk punt op de aarde? Hoe bepalen ze een gemiddelde? Dat onderzoek kan toch alle kanten uit gaan. Hoe warm was het op het noorden en hoe warm was het op het zuiden? Hoe weet je welk sediment van waar afkomstig is?
Dit is een methode, maar is ze waterdicht en failproof?

Laatst gewijzigd door Peche : 19 december 2016 om 11:40.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2016, 11:44   #55
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Nice
Maar die sedimenten vliegen vrijweegs rond. Welk punt van de aarde meten ze dan en hoe bepalen ze een gemiddelde van sedimenten die vrijweegs random over de aarde circuleren? Je pakt iets uit de lucht, je meet dat, maar wat meet je dan? Welk punt op de aarde? Hoe bepalen ze een gemiddelde? Dat onderzoek kan toch alle kanten uit gaan. Hoe warm was het op het noorden en hoe warm was het op het zuiden? Hoe weet je welk sediment van waar afkomstig is?
Dit is een methode, maar is ze waterdicht en failproof?
Sedimenten "vliegen" niet rond. Ze worden over de loop van duizenden en miljoenen jaren afgezet op de bodem van de oceaan. Aangezien men de tectonische plaatbewegingen kan terugtraceren (vrij nauwkeurig) kan men dus ook zeer goed voorspellen van waar een sediment komt. Sediment van de diepte van de oceanen zijn een zeer goede graadmeter want ze geven een stabiel beeld van de watertemperatuur en dus de globale temperatuur, en het filtert dingen zoals rampen, vulkanen, enz...er uit.

Als de watertemperatuur stijgt, is de oppervlaktetemperatuur zeker gestegen, en vice versa.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2016, 13:03   #56
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.384
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Zelfs tijdens deze opwarming kan er een nieuwe ijstijd ontstaan.
The day after tomorrow scenario. Tof.
Citaat:
Het is niet omdat er op een relatief korte periode even een ijstijd is de aarde stopt met opwarmen he Einstein.JA de aarde warmt op!
Maar de aarde warmt al miljoenen jaren op en dat is een mening die ik niet ga herzien. De mens is hiervan niet de oorzaak, maar kan het proces versnellen.
Ik ga mij ook niet bezig houden met dit te bewijzen omdat het mijn discussie niet is.
En bedankt voor het compliment, Socrates.
Binnen een paar 100 jaar koken de oceanen.
Citaat:
Het is zo'n gecompliceerde zaak van aannames die zich rond speculaties wentelen.
Zowel pro-menselijke opwarmingpropagandisten als sceptici hebben geen enkel probleem met de gegevens die aantonen dat de laatste ijstijd geen miljoenen jaren geleden was.
Citaat:
Maar mijn mening blijft faliekant rechtop staan: deze hetze buiten ze financieel uit en draaien ze naar eigen belang. De mensen laten zich teveel blaaskes aanpraten.
Hier zijn we het wel over eens.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2016, 13:05   #57
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.384
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Klaag bij het land dat stemplicht invoert een geen stemrecht.
Opkomstplicht. Wat U doet in het stemhokje is puur uw eigen zaak.
Citaat:
Ik stem liever niet.
Leg u dan neer bij het feit dat ge de leiders krijgt die ge niet wil.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2016, 13:31   #58
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

De aarde warmt al miljoenen jaren op, dixit Peche.

Heb je daar ook enig bewijs voor ?

Of komt dat uit je duim ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2016, 09:48   #59
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

Peche ?
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2016, 10:47   #60
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
De aarde warmt al miljoenen jaren op, dixit Peche.

Heb je daar ook enig bewijs voor ?

Of komt dat uit je duim ?
En toch heeft hij ergens gelijk.
De Aarde is al miljarden jaren oud en heeft in die tijd al verschillende opwarmingen en afkoelingen gekend.
Wetendschappelijk spreekt men dan ook over een versnelde opwarming en niet over een directe opwarming veroorzaakt door de mens. Tijdens deze periodes, die enkele miljoenen jaren duren, vinden er ook kleine schommelingen tussen de temperaturen plaats.
Zo is het wetenschappelijk bewezen dat het 2000 jaar geleden warmer was in de lage landen dan van dag.
Politiek spreekt men voor de opwarming echter over een zeer korte periode, namelijk vanaf dat de eerste moderne metingen plaats vonden.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero
Klimaatverandering leidt tot oorlogen


Generaal Tom Middendorp is van mening dat klimaatverandering de oorzaak is van internationale conflicten en oorlogen. Ik ben verrast over deze analyse en nog niet overtuigd.

De klimaatverandering leidt tot conflicten en oorlogen, tot grote vluchtelingenstromen en het voedt extremisme. Het hele conflict in het Midden-Oosten is terug te voeren op het klimaat dat in razendsnel tempo verandert. Commandant der Strijdkrachten Tom Middendorp zei tijdens een congres in het Vredespaleis dat er geen stabiliteit kan zijn, zonder dat er klimaatveiligheid is. .... Volgens de topgeneraal zijn alle spanningen en oorlogen van nu ook terug te leiden op klimaatverandering. Door droogte in het Midden-Oosten zijn de oogsten mislukt en is brood te duur geworden. Er is een tekort aan elektriciteit. Studies wijzen uit dat die armoede in 2010 leidde tot de Arabische Lente en de daaropvolgende onrust.lees verder

Aan de andere kant juich ik het toe dat eindelijk iemand eens tracht alles in een verband te zien en zoekt naar diepere oorzaken. Maar misschien is een generaal niet de meest geschikte persoon om hierin het voortouw te nemen. Er zijn nog zo veel factoren die hierbij een rol spelen. Misschien zijn internet en goedkope telefonie wel de eigenlijke oorzaken van de meeste conflicten. Nog nooit in de menselijke geschiedenis werden we zo indringend en voortdurend met iedereen en alles geconfronteerd.
Maar laten we even terug gaan naar de draad.
De opwarming word gebruikt als uitvlucht om sommige zaken te kunnen verklaren, oorlogen en migratie zijn enkele van die zaken.

Maar in een ver verleden werden er ook oorlogen gevoerd, niet wegens de opwarming, maar omdat 2 politieke machthebbers een meningsverschil hadden en hun gelijk wilde bewijzen.

De huidige oorlog in de Arabische wereld, is een politieke en economische oorlog en heeft niets te maken met de opwarming. En eigenlijk is dat niet 1 oorlog, maar zijn dat verschillende oorlogen tegelijk die op 1 plaats worden uitgevochten.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:20.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be